Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Heeft nu niemand dit weekend gedate/gaat daten vandaag? Dan zitten we wel echt in een dip.... Ik had iig een heerlijke avond alleen op de bank met een wijntje...kan ik gelukkig wel van genieten hoor!

Voor degene die kinderen hebben...ik vind het altijd best lastig om ter sprake te brengen. Ben toch altijd bang dat mannen daarop afknappen... Hoe doen/ervaren jullie dat?
Hier even een update van mijn kant:

Ook met 'gewone' kleding aan is hij leuk! eerst ergens gelunched, daarna naar het museum: tentoonstelling was waanzinnig mooi! Daarna zijn we een pub in gegaan en hebben we naar een rugby wedstrijd gekeken, was nog leuk ook! Maar komt omdat we beiden veel met sport/UK hebben. Veel zitten praten en veel overeenkomsten. Daarna heeft hij bij hem thuis heerlijk gekookt en hebben we film gekeken waarna ik natuurlijk de laatste trein naar huis miste..... En dus ben ik blijven slapen. Heerlijk ontbijtje, samen nog even de krant gelezen. Daarna heeft hij mij naar de trein gebracht omdat: 1. Hij moet werken vanmiddag en 2. ik nog bij een rugby wedstrijd zou kijken... Wel gelijk afgesproken dat hij over 2 weken mijn kant op komt! Die twee weken lijken nu al een eeuwigheid te duren!! Nog niets negatief kunnen ontdekken. Leuk huis, géén mannenhuishouding! veel overeenkomsten.... Hij is écht leuk!!
@ngs, het staat op mijn profiel en bij Paiq meldde ik het altijd snel. Het hoort bij mij, dat is een gegeven. Als ze erop afknappen dan is dat zo, ik kan en wil het uiteraard niet veranderen. Wel vind ik dat het het daten bijzonder lastig maakt. Praktisch werkt er een heleboel al niet, dus in plaats van bezig te zijn met 'wat voel ik voor jou' is het al snel 'kan het praktisch wel'.

Ik denk wel dat het eraan ligt of je 1 of 3 kinderen hebt en, een belangrijke denk ik, of je nog kinderen wilt/kunt krijgen. Ik wil (leeftijd en leeftijdsverschil met kind) niet meer aan kinderen beginnen, dus een kinderloze man krijgt er wel een kind van een ander bij, maar nooit een eigen kind. Dat maakt dat dat een hele lastige is en dat snap ik ook. De mannen die geen kinderen willen zitten zeker niet op kinderen van anderen te wachten. Houd je over de mannen met kinderen, alleen die zijn vaak gebonden aan hun woonplaats (co-ouderschap vaak) en ik ben ook gebonden aan mijn woonplaats. Dan zou het dus voor altijd een latrelatie moeten zijn en dat is niet wat ik uiteindelijk wil. Om nog maar niet te spreken over verschillende omgangsregelingen en afstand. Maar dit is mijn mening/ervaring.

Kortom, normaal moet alles al kloppen (gevoel) maar door kinderen een extra uitdaging omdat het praktisch ook gewoon moet kunnen.

Op wat voor manier loop jij er tegenaan? En waarom lastig om ter sprake te brengen? Ik snap dat het niet leuk is als ze daarom niet willen hoor, maar je hebt er toch ook niets aan om contact te hebben met iemand die het niet weet en vervolgens afhaakt?
@Koekkie, cross post. Wat klinkt dat als een leuke date! Goed ook als je zo lang bij elkaar bent en het leuk blijft. Trein gemist.... blijven slapen... heerlijk ontbijtje.... ik mis een stukje of is er niets gebeurd verder (niets nieuwsgierig). Dit was toch de 2e date? En waarom duurt het nu 2 weken, kan me voorstellen dat dat heel lang duurt. Super leuk in ieder geval!
Oh ja, Koekkie had een date! Klinkt heerlijk Koekkie! Zo zou ik het ook graag willen, superfijn voor je!

@Famke, op Tinder heb ik het niet staan, dus blijft het iets wat je moet vertellen. Meestal doe ik dat idd ook snel hoor, maar ik vind dat dan wel een spannend moment.... En ik heb er ook nog eens drie terwijl ik zelf nog redelijk jong ben....gelukkig zijn het natuurlijk wel de allerleukste en liefste kinderen van de hele wereld Ik vind idd de praktische kant misschien wel het lastigst: ik kan niet altijd afspreken, verhuizen idd ook niet, nog een kind eventueel of niet etc.....en dan moet het gevoel idd ook nog goed zijn...
@Koekkie: OOoooo, wat heerlijk om te lezen !!

Zat te kijken op m`n tinder..zit er niet zo vaak op. Inmiddels zo`n 45 (dooie) connecties. 1 gesprek... Lekker onzinnig. hebben jullie dat ook?
Hier ook....ik durf het bijna niet te zeggen maar 81 matches en toevallig sinds vanmorgen weer 2 gesprekken....
Koekkie wat leuk!

Ik 22 matches. Ik gooi ze er vrij snel af als ze niets zeggen, dus ik heb nooit een hele lijst. Geen gesprekken maar sinds vanochtend wel 2 nieuwe matches.
@ngs, ah op Tinder, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Heb ook het idee dat dat beter werkt als je in de Randstad werkt? 3 kinderen is misschien wel moeilijker dan 1, maar jij hebt als voordeel dat je nog wel een kind wilt krijgen evt. als het echt goed zit. Zo hebben we allemaal dingen die het makkelijker of moeilijker maken. Praktisch is het gewoon lastig en zou het het meest ideaal zijn als je iemand in je eigen woonplaats of in ieder geval dichtbij ontmoet. Ik heb met mezelf afgesproken niet meer te daten met mannen die verder wonen dan een km of 20, tenzij ze niet gebonden zijn aan hun woonplaats c.q. geen kinderen hebben. Dat maakt het aanbod een stuk minder, maar dat is dan maar zo. O en dat minder tijd hebben herken ik ook hoor, dus iemand moet dan ook wel echt leuk zijn want kan niet met iedereen een bakkie gaan doen door beperkte tijd.

Tinder, is dat de moeite om te proberen meiden? Wat ik zo lees is het veel matchen en weinig gesprekken. En mijn idee is ook dat er weinig mensen opzitten die echt een serieuze relatie zoeken of is dat niet waar?
Goedemiddag allen,

poeh! wat een drukke week heb ik gehad, vanochtend heerlijk uitgeslapen. Nu weer bijgetankt. Ik lees dat de meesten een datedip hebben. Ik hoop dat het niet te lang duurt Soms is het wel nodig even een pauze in te lassen, heb ik na 6 maanden daten altijd gedaan. En wanneer het weer begint te kriebelen hoppa! begon ik weer met volle moed.

@Res_ke, een ding wil ik dat je weet, Jij bent niet jouw rolstoel. Waarom zou jij geen bruidsjurk verdienen? Als een man als Nick Vujicic (zie youtube) die had gedacht nooit te zullen trouwen of zelfs kinderen te krijgen wel lukt. Waarom zou het jou niet lukken meid, kom op! Geloof erin dat het wel kan! verder ken ik 4 mensen die rolstoel gebonden zijn en hebben allemaal een partner. Het kan wel, dus gewoon doorgaan en er komt zeker iemand op je pad die beseft dat jij niet jouw rolstoel bent

@ngs, Femke zegt het al, gewoon in je profiel vermelden en bij Tinder moet je het geen zwaar onderwerp maken. Die vraag komt vanzelf wel, je hoeft het ook niet in het eerste gesprek te vertellen. Als ik al heb besloten dat ik hem leuk vind vraag ik hoe hij over kinderen denkt, of ik zei ook wel eens voor de grap'' kun je deze leuke moeder wel aan?'' met een uitdagende smiley erachteraan. Gewoon luchtig houden. Ik heb zelf 3 kinderen en ben nog geen mannen tegen gekomen die hier moeite mee hadden. Integendeel, vooral mannen die een kinderwens hadden vonden het vooruitzicht om dat nog mee te maken erg leuk. Ook al waren dat niet hun eigen kinderen.

@Koekkie, altijd spannend na een nacht samen, maar wel heerlijk als je kunt genieten van die mooie momenten.

Heb verder niet zoveel te melden, behalve dat het goed gaat met mij en mijn lekkere kerel, die bijnaam heeft hij nu

Hij heeft zelf zijn profiel verwijderd, heeft hij zelf niets over gezegd. Ik kwam er achter toen ik de mijne wilde verwijderen. Was hier erg happy over! Volgend weekend gaan we samen naar Brussel, ik heb er zin in Waar okCupid niet goed voor is.
@Famke, ik heb contact fases, om het zo maar eens te noemen. Soms een poos niks, en dan opeens is het weer on fire. Ik heb eerder deze maand 4 dates in 2 weken gehad bijvoorbeeld.

En je kunt het zo serieus maken als je zelf wilt. Er zitten inderdaad mannen op die op zoek zijn naar seks, maar die filter je er zo uit. Er zitten ook gewoon mannen op die wel op zoek zijn, of in elk geval 'normaal' willen daten.

Ik heb 2 keer een seksdate gehad, en dat was ook heel duidelijk, en een gewone date een keer of 15. (wat erg, zo veel he). Je kunt dus doen waar je zin in hebt.

Trouwens, ik las hier ergens dat je zo'n 20 mannen date voor je de ware (of iets blijvends) tegenkomt, maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat bullshit is Ik denk dat ik de afgelopen 3 jaar (waarin ik actief date) al wel aan het dubbele zit. En nu ik dit type, word ik er niet blij van dat het me dan dus nog steeds niet lukt.
Ja, jullie missen nog een stukkie! ik heb heerlijk dicht tegen hem aangelegen! Maar all the way zijn we nog niet gegaan..

Het duurt weer 2 weken omdat ik kinderen heb en die wil ik er voorlopig absoluut buiten houden! Dat maakt daten idd een stuk lastiger om oa redenen die hier al geschreven zijn. Mijn date heeft geen kinderen, wil ze ook niet maar vind het niet erg dat ik al kinderen heb. Hij woont niet in mijn woonplaats, maar als het moet zou ik zelfs op de fiets nog naar hem toe kunnen en omgekeerd.

Had hij verder weg gewoont en kinderen gehad dan was het voor mij een no-go geweest omdat die levens gewoon niet samen te voegen zijn... Of in ieder geval heel erg lastig!
@Amy de aanhouder wint. Ik ken dat gevoel, dat het nooit zal lukken. Alleen een gevoel is geen feit, het gaat wel lukken. Het zou niet lukken als je niks deed/doet. Maar dat doe je wel. Kom op jongens, geen dip aub, we verdienen allemaal een leuke, fijne en gelukkige relatie.
@Koekkie en @Marleen39 de succesverhalen, wat ontzettend tof om te lezen! En Marleen39, wat geweldig dat lekkere man en de profielkwestie zo onuitgesproken en vanzelfsprekend zijn gepasseerd

Koekkie, waar had jij je date ook weer gevonden?

@Famkej. wat Marleen39 schrijft: Is er niet nog een groep mannen die misschien wel een kind willen maar die van jou genoeg vinden? Of mannen die twijfelen over hun kinderwens en dus niet perse een kind van zichzelf willen maar best van kinderen kunnen houden? Er zijn ook wel mannen die gewoon niet zo ver vooruit kijken en het belangrijker vinden hoe het tussen jullie twee loopt. Ik bedoel maar, nog een hele groep waar leuke mensen bij kunnen zitten.

@Amy 20 vind ik nog weinig, haha! Ik heb wel gehoord dat je bij daten rond de 25 mensen moet treffen waarvan dan een goed klikt. Nog afgezien van of het tot een duurzame relatie leidt. En als ik al in getallen denk, dan mik ik voor mij op 50. Daarom wil ik niet meer blijven hangen in iets wat echt overduidelijk niet bij me past. Maar ook niet kind met badwater weggooien (overhaast, ongeduldig, op minder belangrijke details).
When nothing goes right ... go left
voor iedereen die ze vandaag nodig heeft. Er komen echt wel weer leuke en lieve mensen voorbij. Die zitten natuurlijk ook te balen dat ze ons nog niet hebben ontmoet...

@Koekske73 wat goed dat je hebt doorgevraagd, zeg! En dat hij eerlijk tegen je is geweest. Dat kan al zoveel goed doen, dat je het tegen elkaar kan zeggen als het moeilijk is.
Ngs,

Ik ben er van het begin af aan heel duidelijk over geweest: ik heb kinderen. Ze horen bij mij, zo simpel is dat. Maar dat maakt daten wel een stuk lastiger...... (Al hoef ik dat ws. niet meer te doen )

Emma74,

Het grappige is: ik heb hem in het voorjaar op een bospad in the middle of nowhere ontmoet. Half uurtje leuk gesprek gehad en toen moest hij linksaf en ik rechtdoor. Gisteren bleek dat we daarna alle2 dachten: chips we hadden contactgegevens uit moeten wisselen waarom hebben we dat niet gedaan?! 1,5 maand terug kwamen we elkaar bij toeval op een internetforum tegen van een gezamelijke hobby! En dus had ik een openingetje voor een gesprek (ik ben zooooo slecht in het schrijven van een brichtje naar iemand die ik helemaal niet ken!) het heeft gewoon zo moeten zijn......
@koekkie Wow, op een bospad, wat leuk! Al sportende? Hardlopen?

Sporten is ook een leuke omgeving om iemand te leren kennen ja. Een tijdje geleden een leuke jongen die mij in mijn kano hielp bij de sportschool...
@Emma, heb jij ook kinderen? en natuurlijk is die groep er wel, maar die groep is wel beduidend kleiner dan alle andere groepen. En geef ze eens ongelijk, want als je graag kinderen wilt dan is een kind van een ander hartstikke lief, leuk en weet ik veel wat, maar het is niet jouw kind. De mannen die inmiddels de 40-45 voorbij zijn en nog geen kinderen hebben die staan er wel wat losser in voor mijn gevoel, waarschijnlijk omdat zij beseffen dat het al lastig genoeg is om een leuke relatie te krijgen en te houden (tenminste dat is mijn uitleg). Ik zeg dus niet dat ze niet bestaan hoor en ik geloof er ook in dat het uiteindelijk op m'n pad komt, het is alleen praktisch veel lastiger dan zonder kinderen.

@Koekkie, wat een leuk verhaal. Voordeel van irl is dat je direct weet of iets klikt of niet. Klinkt alsof het gewoon zo moest zijn. Heb je al wel met hem afgesproken wanneer jullie elkaar weer zien?

@Amy, snap je gevoel maar blijf positief, hij loopt echt ergens rond en als je zoekt zul je vinden! en ik geloof niet zo in: je hebt 25 of 50 dates nodig. Ik denk dat je de mazzel moet hebben de persoon tegen te komen waarmee het echt klikt en waarmee dat wederzijds is. Dat kan date nummer 2 zijn, maar net zo goed date nummer 108. Bedankt voor je heldere kijk op Tinder, geen idee of ik daar ooit aan begin, al lijkt het me wel grappig. Eerst mijn huidige problemen maar eens de baas worden :-)

@Marleen, bijzonder dat jij geen mannen bent tegengekomen die dat een probleem vinden. Hoe oud is je doelgroep? Mijn ervaring is dat 40-45+ er minder moeite mee heeft dan daaronder.
Famkej,

We gaan elkaar in ieder geval over 2 weken zien dat hebben we vanochtend direct afgesproken en ik heb net een berichtje gestuurd of hij woensdagochtend as zin heeft om iets te drinken.....
@Famke, mijn doelgroep is 40-47 niet zoveel verschil met jou. Ik weet niet of dat zo bijzonder is hoor. Ik selecteer wel mannen die in hun profiel aangeven dat kinderen geen probleem is. En mannen die mij een bericht sturen die nog geen kinderen hebben stel ik altijd de vraag of zij nog een kinderwens hebben. Is dat het geval dan kap ik het af omdat ik geen kinderwens meer heb. Dat heb ik wel gehad, dat ze in het begin zeiden geen kinderwens te hebben, blijkt later dat zij de hoop hadden dat ik er nog wel 1 uit zou persen. Oneerbiedig gezegd. Dat ging hem niet worden dus hield het al gauw op.
@Koekkie, goed vooruitzicht!

@Marleen, op welke site zit je, omdat je dat aan kunt geven. En zo is het ook, die 'hopers' heb je niets aan als je zeker weet dat je niet meer gaat werpen :-)
@Famke Ja je hebt wel gelijk, die getallen zijn ook maar niets-zeggend. Maar 20 dates vind ik toch nog steeds niet veel. Het helpt mij wel om wat kritischer te zijn voordat ik afspreek, geloof ik, want in een paar berichtjes (inclusief foto en profiel) weet ik al wel of het de moeite waard is.

En, nee, ik heb geen kinderen (en vind jullie mede-daters die ze wel hebben enorme helden en ontzettend stoere vrouwen, echt petje af). Ik zoek voornamelijk in de groep mannen die nog geen kinderen heeft (35-45) en ze misschien wel wil. Een man met kinderen is ook goed want ik vind kinderen erg leuk, maar ik realiseer me dat het niet simpel is zo'n samengesteld gezin.

Anyhow, net een spontaan date-je nr 2 gehad met okc man vanmiddag. Het klikt wel grappig. Hij is een halve meter kleiner en nog wat details maar hij is erg sociaal (+), niet negatief maar wel kritisch (+), reageert vrij flexibel op mijn kronkels (die er wel zijn want sta stijf van de werkstress op dit moment; ++) en zijn Engels is bijzonder goed voor een Zuid-Europeaanse techie (+). En dat is wel handig in de communicatie, hè. Hij heeft me uitgenodigd voor zijn verjaardag over 2 wkn, maar ik weet nog niet of ik dat doe. We hebben nog niet eens gezoend en eeeh, ik weet niet. Meteen al die vrienden, hoe introduceer ik mezelf dan. Enzo. Brrr. Aan de andere kant, prima gelegenheid om iemand beter te leren kennen. Eerst maar eens date 3 ergens deze week...
@Famke, ik zit nu alleen op okCupid en onder Offsprings geef je dat aan en op Pepper kun je dat ook aangeven in je profiel.
Emma74,

Je kan toch alrijd beslissen of je naar de verjaardag gaat na date 3?

Ik krijg net een bericht dat als hij geen werkopdracht er tussendoor krijgt hij graag wat wil drinken! Yeah...... Ik vind hem stiekum toch wel heel erg leuk!!
@Emma, wat een lief compliment! En soms voel ik me idd best stoer als alleenstaande mama van drie Ik vind het dan weer stoer van jou dat je het niet erg vind dat hij een halve meter kleiner is....daar zou ik wel op afknappen geloof ik....knap dat je daar doorheen kan kijken! Die verjaardag zou ik doen, mits de derde date ook een succes is....

Ik was even vergeten dat ik ook nog okcupid zit. Maar ik ben niet zo goed in engels....en ik krijg vooral berichtjes van 45> mannen....en ik vind het té onoverzichtelijk... Of ligt dat aan mij en moet ik het daar toch nog een kans geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven