Is dit eerlijkheid of gewoon een laffe trap na?

23-07-2008 11:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje verblind/verdoofd door allerlei emoties en gevoelens op dit moment maar wil wel graag jullie meningen horen over het volgende.

Ik mailde ex na radiostilte om te vragen of we weer eens wat af konden spreken in de toekomst, gewoon even kijken hoe het gaat ed. Voor de duidelijkheid, we zijn 3 weken uit elkaar nu nadat we elkaar te weinig zagen en teveel ons eigen leven hadden zegmaar, lukte niet goed om dat te veranderen, wel 3 jaar een relatie. Uitmaken ging redelijk in overleg met pijnpunten hier en daar.

Maargoed, nu dus een mail als antwoord op mijn vraag hetvolgende: Hee ik denk dat ik weet waarom ik niet extra meerwou investeren in onze relatie. Volgens mij vind ik al langere tijd iemandanders leuk. En volgens mij moet ik nu gewoon even zelf erachter komen watwaar hoe etc. En het spijt me dat laat wat weinig ruimte voor jou over. En ja dat betekend dat ik de komende tijd liever gewoon helemaal geencontact heb.Sorry het komt misschien een beetje bot over, maar mijn gevoelens zeggen dit.

Daarna mailde ik terug wie dat meisje dan was?

Hij reageerde daarop met: meisje van sportclub. sorry, maar loop er dusal wel tijdje mee rond. Niet dat ik jou wilde dumpen maar gewoon dat ikhaar al wel heel leuk vond, kan goed mee praten enzo

Sja dat ik me belazerd voelde begreep hij niet want tijdens onze relatie was er niets oneerbaars gebeurd. Nee oke maar je verzwijgt wel belangrijke info binnen onze relatie. En hoe laf en respectloos om dit zo te mailen zonder enigszins zich in te leven in mijn gevoelens of een irl conversatie te doen zodat ik ook mijn verhaal kan doen. Nouja de deur stond nog open voor vriendschap of wat ook omdat we elkaar respecteerden, maar nu is die dus dichtgeknald. Loser. bah.

Nou ik zou zeggen kom maar op met eyeopeners, tips, knuffels, kritieken ed. Zit ik er naast zit hij er naast, zijn we beiden fout?
quote:plukvandepetteflat schreef op 23 juli 2008 @ 22:08:

[...]

Vorige week had ik je bericht nog weggewuifd.Mensen vinden me vaker een cynische eikel, totdat ze ondervinden.

Hoe dan ook, sterkte!
quote:Eend schreef op 23 juli 2008 @ 22:21:

ik kan het eigenlijk niet serieus nemen. Zie het een beetje als een vlucht van hem. Misschien is dit voor vrouwen een heel rare vraag hoor, maar wat maakt het precies uit of een ex de keuzes van haar ex wel of niet serieus kan nemen? Is dat een manier om jezelf er beter onder te voelen? (serieuze vraag uit verwondering)
quote:rider schreef op 23 juli 2008 @ 22:39:

[...]

Mensen vinden me vaker een cynische eikel, totdat ze ondervinden.

Cynisch... nee nog niet gemerkt, alleen dat ik je in eerste instantie niet begreep.

Hoe dan ook, sterkte!

Bedankt!
quote:rider schreef op 23 juli 2008 @ 22:41:

[...]

Misschien is dit voor vrouwen een heel rare vraag hoor, maar wat maakt het precies uit of een ex de keuzes van haar ex wel of niet serieus kan nemen? Is dat een manier om jezelf er beter onder te voelen? (serieuze vraag uit verwondering)

Ik spreek voor mezelf, en misschien ook voor anderen maar dat weet ik niet. Voor mij is het iig een verklaring voor mezelf waardoor de situatie minder pijnlijk wordt.

Als hij zo snel met een ander is voelt het alsof jullie relatie niets voorgesteld heeft, hij rouwt immers niet maar is alweer gelukkig met een ander. Je voelt je niet serieus genomen omdat jij nog sterft van verdriet. Dat zou hij ook moeten voelen om jou beter te laten voelen en te laten zien dat de relatie verbreken voor beide partijen pijnlijk is.

Als je de nieuwe vlam dan als vlucht ziet leidt dat tot de gedachte dat hij alleen een relatie met haar neemt, zodat hij die pijn van de verbroken relatie niet zo erg hoeft te voelen, maar kan onderdrukken door een beetje te faken gelukkig te zijn met een nieuw liefje waarmee hij dan bijv zo goed kan praten. Maar in feite projecteert hij gevoelens die hij nog voor jou had op haar en verder heeft zij natuurlijk geen 'vervelende geschiedenis' met hem, dus op die manier probeert hij makkelijk over de relatie heen te komen met haar als reboundgirl , zo noemen ze dat geloof ik. Na een tijdje dumpt hij haar weer als zijn verdriet versleten is en hij er achter komt dat hij "haar echte ik en dus niet zijn geprojecteerde ex" toch niks vindt.

Snappie? Tis een beetje als vluchten in alcohol of drugs.

Vergeet ik het belangrijkste nog: het is natuurlijk ook een deel pure jaloezie, zij ipv jij...
anoniem_44033 wijzigde dit bericht op 23-07-2008 23:44
Reden: toevoeging
% gewijzigd
K ga de posts niet lezen hoor... Maar oh mijn god wat een gruwelijke kl**tzak!!!

Herkenbaar, ambrozusje?

Geloof dat ik een tijdje terug een topic van jou heb gezien, staat me nog iets bij van een nieuwe uitdrukking tentvent ofzo? haha, die was wel leuk, die uitdrukking dan heh.

De rest van het topic was redelijk dramatisch.

Life sucks every now and than.

Ik kom van het topic contact/vriendschap met je ex...en las net jouw reactie aldaar. Dus ook hier even gaan kijken...

Meis, sterkte met alles! Goed dat je niks hebt laten horen. Weet zelf hoe moeilijk dat soms kan zijn....

Schrijf van je af, het helpt....
Ja, kan gebeuren zeg ik dan met alle nuchterheid...

Natuurlijk was het netjes geweest als hij dit in de relatie had verteld, maar waarschijnlijk was je gevoel dan nog meer 'bedonderd'.... Het is uit... laat hem lekker met rust en hobbel niet achter hem aan. Hij vind nu iemand anders leuk, so be it Maar toch een hele dikke knuffel hoor! Want dit is wel een rot mailtje om zomaar ineens te lezen!
Ik geef Rider dit keer gelijk, het maakt niets uit Puk, of het wel of niet serieus is met de nieuwe vlam. Hij heeft geen 3 jaar lopen faken met jou, neem dat maar aan, dus het is hem ook wel wat waard geweest, natuurlijk!! En ik zei al eerder dat mannen een andere verwerkingsmethode hebben, "zo snel mogelijk een nieuwe". Vaak is dat zo, voor je nu gaat zeggen: niet alle mannen doen dat, Rider, maar ik zie het wel veel.

Het moet jou Puk erin sterken dat hij wel om jou gegeven heeft, en jou niet zomaar vergeten is. Toch wil ik je er wel voor waarschuwen, en dat bedoel ik met mijn eerste zin, wat Rider ook bedoelt: het komt voor jou wel op hetzelfde neer: het is uit.

Put er geen hoop uit.

Ik heb zelf ooit een ex, die na een maand uit met mij, al weer zo goed als samenwoonde, maar drie maanden gegeven, dacht ook: reboundje. Maar hij woont er nog mee, 3 jaar later.

Terwijl iedereen het met me eens was dat het niets zou worden... vooral vriendinnen.. maar tja.. misschien was het meer de hoop die dat vermoeden deed ontstaan dan echte inschatting van die relatie. Want wat er precies tussen twee mensen is, weet je niet.

Dit zeg ik ook niet om het pijnlijker te maken, maar om het accepteren van dat het over is, niet door hoop te laten blokkeren dat hij er wel gauw op uitgekeken zal zijn... en dan.. bij jou terugkomt..?
Het enige feit waar ik echt mee moet dealen is idd dat het over is. Dat ik voor mezelf verzachtende omstandigheden creeer kan zeker gevaarlijk zijn, dat ik er bijv hoop uit ga putten of wat dan ook. Daar probeer ik ook zeker voor te waken en ik probeer me te focussen waar het echt om gaat. Het is hoe dan ook uit en ik moet verder met mijn eigen leven, hoe moeilijk ook.

Die uitleg die ik gaf was dan ook meer algemeen om rider iets uit te leggen, niet iets wat ik constant zelf in mn hoofd heb zitten, maar waarmee ik aan wil geven dat ik eend en anderen wel kan begrijpen.
Pluk,

Ik vind je dapper! Schrijf hier maar lekker van je af, dan hoef je je niet meer met je ex te bemoeien.
Pluk, ik vind je bewonderswaardig realistisch. Ik kan me voorstellen dat het gevoel nog niet mee wil met dit realisme, maar dat heeft nou eenmaal meer tijd nodig altijd.
Nou zo heel dapper ben ik misschien ook weer niet hoor, of nouja misschien ook wel

Ik heb (helaas) gisterenavond voor het slapen nog een mail naar ex verzonden. Een heel korte overigens maar, waarin ik mijn excuses maakte voor mijn scheldwoorden jegens hem, verder niets. Ik schaamde me toch wel na mijn acties en nav de reacties hier dat hij dan wel bot was, maar wel eerlijk. Als hij het niet gezegd had en ik vermoedens had gekregen was ik ook door blijven zeuren dus zo is het ook weer. Aan de andere kant, als hij niets gezegd had was ik er ws ook niet achter gekomen. Hij woont vrij ver weg en ik heb daar niets te zoeken en hij hier niet, dus het risico dat ik hem (en zijn evt) vriendin tegen zou komen is ong nihil.

Maargoed, wederom kan je hieraan niets veranderen en ik merk ook dat het contact met ex eigenlijk niks brengt dan ellende en verdriet, al is het soms voor het korte termijn gevoel zo fijn. (laatste keer niet dus haha).

En ach ik weet vele wijsheden ook wel mbt exen, maarja het was me nooit eerder overkomen. En het is nauwelijks met een pen te beschrijven, die abrupte beeindiging van de situatie, waardoor de boel van binnen gaat overstromen...

Nee dit wens je je vijanden nog niet toe.
De eerlijkheid gebied me trouwens te zeggen dat ik met name contact met ex opnam om over bepaalde dingen in mijn leven te praten. Er gebeurt heel veel op persoonlijk vlak (tegenslagen die buiten mijn invloed liggen) en ik heb het daar vrij zwaar mee. Ex is zeker degene die er het meest vanaf weet en wat ik tegen vriendinnen niet durf te bekennen (sommige dingen zijn zo kwetsbaar en zitten diep) daar wilde ik met hem nog wel eens over praten of iig een poging doen.

Dat het uit is had mij moeten realiseren dat de situatie veranderd was, maar hee, het was al eerder uitgeweest en toen was het vrij snel erna ook al weer aan en intussentijd waren we wel vrienden/contact. Dat het dit keer zo anders liep en dat hij al het contact wilde verbreken om zich op een ander (onbekend) meisje te storten met wie hij ineens zo goed bleek te kunnen praten, was dan ook als 10 messen in mn rug en 20 klappen in mn gezicht. Dat uitte zich dus in woede en gemene mails.

Maargoed ook daar schiet je uiteindelijk niets mee op, en de energie die ik heb kan ik beter gebruiken om met zo weinig mogelijk vallen en opstaan uit het dal te klimmen. Ik weet dus nu wel beter dan contact met je ex zoeken, en anders lees ik hier wel weer en dan hoef ik vast niet meer zo nodig
quote:bitterandsweet schreef op 23 juli 2008 @ 23:36:

Ik geef Rider dit keer gelijk, het maakt niets uit Puk, of het wel of niet serieus is met de nieuwe vlam. Hij heeft geen 3 jaar lopen faken met jou, neem dat maar aan, dus het is hem ook wel wat waard geweest, natuurlijk!! En ik zei al eerder dat mannen een andere verwerkingsmethode hebben, "zo snel mogelijk een nieuwe". Vaak is dat zo, voor je nu gaat zeggen: niet alle mannen doen dat, Rider, maar ik zie het wel veel.

Ik vraag me wel af hoe dat serieus dan werkt. Rouwen zij op een andere manier dan? Tijdens de nieuwe relatie ofzo/? Lopen er dan niet 2 soorten gevoelens en relaties door elkaar? Weet niet of ik een partner zou willen die nog niet klaar is met zijn ex hoor. Of wordt alles dan binnenskamers verwerkt in het eigen koppie en doen ze tegen die nieuwe vriendin gewoon normaal zegmaar, dat ze een scheiding aanbrengen? Of is er helemaal geen rouw maar is het gewoon klaar over uit?

Het moet jou Puk erin sterken dat hij wel om jou gegeven heeft, en jou niet zomaar vergeten is. Toch wil ik je er wel voor waarschuwen, en dat bedoel ik met mijn eerste zin, wat Rider ook bedoelt: het komt voor jou wel op hetzelfde neer: het is uit.

Put er geen hoop uit.

Ik heb zelf ooit een ex, die na een maand uit met mij, al weer zo goed als samenwoonde, maar drie maanden gegeven, dacht ook: reboundje. Maar hij woont er nog mee, 3 jaar later.

Terwijl iedereen het met me eens was dat het niets zou worden... vooral vriendinnen.. maar tja.. misschien was het meer de hoop die dat vermoeden deed ontstaan dan echte inschatting van die relatie. Want wat er precies tussen twee mensen is, weet je niet.

Dit zeg ik ook niet om het pijnlijker te maken, maar om het accepteren van dat het over is, niet door hoop te laten blokkeren dat hij er wel gauw op uitgekeken zal zijn... en dan.. bij jou terugkomt..?
Pluk, dat weet je overigens niet zeker, he, dat hij zo doelbewust en doelgericht op dat uit-zijn-zonder-contact was gericht vanwege haar al...? Ik zou hem ook niet meteen als super berekenend bestempelen. Zo zwart-wit hoeft het niet te liggen.

Maar ik snap je behoefte om te praten met hem na 3 weken nu ook beter. Je zult een nieuw iemand moeten vinden die je ongeveer net zo goed advies kan geven als hij, of jezelf voorzeggen wat hij in dat geval gezegd zou hebben tegen jou: dus zijn adviesstijl proberen over te nemen. Er komt meestal wel weer vervanging, iemand anders op je pad die hetzelfde kan.

Soms is het "gekleurder" dan je denkt: na een half jaar zie je opeens dat zijn raad niet eens zo heel geweldig deskundig en nuttig was, maar dat je dat toen wel vond. Dan vraag je je af waarom je hem zo nodig had... Ik heb dat zelf meerdere keren meegemaakt.

Okee, dat voel je nu nog niet zo, maar misschien is het goed om te weten dat dingen later erg relatief kunnen blijken.
Ik zag pas na mijn reactie dat je nog een vraag stelde over de manier van rouwen van mannen. Ik heb daar over gelezen, maar ben geen deskundige natuurlijk. In literatuur erover wordt de andere manier van verwerken ook genoemd.

Het breekt ze ook vaak later op, omdat ze niet goed verwerken, dat is waar. Ik zal eens kijken waar ik dat ook al weer las.
Ik kan dan nu ook niet wachten tot ik een half jaar verder ben Of al is het maar 3 maanden, het slijten gaat iig traag.

Wat ik wel meestal (nee niet altijd dus) kon waarderen was zijn eerlijkheid. Net als hier op het forum. Waar vriendinnen nogal geneigd zijn mee te praten wil ik eigenlijk liever met de beentjes op de grond gehouden worden. En ja dat is soms hard en kaa uu tee, maar ik voel me dan vrij snel erna wel beter. Gewoon weten waar je aan toe bent.

Maargoed, moet dus irl op zoek naar een nieuwe beste vriend of een manier waarbij ik weer over mijn problemen kan praten cq ze in banen kan leiden. Stom , want ik had het ook een beetje met zijn moeder (dat ik daar goed mee kon praten), maarja dat zal ook wel einde verhaal raken vrees ik.

Tot slot, ik wilde in mijn mail ook niet de suggestie wekken dat hij koel of berekenend had gedaan. Ik geloof wel steeds meer in de oprechtheid van zijn mails, dat hij er nu pas achter is dat hij haar leuk vindt ed terwijl dat al eerder speelde maar dat hij het toen nog niet in die mate doorhad ofzo, of niet wilde zien. Denk ook wel dat het geen contact hebben er in eerste instantie los van stond (van haar), maar dat het nu een reden was alle contact voorlopig te verbreken.

Bijkomend voordeel is dat deze gedachten me enigszins rust geven, dat ik niet besodemieterd ben in die mate dat ik dacht. en ik kan het ook steeds meer loslaten ipv er op te duiken om te vragen hoe en wat. Dit zijn de antwoorden, hier moet ik vanuit gaan en hier moet ik het mee doen. Nu moet ik hem loslaten en me focussen op mn eigen leven. En ja dat valt me zwaar. Maar wat ben ik blij dat ik de boel steeds meer op een rij krijg. bedankt.
quote:bitterandsweet schreef op 24 juli 2008 @ 11:13:

Ik zag pas na mijn reactie dat je nog een vraag stelde over de manier van rouwen van mannen. Ik heb daar over gelezen, maar ben geen deskundige natuurlijk. In literatuur erover wordt de andere manier van verwerken ook genoemd.

Het breekt ze ook vaak later op, omdat ze niet goed verwerken, dat is waar. Ik zal eens kijken waar ik dat ook al weer las.Ik ben er oprecht geinteresseerd in!
Wat ik wel meestal (nee niet altijd dus) kon waarderen was zijn eerlijkheid. Net als hier op het forum. Waar vriendinnen nogal geneigd zijn mee te praten wil ik eigenlijk liever met de beentjes op de grond gehouden worden. En ja dat is soms hard en kaa uu tee, maar ik voel me dan vrij snel erna wel beter. Gewoon weten waar je aan toe bent.

Dat je dat zegt Pluk, vind ik echt heel sterk van je! Soms is het makkelijker te zeggen wat je denkt dat de ander wilt horen (zie mijn verhaal), maar het is zoveel beter om te weten wat er echt gaande is. Ook al kan de waarheid hard zijn en pijn doen....de waarheid is waar je mee verder moet, hoe dan ook!

Ik kreeg vannacht een smsje van een goede vriend (S, waar ik een tijdje terug ehm wat aan het beginnen was maar kwam die G weer om de hoek kijken, en nu hebben we weer veel contact). Ik heb een weekend op komst waar ik niet zo goed weet wat ik kan gaan verwachten en wat best even moeilijk kan zijn (mijn zus is psychisch ziek geweest een aantal jaar terug en het gaat niet goed met haar)...hij stuurde vannacht: ik wens je veel goeds voor het komend weekend, ook al komt dat misschien pas later als iets moois bij je terug!

Daar vind ik wel wat inzitten, achteraf gezien merk ik vaak dat ook moeilijke periodes hun mooie kanten of inzichten hadden....dus meis, je kan het, je bent een sterke vrouw!
Misschien is het ergens voor jou wel goed. Er is nu echt geen weg meer terug. Nu die optie van tafel is, kun je misschien (wanneer je eraan toe bent) beter/zuiverder richten op de weg die voor je ligt.
quote:JWvB schreef op 24 juli 2008 @ 11:41:

Misschien is het ergens voor jou wel goed. Er is nu echt geen weg meer terug. Nu die optie van tafel is, kun je misschien (wanneer je eraan toe bent) beter/zuiverder richten op de weg die voor je ligt.Daar kan ik me zeker in vinden. Het doorsnijden van de banden was mij niet gelukt. De vorige keer had ik het uitgemaakt , maarja dat was uiteindelijk geen succes. Dat de relatie weinig kans van slagen had wist ik toen al (paar mnd terug) maar ik kon de vriendschappelijke band niet opzeggen/verbreken. Nu is dat door zijn toedoen gebeurd, en ja ik kan nu niet in de toekomst kijken maar vandaag denk ik dat het uiteindelijk beter is en er voor zorgt dat ik sneller van hem los kom, of althans ik hoop het van harte.
@roosje: Ik moet zeggen dat ik me, mede nav de reacties hier ook sterk voel. Sterker dan 2 dagen terug. Toen was ik heel kwaad. Gisteren lukte het me de boel te relativeren en de reacties hier tot me door te laten dringen. Ik heb daarna ook veel gehuild hoor en veel nagedacht. En daarom kom ik vanmorgen met deze teksten.

Ik heb het gevoel dat ik steeds dichter bij mijn eigen waarheid en kern kom. Het hoe en waarom wordt steeds duidelijker en ik zie steeds meer in hoe ik alles met mezelf in het reine moet krijgen en waarom contact met ex daar niet bij past.

Gelukkig is mijn ex een botte boer en heeft hij gisterenochtend al gemaild geen contact meer op te nemen met mij, en ik denk dat hij dat ook niet meer zal doen. Hij is toch iets eh.... sterker daarin dan mij denk ik plus dat hij andere zaken/meisje heeft om zich op te focussen. En ik ga nu ook proberen vol te houden, trots op mezelf zijn en mezelf hieruit slepen. Zekers te weten!

(is eigenlijk dus precies wat je zegt, moeilijke periodes hebben hun eigen mooie kanten/inzichten. maargoed mn verstand weet het allemaal wel, probeer uit alle macht mn gevoel mee te slepen )

Maar hoe zit het met jou dan? Jij zit tussen 2 mannen in en met een zieke zus? Pffft. Klinkt ook heftig.
Dit komt natuurlijk rauw op je dak vallen.

Dat hij die drie weken anders besteed hebt dan jij, hij is bezig geweest met nieuwe kansen, jij bent nog even stil blijven staan bij wat er geweest is, en wil het beste maken van wat je hoopte dat er nog over was. En er dus niet is.

Dit is niet leuk, maar waar.

En het is goed dat hij er wel duidelijk mee naar buiten is gekomen.

Hoe horkerig hij het ook neerzet.

Overigens vind ik de tweede keer dat hij sorry zegt niet een uiting van spijt, maar meer een miezerig maniertje om de boodschap minder hard te laten lijken.

Ik zou hem nu door laten gaan met zijn eigen leven, en wie weet zijn er later nog mogelijkheden voor wat op iets vriendschappelijks lijkt.

Probeer je er alleen niet op blind te staren.

Door zijn mail aan jou weet je nu dat je zelf ook verder kunt, en mag!
Ik krijg eerlijk gezegd al spontaan een hekel aan hem door de manier waarop hij zich uitdrukt (lamlendige toon, nietszeggende woordkeus, slechte spelling), maar dat zal wel aan mij liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven