Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ella lijkt met eten erg op Floor, vooral wat de groente betreft.

Die zonnatura sapjes zal ik ook eens proberen want groente gaat hier maar heel beperkt naar binnen. Doperwten, boontjes of bruine bonen, de rest lust ze niet.

Ik las laatst op een ander topic ook iemand die in de blender zelf een sapje maakt van groente en fruit, dat vond ik ook wel een slim idee.

Floor begint trouwens steeds vaker korte zinnetjes te maken. Voorheen waren het alleen losse woorden. Vandaag wees ze iets aan waar ze niet aan mag zitten omdat het van papa is en zei ze er "isse papa" bij. Ik vind het weer geweldig knap allemaal.

@ringel: ik las het ook van die hondsdagen. Als dat zou betekenen dat het tot 20 augustus zo blijft ben ik minder blij. Ik hoop eigenlijk dat de baby wat eerder komt en wat koeler weer zou dan wel prettig zijn.

Lijkt me persoonlijk niks wat je broer doet maar je ziet wel wat van de wereld.
eten, Mayte eet gewoon wat de pot schaft. Wanneer we frietjes eten krijgt ze frietjes met een frikadel (kroket vindt ze niet lekker) eten we chinees of shoarma, dan et ze ook mee. Knoflooksaus vindt ze heerlijk ook curry, ketchup en mayo vindt wel lekker, favoriet is en blijft tocht de "appeltaus" Lief eet nu als ontbijt een broodje Bapao (!!!!!!) en komt ze een hapje snoepen. Eigenlijk eet ze alles wel. We geven haar ook wel chipjes en snoepjes, we hebben van die minischuimblokjes in huis en daar krijgt ze wel eens 1 van. fruit eet ze 2 keer per dag. (ooooo nu lijkt het alsof we haar de hele dag volstoppen met van alles, maar dat valt echt wel mee hoor) Het is gewoon een lekkere eter en wil ook alles wel proberen. olijven vindt ze ook lekker, tomaten dan weer niet. Als wij eten koken dan komt ze altijd met haar hoofd tussen onze benen staan, vooral wanneer er paprika is, dan kan ze zo een halve paprika naar binnen werken. Hartig is toch meer favoriet dan zoet, en van ons mag ze best wat komkommer en paprika enz snoepen (maar alles met mate natuurlijk)
ATTENTIE HET NAVOLGENDE VERHAAL IS NIET GESCHIKT VOOR ZWAKKE MAGEN OF OM TIJDENS ONTBIJT, LUNCH OF ANDERE EETMOMENTEN TE LEZEN.

Zo, jullie zijn gewaarschuwd! Vanmorgen een relaxde ochtend. Het regent hier weer eens, dus we hebben geen haast. Ik haal Max uit bed, verschoon hem en geef hem ontbijt. Daarna koffie gezet, de andere twee van ontbijt voorzien en Tessa uit bed gehaald. Ik geef haar een fles en terwijl ik dat doe ruik ik poep. Ik denk nog: Zo zo, dametje. Je begint steeds harder te stinken. Tesje heeft haar fles leeg. In mijn ooghoek zie ik zwartig op Max wang. Ik baal. Heeft Des max weer drop gegeven. Ik leg Tesje weg en loop naar de box om Max te gaan poetsen. En zie dan tot mijn schrik en walging waar die poeplucht vandaan komt. Zijn luier is zo ongeveer van atoombom kaliber. Er zit poep in zijn haar, op zijn handen, zijn wangen, armen en benen. Het zit op het boxkleed, het speelgoed, zijn romper en onder zijn voeten. De vensterbank en de hele box zit onder. Gadverdamme. Ik ontdoe Max van zijn romper en leg hem op het beneden aankleedkussen om enigszins af te poetsen. Ian laat het bad vollopen en Des haalt op mijn verzoek het speelgoed uit de box en maakt het boxkleed los. Ik plemp Max in bad, met Ian erbij om te spelen. Gooi het kleed en andere wasbare zooi in de machine. Vervolgens beneden het slagveld op ruimen. Ik verzamle luierdoekjes en de luier in een zak, maak de box helemaal schoon, de vensterbank en al het speelgoed. Gadverdarrie wat een ellende. Inmiddels is alles weer schoon en gewassen (nou ja, de machine draait nog). Ik hoop dat mijn maag weer eeen tikkie wil kalmeren. Brrrr.
@fluffy: haha, ik lig helemaal dubbel!! Gelukkig heb ik geen zwakke maag.

Ik kan me voorstellen dat het op dat moment wat minder leuk is voor jezelf maar het is wel een geweldig verhaal voor later. Zeker geen foto's gemaakt? Leuk voor vriendinnetjes later.

Wel handig, twee van die grote knullen in huis die dan kunnen helpen.

@ringel: heerlijk zo'n smulpaapje. Paprika en komkommer enzo onder het eten koken vind ik ook niet erg. Meestal eet ze dan meer groente dan als het op haar bord ligt.

Hier nog geen druppeltje te zien. De zon schijnt al de hele ochtend en ik heb me weer gesetteld voor de ventilator.

Mijn vader is er vandaag dus ik hoef niet teveel met Floor te sjouwen.
Haha, nee fotos maken kwam echt niet in me op. Bleegh.

Ik heb bericht gekregen van het Sophia. Max word 22 augustus verwacht op het anesthesiespreekuur. Hij krijgt 5 september de 3D scan, maar dat moet onder algehele narcose. Helemaal stil liggen gaat hem anders echt niet lukken. Als er naar aanleding van de fotos en scan tot opereren besloten word t, dan gebeurd dat al in binnen enkele weken. Dus oktober of november. Ik vrees met grote vrezen dat er wel geopereerd moet worden. Als ik fotos van drie maanden terug en nu naast elkaar leg, zie ik dat het erger word. We wachten het maar af.
Annie de gelijkenis tussen Mats en het koningkind is treffend! En nu al nadenken over een derde. Hihi. Pas maar op, voor je het weet heb je er vier!

Niniane, lekker van je afschrijven hoor. Al ben ik met de andere dame eens dat het klinkt alsof je man vrij weinig doet. Misschien een goed gesprek aangaan?

Bevallen met dit weer lijkt me killing. Pfff. Mijn vriendin (mamma van de logees) is morgen 40 weken. Moet er niet aan denken eerlijk gezegd.

Ris, wit met paars kan prima voor een jongens. Roze mag tegenwoordig trouwens ook weer. Schijnt helemaal hip te zijn.

Eten: Max eet zo ongeveer alles. Olijven, chili, paprika, komkommer, chocolade, drop, koek, aardappelen, brood etc etc etc. Grappig is wel dat hij de voorkeur geeft aan bijvoorbeeld sperziebonen of doperwten boven friet. Mayo vind hij niet lekker, maar pindasaus en curry gaat er wel in. Al likt hij dan de saus af en kiept waar het opzat gewoon aan de kant. Potjes moets hij niet en wil hij nog steeds niet. Tesje trouwens ook niet. Ze is geen fan van O. maar een stukkie banaan wil ze wel. Al eet ze nog niet structureel bijvoeding moet ik zeggen. Max vrat de lepel zowat op, Tesje vind het maar zozo.
hier ook geen regen en zo'n beetje 32 graden (ook in huis) zoveel mogelijk niks doen. Maar is ook wel weer lullig voor degene die hier de tegels aan het plakken is. Ga weer ff verder met niks doen, van typen ga ik zweten.
Eindelijk regen!!!

Ik had net boodschappen gedaan en ik had nog geen stap binnengezet en het begint me toch te gieten.

Even was het wel koel maar het begint helaas alweer op te warmen.

Waar is iedereen vandaag eigenlijk??
Gister regen en vanmorgen drie druppels. Nu is het weer stikbenauwd. Ik haat brabozomers. Het is meteen heet en benauwd. Ik mis de zilte zeewind.

Zucht....
idd eeeeeeerrug rustig!

Hier heeft het dan oo eindelijk geregeld en meteen de temperatuur naar beneden gehaald. Begon hier pas na 15.00 en met flink veel donder en bliksem heerlijk.

vanmiddag nog naar de ikea geweest om vitrage te halen voor Mayte's nieuwe kamer, gechecked op de site of deze nog aanwezig was, ja hoor. Dus ik loop naar de gordijnen afdeling, en alles ligt er, behalve de vitrage die ik wil! grrrrrrrrrrrr.

maar ben bezig met Mayte's kamer (heb al 2 muren gesausd) en mijn vader komt donderdag helpen met het behangen.
quote:ringelding schreef op 29 juli 2008 @ 19:06:

idd eeeeeeerrug rustig!

Hier heeft het dan oo eindelijk geregend en meteen de temperatuur naar beneden gehaald. Begon hier pas na 15.00 en met flink veel donder en bliksem heerlijk.

vanmiddag nog naar de ikea geweest om vitrage te halen voor Mayte's nieuwe kamer, gechecked op de site of deze nog aanwezig was, ja hoor. Dus ik loop naar de gordijnen afdeling, en alles ligt er, behalve de vitrage die ik wil! grrrrrrrrrrrr.

maar ben bezig met Mayte's kamer (heb al 2 muren gesausd) en mijn vader komt donderdag helpen met het behangen.waarom quote ik mezelf in godsnaam? verkeerde knopje denk ik.
hahahah ringel! das trouwens ook raar, kom je mooi voor niks in Ikea. of heb je nog andere leuke dingen kunnen scoren?

t is idd erg rustig. ik moest het weekend werken en gister ook. vanmiddag naar de tandarts brrrr. maar t moet we komen er niet onderuit.

ik ga nu het nog redelijk koel is ff de boel schoonmaken en stofzuigen. ook daar kom ik niet onderuit

verder weinig te melden!
tuurlijk hebben we weer voor een godsvermogen aan zooi gekocht. Met name knuffels voor Mayte. DIe zijn bij de ikea altijd zo leuk. Ze heeft nu ook een Strut (struisvogel) daarvan stopt ze de snavel steds ind'r mond.

Kamer is bijna klaaaaaaar. vandaag plintjes en raamkozijn geverfd. morgen behangetje erin. Pfffft en nu is het te warm hoor omdingen te doen. Ben moe. Meisje was vanochtend om 5.30 al wakker. Hebben haar tot 7.00 laten liggen. Maar de buren haddenom 6.00 nogal wat lawaai om weg te gaan. Dus daar werd ze ook weer onrustig van. *zucht*
Hoi meiden,

Hier alles goed, lekker vakantie dus allemaal leuke dingen gedaan! Vandaag naar het zwemmeer in de buurt geweest, Noof vindt dat echt helemaal super.

Ringel, balen van je vitrage! Wel weer leuke andere dingen gekocht. Noof is gek op pluchebeesten, ik helemaal niet, haha! Maar goed, het huis ligt er dus ook bij ons vol mee.

Fluf; lekker poepverhaal, haha! Spannend dat jullie nu een datum hebben voor de scan, maakt het allemaal wel eng echt hé?

Pebbles; Lekker dat je vader je kwam helpen met Floor, scheelt toch weer tillen. Zit je nu weer achter je ventilator?

Ik hoor Nova nog steeds brabbelen door de babyfoon, ga maar even kijken of ze haar nog wel heeft.. Ze slaapt de laatste tijd zo slecht onder de middag. Ik hoop dat het door het warme weer komt, en niet omdat ze al het middagslaapje aan het ontgroeien is. Pfff moet er niet aan denken, haha!
he beebs,

@mette, ga je nog weg? Ff het huis uit? Roan slaapt nog zo'n 2 uur 's middags. Hoop ook wel dat hij dat nog eentijdje volhoudt.

@pepiet, tandarts. Brrr. Heb er een enorme hekel aan. Helaas een heel zwak gebit, dus ben regelmatig op de stoel te vinden.

@pebbs, houd je het een beetje vol? Nog steeds een vaste plaats voor de ventilator?

@ringel, roan doet weinig met knuffels. Hij heeft een beer die hij wel grappig vindt, en die beesten van de fabeltjeskrant die je een tijd terug bij de appie kon kopen zijn oo wel interessant, maar dat was het wel.

Hier alles oke. Drukke dagen gehad. Roan weinig gezien. Vanmiddag weer lekker goedgemaakt. Het badje in de tuin gezet en spetteren maar. Leuk was dat.

@annie, hoe is het met Mats en Sverre? Went Mats al een beetje?
Vraag aan allen: Dit poppetje heb ik voor Tessa gekocht. Ik ben persoonlijk niet een echte Barbiefan. Ik heb niet bepaald de Barbie bouw en voor zover we het nu kunnen overzien, heeft Tesje die ook niet bepaald. Dus eigenlijk heb ik liever dat ze met een poppetje als hierboven speelt dan dat ze zich gaat spiegelen aan een Barbie. Ik bedoel, dit poppetje is ook niet realistisch qua verhoudingen, maar wel realistischer dan een Barbie. Wat vinden jullie?

Het is misschien een beetje vroeg om bij die dingen stil te staan, maar ik ben bang dat ze ook van die Ik-ben-niet-super-slank-als-barbie-complexen gaat ontwikkelen. wat ik in mijn omgeving bij hele jonge meiden dus wel zie gebeuren. Misschien dat ze door andere voorbeelden te zien, daar minder last van krijgt.

Even ter vergelijking, dit is Shelly, het kleine zusje van Barbie.
dat bovenste popje is toch een babybratz? dat zijn helemaal onmogelijke popjes, met van die onmogelijk lange benen, te grote ogen en te lang en gestyled haar (en dan nog van die naveltruitjes willen dragen!) Nu nog niet al te veel bij stil staan hoor, aan elk soort speelgoed is eigenlijk wel wat op aan te merken. Belangrijker is dat de kids leren dat ze prima zijn zoals ze zijn en dat ze zich niet hoeven te spiegelen aan een barbie pop (heb er zelf nooit last van gehad eerlijk gezegd en heb ook geen op barbie lijkend figuur)

ben zelf op zoek naar Sarah Kay en Holly hobbie lappenpoppen (ragdolls) dat zijn gewoon lekkere knuffelpoppen zonder al te veel poespas (en zooooooschattig) verdr hier dus in de ban van de knuffels. D'r indianentent ligt vol en daar trekt ze zich af en toe in terug en legt zich lekker neer (voor 2 tellen daarna worden ze weer door de keet gegooid) ook hier lekker in de zandbak en zwembad gespeeld en gepoedeld. Ook erg grappig om te zien dat ze er van op kijkt als ze een plasje doet. Is best wel bezig met d'r onderlijf eigenlijk. vandaag twee keer onder dedouche geweest en daarna net zo hard weer in het badje gesprongen en zichzelf begieterd.....t is best wel eengek kind, die dochter van ons.
Die ventilator was vandaag al wat minder hard nodig, het hele benauwde was hier uit de lucht.

Wel lekker het badje opgezet voor Floor en die heeft zich kostelijk vermaakt terwijl mama met de voetjes omhoog een boekje zat te lezen.

@fluffy: dat is eigenlijk niet iets waar ik bij stil sta als ik speelgoed voor Floor uitzoek. Misschien omdat ik zelf nooit bij dat soort dingen heb stilgestaan als kind. Ik heb welgeteld 1 barbie gehad (en weer weggegeven want ik vond er niks aan) en daar heb ik me nooit aan gespiegeld.

Dat soort poppen zou ik denk ik zowiezo nog niet voor Floor halen. Een gewone babypop is volgens mij leuker.

Als ze zelf aan gaat geven dat ze een barbie of bratz wil dan kijk ik wel weer verder.

Zitten er geen kleine onderdelen aan die dingen trouwens?

Knuffels heeft Floor niks mee. Als ze ze tegenkomt tussen het speelgoed krijgen ze een dikke knuffel waarna ze meteen weer weggemikt worden. De pop krijgt net iets meer aandacht maar ook daar houdt ze het niet lang mee uit.

Geen idee van wie ze dat heeft

Net weer naar de VK geweest en alles was goed. Ze schat dat de baby zo'n 7,5 a 8 pond gaat worden dus een flinkerd.

Wel gek omdat Floor heel gemiddeld was met 6,5 pond.
@fluf, vanuit eventuele onzekerheden vanuit jezelf kan i me wel voorstellen dat je je bewust bent van wat je je dochter mee wilt geven, maar met 7 maanden lijkt me dat ietwat overdreven. Tegen de tijd dat ze interesse gaat tonen in dat soort poppen koop je ze dan toch gewoon?

Ik wil wel een gewone pop voor roan kopen. Hij heeft eigenlij alleen maar jongensspeelgoed. Moet toch wel een beetje pedagogisch verantwoord bezig zijn. Haha.

@pebbs, lekker een boekje lezen terwijl floor speelt. Dat kan met Roan echt niet. Die sjouwt overal heen. Lief moet nog 1 hekje plaatsen in de tuin en dan kan hij niet meer ontsnappen.
@krokus: dat wilde ik ook nog zeggen inderdaad (zwangerschapsdementie), voor een jongen zou ik een pop of een serviesje ook aanbieden. Ze moeten toch zelf ontdekken wat ze leuk vinden.

Bij ons is de tuin trouwens helemaal afgezet en ze mag overal komen dus ik kan rustig een boekje lezen (met een half oog op haar natuurlijk).

Ze speelt er nog niet mee hoor. Ik kwam ze tegen en ze waren in de aanbieding, dus ik heb er vast eentje gekocht. Vind het zelf ook nog wel grappige dingen. Tesje heeft ook al een theeserviesje en een poppenhuis klaarstaan. En ik heb al een heeeeeeeeeeel leuk LPhuis en belleville lego gezien. En Max heeft een pop, een pop met een piemeltje (pedagogisch verantwoord) (eigenlijk niet eens, Ian wilde vroeger graag een pop met ene piemeltje, dus die had ik nog) en speelt met alles wat hem voorhanden komt. O ja, swiffer en stofzuiger vind hij het einde, dus dat houden we erin. LOL

Ik stond eigenlijk stil bij die barbies, omdat ik dus van vrij dichtbij zie hoe twee jonge meiden worstelen met hun lijn en figuur. En deze meisjes zijn rond de tien/twaalf jaar. Ze willen op Barbie lijken. Lang, slank, lang blond haar. Ze stevenen af op anorexia. Zijn al graatjesmager, maar zijn alletwee breed gebouwd. En aangezien Tesje ook de hollandse polderbouw heeft, was ik ermee bezig. Vandaar ook mijn vraag alhier. Even kijken of dat normaal is of dat ik te hard van stapel ga. Gelukkig heb ik jullie om die dingen aan te vragen. Dikke knuffel voor jullie!

Vandaag moets Max de blokjestest doen op het CB. Vormsorteren kon hij zomaar ineens. Tot mijn verbazing. Hij heeft een hollebol van Tupperware, maar dat hij ook echt de goede blokjes in de goede gaten weet te frotten hadik nog niet gezien. En ze kon bij het stapelen zien dat hij duplo heeft. Hij snapte niet dat de blokjes niet bleven zitten. LOL. Maar dat zag ze vaker bij kinderen die Duplo hebben. Vond het wel grappig. Toch heel positief nieuws qua ontwikkeling dus. Dat stukje gaat heel goed. Tesje was ook weer goegekeurd. Kreeg haar derde spuiten en dat in combinatie met hitte en doorkomende tandjes, maakte het voor haar een zware dag. Ze ligt nu lekker te slapen. Ga ik ook maar eens doen.

Dag lieve meiden!
@fluffy: ik snap je zorgen wel hoog, zeker als je het zo dichtbij meemaakt.. Het is hoogstens een beetje aan de vroege kant.

Ik denk zelf dat het al heel erg helpt als ze thuis het goede voorbeeld krijgen. Als je een moeder hebt die vaak aan het lijnen is en het daar ook veel over heeft dan kan ik me voorstellen dat een kind dan sneller denkt dat het normaal is om er zoveel mee bezig te zijn.

Maar op die leeftijd spelen vriendinnetjes en media natuurlijk ook een gigantische rol. Nu gelukkig nog niet, ik ben blij dat ik nog even de belangrijkste persoon (samen met papa natuurlijk) in haar leven ben.

Ik zag je foto's op de groep. Wat een geweldige opblaasballenboot! Zoals Max voor de tv zit, zit Floor ook meestal. Mond open en volledig van de wereld.

Lief hoe Des (het is toch Des?) de fles geeft aan Tessa.

Ja, het is Des. Echte grote broers zijn het. Al beginnen ze ook steeds meer aan de wandel (lees sjouw) te gaan met Max. Ach, ze vinden de kleintjes prachtig en spelen echt met ze. Geen jaloezie of niets. Zo fijn!

Die boot is inderdaad gaaf. En dat voor de tv zitten is grappig. Volgens mij doen alle kindjes dat zo. Max heeft meestal ook zijn voetjes nog in kleermakertjehouding. Zo zit hij trouwens ook in zijn autostoel. Hij heeft een nieuwe (Een stoelverhoger met rugleuning, maar dan met vijfpuntsgordel) en dan zit hij ook in kleermakertje. Schattig gezicht is dat.

We gaan hier goed om met eten. Mijn overgewicht komt voornamelijk door mijn schildklier. Maar daarvoor was ik gewoon een gezonde hollandse meid zoals dat heet. En die bouw heeft Tesje ook. Ik heb mijn hele jeugd gehoord dat ik te dik was. Mijn moeder was (voor de overgang) mager te noemen. En ik was met mijn bouw dus breder dan de rest. Ook zonder dat ik te zwaar was dus. Ik wil voorkomen dat Tessa dezelfde onzin te horen krijgt als ik. En als ik dan die meisjes zie die zo bezig zijn met hun lijf en figuur (als ze 10 jaar oud zijn) dan houd ik mijn hard vast. Het komt vast wel goed, maar beter te vroeg erover nadenken dan te laat.

Ga zo naar Haarlem. Ian en des gaan bij mijn moeder logeren. Leuk, maar nu veel te veel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven