Het algemeen KERST / NYE topic

12-11-2014 10:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want dat is altijd zo gezellig.

Tradities, recepten, kerstfilms, muziek, tips voor cadeautjes, foto's van je outfit..! Vooral recepten vind ik leuk om te delen, en inspiratie voor outfits!

Wat zijn jullie plannen?
- you reflect me, I love that about you
Ik wilde er een plaatje bij zetten *voor de sfeer* maar die deed het dus niet.
Je kan pas "plaatjesplakrechten" aanvragen bij 200 postings dus je hebt nog even voor de boeg. Uitleg hierover zie je ook bij het topic http://forum.viva.nl/foru ... -aan/list_messages/193600
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Eerst Sinterklaas graag!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik zit hier te brainstormen over een budgetkerst!
Ik vier al jaren geen Sinterklaas meer, en ik heb ook nog geen kinderen dus ik ben eigenlijk altijd meteen gericht op Kerst..

Wij gaan elk jaar met de familie (moeder, stiefvader, twee stiefzusjes, mijn eigen broertje en zusje + aanhang) uit eten, maar eerlijk gezegd vind ik het zelf veel leuker om zelf een kerstdiner in elkaar te zetten en dan gezellig thuis te zijn. Ik heb ook nog geen idee waar / met wie ik dit jaar ben rond kerst / NYE! Dingen kunnen soms onverwacht lopen. :p

@ matroesjka_ hier ook.. heb jij al een indeling?
Een indeling van de dagen bedoel je?
Ja, anything! Ik vind het leuk om te horen hoe andere mensen hun kerstdagen en NYE aanpakken.

Sinds vorig jaar doet mijn familie niet meer aan cadeautjes.. wat ik persoonlijk wel heel jammer vind. Ik vind het namelijk heel leuk om iemand anders een cadeautje met betekenis te geven. Maar dit jaar ben ik dus de enige die dat wil doen. :p

Ik heb wel al een leuk jurkje besteld (in de uitverkoop!), dus nu is het alleen nog even afwachten waar / met wie ik ben.

Heeft iemand speciale traditionele, of familierecepten om te delen?
Ik ben nog helemaal niet met kerst bezig laat staan met oud en nieuw.
Eerst komt nog de sint en dan mijn verjaardag, ergens tussen die twee ga ik eens aan kerst denken. Ik merk dat er velen zijn die beweren gek te zijn op de herfst, maar zodra die is begonnen zijn er even zovelen alweer bezig met de winter. Ik blijf lekker in het hier en nu, dat is het enige dat echt bestaat.
Ja, ware het niet voor het feit dat er tegenwoordig niet eens meer echt een onderscheid tussen de seizoenen te maken valt. Ik ben wel al met kerst bezig, en dat vind ik leuk. Je kunt heel goed in het hier en nu zijn (ik vind de herfst ook leuk!), en tegelijkertijd uitkijken naar iets dat nog in de toekomst ligt.
Ik ga de kerstboom opzetten, het huis versieren en op zoek naar recepten. Ik wil ook zelf de kerststol maken. Mijn man moet gewoon werken met de kerst. Ik ga iets leuks doen met de kinderen denk ik.
Ik zou ook de kerstboom willen opzetten, maar ik heb twee jonge katten die de kerstballen maar al te interessant vinden. Afgelopen jaar vond ik dus meer ballen op de grond, dan in de boom.

Wat leuk dat je zelf een kerststol gaat maken? Heb je dat eerder gedaan?

Ik heb twee jaar geleden zo'n traditionele Engelse kerstpudding gemaakt: http://britishfood.about.com/od/christmas/r/xmaspud.htm maar daar gaat wel aardig wat tijd in zitten.

Verder traditionele "sweet potatoes" uit de oven met marshmallows, bruine suiker en pecannoten. Klinkt apart, maar dat is zo lekker!
Eerst de Sint maar met een begrafenis van een lief en o zo ziek familielid opkomst weet ik niet hoe gezellig dat gaat zijn. Denk dat iedereen nog heel verdrietig is.

Kerst zo veel mogelijk thuis met gezin in pyama, een dag eten bij schoonfamilie en die middag misschien een brunch. Wel op de zelfde dag, is de rest lekker thuis.

Ga wel extra lekker schranseten bedenken en maken dan.

Oud en Nieuw nog niet aan gedacht, of bij vrienden langs of thuis met de buren vuurwerk kijken.
Oh ja, ik plan al. want met beetje strak plannen hebben we verplichten op kerstavond en 1e kerstdag en 2e kerstdag een dagje met alleen het gezin. Dat bevalt me prima

En 31e ook al gepland met vrienden
Ik ben al heel lang bezig met mij verheugen op kerst/winter. Vorig jaar had ik (naar mijn gevoel) een hele vreemde kerst. Namelijk in de tropen. Dat was heel maf, met kerst en oud en nieuw in bikini. Sindsdien verheug ik mij op een witte kerst. Niet erg realistisch :( Maar een koude kerst met kerstbomen en familie is al prima!

En ik ben aan het nadenken hoe we ons huis catproof kunnen versieren. Onze twee kleine duivels slingeren als ware Tarzans door de kamer als er een boom zou staan..dus dat gaan we dit jaar anders doen

Dit jaar wordt het kerstdiner ook heel anders, want ik ben zwanger en dan mogen veel lekkere dingen niet of moeten doorbakken.. Ook nog iets op verzinnen!
quote:Cateautje schreef op 12 november 2014 @ 11:14:

Eerst komt nog de sint en dan mijn verjaardag, ergens tussen die twee ga ik eens aan kerst denken. Ik merk dat er velen zijn die beweren gek te zijn op de herfst, maar zodra die is begonnen zijn er even zovelen alweer bezig met de winter. Ik blijf lekker in het hier en nu, dat is het enige dat echt bestaat. Wat een gekke reactie.
Ehm, 1 dag zijn we meestal met de familie samen. Lekker thuis pakjes onder de boom uitpakken, spelletjes spelen, filmpje kijken en eten. Lekker ouderwets gezellig.

De andere dag rustdag. Geen partner dus een dagje "me time" en lekker wandelen ofzo.

Oud en nieuw met familie en vrienden waarschijnlijk. Nog niet echt over gesproken. Nog erg vroeg eigenlijk...

Outfit: Ik koop meestal iets waarvan ik denk: "leuk voor de kerst", maar voordat het zover is, heb ik inmiddels 4 "leuk voor de kerst" outfits. Terwijl het eigenlijk maar 3 dagen is... Hmmmzzz...
Carpe Diem!
Ik ga met de kerst werken. Expres aangevraagd, ik heb even geen zin in de verplichte nummers dit jaar.
Ik ben as we speak de kerstspullen aan het uitzoeken.

Heb heeeel veeel paars. Wil nu graag wat anders dus het gaat op mp.

Sinterklaas sla ik over. Geen kinderen nog.

Vind het wel een heel leuk kinderfeest hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:misspatrice schreef op 12 november 2014 @ 12:25:

Ehm, 1 dag zijn we meestal met de familie samen. Lekker thuis pakjes onder de boom uitpakken, spelletjes spelen, filmpje kijken en eten. Lekker ouderwets gezellig.

De andere dag rustdag. Geen partner dus een dagje "me time" en lekker wandelen ofzo.

Oud en nieuw met familie en vrienden waarschijnlijk. Nog niet echt over gesproken. Nog erg vroeg eigenlijk...

Outfit: Ik koop meestal iets waarvan ik denk: "leuk voor de kerst", maar voordat het zover is, heb ik inmiddels 4 "leuk voor de kerst" outfits. Terwijl het eigenlijk maar 3 dagen is... Hmmmzzz...

Dat herken ik zo erg!

Ik maak verder altijd een afspeellijst met kerstnummers. En ik heb een ware collectie kerstfilms.
quote:Ang_3012 schreef op 12 november 2014 @ 12:47:

[...]

Dat herken ik zo erg!

Ik maak verder altijd een afspeellijst met kerstnummers. En ik heb een ware collectie kerstfilms.De kerstnummers van jou herken ik dan weer lol.
Carpe Diem!
Hier ook al bezig met de feestmaand hoor. Zowel met sinterklaas als kerst. Het wordt dit jaar een drukke maand want sinterklaasavond vieren we bij ons thuis. We zijn met twee gezinnen en oma. Uiteraard zorg ik voor het eten en het drinken. In december is ook mijn dochter jarig en ook dat vieren we met eten en drinken en als kerst op de taart... vieren we kerst dit jaar ook bij ons. Ik kan mijn borst dus natmaken. Tijdens sint en de verjaardag is het eten standaard hoor: patat, pannenkoeken, stokbrood en pasta.

Als ik nou lekker kon koken was het geen probleem, maar op een of andere manier lukt het mij niet om iets lekkers op tafel te zetten dus heb voor kerst aangegeven dat ik het prima vindt om koffie/thee/gebak en hapjes te doen, maar dat ik geen eten ga bereiden. Tenminste... geen topgerechten in ieder geval. Gourmetten is niet handig want veel kleine kinderen en maar een 4p tafel. Ik dacht zelf aan bbq. Fakkels en vuurkorf in de tuin en lekker dik in de kleding en lekker buiten de bbq aanzetten, maar als iemand nog een ander idee heeft houd ik mij van harte aanbevolen....

De kerstboom is wit (de boom zelf). De ornamenten zijn zilver, zwart en paars. Reden...in een groene boom springt onze kat en in de witte wordt hij zo verblind dat hij er niet in durft....Vol overgave vieren wij sinterklaas op 5 december en op 6 of 7 december gaat de boom op. Heerlijk.
Iig je niet vastpinnen op bbq. Het kan ook regenen. Of -15 zijn.

Kun je niet kijken of het koken verdeeld kan worden? Of gewoon lekker simpel italiaans of stamppotbuffet?
Tot dusver weet ik alleen dat 1e kd met mijn familie is en 2e kd met schoonfamilie (eerste kerst sinds overlijden schoonmoeder, die ook nog eens op die dag jarig was). En dat het een beetje budgetvriendelijk moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven