Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
joehoe, heb een klein gupje zien zwemmen met een mooi kloppend hartje, ben helemaal blij!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Hey Iedereen,

Lang niet meer geweest.. Leuk al die hartjes in de tabel. Ik kan er ook bij. Gister een echo gehad en fotootjes en video band meegekregen. Baby zwaaide meteen mooi naar de camera dus dat was wel grappig. Mooi kloppend hartje dat ik helaas niet gehoord heb aangezien ik aan het kleppen was.. hoe zo typisch.

Ik weet niet of het al besproken is maar ik vroeg mij af wie er wel en geen nekplooi meeting doen en om welke reden. Ik vind het maar een lastig iets dus hoor graag jullie mening.
Ik wil geen nekplooimeting aangezien het alleen een kansberekening is. En bovendien zou ik niet besluiten om het kindje weg te laten halen mocht er uitkomen, na punctie, dat het kindje downsyndroom heeft. Waarom zou ik het dan al van tevoren willen weten? Ik geniet nu van mijn zwangerschap en wacht wel af wat r voor ons in petto is.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
@ draakje

Ja dat is eigenlijk ook de kant die ik op neig te gaan. Maar dan zit ik bij het diagnostisch centrum en zie ik iedereen daar met zoveel overtuiging en gemak wel voor een nekplooimeting gaan dat ik mij afvraag of het miss een beetje onverantwoord is van mij dat ik het niet doe...

(Snap je me nog )
Ik heb vanmiddag ook weer een echo gehad.

En was weer helemaal goed de beentjes zag je heen en weer bewegen.

Hartje ook weer gehoord.

Bloeddruk was hetzelfde dus over vier weken weer terug voor controle.

Hb was wel aan de lage kant maar heb ik waarschijnlijk altijd al gehad.

Wij gaan geen nekplooimeting doen.

Ik zal het nooit weg kunnen halen ongeacht wat de uitslag is.

En mijn gyn zei toen, dan kun je beter ook geen meting gaan doen.

Daarnaast val ik ook niet in een risico groep.

Mijn vriend en ik hebben er samen over gehad en samen besloten het niet te gaan doen.
Volgens de verloskundige val ik ook ver buiten de risico groep. Kans 1 op 1000 had hij het over.. tja en ik ben persoonlijk meer met het dealen van eventuele problemen op het moment dat ze er zijn ipv zorgen te maken over alle dingen die zouden kunnen gebeuren.

Ik ben blij dat hier meer mensen zitten die het niet doen in ieder geval. Niet dat ik vind dat niemand het zou moeten doen ofzo.
@mararoulette mijn gyn zei ook vanmiddag als je het kindje toch niet laat weghalen waarom dan testen.

Stel dat ze toch iets zien bij de nekplooimeting dan ga je je de hele zwangerschap je druk maken over hoe het eventueel zou kunnen zijn.

Terwijl je niet kunt zien hoe zwaar het kindje gehandicapt is.
Ja iets soortgelijks zei mijn verloskundige ook. Vooral omdat je niet weet hoe zwaar gehandicapt een kindje zou zijn bij een slechte uitslag geeft voor mij doorslag om het niet te doen. Daarnaast denk ik dat echt zware afwijkingen ook later in de zwangerschap wel opgemerkt zullen worden bij de 20 weken echo bijvoorbeeld.
Goeiemorgen!

Mara. Ik heb dezelfde reden om de nekplooimeting niet te doen. Bij mij ook een kans van 1 op 1000. Stel dat er uit het onderzoek een grotere kans komt. Dan maak je je dus je hele zwangerschap zorgen. En ik zou geen punctie laten doen ivm de risco's dus dan blijf je die onzekerheid houden.

Maar gefeliciteerd met het kloppende hartje! Gaat goed hier op ons topic.

Heb niet echt goed gelezen verder. Iig is mijn nieuws nu de wijde wereld in. Mijn ouders en schoonouders waren heel blij. Van vrienden hebben we alleen maar leuke reacties gehad.

We vonden het wel moeilijk vertellen aan 1 stel die nu een jaar bezig zijn met zwanger worden na 1 miskraam. Zij reageerden superenthousiast en waren heel blij voor ons. Al kan ik me voorstellen dat het best zal steken voor hun en ze vast ook zoiets gedacht zullen hebben. Maar ze gunnen het ons ontzettend, dat bleek goed uit hun reactie. Was best een opluchting!

Verder niet veel nieuws. Vandaag precies 10 weken. Nu is het aftellen tot die vermoeidheid wat minder wordt. Misselijkheid is zo goed als verdwenen. Alleen enorme tieten en ook zeer pijnlijk, maar daar valt mee te leven. Als die vermoeidheid maar weggaat! Of had ik dat al gezegd?

Vandaag ga ik even de kraamzorg en KDV regelen. Heb heel wat telefoontjes te plegen. Auto moet weer gekeurd worden, waar ik altijd de zenuwen van krijg. Aangezien het een oud brak ding is. Elke keer vrees ik voor een enorme rekening, maar valt tot nu toe mee. Ik wil ook weten of er al uitslagen zijn van mijn bloedonderzoek.

Dus om 9 uur hang ik aan de telefoon bij al die instanties!

En daarna ga ik van het heerlijke weer genieten! Manlief is vrij vandaag, dus dat is gezellig op zo'n mooie dag. Natuuuuuurlijk ligt hij nog te pitten, maar ga zo maar even een kopje koffie brengen.

Tot later
Hi

Om dezelfde reden als hierboven genoemd doen wij ook geen nekplooimeting. Het is een kans, zelfs bij 1 op de 200 ga je je dan zorgen lopen maken. Weghalen laat ik niet gebeuren en in ons gezin waar nog geen kids zijn is elk kind welkom! We waren het snel met elkaar eens. Bovendien val ik net als jullie buiten de risico groep.

Ben wel jaloers dat er al zoveel vrij hebben en vakantie. Dat duurt bij ons echt nog 4 weken. Maar ben wel vrij vandaag (omdat ik deze week 2 nachtdiensten werk) en ga lekker de stad in met mijn o zo trotse zus. Zelf heeft ze een isci-tweeling en ze gunde me zo ontzettend kinderen. En nu is ie eindelijk op komst. De eerste kleertjes heb ik van haar dan ook al gehad.
@meike

Je had vorige week de echo toch... hoe is het gegaan... heb je niet meer gezien daarna, toch wel goed hoop ik.

Nekplooi

Ook dezelfde redenen zoals al eerder aangegeven om het niet te doen. Val ook niet in de risicogroep. Bij Merijn heb ik het ook niet gedaan om die redenen, waarom nu dan wel.

Tabel heeft weer een update gehad!

Zoon ligt lekker te pitten, dus ga even gauw door het huis heen met een stofzuiger, kunnen we vanmiddag lekker de hort op met dit mooie weer!
Hallo dames, ben lekker thuis aan het werk en dat betekent dat ik af en toe lekker (met laptop op schoot) in de tuin kan zitten en zo toch van het mooie weer kan genieten. Pfff was ook wel toe aan een droge dag met zon

Wij gaan wel een combinatietest doen. Ik zit in de risicogroep en vind het, voor mijzelf, wel belangrijk om voorbereid te zijn als het niet goed mocht zijn. Niet dat ik daar van uit ga want heb een heel positief gevoel over deze zwangerschap maar ik kan me voorstellen dat er zo ontzettend veel op je af komt als het niet goed blijkt te zijn en daar wil ik dan een beetje op voorbereid zijn. Ik denk ook dat je objectief naar die kansberekening moet kijken. een kans van 1 op 100 is nog altijd maar 1% kans dat het niet goed is en 99% dat het wel goed is. En die kans schijn ik nu volgens de statistieken te hebben (1 op 106 om precies te zijn). Wat we gaan doen met de uitslagen van de testen weet ik niet. Denk ook niet dat je dat van te voren exact kunt weten. Je kunt nu wel denken te weten wat je gaat doen maar als je ervoor staat is het toch anders. Maar goed...ik ga ervan uit dat het goed is en dat de onzekerheid juist weggenomen gaat worden in plaats van gaat groeien.
Biaha, ik werd geraakt door wat je vertelde over het vertellen van jullie zwangerschap aan jullie vrienden die nu een jaar bezig zijn met zwanger worden en een miskraam hebben gehad. Ik herken veel in wat je vertelt want heb het van de andere kant mee gemaakt. Wij zijn natuurlijk 8 jaar bezig geweest en in die tijd zijn vele stellen zwanger geworden. Ik vond het altijd moeilijk als het nieuws veel later tegen mij verteld werd omdat ze me wilden sparen. Natuurlijk vind ik die intentie wel lief maar vond het niet passen in de relatie die ik met hun had. Natuurlijk gun ik ze die zwangerschap voor de volle 100%. Het verdriet van het zelf niet zwanger worden wordt niet vergroot door die blijde gebeurtenissen van anderen.
Oh leuk dat sommige het al helemaal verteld hebben. Wij gaan zaterdag naar mijn moeders verjaardag en gaan het daar aan de rest van de familie vertellen. (Mijn moeder wist het al en had al zitten hopen dat we het op haar verjaardag gingen vertellen Gek mens) Schoonouders zijn ook al op de hoogte maar ik wil ook graag mijn vriends oma even bellen om het nieuws te vertellen. Langsgaan gaat de komende 4 weken niet lukken en ik vind het ook sneu om haar al die tijd niets te laten weten.

Mijn beste vriendin heeft vorig jaar een miskraam gehad maar ondanks dat was ze toch echt de eerste die ik belde toen ik die test had gedaan. Ze vond het super voor mij (ze zijn ook niet echt bezig met zwanger worden dus in dat opzicht is het wel iets anders) maar achteraf vertelde ze mij dat ze het ook wel moeilijk vond. Dat kan ik mij heel goed voorstellen en ik was blij dat ze mij dat ook gewoon vertelde. Maar goed daar ben je beste vriendinnen voor denk ik dan

*Ga weer snel werken.. in een suf gebouw terwijl de zon zo mooi schijnt buiten....
ik heb eigenlijk helemaal niks, maar dan ook echt niks te vertellen. Behalve dan dat we komende maandag eindelijk na 1 1/2 jaar tegels tegen de muur krijgen in de keuken! Weer extra poetsen!
Even snel. Inderdaad leowyz. Nu je het zegt. Meike had de echo op dezelfde dag als ik. Hoop maar dat alles goed is. Meike, waar ben je??

Bluester. Jouw verhaal doet mij goed. Ben blij dat we ze niet "gespaard" hebben, maar dat we het ze gewoon tegelijk met iedereen verteld hebben. Ze komen vanavond een drankje doen. Gezellig!

Ik kan me helemaal niks voorstellen bij het lang moeten wachten op een zwangerschap, laat staan 8 jaar. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat je geen medelijden wilt en niet gespaard wil worden. Dat zal ongetwijfeld erg moeilijk zijn geweest voor jullie! Maar nu zijn julllie dan toch degenen met het goede nieuws. Wat moet dat goed voelen!

Ik ga gauw weer.

Tot later
Joehoe, hier ben ik...........!!!!

Sorry, een druk weekje gehad....heb zo nu en dan wel kunnen meelezen....

Ook hier een kloppend hartje. Mijn echo van 17 juli hadden ze afgebeld,was wel even balen. Maar gelukkig kon ik weer snel terecht, heb gister mijn allereerste echo gehad.

Poeh, dat is wel even een bevestiging hoor, als je die kleine zo ziet. Wel een erg mooi moment. Vonden jullie het ook niet erg onwerkelijk, het idee dat er zo'n klein frummeltje in je groeit? Nou, ik kan het nog steeds moeilijk bevatten. En ook zo leuk, om de 5 vingertjes op beeld te zien. Ik heb ook een fotootje van het handje/armpje gekregen....

Morgen ben ik 12 weken! Het gaat toch best hard zo. Ook ik heb sinds een klein weekje het PLOEINK-gevoel. Ik heb echt het idee dat het de kleine is. Een heel apart gevoel,wel erg leuk als het inderdaad de kleine is....

@mara, ook wij hebben besloten geen nekplooimeting te doen. Zeker weten doen ze toch nooit. En wij gaan de baby niet weghalen als blijkt dat er een afwijking is. We wachten het af en proberen zoveel mogelijk te genieten.
hier ook geen nekplooi meting. Bij de 1e niet gedaan en nu ook niet. Wat ook anderen zeggen, het lijkt mij niks om voor een kansberekening deze (laatste) zwangerschap te laten vergallen door zorgen. Wat komt dat komt en wat gaat dat gaat, leven en laten leven enzo......(o weet er nog 1, komt tijd komt raad)
Dag dames!

Het spijt me, ik kom er niet aan toe om overal van op de hoogte te blijven en op iedereen te reageren.

Heb een zware week achter de rug (die mevrouw die vorige week een hartstilstand kreeg is uiteindelijk toch overleden en afgelopen weekend kreeg ik het bericht dat ook een kennisje plotseling is overleden).

Ik ben ook nog steeds zo vreselijk moe.

Ik zal proberen jullie zo veel mogelijk te blijven volgen en zal af en toe eens reageren, maar het zal niet intensief zijn.

Iedereen met kloppende hartjes: Gefeliciteerd!!

Frans: ik weet niet of ik het al had gezegd, maar wat een k****-streek van je werkgever. Dan ben je eerlijk en krijg je dit voor je kiezen. Ga je nog verdere actie ondernemen?

Iemand vroeg naar de nekplooi: wij doen het wel. Ik wil me gevoelsmatig en misschien ook praktisch kunnen voorbereiden als we wel een verhoogde kans hebben. Elk kindje is welkom, dus wat dat betreft zal mijn zwangerschap niet verpest zijn.

Ik ga er weer vandoor. Liefs voor allen
Hoi!!

Hier vandaag een heerlijk bewegelijk klein ding van 4 cm gezien Alles erop en eraan, incl handjes en voetjes

Wij gaan wel een nekplooimeting met bloedtest doen. Omdat het ons tweede kindje is en ik toch de leeftijd heb met een hoger risico, willen we deze keer voorbereid zijn. Niet dat we het willen weghalen of zo, maar als het inderdaad een down kindje is, willen we wel onze maatregelen voor onze oudste (wat klinkt dat raar voor een wurm van 8 maanden!) nemen. Dus ja, het is maar een kansberekening, en nee, ik wil geen vlokkentest/vruchtwaterpunctie (te riskant, ik vind 1 miskraam genoeg in mijn leven), maar toch willen we deze keer wat meer zekerheid inbouwen.

Nu kan ik helemaal van mijn vakantie gaan genieten! Heerlijk, nog bijna een hele week
Hi allen

Fijn dat er weer hartjes bijgekomen zijn, gefeliciteerd.

Riep ik begin van de week nog dat de misselijkheid minder werd. Vandaag is het weer helemaal raak. Wel drie keer overgegeven en ben nog steeds misselijk terwijl het al lang 12 uur is geweest en dan normaal de misselijkheid weg gaat. Gisteren heerlijk wezen shoppen, veel 70% korting. Maar kreeg na lang lopen enorme buikpijn. Moest echt gaan zitten dan. Of het daar van komt dat ik nu zo beroerd ben, weet ik niet maar ik baal er van. Hoef pas vanavond te werken en wilde nou eens de ramen zemen. Erg irritant, als ik erg misselijk ben kan ik nul komma nul, niet lezen, niet schrijven helemaal niks.

Nu weer ietsje beter, heb al wel gezogen. Straks boodschappen doen en natuurlijk dan toch die ramen zemen. Zo eigenwijs ben ik dan ook weer wel.

Vanavond wordt een rustige werkavond, slechts 1 cliënt in huis. Samen gaan we een leuke film kijken en vroeg naar bed.
heb pas 30 juli afspraak echo/ vlos. Zie het in tabel anders. Geeft niet maar pas op de 30e meld ik weer hoe geweldig het was.
Hallo allemaal,

Fijn de tabel een update ik heb mijn felbegeerde hartje! Jippie!

Uk gisteren voor de tweede keer mogen bewonderen op de echo. Sprong helemaal op en neer in mijn buik. Alles extra gecontroleerd, hartje goed, hersenen, maagje, twee armen en benen en alles ziet er gelukkig supergoed uit.

Mara - Ik ben wel voor de combinatietest gegaan en mocht daar een hoog risico uit komen laat ik ook verder onderzoek doen. Ik heb de nekplooimeting al gehad en een plooitje van 1,2 mm dus supergoed. Volgende week krijg ik de uitslag in combinatie met de bloedtest maar ik verwacht een positief getal. Ik zit wel in de risicogroep, 37 en krijg ook extra controles.

A.s. zondag alweer 13 weken, ik ben met mijn grote dochter voor de eerste babykleertjes wezen shoppen. We konden het gewoon niet meer laten hangen. Hebben jullie je al laten gaan of kunnen jullie je nog inhouden om niets te kopen?

Kraamhulp inmiddels ook geregeld en a.s. weekend ga ik me eens over de opvang buigen.

Allemaal alvast een fijn weekend!

Groetjes Engel
Jaaa, naast dat ik al wat gekregen heb aan kleertjes. Gisteren twee pakjes en een pyamaatje gekocht. En een laken en deken.

Ik heb al twee dekens en twee lakens gekregen van oma en nu het laatste setje gekocht. Het is zoo leuk om dat kleine spul te kopen. Was helemaal verliefd op een winterjasje maar dat toch nog effe laten hangen.

Hier lig ik ziek thuis, helaas niet in staat om iets te doen, laat staan werken. Behoorlijk balen maar niets aan te doen.

Fijn weekend
Engel, welke extra controles krijg jij dan? ik ben 39, maar ik krijg geen extra controles hoor! Ik ben vorig jaar wel in het ziekenhuis bevallen, maar dat kwam door een hoge bloeddruk in de laatste 3 weken. Dat kwam niet door mijn leeftijd, en waarschijnlijk zal dat deze keer niet zo zijn. Dus wat krijg jij wel extra door je leeftijd?

Als ik wil mag ik een nekplooi doen, maar we hebben besloten dat toch niet te doen. De vlos raadde het af. Het is maar een kansberekening die er heel vaak naast zit. Het enige wat zekerheid biedt is een vruchtwaterpunctie, maar dat willen we niet doen vanwege het hoge risico op een miskraam. Weet je, het enige probleem met een down kindje is, dat het een hartafwijking kan hebben. En die zie je op de 20 weken echo.

Dus daar gaan we maar voor!

Voor de tabel: 27 augustus afspraak vlos, 4 oktober 20 weken echo.

Floortje: sterkte nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven