Bang dat het niet lukt...

02-11-2014 13:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zal even kort mijn situatie uit leggen. Gestopt met de pil in maart 2012, niet vanwege een kinderwens, maar ik was klaar met de hormonen. Condooms gebruikt en de vruchtbare periodes 'ontweken'. Sinds een jaar heb ik tijdens mijn menstruatie pijn in mijn rechterschouder, aangegeven bij de huisarts maar die vond het alleen vreemd. Sinds april 2014 gebruiken we helemaal geen voorbehoedsmiddelen meer... Maar nog niet zwanger.

Ik weet dat dit niet vreemd is en dat het vaak wat langer duurt voor je zwanger bent, maar door de pijn in mijn rechterschouder begin ik wat onzeker te worden. De pijn is echt gekoppeld aan mijn menstruatie en na de menstruatie blijft de pijn nog zeker een paar dagen. Volgens internet zou dit endometriose kunnen zijn.

Inmiddels ben ik op een leeftijd dat iedereen kinderen krijgt en ik ook heel vaak die vraag krijg. Ik merk dat ik hier steeds minder goed mee om kan gaan, ook omdat ik heel erg twijfel of het bij ons wel gaat lukken.

Ik merk dat het me de laatste tijd erg bezig houdt... Dit vind ik vervelend omdat ik weet dat het tijd nodig heeft en we gewoon af moeten wachten en geduld moeten hebben. Daarom dit topic misschien dat ik het hier wat van me af kan schrijven en dat ik iets heb aan jullie reacties.
Blijven proberen. Zo lang vind ik het niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je baarmoeder zit niet in je schouder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gelukkig niet ;)
Viva-amber: je kunt door prikkeling van het buikvlies typische schouderpijn krijgen, dus zo gek is het niet.

Ik vind vanaf april 2014 nog echt geen lange tijd, hier hoef je je geen zorgen om te maken. In het voorjaar ga je eens naar de huisarts als het nog niet gelukt is en die zal je wel doorverwijzen. Daar komt het vanzelf uit onderzoeken als er iets mis is.

Hoe oud ben je?
Feitelijk zijn jullie een half jaar bezig. Dat is nog niet zo lang. Gewoon door blijven gaan met proberen.
bedankt voor de reactie. Ik ben 30
Niet bang zijn (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk ), anders is er altijd wel iets nieuws om bang voor te zijn.
Het zal binnen nu en een paar maanden wel raak zijn, probeer positief te blijven denken!

Wanneer het niet de komende maanden gelukt is, dan naar de huisarts, die kan je vast verder helpen.

Het "wachten op" maakt ook dat het lang lijkt, maar een half jaar valt best mee nog geloof ik (ik kan me voorstellen dat dus voor jou echt niet zo voelt) Sterkte!
Inderdaad is 6 maanden bezig zijn nog niet lang, maar ik zou toch eens langs de arts gaan omdat je pijn in je schouder hebt tijdens de menstruatie. Inderdaad schijnt dit een synmptoom te zijn van endometriose (en ook bij een bbz maar an is het acuut en heb je het natuurlijk niet maandelijks). En het lijkt me dat je dat toch wel uitgezocht wil hebben, want bij endometriose gaat zwanger worden helaas veel moeilijker. Succes.
quote:viva-amber schreef op 02 november 2014 @ 13:18:

Je baarmoeder zit niet in je schouder.

Sherlock.

Je galblaas zit ook niet in je schouder, en toch kunnen galblaasproblemen schouderpijn veroorzalen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zou misschien toch sneller denken dat er iets met de voorgevel is. Al eens een check gehad?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het ook laten onderzoeken.. Als het dan iets is dan weet je dat tenminste!

Idd een half jaar proberen is nog niet lang.. Wij zijn nu 11 maanden bezig en ik dacht bij halfjaar ook: pffff, waarom lukt het niet..

Ik heb 1 miskraam gehad, weet inmiddels dat ik wel vruchtbaar ben! Ik heb een gesprek gehad bij de gynaecoloog die zegt dat het doodnormaal is om pas na een jaar zwanger te raken..

Maar ik snap je angst.. Ik zeg: morgen afspraak maken en een beetje op je strepen staan!
Doortjee, wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Hoe ben jij bij de gynaecoloog beland, als ik vragen mag?

Denk dat ik binnenkort toch maar even langs de huisarts ga, ik word niet goed van die pijn aan mijn schouder...
Omdat ik voor mijn gevoel al lang bezig was.. De huisarts heeft me doorgestuurd voor een gesprek..

Daar vertelde de gynaecoloog dat er absoluut geen reden was om te denken dat er iets was, omdat ik al een miskraam had gehad en dat het met gemak een jaar kon duren..

Hij gaf aan ook geen verder geen onderzoek te willen doen, omdat we het eerst nog een halfjaar moeten proberen..

Erg ontnuchterend en fijn gesprek! Maar ze sturen je echt pas door als je een jaar bezig bent.. en dus pas onderzoeken als je ook echt meer dan een jaar nog niet zwanger bent geweest!

Maar misschien als je uitlegt van die consequente schouderpijn dat ze dan wel al eerder onderzoeken doen.. Ik zou gewoon morgen bellen!! Dan komt er tenminste schot in.. als het niks is, kun je tenminste met een gerust hart verdergaan!
En Sunny????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven