Hoe begin ik eraan?
dinsdag 28 oktober 2014 om 09:44
Goeiemorgen!
vandaag ben ik dus 23 weken zwanger, ik heb nog helemaal niks gedaan voor de baby aangezien ik totaal niet weet hoe ik moet beginnen met de voorbereidingen.
Ik heb wat baby catalogussen gekregen van mijn moeder en sites maar het is allemaal zoveel ;O
vrijdag wil ik de eerste kleine aankoopjes doen voor mijn babymeisje maar ik zou eerst eigenlijk wel eens willen weten wat ik eerst zou moeten kopen en wat noodzakelijk is anders sta ik daar in de winkel en koop ik enkel nutteloze dingen. Nou ja, en ook wat ik ook echt in huis nodig heb voor de baby zodat ik een lijstje kan maken voor vrijdag.
De buggy, het babybedje en het parkje krijg ik van mijn ouders al cadeau dus daar moet ik gelukkig niet aan denken !
Oja, ik ben uitgerekend voor 27 februari.
vandaag ben ik dus 23 weken zwanger, ik heb nog helemaal niks gedaan voor de baby aangezien ik totaal niet weet hoe ik moet beginnen met de voorbereidingen.
Ik heb wat baby catalogussen gekregen van mijn moeder en sites maar het is allemaal zoveel ;O
vrijdag wil ik de eerste kleine aankoopjes doen voor mijn babymeisje maar ik zou eerst eigenlijk wel eens willen weten wat ik eerst zou moeten kopen en wat noodzakelijk is anders sta ik daar in de winkel en koop ik enkel nutteloze dingen. Nou ja, en ook wat ik ook echt in huis nodig heb voor de baby zodat ik een lijstje kan maken voor vrijdag.
De buggy, het babybedje en het parkje krijg ik van mijn ouders al cadeau dus daar moet ik gelukkig niet aan denken !
Oja, ik ben uitgerekend voor 27 februari.
dinsdag 28 oktober 2014 om 09:53
quote:avie schreef op 28 oktober 2014 @ 09:50:
Snap ook niet dat je met 23 weken pas gaat nadenken jeetje
Maakt u maar geen zorgen hoor maar zwanger zijn is best wel overweldigend. Ik weet wel wat ik moet kopen daar denk ik al sinds voor de zwangerschap zelfs
ik heb gwn wat hulp nodig voor de timing enzo. wat zou ik best nu al kopen en wat later
Als u mij niet kan helpen, reageer dan niet op mijn bericht
Snap ook niet dat je met 23 weken pas gaat nadenken jeetje
Maakt u maar geen zorgen hoor maar zwanger zijn is best wel overweldigend. Ik weet wel wat ik moet kopen daar denk ik al sinds voor de zwangerschap zelfs
Als u mij niet kan helpen, reageer dan niet op mijn bericht
dinsdag 28 oktober 2014 om 09:55
Als je zo onzelfstandig bent dat je geen flauw idee hebt wat je nodig hebt ben je dan wel in staat om voor een kind te zorgen?
Iedereen kan toch bedenken dat je lakentjes en dekentjes nodig hebt, kleding en luiers.
Er worden met regelmaat topics geopend over war handig is en hoeveel. Dat is wat anders. Je wil niet te veel of te weinig van iets of onhandige spullen kopen maar jij komt echt over alsof je van helemaal niets weet.
Iedereen kan toch bedenken dat je lakentjes en dekentjes nodig hebt, kleding en luiers.
Er worden met regelmaat topics geopend over war handig is en hoeveel. Dat is wat anders. Je wil niet te veel of te weinig van iets of onhandige spullen kopen maar jij komt echt over alsof je van helemaal niets weet.
dinsdag 28 oktober 2014 om 09:56
Maak een lijst van wat je nodig hebt. Heb ik destijds ook gedaan. Kun je afvinken wat je hebt. Voorbeelden van uitzetlijsten zijn er genoeg (bij de Hema en prenatal zijn die er, maar ze zijn ook te vinden op sites van kraamzorginstellingen). Je zou zo'n lijst kunnen verdelen in dingen die je echt nodig hebt en dingen die je eventueel ook wil kopen. Bijvoorbeeld een maxi-cosi/ander autostoeltje, wat voor soort kinderwagen wil je... Bedje, kledingkast, commode, badje, beddengoed, kleertjes.
Veel kun je online bestellen maar het is misschien wel handig om een keer langs te gaan bij een babywinkel om bijv kinderwagens en autostoeltjes te bekijken. Het lijkt heel ingewikkeld maar het komt allemaal goed en je hebt nog tijd genoeg als het goed is.
Veel kun je online bestellen maar het is misschien wel handig om een keer langs te gaan bij een babywinkel om bijv kinderwagens en autostoeltjes te bekijken. Het lijkt heel ingewikkeld maar het komt allemaal goed en je hebt nog tijd genoeg als het goed is.
dinsdag 28 oktober 2014 om 09:57
quote:sugarmiss schreef op dinsdag 28 oktober 2014 09:55 Als je zo onzelfstandig bent dat je geen flauw idee hebt wat je nodig hebt ben je dan wel in staat om voor een kind te zorgen?
Er worden met regelmaat topics geopend over war handig is en hoeveel. Dat is wat anders. Je wil niet te veel of te weinig van iets of onhandige spullen kopen maar jij komt echt over alsof je van helemaal niets weet. Nou nou zeg, rustig aan een beetje.
Er worden met regelmaat topics geopend over war handig is en hoeveel. Dat is wat anders. Je wil niet te veel of te weinig van iets of onhandige spullen kopen maar jij komt echt over alsof je van helemaal niets weet. Nou nou zeg, rustig aan een beetje.
dinsdag 28 oktober 2014 om 10:00
quote:avie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 09:50 Snap ook niet dat je met 23 weken pas gaat nadenken jeetjeWanneer had dat dan gemoeten? Ze heeft toch nog tijd zat?! Nog minstens een maand of drie hoor als alles goed gaat. Snap dat pinnige gedoe hier niet zo, niet iedereen is even praktisch ingesteld of loopt na acht weken al rompertjes te shoppen.
dinsdag 28 oktober 2014 om 10:00
Ja je hebt uitstellers en je hebt het niet. Ze weet est ze nodig heeft maar weet niet waar te beginnen... zo moeilijk is dat niet. Er is een verschil tussen hamsteren en voorbereiden. Wij zijn nu klaar en kunnen achteruit zitten en zij kan straks met haar besluiteloosheid nog gaan stressen. Als je het zo moeilijk vind begin dan vroeg.
dinsdag 28 oktober 2014 om 10:01
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 09:59:
Ik ben inderdaad ook benieuwd wat een parkje is, is dat Vlaams? Omdat je ook u zegt ipv je.
Hey,
Ja, ik ben Vlaams en ik zeg u om vriendelijk te zijn hoor
een parkje is gelijk zo een houten baby box. Mss zeggen ze dat zo in Nederland: een babybox?
Ik ben inderdaad ook benieuwd wat een parkje is, is dat Vlaams? Omdat je ook u zegt ipv je.
Hey,
Ja, ik ben Vlaams en ik zeg u om vriendelijk te zijn hoor
dinsdag 28 oktober 2014 om 10:02
quote:avie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 09:57 En alles wat je nu kan halen zou ik nu doen. Dalijk heb je geen puf meer om winkel in winkel uit te gaan.Ach hou toch op met dat overdreven gedoe, 23 weken is prima om te beginnen hoor. Ik zat gewoon tot 41 weken vrolijk op de fiets en vrijwel alles is via internet te bestellen. En dalijk is geen woord.