Gezondheid alle pijlers

Rare blaasontsteking

02-11-2014 15:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Vorige week zondag voelde ik opeens een vervelende pijn tijdens het plassen. Na het plassen had ik het idee dat mijn blaas nog niet helemaal leeg was en dat ik weer moest, maar er kwam niks uit. Blaasontsteking, zei mijn moeder. De pijn tijdens het plassen was vooral aan het eind, als ik het laatste beetje uitplaste zeg maar. Een heel vervelend gevoel.

Ik heb die dag veel water gedronken en twee Cystiberry-capsules genomen, en de volgende dag had ik eigenlijk vrijwel nergens meer last van. Ik hield het wel in de gaten en mijn plas was ook nog niet voor 100% pijnloos; laten we zeggen voor 90% pijnloos. Verder geen gevoel meer van een volle blaas of iets dergelijks. Eind vd week (vrijdag, zaterdag) had ik eigenlijk nergens meer last van. Wel voelde ik vrijdagmiddag een beetje een vervelende pijn in mijn onderrug en in mijn zij (voelde als spierpijn); ik dacht meteen aan een nierbekkenontsteking maar dat leek me sterk aangezien de blaasontsteking eigenlijk al bijna verdwenen was.

Maar helaas, vannacht begon de ellende weer. Ik moest vannacht vier keer naar de wc, wat ik al vreemd vond, en de laatste twee keren deden echt vreselijk veel pijn. Ook na het plassen bleef de pijn doorgaan; ik lag helemaal te verkrampen in mijn bed. Nog nooit zo'n vervelende pijn gehad. Ik had echt het gevoel alsof ik ieder moment in mijn bed ging plassen maar tegelijkertijd wist ik dat er helemaal niks in mijn blaas zat. Met heel veel geluk ben ik toch in slaap gevallen, want ik had echt het idee dat ik deze nacht niet meer in slaap zou vallen van de pijn. Toen ik wakker werd was de pijn in mijn blaas weg, maar heb nog wel vreselijke pijn tijdens het plassen. :(

Klinkt dit jullie bekend, dat een blaasontsteking eerst lijkt te verdwijnen en dan volop terugkeert (en dan in 5x ergere mate)? Ik ben nu wel erg bang voor een nierbekkenontsteking, aangezien ik dus eigenlijk al een week met die blaasontsteking rondloop. Ik wilde vorige week maandag wel de dokter opbellen, maar de pijn was al zo erg teruggedrongen dat ik dacht dat het niet meer nodig was. Nu knijp ik 'm wel een beetje en heb ik spijt dat ik niet meteen heb gebeld... morgen meteen doen, maar ben eerst even benieuwd naar jullie reacties.
Ga

Naar

De

Dokter

Desnoods naar de huisartsenpost. Dat heb ik ook weleens gedaan bij een acute blaasontsteking.

Ik kan je vertellen, een nietbekkenontsteking is geen pretje.

Niet lopen kutten met cranberrycapsules, maar haal antibiotica.
Bij een milde ontsteking werkt soms een huis tuin en keuken of zelfzorgmiddel maar dan moet je het wel consequent 1 of 2 weken slikken zoals op de verpakking of in de bijsluiter staat vermeld. Met een antibioticakuur stop je ook niet na 3 pillen omdat je je beter voelt.

Ga naar de HA of vanmiddag nog even naar een dokterspost en neem een plas mee.

Van blaasontsteking kun je rare klachten krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Neem contact op met de huisartsenpost!

Cystoberry-capsules had je beter langer kunnen gebruiken.

Blaasontsteking kan zonder pijn zijn. Kan ik me niks bij voorstellen, want ik heb altijd antibiotica in huis, omdat ik het regelmatig heb (maar gelukkig niet meer elke 2 maanden nu ik dagelijks cranberry slik) en dan ook de eerste dag dacht: ik drink veel water en sapjes dan gaat het wel weer weg. Dan is het voor een dag iets minder, maar zet het daarna altijd door, soms met hoge koorts. Ik was ook erg bang voor een nierbekkenontsteking, maar dan schijn je echt heel veel pijn te hebben, dan kan je het ook niet hebben dat iemand je aanraak onderaan je rug.

Nu ik altijd ab in huis heb, begin ik bij de eerste verschijnselen en werkt het over het algemeen snel.

Morgenochtend gelijk je ochtendplas opvangen en ermee naar de huisarts, dan kunnen ze het zo zien.
Je moet ook geen bananenblad gebruiken.

Blaasontsteking kan de doktersassistente meteen zien. Vraag of ze willen kijken naar blaasgruis.
verba volant, scripta manent.
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen meteen naar de huisartsenpost!

Nog een vraagje, ik heb dinsdagochtend een SOA test. Nergens last van hoor, maar ik doe dat regelmatig voor de zekerheid. Is dit wel handig i.c.m. een blaasontsteking, of kan ik de afspraak beter verplaatsen?
De huisartsenpost is de hele dag/nacht open he...waarom wachten tot morgen? En sowieso, morgen kan je naar de huisarts. Niet naar de huisartsenpost.
Nu gaan, waarom wachten tot morgen? Een blaasontsteking of een nierbekkenontsteking is niet iets om mee aan te kijken
Een nierbekkenontsteking kan trouwens best wel nare gevolgen hebben. In het ergste geval kan je blijvende nierschade oplopen. Waarom ga je vanavond niet langs de huisartsenpost?
I've got nothing to do today but smile.
ik kon met een blaasontsteking soms ineens de wc niet meer halen.. Maar het beste advies geeft de huisarts! Maandag bellen en je plasje inleveren!
nu naar de huisartsenpost!!

zie het eerdere topic over nierbekkenontsteking.
Zo'n 'rare blaasontsteking' heb ik gehad toen de antibiotica bij mij niet aansloeg. Heb daarna een ander middel gekregen.

Ik zou hiermee echt vandaag nog naar de huisartsenpost gaan. Als je antibiotica krijgt (wat ik wel verwacht), heeft die SOA-test geen zin dus die zou ik afzeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven