Kinderen ongewenst?

09-09-2007 19:35 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
In onze krant van gisteren stond een heel artikel met deze titel. Het ging erover dat steeds meer mensen een hekel hebben aan kinderen, dat er steeds meer vraag is naar bijvoorbeeld kindvrije restaurants, kindvrije campings, hotels en meer van dat soort dingen.

Deze mensen zijn bewust kindvrij, maar daar blijft het niet bij, ze zeggen álle kinderen irritant te vinden en vinden 'de kinderen van tegenwoordig' onopgevoed, grof, irritant en luidruchtig. En willen dan in hun vrije tijd ook niet lastig gevallen worden door mensen met kinderen. Zo zijn er ook in Nederland al restaurants met een bordje 'kinderen onder de 12 niet welkom'.

Ik schrok zelf nogal toen ik het artikel las, zeker de uitspraken die van internet (van speciale fora voor mensen die bewust kindvrij zijn) geplukt waren over kinderen.

Ik snap dat mensen geen kinderen willen, daar kan ik best inkomen. Ik vind zelf ook niet alle kinderen leuk, ik kan me ook ergeren aan schreeuwende, gillende onopgevoede koters. Maar ik vind roepen dat je aan álle kinderen een hekel hebt wel érg ver gaan. Net zoiets als roepen dat alle bejaarden stom zijn, of dat Turken crimineel zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Heb je begrip voor mensen die zeggen kinderen per definitie vervelend te vinden? Vind je dat er inderdaad kindvrije restaurants en dergelijke moeten zijn?

Ben benieuwd.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 14:31:

Mijn ervaring is sowieso dat je van 1 kind in een gezelschap vol volwassenen geen last hebt, mijn eigen zoon wordt pas luidruchtig of druk als er andere kinderen bij zijn. En ik zie dat ook bij andere enig kinderen, die hoor je nauwelijks, die zijn ook gewend aan volwassen gedoe om zich heen. Het is echt niet zo dat je als ouder van 1 kind de hele dag kinderdingen aan het doen bent, ook thuis moet kind zich gewoon zelf vermaken als mamma zit te forummen, te bellen, tv te kijken, staat te koken, etcetera. En aangezien hij altijd alleen is, kan hij zich ook alleen vermaken.Dan is het maar goed dat jij de enige bent die haar kleine kind meeneemt naar grote mensen dingen.
quote:Vl43inder schreef op 24 juli 2008 @ 14:38:

In de sterrenrestaurants waar ik ben geweest zijn zeker geen kinderkaarten. Kan me toch niet voorstellen dat dat de echte uitzonderingen zijn. Ik geloof niet dat ze bijvoorbeeld bij Van Vlaanderen kinderstoelen en kleurplaten hebben.

Daarom zei ik al eerder: ik vind Nederland juist heel erg kindonvriendelijk. Mijn broers kinderen zijn bijvoorbeeld dol op sushi ( de mijne lust het ook) en bij Nobu kan je gewoon met kinderen terecht, of bij andere Japanse restaurants in London. Marco Pierre White heeft zelfs een hele keten familierestaurants, ik ben in geen enkel restaurant geen kinderkaart of geen kinderstoelen tegengekomen en mijn broer eet eigenlijk alleen maar in high end zaken.

Ik weet helaas niet meer hoe dat restaurant heet, maar dat was een hele hippe minimalistische tent, waar veel City types zaten. Maar daar hadden ze gewoon kinderstoelen en een kinderkaart waar dingen als buffelmozzarella en sticky toffee op stonden.

Ik denk echt niet dat je in NL bij een goede japanner zo vriendelijk ontvangen zou worden met 3 kinderen van 3, 7 en 9 bij je, maar wij hebben toen zowel bij Nobu als bij een andere Japanner gegeten.
Am Yisrael Chai!
quote:Vl43inder schreef op 24 juli 2008 @ 14:39:

[...]

Dan is het maar goed dat jij de enige bent die haar kleine kind meeneemt naar grote mensen dingen.Nou nee hoor, dat ben ik niet. Maar goed, ik vind eten geen "grote mensen ding", kinderen moeten toch ook eten?
Am Yisrael Chai!
quote:Vl43inder schreef op 24 juli 2008 @ 14:38:

In de sterrenrestaurants waar ik ben geweest zijn zeker geen kinderkaarten. Kan me toch niet voorstellen dat dat de echte uitzonderingen zijn. Ik geloof niet dat ze bijvoorbeeld bij Van Vlaanderen kinderstoelen en kleurplaten hebben.

Ik ben in diverse sterrenrestaurants geweest, in diverse landen.

Nog nooit 1 kind gezien...
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 14:26:

Net zo goed als dat ik niet snap wat er respectloos is aan een kind dat zonder een woord te zeggen bij zijn moeder op schoot naar een balletvoorstelling zit te kijken of op een stoel staat om dat te kunnen zien. Is het respectloos omdat hij kind is?

Op een stoel staan? Wat is er mis met op zo'n stoelophoger zitten?

Die hebben ze in ieder theater.
quote:Miss Moneypenny schreef op 24 juli 2008 @ 14:52:

[...]

Ik ben in diverse sterrenrestaurants geweest, in diverse landen.

Nog nooit 1 kind gezien...Bij Gordon Ramsay hebben ze kinderstoelen en zijn kinderen welkom, bij Nobu hebben ze kinderstoelen en zijn kinderen welkom, bij Marco Pierre White hebben ze kinderstoelen... Zijn alledrie toch echt restaurants met een of meerdere sterren.
Am Yisrael Chai!
quote:Miss Moneypenny schreef op 24 juli 2008 @ 14:54:

[...]

Op een stoel staan? Wat is er mis met op zo'n stoelophoger zitten?

Die hebben ze in ieder theater.Het was een buitenvoorstelling in een park, we zaten aan een tafeltje met ons gezelschap en nogal ver bij het podium vandaan. Kind kon het zittend niet zien en ging dus op de stoel staan.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 13:08:

[...]

Vraag je dat aan mij? Wanneer? Op vakantie? Nee, het is toch vakantie? En dan wil ik leuke dingen doen en hij ook, dus dan hechten we niet zo aan bedtijd, dan slapen we de volgende dag gewoon uit of we gaan s middags een dutje doen. En ook bij feestjes mag hij opblijven, het is immers feest. Zo lang hij het volhoudt mag hij meedoen. Hij mocht trouwens ook voor het EK opblijven, dat was enorm leuk, zaten we samen met worst en toastjes enzo te juichen totdat hij het niet meer trok.Die van mij ligt ook niet voor 22.00 op bed. Straks als hij weer naar school toe moet dan wordt het wel weer anders en gaat ie wel weer om 19.15 naar bed.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 14:47:

[...]

Nou nee hoor, dat ben ik niet. Maar goed, ik vind eten geen "grote mensen ding", kinderen moeten toch ook eten?Mensen die een korte broek en teeva's aan hebben moeten ook eten, maar die zie ik ook liever niet in een chique restaurant. Ik denk trouwens dat ze bij het Okura wel kinderstoelen hebben hoor.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 14:54:

Bij Gordon Ramsay hebben ze kinderstoelen en zijn kinderen welkom, bij Nobu hebben ze kinderstoelen en zijn kinderen welkom, bij Marco Pierre White hebben ze kinderstoelen... Zijn alledrie toch echt restaurants met een of meerdere sterren.

Volgens mij zijn dat allemaal restaurants in Londen, of niet?

Heb bij Bouley (NY) geen kind/kinderstoel gezien. Bij de Sea Grill (België), de Fuik (NL), Wollerich (NL), Belle Epoque (België), d'Hoogh (België), Den Gouden Harynck (België), Hugo's (Berlijn) ook niet.

*gooit er ook een paar namen in en bedenkt zich dat ze toch al vaak lekker heeft gegeten*
quote:kusunum schreef op 24 juli 2008 @ 13:48:

Ookal zijn kinderen niet altijd vervelend, zou ik persoonlijk graag naar een restaurant gaan waar geen kinderen binnen mogen komen.

Het is niet dat ik vind dat alle restaurants kindvrij zouden moeten zijn! Maar ik vind het niet belachelijk dat er kindvrije gelegenheden zijn. Jammer dat mensen met kinderen dat als een aanval zien, maar je hoef daar toch niet heen als je niet wil? Er zijn zat restaurants waar je wel lekker met je kinderen kan eten,

is het dan zo gek dan sommige mensen lekker zonder kinderen willen eten?

Ik zie het niet als een aanval, maar ik begrijp werkelijk waar niet waarom je niet in een restaurant wilt eten waar ook een kind zit te eten, als dit kind zich keurig gedraagt. Echt, dat gaat er bij mij niet in. Dan wil je dus blijkbaar geen kind in je gezichtsveld of zo?

En nogmaals: er zijn zat gelegenheden waar nauwelijks kinderen komen: waarom ga je daar dan niet naartoe?
Boring...

*gaapt*
Wat nou, intiem? Begin je je te vervelen?
Ja nogal, elke pagina begint de inhoud weer van voren af aan, dus het is erg grijsgedraaid onderhand.

Zullen we het rijtje nog eens overdoen?

Ik zou het best handig vinden als er kindvrije restaurants oid komen.

Da's discriminatie!

Hoezo, mag toch wel rustig kunnen eten?

Mijn kind hoort ook bij de maatschappij!

Als je zou opvoeden wel ja...

Dan ben jij een verzuurd wijf dat niet snapt dat opvoeden een proces is. Bovendien zijn er plekken zat waar je zonder kind kunt komen.

Blablablaaaaaaaaaaa

Boring dus...
*gniffel* en wat doen kinderen als ze verveeld raken? KETEN !

dusssss.... alle remmen los hier! (of krijg ik nu een Vivamod aan mijn broek wegens opruien ofzo?)
quote:tante Klaas schreef op 24 juli 2008 @ 20:53:

*gniffel* en wat doen kinderen als ze verveeld raken? KETEN !

dusssss.... alle remmen los hier! (of krijg ik nu een Vivamod aan mijn broek wegens opruien ofzo?)

Volgens mij sta je alleen
ja, ik ga verkassen. zal wel komen omdat ik bijna de hele avond heb doorgewerkt tussen het forummer door. ik zie het allemaal niet meer zo scherp
quote:Liv schreef op 24 juli 2008 @ 13:39:

[...]

Dat los je dan toch prima op? Doe ik ook, als ik geen zin heb in kinderen bij mijn eten of wat ook: gewoon even toespreken, en meestal zijn ze dan zo weer weg. Wat is daar nou zo erg aan?

Omdat kinderen, en vooral meisjes kinderen altijd MIJ moeten hebben, net als zwervers, en debielen (ik trek kinds volk aan)

nogmaals geen probleem.

maar ALS ik dan een keertje na een week hard werken met vriendlief lekker zit te eten, onder het genot van een lekkere fles wijn, heb ik GEEN zin, aan zo'n peuter gesprek, geen toespraken, geen waarom, gewoon NU even niet,

Het blijf een moeilijke discussie, maar blijkbaar mag en kan je gewoon niet die mening hebben,
Jawel hoor, van mij mag je prima die mening hebben
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 14:56:

[...]

Het was een buitenvoorstelling in een park, we zaten aan een tafeltje met ons gezelschap en nogal ver bij het podium vandaan. Kind kon het zittend niet zien en ging dus op de stoel staan.

gelukkig hoeven er geen mensen op die stoel te zitten

Jouw kind en jouw leven is dus helemaal ideaal, verre reizen, dure restaurants en theaters bezoek je bij de vleet samen met kind, die zich perfect gedraagt. Je hebt niets in te hoeven leveren als moeder, je doet alles nog alleen met kind erbij. Het is goed dat jij dit gelooft, de rest van de wereld plaatst er een dik vraagteken bij. Het lijkt met niet meer dan logisch dat er heel veel verandert in je leven, vooral als deze heel dynamisch is, met de komst van een kind. Ik denk dat veel ouders dit zullen beamen. Jij bent dan de uitzondering op de regel.

Waarom iemand die iets realistischer erin staat, niet na afloop van het zwanenmeer een nachtelijk vorkje prikt bij de Knijp, meteen te veroordelen tot 'jij hebt geen band met je kind'. Hoe kom je zo zelfingenomen, excusez le mot, maar zo komt het op mij over als je met dergelijke psychologie van de koude grond gaat strooien.
quote:Carlice schreef op 24 juli 2008 @ 22:50:

[...]

gelukkig hoeven er geen mensen op die stoel te zitten

Jouw kind en jouw leven is dus helemaal ideaal, verre reizen, dure restaurants en theaters bezoek je bij de vleet samen met kind, die zich perfect gedraagt. Je hebt niets in te hoeven leveren als moeder, je doet alles nog alleen met kind erbij. Het is goed dat jij dit gelooft, de rest van de wereld plaatst er een dik vraagteken bij. Het lijkt met niet meer dan logisch dat er heel veel verandert in je leven, vooral als deze heel dynamisch is, met de komst van een kind. Ik denk dat veel ouders dit zullen beamen. Jij bent dan de uitzondering op de regel.

Waarom iemand die iets realistischer erin staat, niet na afloop van het zwanenmeer een nachtelijk vorkje prikt bij de Knijp, meteen te veroordelen tot 'jij hebt geen band met je kind'. Hoe kom je zo zelfingenomen, excusez le mot, maar zo komt het op mij over als je met dergelijke psychologie van de koude grond gaat strooien.

Duh, het was een houten stoel. En het was 35 graden en mijn zoon had dus blote voetjes. Niet dat ik jou verantwoording verschuldigd ben, maar dan weet je dat maar. \\:-)//

En jawel, ik heb wel degelijk heel veel in moeten leveren. Een partner, mijn moeder, mijn eigen zaak, en een heleboel geld, bijvoorbeeld. Dus nee, mijn leven is verre van ideaal, maar mijn leven als moeder is wel leuker dan mijn leven als niet-moeder. Gelukkig maar, toch? Het zou wat zijn als ik mijn leven als niet-moeder leuker had gevonden dan als moeder, want een kind stop je niet meer terug.

En ja, het is echt zo dat de praktijk van een kind hebben mij reuze meevalt. Ik heb méér tijd dan voor ik hem had, ik doe leukere dingen dan voor ik hem had, de dingen uit mijn oude leven die ik leuk vond (uit eten gaan, leuke dingen bezoeken) kunnen nog steeds en mijn vriendschappen zijn leuker en hechter geworden omdat ik zelf veel leuker en aardiger ben geworden van een kind hebben. En omdat ik meer rust in mijn donder heb, mijn tijd niet meer verspil aan mannen die het niet waard zijn, meer gefocust ben en vooral zíjn leven zo leuk mogelijk wil maken. Bovendien zijn mijn vrienden stuk voor stuk dol op mijn zoon, en willen ze allemaal graag dat hij erbij is. Ook is de hechte band die ik met mijn broer had nog hechter geworden doordat ik mijn zoon heb.

Ik weet niet waarom het feit dat ik zo dolgelukkig ben met mijn zoon jou keer op keer zo boos maakt, maar sorry, ik ga echt niet beweren dat ik het níet leuk met hem heb omdat jij dat niet kan hebben.

En voor wat betreft hetgeen ik over Intiem zei: daar heeft Intiem zelf een topic over geopend waar ik een pagina of 20 in heb meegepraat omdat ik het oprecht rot voor vooral haar dochter, maar ook voor haarzelf vind.
Am Yisrael Chai!
quote:MysticAngel schreef op 24 juli 2008 @ 22:12:

[...]

Omdat kinderen, en vooral meisjes kinderen altijd MIJ moeten hebben, net als zwervers, en debielen (ik trek kinds volk aan)

nogmaals geen probleem.

maar ALS ik dan een keertje na een week hard werken met vriendlief lekker zit te eten, onder het genot van een lekkere fles wijn, heb ik GEEN zin, aan zo'n peuter gesprek, geen toespraken, geen waarom, gewoon NU even niet,

Het blijf een moeilijke discussie, maar blijkbaar mag en kan je gewoon niet die mening hebben,

hehe jij begrijpt me!

hoe lief kinderen ook zijn in de ogen van mensen met kinderen, zijn er gewoon mensen zonder kinderen die niet smelten van zo'n lief smoeltje.

Helaas begrijpen degene die gezegend zijn met zo'n lief ding dat niet.
quote:intiem schreef op 24 juli 2008 @ 20:44:

Ja nogal, elke pagina begint de inhoud weer van voren af aan, dus het is erg grijsgedraaid onderhand.

Zullen we het rijtje nog eens overdoen?

Ik zou het best handig vinden als er kindvrije restaurants oid komen.

Da's discriminatie!

Hoezo, mag toch wel rustig kunnen eten?

Mijn kind hoort ook bij de maatschappij!

Als je zou opvoeden wel ja...

Dan ben jij een verzuurd wijf dat niet snapt dat opvoeden een proces is. Bovendien zijn er plekken zat waar je zonder kind kunt komen.

Blablablaaaaaaaaaaa

Boring dus...Nou, ik vind het raar dat er sowieso zaken afgestemd moeten worden op mensen die geen kinderen hebben. Ik vind het ook echt tekenend voor de maatschappij waarin we nu leven.
quote:fashionvictim schreef op 24 juli 2008 @ 23:08:

[...]

En voor wat betreft hetgeen ik over Intiem zei: daar heeft Intiem zelf een topic over geopend waar ik een pagina of 20 in heb meegepraat omdat ik het oprecht rot voor vooral haar dochter, maar ook voor haarzelf vind.En daarom, Fash, neem ik het je kwalijk dat je nu oh zo subtiel een smoes hebt weten te vinden om mijn oude gesloten topic aan te halen. Dat zegt meer over jou dan over mij...

En nu ga ik slapen
Er zijn steeds meer singles, steeds meer (bewust) kinderlozen, steeds meer oudere jongeren die vroeger stoppen met werken (ik noem maar een paar zijstraten), zo is de maatschappij van nu steeds aan verandering onderhevig,

Deze relatief nieuwe, maar steeds groter wordende groepen, vragen om nieuwe impulsen, en een omgeving die (deels) met ze mee verandert,

Waarom is dat zo raar?

Waarom moet de hele wereld gezins/kindvriendelijk zijn, terwijl er grote groepen mensen hele andere behoeftes hebben?

Ik heb zelf een dochter, nu volwassen,

In de tijd dat zij klein was, had ik heel andere behoeftes (kwa omgeving, dingen doen enz.) dan nu, mijn leven is nu anders,

Er worden toch ook zaken afgestemd op ouderen? Dat is toch ook normaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven