Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
haha ringel, ik zat al te wachten op de juiste schrijfwijze. Ik had het maar fonetisch opgeschreven maar was er van overtuigd dat het anders geschreven moet worden.

Je begreep in ieder geval wat ik bedoelde.

Wat voor sap is dat? ik heb er nog nooit van gehoord. Mochten ze het een keer hebben bij de Xenos hier dan zal ik er eens eentje proberen.

ik heb geeen idee wat voor sap het is, behalve dan het mega super lekker is en het me altijd doet terug denken aan m'n vakantie op Bali. Zuurzak, misschien ff googlen?
echoooooooooooooooooooo
Meiden, lekker rustig hier. Nou, ik was er ook niet, want ik zat op het strand. Ben mega verbrand op mijn rug maar het was wel lekker. Jasmijn vond het ook super en heeft er zelfs nog een uurtje in de buggy liggen slapen. Vanmiddag verder gegaan in onze tuin; heerlijk buiten zitten met zandbak en zwembadje leek het net het strand wel, haha.

Verder alles oké hier. Krijg nu echt last van de kwaaltjes. Ben vreselijk moe, maar dat kan ook komen doordat ik half zeven een wakkere Jasmijn naast me had en die echt niet meer wilde slapen. Toch wel een drukke dag gehad dan. Zij slaapt nu als een roosje trouwens. Verder ben ik misselijk. We aten lekker patatjes maar ik kreeg bijna niks naar binnen, paar patatjes en een halve kroket, wat de man dan weer niet erg vond

Vanavond komen vrienden van ons hun nieuwe auto showen. Lekker in de tuin zitten, wat een super weer! Ik zit terwijl ik dit typ ook met lappie in de tuin...

Ik ken zuurzaksap ook niet. Ga het ook eens proberen als ik het zie staan, haha. Verder weet ik het ff niet meer...
AAAHHHH zuurzaksap. Das zo lekker. Jammer dat er hier geen xenos in de buurt is.... Op de pasar malam die eens per jaar in den haag is kan je het ook kopen.
Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar dat zuurzaksap?! Het klinkt niet vreselijk lekker moet ik zeggen, is het vruchtensap ofzo? (dan lust ik het misschien wel).

Pebbles, zo heerlijk uitgeslapen? Maar je moest Floor toch wegbrengen naar het KDV? Of heeft je vent dat gedaan?

FF, logeerpartij al voorbij? Ik zou toch bijna willen zeggen; als het je zoveel energie kost, zou ik het feest wel wat inkorten hoor..het is nogal niet niks zo voor jullie allemaal..

Ringel, ik had geloof ik nog niet gereageerd op het superfijne feit dat je het hartje voor het eerst hebt gehoord? Geweldig he.. ik vond dat geluid altijd zooooo mooi.

Niniane, hoi! Alles goed met jou en de jongens? Lukt het je om iets vaker iets voor jezelf te doen?

Mmmoi, klinkt erg goed, jouw dagje strand. Ga je daar lopend heen dan? En weer patat gegeten? Bakken jullie zelf eigenlijk? Jasmijn vond het vast ook niet erg toch? Heeft ze weer een frikandel op? Ik had Hanna laatst een keer een knakworstje gegeven (tijdens de barbecue van het KDV), dat vond ze heerlijk. Haha, haar eerste knakworstje. Zelf zijn wij niet erg van het vlees (eten het misschien 3 of 4 keer maximaal per week en Hanna krijgt er ook niet superveel van) maar ze lust het dus wel graag.
Hier alles goed hoor. Het leven kabbelt rustig voorbij. Maar ik ben echt gevloerd na een dag. Niet normaal meer. Ik hang dus 'savonds liever op de bank dan iets actiefs te doen als mailen hyven of forummen. Heb gelukkig wel vrij snel een afspraak bij de internist, op 6 augustus. Niet dat die direct een kant en klare oplossing zal hebben maar dan heb ik in ieder geval het gevoel dat er wat gebeurt met die eindeloze moeheid.

De mannen doen het goed. Kyran praat steeds meer en myrddin brabbelt er lustig op los. Oook kan hij al heel goed rollen en kan zo de hele kamer door. De box is even geen topper omdat hij zochzelf dan steeds klem rolt en niet meer terug kan op een of andere manier.

Was erg benieuwd hoe het met jullie ging dus heb me toch even naar zolder gesleept.

Ben dus weer helemaal op de hoogte.

Blij dat Sverre het goed doet en denk dat het met Annie ook weer beter gaat.

Blij dat Mmmoi het leuk heeft gehad met de tieners op kamp.

Blij dat ale zwangeren het goed doen op de gebruikelijke kwalen na. (Die je niet moet onderschatten hoor, vooral als het warm is zijn die niet leuk)

Fluf die het druk heeft. Geen tips voor je maar wel handige tip van jou met die plantenspuit. Gebruik hem veel voor de kat maar voor gillende kinderen ook nuttig dus.

De rest HAAAAIIIIIII.

Ga weer even hangen op bank en over half uur naar bed.
Ringel, wat heerlijk dat alles goed was bij de VK. Geweldig dat je je uk al kan voelen he!

Fluf, poehee, wat een drukte. Komt het wel goed allemaal?

Niniane, heerlijk dat gebabbel van je jongens!

Ik wil jullie allemaal nog hartelijk danken voor alle lieve berichtjes!!! En diegene die een kaartje hebben gestuurd, bedankt, ze hangen allemaal mooi aan de lijn door onze kamer! Weer zo'n mooie blauwe slinger!!!

Weet je, ik heb een beetje het gevoel dat ik mijn zwangerschap niet afgesloten heb, ik weet eigenlijk ook al voor bijna 95% dat dit niet de laatste zwangerschap was! Lief en ik hebben het er nu al over gehad dat we nu wel meer tijd tussen deze zwangerschap en een eventuele volgende willen hebben, maar ik hoop echt niet dat hem me niet meer gegeven is!

...raar he, Sverre is nog geen eens 3 weken oud! Herkent iemand dit gevoel?
Annie je bedoelt dat je nu al over een derde praat toch? Dat gevoel? Dat heb ik ook gehad vlak na de geboorte van Myrddin en nog steeds. Ik zou heel graag nog een kindje willen, maar niet zo snel. Als Kyran naar school gaat ongeveer. Maar N-man wil dat dus echt niet. Die vind twee meer dan genoeg.

Vind ik ook wel raar van mezelf dat gevoel net of je niet tevreden bent met twee kinderen of zo. Ook wil ik eerst weten of er nog wat te doen is aan die vermoeidheid want anders is het toch wel druk denk ik met zo'n groot gezin. Wie weet draait N-man nog wel bij....
Goedemorgen,

Hier lekker uitgeslapen, heerlijk! Jasmijn werd pas om half negen een keertje wakker, die was natuurlijk helemaal bek af van het dagje strand!

Vanochtend al productief geweest; kraamzorg geregeld, afspraak gemaakt voor de echo (28 augustus; mijn laatste vakantiedag...ik ben dan bijna 12 weken)... leuke dingen!

@Mirjam: Wij eten ong. 1 keer in de 2 weken patat, is dat veel dan? Wij halen het meestal bij de snackbar, hoewel we ook een frituurpan hebben, maar ik vind dat toch lekkerder. Jas heeft idd weer een frikandel op, ze vindt ze heerlijk. Knakworst had mijn moeder vorige week geprobeerd maar dat at ze dan weer niet!?!?! Wij eten eigenlijk iedere avond wel vlees, als we groente of pasta eten dan. Enneh, het strand is net te ver om te lopen, dus moet ik op de fiets. Wel zwaar beladen hoor, met buggy, speeltjes, handdoeken, eten/drinken... terugweg is altijd wat minder zwaar als alles op is

@Niniane: Vervelend voor je dat je alsmaar zo moe bent! Kun je nog wel lekker van je twee mannen genieten?

@Annie: Je komt weer stukken positiever over. Dat vond ik ook altijd zo leuk van die kraampost, iedere dag wel wat in de bus en altijd een verrassing. En als slinger zo gezellig!!!

Verder is hier nog niemand geweest... ik ga maar eens wat doen. Ik kan mezelf echt nergens toe zetten, het is zo warm en ik ben continu misselijk...niet zo erg dat ik moet spugen, maar wel de hele tijd zo'n rot weeïg gevoel in mijn buik. Morgen lekker op vakantie!!!
Môghe...

Ik ben moe moe en moe. Max doet nu een dutje, Tesje slaapt en de jongens hangen achter de Xbox. De logeerpartij is voorbij. Check maar even de groep voor details.

Tesje heeft in een weekje tijd dus gewoon ZES tandjes door. Vier boven en twee onder. En bijten dat die taart doet. Ze pakt je vinger en huppa. Nou ja, happa dus.

Verder even weinig te melden. Ik ga mijn huis opruimen en bijkomen. Dag meiden...
@fluf, wow in 1 week 6 tandjes. Roan heeft er altijd behoorlijk last van en kiest tot op heden altijd onze vakanties uit om ze door te laten komen. Hahaha.

@niniaan, ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt. Vermoeidheid kost veel energie die je ook aan leukere dingen kunt besteden

Zit ineens te bedenken, is babba op vakantie ofzo?

@annie, nu al over een derde praten. Brrrrrr. Ik durf net voorzichtig aan een tweede te denken. Ik ben echter zo benauwd voor het eerste jaar, dat ik het toch nog maar even voor me uitschuif. Fijn dat Sverre weinig gemerkt heeft van je gedoe. Mooie fotos op je hyves hoor.

@mmoi, ik snap wel wat mir bedoelt. Jij schrijft altijd zo lekker uitgebreid alles wat je op een dag gedaan hebt (vooral blijven doen!) en dan lijkt het net of je vaker patatjes eet. Lekker joh, dat je zo'n goed etertje hebt. Ze eet ook goed groente toch? Roan eet eigenlijk alleen maar boontjes. Grrrrr.

Hier alles oke. Het kabbelt op het moment een beetje. Positief kabbelen bedoel ik dan. Lief en ik zijn allebei moe en hebben zin in vakantie. Ik ben over anderhalve week een paar dagen vrij en vanaf 18 aug hebben we 2 weken vakantie. Heerlijk. Heb er zin in.
huh????? ik is muts!

was ik net een heel verhaal aan het tikken, kom per ongeluk tegen de muis aan en opeens ben ik op blz 1.

nah ja!

grmpf, dus weer ff in het kort!

@Nien, rustig aan en ik hoop dat ze snel wat kunnen doen aan die vermoeidheid.

@annie, lekker dat het zo goed gaat met Sverre.....hoe isMats eigenlijk voor zijn broertje?

en een nog een kindje? hmmmm voor mezelf geld dat deze 2e voor mijn idee de laatste is. Ik zie nl heeeeel erg op tegen dat 1e baby jaar (vooral in combi met een peutertje) en met werk, borstvoeding, kolven (heel veel apen en beren op de weg dus)

@Mir het is je vergeven dat je niet overal op reageert hoor....reageer zelf ook niet overal op. Maar nog wel bedankt. En zuurzak is ook wel bekend onder guannabana (volgens mij heeft appelsientje een sapje met die erin en dan met mango) maar puur is het allerlekkerst!

Over babies gesproken, om me heen is een complete babyboom gaande. Mijn vader belde vandaag om ons uit te nodigen om te komen bbquen morgen en vertelde dat de schoondochter van zijn vriendin omstreeks dezelfde tijd als mij is uitgerekend (ja familie wordt steeds ingewikkelder) Gister waren we bij vrienden en die waren ook al 8 1/2 week zwanger (en begin maart uitgerekend) en die vriendin van mij dus die ook eind februari is uitgerekend (en dan hebben we het nog niet over het feb topic die is ook behoorlijk druk met allemaal klopende hartjes en maar 1 miskraam!)

maar goed Lief moet weer van alles, dus ik moet weer achter de pjoeter vandaan.
yo ringel, je blijft ons toch wel trouw he!! Hier staat de grootste tribune klaar in feb hoor!
Och Krookie, tuurlijk blijf ik hier......maar heb net als Pebbels idd ook wel zoiets van dat het erg leuk is om met meiden te kletsen die zo rond het zelfde tijdstip zijn uitgerekend (en dan met name straks tijdnes verlof en midden in de nacht......)

Enneuh de tribune is eerst voor pebbles die in augustus gaat werpen en dan Ris hoe chips dan ben ik aan de beurt en daarna Mmmoi...en wellicht jij ook ergens in november? hahahahaha
@ringel, weet ik meis. En november volgend jaar? Wie weet... Hahaha. Iedereen nu weer speculeren. Nee hoor, nog even niet.

Wat leuk al die zwangerschappen om je heen trouwens.

Vanavond zijn we met Roan en de baas + vrouw + dochtertje van Lief uit eten geweest. Ging supergoed. Hij kon wel veel rondlopen want we aten buiten. Zo supertrots. Denk dat we wat meer dat soort dingen moeten proberen, want het valt ons altijd reuze mee.

Het is hier trouwens nog helemaal geen slecht weer. Wel aan het begin van de avond een paar drupjes, maar that's it. Zal vannacht wel losbreken. Vanochtend was het trouwens 7 uur toen hij wakker werd. Heeft zo 20 minuten liggen kletsen, en is toen weer tot 8.15 in slaap gevallen. Heerlijk!
Haaaaaaaaaaaaai!

Wat een heet weer he vandaag! Ik ben blij dat het eindelijk aan het regenen en waaien is, koelt het tenminste af.

Mijn voeten zijn heul dik, ik zweet uit gaten aarvan ik niet eens wist dat ik eruit kon zweten en ik stink (zal de details voor me houden..... )

Ellabella was zo zielig gisteren. Ze krijgt 2 tanden tegelijk door (een kies en een hoektand denken we) en ze was er echt ziek van. Flinke koorts en heel hangerig. Ze heeft heel veel geslapen en als ze wakker was, hing ze apatisch tegen iemand aan (ik, mijn moeder, mijn zus). Ze was echt slap ervan en had vandaag een offday omdat ze weer vanalles wilde, maar nog niet echt kon. Dus heel veel huilen om niks en mopperen om vanalles. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat want dan hebben we een feestdag (grote neef en Ella dag; zwemmen en pannenkoeken eten; weet niet of ik dat al verteld heb hihi).

Omdat ze gisteren zoveel geslapen heeft, is ze nu nog aan het kletsen in haar bedje. Babbelkousje...

Krook; ik zit net als Ringel en Pebb ook nog op een "uitgerekend in...." topic. Heerlijk mutsen over zwangerschapskwalen en kamertjes en te warm weer....

Speaking of wich..... Ella's nieuwe kamer is klaar! Zus en mams hebben gisteren hard gewerkt en nu is het af. Er moet nog wel wat geschoven worden met meubels etc en ook nog wat opgehangen worden, maar dan kan ze verhuizen.

Oh enne wb je angst voor het eerste jaar met een evt. nieuwe baby.. Mijn schoonzus is een jaar na de geboorte van haar eerste erachter gekomen dat ze een PPD had. Dat heeft lang geduurd voor ze daar overheen was. Uiteindelijk heeft ze een tweede beeb behoorlijk lang uitgesteld en toen ze weer begonnen (zonder hulp van de gyn terwijl die ivm haar PCO en halve baarmoeder had gezegd dat ze gelijk voor behandelingen naar het zkh konden komen) heeft ze al die tijd haar leven voor zich uitgeschoven. Wel afspraken maken maar er altijd bij zeggen "ja maar.... als ik zwanger mocht zijn" en ook "ja maar... stel je voor dat ik als ik zwanger ben een miskraam krijg". Inmiddels is ze zwanger van de tweede, maar haar oudste is bijna 5. Kijk als je dat wilt, prima, maar als je je kids liever wat dichter bij elkaar hebt, is lang twijfelen niet handig en zul je je over je angst heen moeten zetten, of hulp zoeken om het een plek te geven, evt al preventief tijdens je zwangerschap.

Dit is niet bedoeld om een oordeel over je te vellen, maar alleen als voorbeeld van hoe het kan lopen omdat je dingen voor je uitschuift (en dan wellicht spijt hebt van wat je niet gedaan hebt). Knuf!

Annie; ik zou best een derde willen, maar dat kan echt niet. Zowel wb ruimte in ons huis en financieel. Verder loopt deze zwangerschap niet zoals die van Ella als het gaat om mijn suikers, dus als ik eerlijk ben, durf ik het risico niet aan. Zowiezo zou ik dan wel wat langer wachten voor ik aan een derde zou beginnen. Dus ik houd wel alle opties open hihi.

Heerlijk dat je zo aan het genieten bent en dat Sverre zo ontzettend goed groeit! Hoe is Mats als grote broer? En ik zag pas dat één van de "kroonkinderen" uit Denemarken ook Sverre heet, heb je het daarvan?

ringel: werpen??? Ik werp niks! Bij mij wordt er een kind uitgehaald hahahaha.
Ik vind pebbels toch wel verdacht stil hoor.......

@Ris, ik was het btw die op zag tegen dat eerste babyjaar. Super dat Ella's kamertje klaar is. IS die voor de baby al klaar? Of komt ie in het het kamertje van Ella? (die was toch met paars enzo?)

Hier heeft het dus helemaaaaaaal niet geregend! Beetje waaien en wat donder en bliksem, maar verder? geen drol! En de dag begint net zo warm en drukkend al dat die gister is geeindigd. errug goed voor m'n humeur dus (NOT)

verder ook weinig te melden. Gaan vandaag naar m'n paps om te bbquen. Broer is er ook en hij gaat morgen naar m'n moeder en vadaar uit gaat hij naar Bordeaux om weer voor 3 maanden op een bootje te zitten spelevaren (gaat dan ws ook weer een maand voor de kust van Nigeria liggen en dat was de vorige keer niet echt tof) Dus afscheid nemen en lekker eten......
Goedemorgen,

Hahaha, Mmmoi met haar patatten, het lijkt inderdaad dat je ze vaak eet, maar als ik er zo over nadenk eten wij denk ik ook om de 2 a 3 weken patat, wel uit eigen frituur, veel lekkerder! Mats heeft nog nooit patat gehad, die eet dan wat anders, een restje of desnoods een potje. Mats krijgt helemaal nog geen grote mensen eten, geen chips, suikers, chocola. Wel ijs, daar is ie gek op! Bosvruchten, ananas, van dat italiaanse schepijs. Al die andere dingen komen nog wel.

Ik schrijf ook op een uitgerekend clupje, maar dit is toch wel mijn hoofdstekkie, zolang als wij al schrijven vind ik toch wel heel bijzonder!

Ris, kwam die naam tegen, en na googelen bleek inderdaad het tweede kindje van de kroonprins van Noorwegen zo te heten, het werd nog gekker toen ik een afbeelding tegen kwam die wel erg op Mats leek;

(zie ook foto onder onderstaande link van Mats, toen was ie amper een week oud)

http://noorderstraat.web-...ncategorized/img_2010.jpg

Nadat ook nog bleek dat de naam Sverre wervelwind en druktemaker betekende, waren lief en ik verkocht!

Raar he, dat idee over een derde, had dat gevoel al tijdens de zwangerschap, heb het totaal niet als laatste keer beleefd. Maar dat duurt nog wel een hele poos hoor, we willen over een jaar of 2 verhuizen, misschien dan.
Ik ben er nog hoor. Jullie denken toch niet dat ik het in mijn hoofd haal om met dit weer te gaan bevallen?

Deze zwangerschap beleef ik trouwens abosluut niet als de laatste terwijl manlief 2 kinderen waarschijnlijk wel mooi vindt. Als er nog 1 komt hierna dan wordt dat zowiezo met meer tijdsverschil ertussen want mijn bekken heeft nu echt even tijd nodig om te herstellen.

Het babyjaar zie ik dan weer helemaal niet tegenop. Ik vond Floor als baby erg makkelijk. Over een jaar ofzo met 2 peutertjes verwacht ik wel dat het een tijd erg druk gaat zijn. Volgens mij ga ik dan af en toe wat handen tekort komen.

Vanmorgen de hele benedenverdieping gepoetst, gezogen en gedweild dus ik heb mezelf de middag lekker vrij gegeven.

@annie: inderdaad veel gelijkenis, grappig zeg.
Waarschuwing: Heb je geen zin ik klaagverhaal sla dit dan over.

Nou ik zit er dus echt even doorheen hier. Heb vrijdag echt een rotdag gehad op werk. Ik had slecht geslapen en was supermoe. Zat op de ct-scan met een jongere (mannelijke) collega zo'n computer flashy dashy wizzkid. Ik ben dus wat trager moet eerst even kijken wat de patient mankeert zet alles rustig klaar, etc. Soms weet ik dingen als achteraf bewerken van foto's niet helemaal uit mijn hoofd en heb ik het protocollen boek nodig of ik vraag het even aan iemand. Maar hij stuitert dus als een gummibeer van hot naar her, weet precies hoe en wat. En dan irriteert het hem dus dat ik zo langzaam ben en zoveel vraag. Na een halve dag zat ik dus echt op het toilet te janken dat ik dat dus even allemaal niet trok. Toch maar weer verder na de lunch. Nu ik het zo opschrijf valt het eigenlijk wel mee lijkt maar ik ben dan dus van 's ochtends tot 's avond de hele dag gespannen. Doe ik niets verkeerd, doe ik het snel genoeg, gaat alles wel goed enz. Op weg naar huis dus helemaal uitgeput. Autorijden ook drama auto slaat honderd keer af vergeet dat ik autorij. tempo zakt dan af van 80 naar 60 op lange saaie stukken. Blij dat ik thuis was. N-man had ouderschapsdag dus huis was ook weer puinhoop. Boel de boel gelaten en vroeg naar bed.

Volgende dag vroeg boodschappen gedaan, daarna snel met hele gezin naar tuincentrum allemaal nog best leuk. Thuisgekomen kinderen strontvervelend, wilden niet eten niet slapen (natuurlijk door warmte). Dat Myrddin zichzelf ondersmeerde met een macaronihap (krijg ik dus nooit meer uit zijn kleren) en Kyran die naast mijn oor stond te gillen/huilen was echt de limit Ik heb keihard naar hem terug gekrijst en ben ook maar gaan huilen. Als die moeheid en spanning kwam er dus even uit. Kinderen nog harder huilen dat dan weer wel. Dan krijg je dus meteen weer zo'n ben-ik-een-slechte-moeder?-gevoel. Voel me dus heel schuldig naar de kinderen toe. N-man heeft ze uiteindelijk op bed gelegd en toen sliepen ze wel?!? Vandaag gaat het wel weer wat beter. Vanochtend even naar de dierentuin geweest dat was wel heel gezellig en rustig. Maar vanmiddag moeten we naar verjaardag van schoonvader dus dan is het weer uit met de rust. Er komen daar altijd zoveel mensen. En moet je weer als een kloek op je kinderen letten. Krijgen ze geen koffie oid over zich heen, geeft niemand ze dingen te eten die ze nog niet mogen ed. Ondertussen sociaal doen met mensen die ik eigenlijk niet ken. Zo geen zin dus.

Zo uitgeklaagd.......
@Annie Ja hij lijk techt op Mats. Die foto van Mats herinner ik me nog wel die stond ook op de groep. En Sverre vind ik echt een mooie naam.

@Mmmoi Wij eten ook eens in de twee drie weken patat. Kyran krijgt dat ook en hij krijgt nu ook een frikadel. En tijd terug, toen hij nog klein was, (hahaha, dat is hij nog steeds natuurlijk) was hij bijna gestikt in een stukje frikadel omdat hij niet goed kauwde, hij slikte alles door zonder te kauwen. Doet hij nu wat beter dus nu mag hij het wel. Dus ik vind niet dat je vaak patat eet hoor.

Heb nu wel vaak het gevoel dat ik niet genoeg van de kindjes kan genieten. De tijd stroomt als het ware langs me heen zonder dat ik het besef. Of elke moeder dat nou heeft of dat dat komt omdat ik bijna altijd moe ben dat weet ik eigenlijk niet. Maar denk dat het toch wel te wijten is aan die vermoeidheid. Soms heb ik gewoon geen puf om leuke dingen te gaan doen en ben ik blij als Myrddin slaapt en Kyran lekker zelf speelt zodat ik op de bank kan zitten en niets hoef. Krijg ik nu dus het schrikbeeld wat als mijn kinderen zich mij herinneren als iemand die alleen maar op de bank hangt en nooit wat leuks met ze deed...

@Fluf Zes tanden? Man Myrddin heeft er nog geeneen. Superkindjes heb je hoor!!!

@Pebbles Gelijk heb je hoor met dit weer echt niet gaan bevallen. Lijkt me driedubbel niets. Een bevalling is veel te hard werken met dit warme weer.

@Ris Warm en zwanger geen goede combi idd. Lekker met de voeten in een bak koud water of zo is mss wel lekker?

@Over eten.

Sinds Kyran 1 jaar is en ze op het cb zeiden dat hij alles mocht eten laat ik hem ook wel alles eten, ook chocola en suiker. Maar probeer dingen als chips en snoep ed niet structureel aan te bieden. Dus alleen op een verjaardag of als we op viste zijn bij mensen. En dan nog alleen als ze vragen of hij het mag. Ga het dus niet uit mezelf geven. Kyran drinkt eigenlijk alleen water heel soms een pakje roosvice oid.

Verder een hij alles wat wij ook eten, brood twee keer per dag en avondeten gewoon hetzelfde wat wij ook eten. Dus bv ook kip-tandoori, indische boontjes (best pittig maar hij vind het wel heel lekker) of zo. Krijgen jullie kinderen nog speciaal gemaakt eten of eten ze echt ook alles.
Met de ventilator erbij en een glas koude cola is het nog best uit te houden.

Hoe hebben jullie de kinderen in bed gelegd? Floor ligt nu alleen met een romper met korte mouwen in bed en als we zelf naar bed gaan doe ik haar slaapzak aan.

Mmmoi zit lekker een weekje in een mooi huisje. Ze was een dag niet lekker geweest en daarna moest er snel ingepakt worden dus ze had geen tijd meer om hier langs te komen.

@niniane: Floor eet ook alles met ons mee, ook al vanaf een jaar. Met tussendoortjes enzo ben ik wel erg streng maar op verjaardagen mag ze best een paar hapjes taart.

Doe het maar een beetje rustig aan, hopelijk is verjaardag niet al te druk geweest.

@ringel: werkt je broer bij de marine ofzo?

@ris: is Ella weer opgeknapt? Met dit weer zijn ze zowiezo snel hangerig maar als ze niet lekker zijn is dat natuurlijk nog eens dubbelop.

Ik zag je foto's op de groep. Mooie ronde buik hoor en Ella is een lekkere tuttebel met haar handtasje.

@krokus: het wordt nog wel eens wat met Roan. Keurig gedragen tijdens het eten en jullie uit laten slapen.

@fluffy: ik las het op de groep. Jammer dat het zo is gelopen. Hopelijk zit iedereen snel weer een beetje in het normale ritme.
@Pebbles, groot gelijk dat je nu nog niet gaat bevallen. las net op Nu.nl dat de periode tussen 20 juli en 20 augustus ook wel de hondsdagen worden genoemd (heeft iets te maken met het sterrenstelsel wat een hond moet voorstellen?) anyhoe, de komende week blijft het tussen de 25 en 30 graden en lekker broeierig (met af en toe een kletsbui tussen door)

Mijn broer is (vanaf deze reis) 2e stuurman op een tankerschip (zo'n groot log ding wat je wel eens langs de noordzeekust ziet varen) en hij ziet dus alle uithoeken van de wereld.

@Nininane, lekker van je afklagen hier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje laf van je man vindt dat hij in het huishouden geen fluit doet op zijn vaderdag. Ik proef sowieso uit je verhalen dat hij weinig doet in huis en dat, dat stuk ook nog voor het grootste gedeelte op jouw schouders komt te liggen. Ik snap ook dat hij veel werkt, maar kan hij dan niet een beetje begrip voor je opbrengen dat je er gewoon kats doorheen zit en dat je de kar gewoon ff niet trekt in je eentje en dat je zijn steun nodig bent? Asl je nog langer op deze manier door gaat raak je gewoon zwaar overspannen en ben je helemaal ver van huis, voorat je daar een beetje overheen bent en de boel weer een beetje op de rit hebt. Los van het feit dat je dan waarschijnlijk helemaal een stuk van de jongens mist en je dat jezelf heel erg kwalijk gaat nemen.

Ik kan heel goed vanaf hier met een virtueel vingertje zwaaien, maar ik denkdat je zelf eigenlijk ook wel weet waar je in de knoop zit met alles. alleen om dat te onderkennen is moeilijk en toegeven aan zwakte (en die hebben wij vrouwen niet, we gaan maar door en gaan maar door, tot we er (soms) letterlijk bij neervallen. Is er iemand bij je in de buurt die je situatie een beetje kent en waar je, je vertrouwd mee voelt? Of juist iemadn die er helemaal niks mee te maken heeft kan juist voor een heel helder en duidelijk perspectief zorgen.

Hele dikke knuf iig!
Niniaan, ik vind dat Ringel gelijk heeft. Wellicht is er een medische verklaring voor je vermoeidheid, maar als je zoveel op je dak krijgt, werkt dat natuurlijk niet bevorderend. Ik heb tegen mijn man gezegd dat het niet zo is dat hij op woensdagen (zijn papa dag) niks hoeft te doen. Dus hij doet de boodschappen. Verder verdelen we vanalles en nog wat, soms slaat de schaal door naar mij, maar dan trek ik wel weer aan de bel dat het zo niet de bedoeling is.

Momenteel heeft hij heel veel geklust, dan mopper ik wel als ik weer de was sta te doen, maar ja.. ik heb geen kasten in elkaar gezet enzo..

Denk goed aan jezelf meid!!!

Ringel; de baby komt idd in Ella's huidige kamertje. Het is wit met paars en ik vind dat ook voor een knul heel goed kunnen. Ik ga alleen de roze spullen eruit halen (zijn wat mandjes, boekensteunen; kleine rommeltjes) en die vervangen. Meer niet hoor.

Pebbs; nu bevallen lijkt me vreselijk! Maar ik benijd je niet, jouw buik is vast nog wat dikker dan de mijne en ik loop al zo te steunen en te zuchten....

Ella heeft van opa en oma een zwembad gekregen; vanmiddag opgepompt, morgen water erin en dan ga ik er ook lekker in!

Eten; Ella eet in principe met de pot mee. Ik heb zowiezo nooit potjes gebruikt. Ze heeft wel toen ze nog wat jonger was wat alternatiefs gekregen als wij iets aparts aten (bijv. Chinees) maar dat doe ik bijna nooit meer. Wij eten trouwens elke week frietjes (en soms wel 2 keer....). Zowiezo een keer met vis (en dan eet Ella alleen de vis) en de andere keer (is echt niet elke week hoor!) met snackjes en dan krijgt ze een gehaktbal of een frikandel. Van de week heeft ze voor het eerst mayonaise geproefd; helaas vond ze het lekker....

Ze eet alle soorten brood, fruit, vleeswaren (grootverbruikster), kaas. Ze drinkt water, thee, diksap en soms een pakje appelsap, melk en karnemelk lust ze ook. Als ik echt een vitamineboost wil geven, krijgt ze een pakje groentensap (ja ja... van zonnatura; heb ik gekocht om te proberen omdat ze geen groenten eet en ze lust het!)

Als we groentensoep eten, eet ze ze trouwens wel.

Chips, chocola en snoep krijgt ze niet. Ze is nog steeds blij met een stukje peperkoek, een droog koekje, krentjes of een liga (die krijgt ze alleen als we ergens zijn waar zo'n ding handiger is dan een stuk fruit ivm knoeien enzo). En elke dag een hele lading fruit als tussendoortje.

Ze heeft op haar eerste verjaardag taart gegeten en dat krijgt ze soms ook op een feestje. Ze snapt dat dat lekkerder is dan iets anders, dus ga ik haar dat niet onthouden. IJs vindt ze ook lekker. Toetjes; yoghurt, kwark, met of zonder vruchten maar ook pudding (ze noemt trouwens alle toetjes: "puddeping"). Het gaat er allemaal in. Lekkere bourgondier is het!

Zo, ik krijg een zweetreet van die laptop, dus ik ben weer weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven