Ik ben zo boos! Razend!
zaterdag 15 november 2014 om 23:19
Hoi,
De hele nacht gevlogen en zwaar toe aan slaap, ware het niet dat ik ZO KWAAD ben!
Zonder teveel te vertellen, het heeft te maken met het werk (mijn mail gelezen) en ik kan met de persoon in kwestie nu dus niets oplossen.
Erover praten met man maakt me tot nu toe alleen maar kwaaier, gewoon omdat het er over gaat, thee of wijn halen resulteert er alleen maar in dat ik ergens keihard mee wil gooien, een verdwaald pammetje over van een slapeloze periode heeft niet geholpen en intussen riskeer ik een implosie.
Ik kan het niet kwijt en ik ben zo kwaad!
Iemand een wijs woord?
De hele nacht gevlogen en zwaar toe aan slaap, ware het niet dat ik ZO KWAAD ben!
Zonder teveel te vertellen, het heeft te maken met het werk (mijn mail gelezen) en ik kan met de persoon in kwestie nu dus niets oplossen.
Erover praten met man maakt me tot nu toe alleen maar kwaaier, gewoon omdat het er over gaat, thee of wijn halen resulteert er alleen maar in dat ik ergens keihard mee wil gooien, een verdwaald pammetje over van een slapeloze periode heeft niet geholpen en intussen riskeer ik een implosie.
Ik kan het niet kwijt en ik ben zo kwaad!
Iemand een wijs woord?
zaterdag 15 november 2014 om 23:51
quote:netniet schreef op 15 november 2014 @ 23:41:
Schrijf een email aan die collega maar verstuur hem niet maar sla het op in concepten. Misschien dat het oplucht als je het van je afschrijft.
Dat doe ik inderdaad wel eens als ik really pissed ben. Dan heb ik alles wat er mis is aan die persoon opgeschreven en dan kan ik het even loslaten. En dan weet ik dat ik op een rustiger moment opnieuw kan bedenken wat ik ga doen/zeggen, en daarbij kan ik zelfs indien nodig en nuttig nog putten uit de frustratiemail.
Alleen: zorg dat je het aan-veld leeg laat zodat je zeker weet dat je de mail niet kunt versturen, ook niet per ongeluk.
Schrijf een email aan die collega maar verstuur hem niet maar sla het op in concepten. Misschien dat het oplucht als je het van je afschrijft.
Dat doe ik inderdaad wel eens als ik really pissed ben. Dan heb ik alles wat er mis is aan die persoon opgeschreven en dan kan ik het even loslaten. En dan weet ik dat ik op een rustiger moment opnieuw kan bedenken wat ik ga doen/zeggen, en daarbij kan ik zelfs indien nodig en nuttig nog putten uit de frustratiemail.
Alleen: zorg dat je het aan-veld leeg laat zodat je zeker weet dat je de mail niet kunt versturen, ook niet per ongeluk.
zondag 16 november 2014 om 00:09
zondag 16 november 2014 om 00:16
quote:plous schreef op 16 november 2014 @ 00:00:
Ikeaverslaafde: ik las vanmiddag in wachttijd en de boosheid kwam op bed ineens weer helemaal terug. Geen idee hoe dat soms precies werkt bij mij.Oh bah, ik ken dat... Dan lig je op bed en heb je geen afleiding meer van je gedachten. Snel wat YouTube-filmpjes van kittens op je iPad gaan kijken.
Ikeaverslaafde: ik las vanmiddag in wachttijd en de boosheid kwam op bed ineens weer helemaal terug. Geen idee hoe dat soms precies werkt bij mij.Oh bah, ik ken dat... Dan lig je op bed en heb je geen afleiding meer van je gedachten. Snel wat YouTube-filmpjes van kittens op je iPad gaan kijken.
zondag 16 november 2014 om 00:48
Dat had ik laatst ook. Kreeg op zondagavond een uitgebreide mail met allerlei verwijten die compleet tegenover mijn visie/interpretatie van bepaalde dingen stond... Ik heb het bericht in word geplakt, er een lege pagina naast geopend en ben een antwoord gaan typen. In principe in eerste instantie om het van me af te schrijven en het voor mezelf op een rijtje te zetten (was het nou ècht zo anders als dat ik dacht?!). Opgeslagen en aan een aantal betrokkenen laten lezen. Zij vonden dat ik het juist goed had verwoord en uiteindelijk is mijn 'emotionele dagboek antwoord' ook de uiteindelijke reactie geworden. Maar dus wel na overleg en nadat alles wat gezakt was...
Sterkte! Hopelijk kun je dadelijk een beetje slapen
Sterkte! Hopelijk kun je dadelijk een beetje slapen
zondag 16 november 2014 om 02:23
zondag 16 november 2014 om 10:39
Je haalt diep adem en besluit dat je te maken hebt met een onhandelbaar kind en dat je die ook zo maandag gaat aanpakken. Daarna besluit je dat je geen zin hebt dat zo iemand je weekend gaat verknallen en je humeur maar dat je er het grootste genoegen er in zal scheppen om maandag de vloer met die persoon aan te vegen.
Vervolgens ga je je koffer leeg scheppen, wassen draaien en bedenken dat je opgewassen bent tegen de idioten in je leven en dat vandaag ge woon zondag is en het geen zin heeft om de hele dag met iets bezig te zijn waar je morgen pas wat aan kan doen.
Vervolgens ga je je koffer leeg scheppen, wassen draaien en bedenken dat je opgewassen bent tegen de idioten in je leven en dat vandaag ge woon zondag is en het geen zin heeft om de hele dag met iets bezig te zijn waar je morgen pas wat aan kan doen.
zondag 16 november 2014 om 10:53
zondag 16 november 2014 om 14:31
Jeetje, ik had vorig weekend precies hetzelfde. Ook een werkissue en ik wilde eigenlijk gelijk een mail sturen, maar het lukte niet om daar geen onaardige woorden in te gebruiken. Bij de eerst mogelijke gelegenheid heb ik de betreffende collega gelijk meegesleurd naar een vergaderhokje en daar bleek dat de zaak toch iets anders lag dan ik dacht. Hij heeft wel excuses gemaakt voor het (door hem veroorzaakte) misverstand en de onbedoelde gevolgen. Achteraf dus maar goed dat ik hem geen vuile rat heb genoemd in een mailtje
Maar ik heb dus het hele weekend in mijn woede gehangen. Juist omdat ik nooit boos wordt kan ik daar gewoon niet goed mee omgaan. En ik heb het met iedereen gedeeld die het maar wilde horen, maar dat hielp dus niet. Loslaten kan ik met alles, behalve met onrecht waar ik ernstig last van heb.
Maar ik heb dus het hele weekend in mijn woede gehangen. Juist omdat ik nooit boos wordt kan ik daar gewoon niet goed mee omgaan. En ik heb het met iedereen gedeeld die het maar wilde horen, maar dat hielp dus niet. Loslaten kan ik met alles, behalve met onrecht waar ik ernstig last van heb.
zondag 16 november 2014 om 14:31
Waarom voel jij je zo strijdbaar? Waarom ben je nog altijd zo boos en ermee bezig?
Wat maakt dat jij dit gevoel houdt? Het is namelijk totaal niet productief, het vergalt je weekend, je maandagmorgen op weg naar je werk zal ook niet fijn zijn en uiteindelijk heb jij dus jezelf en je omgeving ermee.
Laat het liggen voor vandaag. Echt. Zet het bewust van je af en ga iets leuks doen. Dit helpt werkelijk niet verder.
'Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad'. Dus maak je er morgen, als je ook echt iets kunt dóen, er weer druk over, in een gesprek met die persoon.
Wat maakt dat jij dit gevoel houdt? Het is namelijk totaal niet productief, het vergalt je weekend, je maandagmorgen op weg naar je werk zal ook niet fijn zijn en uiteindelijk heb jij dus jezelf en je omgeving ermee.
Laat het liggen voor vandaag. Echt. Zet het bewust van je af en ga iets leuks doen. Dit helpt werkelijk niet verder.
'Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad'. Dus maak je er morgen, als je ook echt iets kunt dóen, er weer druk over, in een gesprek met die persoon.
zondag 16 november 2014 om 14:43
Je kan kiezen waaraan je je energie wil spenderen of verspillen. Heeft het zin om nu het gesprek 16x te gaan oefenen in je hoofd? Of brieven te schrijven wat je wil gaan zeggen en daar een hele zondag mee bezig te zijn? Of wil je de zondag liever op de bank met een goed boek doorbrengen, het maken van een appeltaart of met een warme chocolademelk?
zondag 16 november 2014 om 14:45
De mail openzetten, tegen het beeldscherm wat terugroepen, middelvinger geven, keihard 'fuck you' roepen en dichtklappen die hap. Werkt bij mij altijd goed .
Bij passief-agressieve mailtjes doe ik vaak niets. Kom maar eens face to face jouw probleem bespreken denk ik dan. Als iemand dat niet kan zonder dat soort tactieken stelt de kritiek in mijn ervaring ook niets voor. Gaat altijd over een gevoel dat zij krijgen... Kan ik niets mee, ik ga niet in discussie met een 'gevoel'. Bedenken dat ik van andermans probleem geen eigen probleem hoef te maken helpt dan heel goed.
Het heeft wel jaren geduurd voordat ik redelijk zen dan mijn laptop kan dichtklappen. En de tip van nlies is echt super: lees nooit werkmail in het weekend/vakantie.
Bij passief-agressieve mailtjes doe ik vaak niets. Kom maar eens face to face jouw probleem bespreken denk ik dan. Als iemand dat niet kan zonder dat soort tactieken stelt de kritiek in mijn ervaring ook niets voor. Gaat altijd over een gevoel dat zij krijgen... Kan ik niets mee, ik ga niet in discussie met een 'gevoel'. Bedenken dat ik van andermans probleem geen eigen probleem hoef te maken helpt dan heel goed.
Het heeft wel jaren geduurd voordat ik redelijk zen dan mijn laptop kan dichtklappen. En de tip van nlies is echt super: lees nooit werkmail in het weekend/vakantie.
zondag 16 november 2014 om 19:07
Betje, dat heb ik dus ook. Ik ben heel slecht boos te maken, maar áls ik dan eenmaal boos ben vind ik het heel lastig om mezelf er weer uit te krijgen.
Doreia, je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat het heel erg zonde van de energie is om mijn zondag hier aan te verspillen. Ik heb ook echt bewust leuke mensen opgezocht vandaag.
Het enige waarvoor dit misschien in de verte nog goed is geweest, is dat ik nu mijn boosheid morgen wat meer kan kanaliseren. Anders had iedereen een flinke verbale lel kunnen krijgen.
Lemoos: ik heb geschaterd om jouw reactie. Zie het helemaal voor me.
Doreia, je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat het heel erg zonde van de energie is om mijn zondag hier aan te verspillen. Ik heb ook echt bewust leuke mensen opgezocht vandaag.
Het enige waarvoor dit misschien in de verte nog goed is geweest, is dat ik nu mijn boosheid morgen wat meer kan kanaliseren. Anders had iedereen een flinke verbale lel kunnen krijgen.
Lemoos: ik heb geschaterd om jouw reactie. Zie het helemaal voor me.
zondag 16 november 2014 om 19:34
quote:Roelfien schreef op 15 november 2014 @ 23:25:
[...]
Schrijf in Word een e-mail terug waarin je alles zet wat je op dit moment tegen die persoon zou willen zeggen. Natuurlijk verstuur je niks, maar het kan wel helpen.Ik wou ongeveer hetzelfde zeggen schrijf het op en dan ben je het meestal kwijt in ieder geval het ergst.
[...]
Schrijf in Word een e-mail terug waarin je alles zet wat je op dit moment tegen die persoon zou willen zeggen. Natuurlijk verstuur je niks, maar het kan wel helpen.Ik wou ongeveer hetzelfde zeggen schrijf het op en dan ben je het meestal kwijt in ieder geval het ergst.
maandag 17 november 2014 om 19:05
Ik ben trots op mezelf. Heb kalm en zeer duidelijk mijn punt gemaakt. Ik voelde me ijzersterk!
Omdat de conclusie die moet volgen mijn werk raakt, hebben we besloten advies te vragen aan onze leidinggevende en niet samen door te steggelen. Het is allemaal nog niet opgelost, maar het voelt al veel beter.
Hopelijk pakt de uiteindelijke beslissing ook gunstig uit.
Nog een keer bedankt, ik heb vandaag nog aan jullie gedacht.
Omdat de conclusie die moet volgen mijn werk raakt, hebben we besloten advies te vragen aan onze leidinggevende en niet samen door te steggelen. Het is allemaal nog niet opgelost, maar het voelt al veel beter.
Hopelijk pakt de uiteindelijke beslissing ook gunstig uit.
Nog een keer bedankt, ik heb vandaag nog aan jullie gedacht.
maandag 17 november 2014 om 23:04
Wat goed!!! Ik herken het zo enorm. Ik was vroeger een enorme driftkikker en dan leer je om je in te houden met als gevolg dat je altijd probeert te voorkomen om kwaad te worden. De laatste keer is al weer een paar jaar geleden maar asl iemand me over die grens trekt dan krijg ik weer een ouderwetse woede aanval. Ik pak dan alle handvaten die ik me zelf geleerd heb, ik schreeuw niet en loop weg van de situatie maar ik kook ondertussen wel door en, er moeteen oplossing komen. En die adrenaline die maar door blijft stromen. Mijn man is dan ook het haasje want als ik hen niet kwijt kan bij hem dan loopt het vreselijk uit de hand