Pukkels :(

09-11-2014 17:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds Juli ben ik niet meer aan de pil en sinds een kleine 2 weken zit mijn hele gezicht onder de pukkels, voornamelijk bij mijn kaak. Ik heb al een test gedaan en ben (helaas) niet zwanger.

Niemand weet dat ik gestopt ben met de pil maar sinds die pukkels heb ik het idee dat iedereen het nu weet want heb echt nooit pukkels.

Donderdag 13 November is mijn NOD.

Is het niet raar dat je pas na 4 maanden na het stoppen van de pil zoveel pukkels krijgt? Of is dit een teken dat de pil nu volledig uit mijn lichaam is? (ik raad maar wat )

Ben benieuwd!!
En wat zei de dokter?
Nee, de pil is na een week volledig uit je lichaam.

Had je ook zoveel pukkels voor je begon met de pil?

Overigens grote kans dat ze over een poosje vanzelf weer verdwijnen, omdat je lichaam na het stoppen misschien even teveel talg heeft aangemaakt.
Hoi bootje op de golven en Sandt 2.0! Voordat ik met de pil begon had ik af en toe pukkels, heb er nu zelfs meer als toen ik puber was. Ben niet bij de dokter geweest.
quote:sandt2.0 schreef op 09 november 2014 @ 17:13:

En wat zei de dokter?Ik denk dat je de sarcasme smiley bent vergeten?
dat schoot me net te binnen StoraHuntur
quote:StoraHuntur schreef op 09 november 2014 @ 17:21:

[...]

Ik denk dat je de sarcasme smiley bent vergeten?Nee hoor, serieuze vraag. Ik ging ooit ook pas na zes weken en met 200 pukkels naar de dokter. En die vroeg zich af waarom ik niet na 14 dagen met 50 pukkels was gekomen. Mijn soort ging vanzelf niet over en 200 is een stuk lastiger dan 50!
Bedankt Sandt 2.0

Wat vervelend, wat moest je smeren / doen?
Ik had het tijdens de pil ook niet na het stoppen en mijn eigen hormonen weer terug waren kreeg ik pukkels wanneer men nod er aan kwam iedereen kon aan men gezicht zien dat ik men menstruatie had. Ik ging extra men gezicht reinigen. Maar de hormonen waren de baas
Hoi Wiennie, die hormonen zijn zeker de baas! Ik probeer ook niet teveel schoon te maken want dat blijkt ook weer niet goed te zijn.
Herkenbaar dreamer! In juli gestopt met de pil, en sinds ongeveer 1,5maand behoorlijk wat bultjes aan de zijkant van mijn voorhoofd richting haargrens. Ze lijken ook moeilijk en langzaam weg te gaan..

Bij mij zijn ze gelukkig niet zo opvallend, maar ik herken mezelf dus wel in jouw verhaal.

Als je er veel last van hebt misschien een afspraak met je huisarts maken inderdaad?
Bedankt ri88! Ik heb ook bultjes aan de zijkant van mijn hoofd. Mocht het erger worden ga ik langs de huisarts.
quote:dreamer_1983 schreef op 09 november 2014 @ 18:06:

Bedankt Sandt 2.0

Wat vervelend, wat moest je smeren / doen?Dat weet ik dus niet meer, is al bijna twintig jaar geleden! Ik weet alleen nog dat de huisarts dus 'boos' was, dat ik niet eerder was gekomen. De goeie man is al bijna twintig jaar met pensioen, vandaar dat ik weet hoe lang het geleden is!
ja en vooral je gezicht niet wassen met zeep ! enkel water
Pukkels of echt puisten? Toen ik met mijn AC stopte kreeg ik hele kleine pukkeltjes. De meeste rond mijn kaaklijk en hals. Huisarts zei dat dit "hormoonpukkeltjes" waren. Ze zijn nu, na een paar maanden, weg.

Ik ben wel exfoliant gaan gebruiken, misschien dat dit ook heeft geholpen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hallo Tickel, het zijn pukkels, gelukkig geen puisten met een witte kop!
Hoi dreamer_1983! Ik ben vaker gestopt met de pil en elke keer kwamen ze weer. Zowel bij m'n eerste al bij m'n huidige zwangerschap werd (is) het nog veel erger... Kaaklijn, rug, borst helemaal onder. Schaam me rot, ben ook naar de HA gegaan (en een smeersel gekregen), maar de oorzaak is hormonaal, er is niet tegenop te smeren... (Wel op het moment dat ik niet zwanger ben overigens. Geef je kinderwens duidelijk aan bij de HA, er zijn medicijnen die niet mogen tijdens zwangerschap/borstvoeding!) Niet echt bemoedigend zo... Sommige vrouwen krijgen juist wel een mooie huid tijdens de zwangerschap hoor! En het is voor een goed doel!
Hoi Tumtummm! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? Vervelend al die pukkels..

Ben vandaag naar de apotheek geweest en heb een creme gekregen om de pukkels mee aan te stippen, het heet Benzoylperoxide hydrogel. (niet schadelijk voor zwangerschap) zit nu dus met allemaal witte stipjes op mijn hoofd dit bericht te typen Ik hoop dat het werkt, ik laat het wel weten!
Nou de creme helpt! joehoeeee! Je zag de dag erna al resultaat maar ben beetje laat met posten! Het droogt de puist helemaal uit, dan heb je de dag erna een rood plekje maar met beetje sudocreme erop en dat hielp tegen de roodheid!
Fijn dreamer!! :-)
Bedankt ri88!
Ben ik weer! Ik geef nu ''het stoppen met de pil'' wel de schuld dat ik pukkels heb gekregen maar ik ben in Juli gestopt en de pukkels / vlekjes kwamen begin deze maand pas opzetten.. Dus 3 maanden normale / gave huid (zoals mijn huid altijd is geweest) na het stoppen en begin deze maand ging het mis. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Zit misschien te denken aan een allergie, heb wel nieuw wasmiddel voor handdoeken, beddengoed (dus ook kussenslopen) ga mijn oude wasmiddel maar weer gebruiken, misschien helpt het. Heb ook begin deze maand nieuwe dag en nacht creme van de L iddle gekocht (om te proberen), heb dit 1 week gesmeerd en ben er toen mee gestopt omdat mijn huid er raar op reageerde maar dit is al 3 weken geleden, dan had het al over moeten zijn?

Heb inmiddels mijn oude dagcreme en reinigingstonic van V ichy maar weer gekocht.

De pukkels komen namelijk weer terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven