Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee van dieten altijd al onzin gevonden. Mijn moeder is er wel een poosje mee bezig geweest (ging ze weer calorien tellen enzo en de weegschaal kwam op tafel) maar ik heb haar eigenlijk altijd vierkant uitgelachen als ze weer eens bezig was. Nu is ze een poosje geleden aanh et Bakkeren geweest, maar kon er toen wel inkomen dat graag een paar kilo kwijt wilde. Alleen meteen weer veuls te veel en dunner dan ik. Niet dat ik nu maatje super model heb, maar ben ook niet dik. Maar ondertussen in het Bakkeren weer overgegaan in bunkeren en zit alles er weer zo'n beetje aan.

Meisje kan en mag gewoon alles eten wt ze wil, zal van mij ook niet te horen krijgen dat ze er om moet denken dat ze niet zo veel moet eten omdat ze dan dik kan worden. Ik hoop dat ze wat dat betreft mijn stofwisseling heeft, want Lief heeft ook aanleg om dik te worden. Volgens mij zit er ook in dat je eet tot je verzadigt bent en niet tot je vol zit. Lief eet nl net zoveel tot hij vol zit (en dan ook barstens vol) ik eet tot ik genoeg heb. Niet dat ik dan vol zit, maar gewoon (hummmm lastig om uit te leggen)

Behangetje zit er trouwens in....papsie is langs geweest en heeft het er voor me ingeplakt.....als ik het zelf had moeten doen.....! En weer tropische temperaturen hier...wordt er nu toch wel poepflauw van hoor.
Floor is onverwachts wat eerder terug van de creche vandaag.

Ze belden om half 1 dat ze gevallen was en dat ze even weggevallen was en pas na een tijdje ging huilen. Ook was ze nog erg bleek maar reageerde wel goed.

Ik heb dus meteen maar even gebeld met de HA of we langs mochten komen want ze hadden nog nooit gebeld van de creche en dat doen ze dus niet voor niks.

Toen ik op de creche kwam was ze nog erg wit en hing ze een beetje tegen de juf aan maar al snel ging ze spelen en kreeg ze weer wat kleur op haar gezicht.

De dokter dacht dat het wel meeviel maar ik moet haar wel vannacht een paar keer wakker maken om te kijken of ze normaal reageerd. Nu ligt ze lekker in haar eigen bedje te slapen en ben ik in 20 minuten al 2 keer naar boven gelopen om te kijken.
Pebbles, dikke knuffel voor je meisje. Wat een schrik is dat toch altijd.

Ringel, zo eet ik dus ook. Tot ik genoeg heb. helemaal stampvol eten word ik misselijk van. Terwijl man is opgevoed met weggooien is zonde en je moet je bord leegeten. Dat geeft nog wel een wat wrijving dus. Maar op zich gaat het eten hier redelijk met de jongens. Ian en Des stoppen als ze genoeg hebben gehad. Ze snoepen wel, maar als ik zeg eet de trommel maar leeg, nemen ze drie snoepjes. Met paaseitjes doen ze tot de sint en met de sintzooi doen ze tot de grote vakantie. LOL Nu alleen Tesje en Max in hetzelfde spoor zien te krijgen, maar dat komt goed (en manlief ook natuurlijk LOL).
Ringel. hier hebben ze die hollyhobbypoppen. hier
jemig pebbs, wat schrikken. Hoe gaat het nu met haar?

Hier een heerlijk dagje gehad. Om 13 uur een flesje wijn open getrokken met een vriendin. Hahaha. Heerlijk zo'n vrije dag. Roan lekker gespeeld in het badje. kwam me vanavond zelfs een kusje brengen. Hahaha. Leuk!
Krook; ben jaloers op jou en je flesje wijn.... Als ik bevallen ben, ga ik me toch een vette cocktail drinken! (en dan kolf ik wel om weg te gooien hihi)

Roan is een skatje!.

Pebbs hoest met Floor? Van de week was ik op een verjaardag van een vriendin en haar peetkindje was thuis van een bank gevallen (buiten), ook even weggeweest; flink moeten overgeven. Dus hij had een hersenschudding (zijn vader is weer een collega van manlief). Ik hoop dat het met Floor alemaal meevalt!

Ik heb vandaag een relaxte dag gehad. Ella ging naar de oma's en ik heb de hele dag niks gedaan. Beetje lezen, beetje slapen, beetje internetten.... Zo bne ik het wel doorgekomen die hitte. Gelukkig wordt het morgen minder warm, ik heb het wel gehad met dat tropische geleuter.

Trusten!
jeumig, echt niks te doen hier.

@pebbs, hoe is het met Floor gegaan afgelopen nacht? heb je een beetje kunnen slapen of moest je om de 2 uur checken?

@Ris, lekker hoor zo'n dagje en dan vooral met die temperaturen! heet Ella zich een beetje vermaakt?

@Krokus, heerlijke middag gehad dus......

We hebben gisteravond nog met de buren zitten catannen. (hebben ze helemaal verslaafd gemaakt, dus we kunnen nu weer lekker elke week spelen) hebben gewoon nog tot 2.00 zitten kletsen! pfffff dus hier vandaag een beetje brakjes...
whehe ringel, brak van de catan. Ik was gisteravond brak van de wijn...

@pebbs, idd hoe ging het met floor vannacht?

@ris, zo kom je inderdaad de dag wel door. Hoeveel weken moet je nou eigenlijk nog? Beetje rust voor jezelf nu je vakantie hebt?

Hier een spijbelmiddagje. Heb wat werk mee naar huis genomen en ben lekker eerder weggegaan. Roan eerder opgehaald van de creche, dus die ligt nu boven te slapen. Vanavond een bbq van mijn werk en dan bijna een weekje vrij. Lekker hoor.
Met Floor is alles goed. Ik ben wel bijna elk uur gaan kijken vannacht en heb haar een paar keer wakker gemaakt (kon toch niet slapen met dikke buik in de hitte).

Vanmorgen zijn we ook gewoon gaan zwemmen.

@ringel: catan vind ik ook een geweldig spel. Wij spelen het nog wel eens met vrienden of buren maar niet zo vaak als ik zou willen.

Hier is het trouwens weer net zo warm als gisteren. Het begon lekker fris maar het werd weer snel warm.

@krokus: lekker zeg, een week vrij. Geniet er maar lekker van.

@ris: ik voel me soms wel schuldig als ik Floor een dag wegbreng maar het is wel heel lekker af en toe, zeker met die dikke buik erbij.

Pebbs; fijn dat het goed gaat met Floor! En jij ook slecht geslapen??? Ik ook... wat was het benauwd.... en dan het onweer erbij (en een hele bange hond die ineens aan mijn kant van het bed ging zitten hijgen en hij meurt uit zijn bek.... ik ging bijna over mijn nek!). Ventilator aan, raam open en toch zweette ik mijn nest uit. Bah!

Ella heeft het gisteren hartstikke naar haar zin gehad bij de oma's en opa's en was ook heel blij om weer thuis te zijn.

Vandaag stond ze weer wat sjaggie op, maar ja... het is hier nog steeds benauwd. Niet net als gisteren, maar toch nog warm genoeg om er vervelend van te zijn/worden.

We zijn naar de bakker geweest en naar de drukker (kaartjes zijn besteld, jippie!) en dat deed ze heel goed. Toen we thuis waren fruit gegeten en toen hup naar bed. Ik wilde zelf ook even gaan slapen, maar toen ging de bel. Stond mijn nichtje voor de deur met 8 (!) pakken muisjes en 5 rollen beschuit. Die had ze over van haar kraamfeestje.... dus heerlijk zitten kletsen maar niet geslapen.

Vanmiddag met zus, moeder en Ella naar de stad geweest en een lekker ijsje gegeten. Ik had gehoopt dat ze daarna weer zou gaan pitten, maar ze heeft een uur in haar bed liggen kletsen. Ook gezellig....

Ringel, ik heb al veel gehoord over Catan, maar het echt nog nooit gespeeld. Volgens mij ben ik daar veel te dom voor....

Waar is de rest eigenlijk? Pepiet, Babba, Mmmoi al terug?, Mette, Mirjam, Fluff hou je het nog uit met je 4 kids?, Annie hoe gaat het met Sverre en dit warme weer?

Kus!

he pebs, wat naar dat floor zo hard gevallen is! gaat het weer beter met haar:

hier alles goed, type met i vinger, sverre heeft net grdronken en is nu aan het uitbuiken!

jullie zijn lief! tot later. morfgen
Catan is echt een super spel en als je de basis door hebt is de rest een makkie. We hebben het de buren in 2 keer spelen uitgelegd en we zijn straks aan de 2e uitbreiding toe. Zijn begonnen met het basis spel, daarna 2 keer de uitbreiding met de zeevaarders gedaan (zoals gisteravond dus gewoon om het spel) en de volgende keer komen de steden en ridders erbij. Die heb ik zelf ooknog maar 2 keer gespeeld dus is voor de buren ook leuker, omdat wij ook nog niet zo ervaren zijn met het spel. Verder hebben we ook nog het kaartspel voor 2 personen en staat het op de computer.

Hier was het de hele dag lekker koel......zo rond de 25 graden denk ik.In huis wel benauwd, maar lekker de ramen tegen elkaar open en lekker doorwaaien met die hap.

Met meisje vanavond nog even naarde geitjes en de hertjes geweest, zo schattig om te zien dat ze nu zelf durft de broodjes te geven. blijft wel opletten natuurlijk dat d'r vingers er niet worden afgeknauwd door die geiten. Lief heeft alles gefilmd. We zijn aan het oefenen dat ze langere stukken kan lopen, naast de wagen aan de hand. Alleen oversteken is nog een beetje lastig, want ze gaat steevast op de grond zitten en bloemetjes plukken (die iedereen dan moet ruiken) of schelpjes zoeken. of wat er ook maar op straat ligt wat interessant is. Vanavond dat zr zelfs midden op de weg ging liggen tijdens het oversteken, komt er niet net een auto aan! Gelukkig wel een 30 km zone en een automobnilist die uit z'n doppen keek, maar sjonge jonge jonge. Heb d'r over m'n schouder gegooid en overgestoken.

ga zo naar bed. Lief is naar een feestje en ik heb het bed voor mij alleen.Zooooooooofijn!
@ris: jij bent dus ook al van de middagdutjes? Op de dagen dat Floor thuis is ga ik altijd even liggen als Floor in bed ligt. Dat heb ik tijdens de zwangerschap met Floor nooit gedaan.

Catan is niet zo moeilijk hoor, heb je zo door.

@ringel: we hebben hier ook een hele stapel dozen van Catan. Gewone spel met uitbreiding voor 5 of 6 spelers. Steden en ridders met de uitbreiding voor 5 of 6 spelers. Zeevaarders hebben we nog niet.

We hebben ook het kaartspel en daar hebben we ook 2 of 3 uitbredingen voor maar het gewone spel is toch een stuk leuker.

Als jullie een keer bij je moeder logeren moeten we een keer samen gaan spelen

@annie: haha, niet te zien dat je met 1 hand aan het typen was. Ziet er erg grappig uit dat berichtje.

Gaat de borstvoeding van Sverre goed? Het lijkt me heerlijk om weer zo'n kleintje aan de borst te hebben, ik vond het echt jammer dat Floor een paar maanden terug niet meer wilde.
Ben ik ook weer even. Verwaarloos jullie wel. Werk nu tijdelijk 36 uur, dus veel weg. Mis mijn meisje, maar die is dan lekker bij pappa en wel extra blij als ik er ben.

Pebbels: schrikken van Floor, gelukkig ok. En aftellen begint nu. Misschien ook eerder net als Sverre. Al zeggen ze vaak dat de tweede later komt en zwaarder is dan de eerste, Nou ja extra verlof.

Ris: jij ook al beetje aan aftellen totdat manneke komt. Ik kom zeker dan een keer kijken. Ben nu zo vlak bij jou. Werk nu wel tijdelijk in dependance in U. Dus 10 km van O. maar toch in de buurt.

Annie: knappe jongens heb je, site gezien. Jij ook opgeknapt?

Krokus: wij zijn de enige nu met 1 kid en geen onderweg. Hebben we straks alleenrecht als zwangeren in de groep haha.

Ringel: flink aan klussen, Hoe lang heb je nog vakantie en nog ergens naar toe? Mayte is echt een donder.

Niniane: alles ok met jou. Lijkt me allemaal pittig. Bijna 2 jaar eruit geweest en net weer aan het werk. En niet te vergeten 2 kleintjes thuis. het wordt alleen maar makkelijker.

Jippie wij gaan in december 4 weken naar ZA en misschien Mozambique. Reis is geboekt. Dus veel familiebezoek, maar ook reizen en kamperen. Ben benieuwd wat Aimees ervan vindt.

Aimee alles goed. Haren geknipt tot boven haar kin. Staat heel fris en krullerig. Ze laat stiekjes en zo niet in. Dus dan zo.

Ze had al haar tot over haar schouders kunnen hebben. Had vast niet netjes gestaan. Wachten maar op haar motivatie voordat we het lang laten groeien.

Ik ga even poetsen. Rest huis slaapt nog.
Hebben jullie ook zo'n last van zand in huis? Sinds we hier een zandbak achter hui hebben staan (en Lief dus de terrasstenen aan het leggen is) is het hier een constante inkomen van zand, kan stofzuigen en vegen wat ikwil, maar er is ALTIJD zand!

@Pebbles, lijkt me een leuk plan! Je bent nu zekr zo'n 37 weken? dat betekent dus meldplicht!

@baba, pfffff 36 uur werken...en dat met deze temperaturen! Maar is wel lekker om in het werk te komen om tijdelijk zo veel te werken. en lekker naar Z Afrika......in december! brrrrrr zitten wij hier te bibberen van de kou huppelen jullie lekker in je korte broekjes daar rond.

hier ook middagdutjes hoor.....wist niet dat ik zoveel kon slapen! maar vind het heerlijk om s'middags als tuttie op bed ligt, nog ff lekker op de bank te liggen en val dan vaak in slaap. Of ik ga op bed liggen en ben dan ook zo weg. Maar slkaap dan wel licht,omdat ik van elk geluidje wakker wordt. Slaap de laatste tijd s'nachts ook erg onrustig (warmte en zo, snurkende partner) dus kan die tukkies wel gebruiken s'middags.
Inderdaad vandaag 37 weken dus bij deze heb ik aan mijn meldplicht voor vandaag voldaan.

Vanmiddag de klossen onder het bed zetten, ik hoop dat ik weer lekker thuis kan bevallen.

@babba: ik hoor juist altijd dat de tweede wat eerder komt, daar hoop ik stiekem ook op. Deze wordt wel zwaarder volgens de VK dus dat kan wel kloppen. Ze gokt op 7,5 a 8 pond dus in vergelijking met de 6,5 pond van Floor is dat best een verschil.

Zelf ben ik juist een stuk minder zwaar dan vorige keer en ook een kleinere buik.

@ringel: we hebben wel een zandbak maar Floor vindt er nog niet zo heel veel aan. Wel veel gras en takjes waar geen stofzuiger tegen opgewassen is.

Wow 37 wkn al....Ja zo zijn er heel veel fabeltjes...Kindje zal vast komen als hij er zin in heeft. Thuis bevallen fijn als dat weer lukt. Vast wel, eerste keer ging ook goed. Ben benieuwd hoe Floortje reageert op de nieuwe baby...

Grappig dat je minder zwaar bent dan de vorige keer. En niets anders gedaan? Is het er snel af straks....En heeft jouw man er ook weer zin in?

Ringel...heb jij ook al een buikje? Ik denk dat jij weer een meissie krijgt. Vind jouw zo'n meidenmamma....wel van tomboy meissies haha...
Ik denk dat Floor best jaloers gaat zijn straks maar hopelijk went ze er snel aan.

Het verschil in gewicht komt denk ik voornamelijk doordat ik Floor er nu bij heb. Vorige keer was ik met eten juist bewuster dan nu.

De saucijzenbroodjes en mergpijpjes zijn hier soms niet aan te slepen maar ik ben alweer een paar weken nauwelijks aangekomen.

Manlief is wel een beetje bang voor de drukte straks maar hij heeft er wel zin in. Hij heeft vandaag ook ineens de nesteldrang te pakken en wil het hele todo-lijstje van de afgelopen maanden op 1 dag doen. Hij is nu gordijnrails aan het kopen en pluggen om de commode mee aan de muur te maken.

Daarna moeten de klossen nog onder het bed, moet hij de zolder nog op om de verkleiner van de maxi cosi te zoeken (waar is dat ding toch??) en gaat hij nog schilderijtjes ophangen in de babykamer.
buikje begint al wel te groeien en begin me ook al behoorlijk zwanger te bewegen. ben maandag alweer 14 weken. (alweer! pffffffft nog maar)

Ik denk zelf ook dat we weer een meisje krijgen. gewoon gezien m'n gezicht en hoe ik me voel (en volgnes de chinese conceptie dinges) 18 september weten we meer.

nu moe en ga tukkie doen op bank
Meiden!

Daar was ik weer, we hebben een heerlijke week gehad met heeeerlijk weer. Jasmijn heeft heel veel in ons 'tuintje' gespeeld in het zwembadje en met een plastic glijbaan die we in Emmen gekocht hadden...ze vond het super. Op donderdag waren mijn ouders een dagje langs, dat was wel de allerheetste dag, en zijn we naar dierentuin Emmen gegaan. Erg leuk maar zeer vermoeiend. Met mij gaat het wisselend. Gelukkig nog niet zo misselijk als ik was toen bij Jasmijn maar ik heb wel heel misselijke buien en ik ben vreselijk moe. Bijna iedere middag ook even geslapen deze week!!! Vorige week vrijdag was ik wel echt hartstikke ziek ervan en heb ik de hele dag boven de wc gestaan dus was ik hier niet langs gekomen.

Vandaag bijna 2,5 uur terug moeten rijden en een half uur dik in de file gestaan dus uiteindelijk meer dan 3 uur in de auto gezeten. Jas was de hele reis wakker!?!?! Eenmaal thuis heeft ze heel even gespeeld en is toen haar bedje in gegaan. Slaapt nu nog lekker. Zo even een boodschapje doen en dan bij vrienden op de koffie...nou ja, koffie, ik zal het bij een frisje houden want ik kan niet eens meer tegen de geur ervan!!!

Heb alles na gelezen maar dat kostte al genoeg tijd, ga het vanaf nu weer bijhouden! Tot zaterdag want dan gaan we weer een weekje weg, dit maal naar Texel

groetjes!!!
*sluipt even binnen*

Hoi dames,

Kennen jullie mij nog, heb vorig jaar even met jullie meegeschreven, maar ben toen gestopt wegens te weinig tijd. Ik lees nog steeds met jullie mee af en toe. Vond het wel leuk om even binnen te sluipen. Hier alles goed. Ik ben dus ook weer zwanger (had ik al een tijdje geleden verteld geloof ik). Een weekje verder dan Pebbles. Ben morgen 38 weken en krijg komende week een geplande keizersnede! Milou is nu 19 maanden en doet het prima!

Pebbles, ik moest lachen om jullie todo lijstje...mijn man is dat ook heel fanatiek aan het afwerken en ook wij hebben ons helemaal suf gezocht naar de maxi cosi verkleiner. En uiteindelijk gevonden!

Annie nog gefeliciteerd met Sverre!

Leuk om te lezen dat het verder goed hier gaat met iedereen en dat er een paar zwangeren zijn!

*sluipt weer weg...*
Hoi daar,

He Grizella, leuk dat je langskwam! Voor jou is het ook spannend dus! Wat raar dat je nu dus al weet wanneer je je kindje krijgt! Veel succes en laat snel weten hoe het met je gaat!

Ringel; 14 weken alweer, gaat zo rap allemaal! En Mmoi, naar dat je misselijk bent zeg!

Lieve Pebbs, ik wil je even heel veel geluk toewensen voor de laatste paar weekjes! Probeer er zo bewust mogelijk van te genieten, van je buik, hoe Floor nu is (want die wordt in eens zo groot als Uk er eenmaal is, je begrijpt dan meteen wat ik bedoelde). Ik was er zelf zo van uit gegaan dat ik pas na de uitgerekende datum zou bevallen dat ik daar helemaal niet mee bezig was. Ik had helemaal niet het gevoel aan het einde van mijn zwangerschap te zitten. Stel je voor, die zaterdagavond zei ik op het forum dat alles rustig was en nog geen 6 uur later was Sverre er in eens, bizar toch!

Dus, geniet, laat je lekker verwennen, verwen jezelf met mergpijpjes, hihi! Neem Floor veel op schoor, want die eerste week zul je haar nauwelijks zien, althans dat was bij ons zo. Lief en ik hadden ieders de zorg over een kind, hahahaha! Ik hoop dat je gauw je kindje in je armen hebt, want echt waar, wat is dat toch heerlijk zeg!

Zo, en nu hou ik op met mijn cliches zo maar alle kanten op te slingeren. Ik lijk wel een wandelend vat vol horrormonen...

...wacht even, dat ben ik natuurlijk ook!!!!

Jullie zijn nog steeds allemaal hartstikke lief!
mmmoi fijn dat je er weer bent. En ook fijn dat jullie het leuk hebben gehad, ondanks de warmte.

@grizella, tuurlijk wet ik nog wel wie je bent. sterkte idd met de komende keizersnee en ik hoop ook dat je nog ff laat weten hoe en wat.

@pebbles, lijkt me heel zinnig wat Annie zegt.

@Annie, je bent idd een vat vol horrormonen alleen slaat jouw wijzer regelmatig de positieve kant uit. Heerlijk toch al die cliches. En volgens mij zijn cliches ook gewoon cliches omdat het gewoon zo waar als een koe is! En jij bent ook Lief!

@Niniane hoest meid?

hier net de keet weer opgeruimd. De druk dat m'n moeder donderdag komt is nu toch wel te voelen (alles moet netjes en opgeruimd en schoon zijn, wat is dat toch dat moeders dat effect op je kunnen hebben? heb ik dat straks ook?) dus we zijn helemaal een planning aan het maken hoe en wanneer we iets gaan doen!

Verder voel ik me als een lamgeslagen iets.......blegh!
even een berichtje van Mirjam:

Annie Ooi: Ik kom morgen niet naar je toe, in tegenstelling tot eerdere berichten, wegens vakantie, tot later.

(getypt in opdracht door man van M)
hmmmm ik was al benieuwd hoe het mirjam was, nogal rustig de afgelopen tijd.

hier ook weinig nieuws onder de horizon, behalve dan dat Lief en ik net woorden hebben gehad. Ben er een beetje klaar mee om steeds naar zijn pijpen te moeten dansen (althans zo voelt het voor mij) en als ik daar dan tegen in ga, dan zijn de rapen gaar.

Heb gewoon geen zin in vandaag. Bah! En heb al 10 kilo was (minstens!) weg gevouwen. en ligt er nog een kilo of 12 te wachten! Nog meer BAH!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven