Gezondheid alle pijlers

Altijd extreem koud.

25-11-2014 13:51 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of mijn innerlijke thermostaat kapot is.

Nu heb ik dit al jaren maar het wordt alleen maar erger. Alsof mijn lijf niet in staat is zich zelfstandig warm te houden.

Sommige dagen zijn zelfs heel extreem.

Ik zit nu op de bank met de verwarming op 22 met dik vest over mijn trui onder een deken, dikke sokken en NOG ril ik als een rietje en voelt het alsof mijn voeten in een vrieskist zitten.

Heb nu maar warm water aangezet voor een kruik

Niets schijnt te helpen.
Hier hetzelfde verhaal, al paar keer aan gedacht om hiervoor naar de huisarts te gaan... maar dan krijg ik vast te horen dat ik niet de enige ben en extra moet aankleden of meer moet stoken... ben benieuwd naar de reacties want die zijn welkom
Sinds ik een aantal jaar geleden veel afgevallen ben, heb ik er ook last van. Je kunt er weinig aan doen. Ik heb onlangs weer drie lekkere warme vestjes gekocht en leuke schoenen die heerlijk warm zijn. Als ik voor de TV zit, dan ligt er standaard zo'n fleece/nep berenvel op mijn schoot.
Waarschijnlijk een slechte doorbloeding?

Wat ik altijd doe is extra sokken en pantoffels op de verwarming leggen en dan regelmatig verwisselen. Dus de warme aandoen en de andere weer op de verwarming leggen. Ik heb ook altijd koude voeten.
Life is short. Eat dessert first.
quote:kardoula schreef op 25 november 2014 @ 13:53:

Hier hetzelfde verhaal, al paar keer aan gedacht om hiervoor naar de huisarts te gaan... maar dan krijg ik vast te horen dat ik niet de enige ben en extra moet aankleden of meer moet stoken... ben benieuwd naar de reacties want die zijn welkomNaar de huisarts omdat je het koud hebt?
Ik heb dan juist meer spek op mijn botten gekregen, maar zelfs dat vetlaagje doet zijn werk niet.

De kou lijkt ook altijd van binnenuit te komen.
quote:minnimouse schreef op 25 november 2014 @ 13:56:

[...]

Naar de huisarts omdat je het koud hebt?Op zich is dat geen rare gedachte, er zijn aandoeningen waar erg koud voelen een klacht kan zijn
quote:doornroosje9 schreef op 25 november 2014 @ 13:56:

Waarschijnlijk een slechte doorbloeding?

Wat ik altijd doe is extra sokken en pantoffels op de verwarming leggen en dan regelmatig verwisselen. Dus de warme aandoen en de andere weer op de verwarming leggen. Ik heb ook altijd koude voeten.

Zal ongetwijfeld iets met mijn doorbloeding te maken hebben.

Oh ja, sokken op de verwarming leggen, dat klinkt heerlijk!

Ik baal er alleen altijd zo van dat ik thuis mij altijd moet verstoppen onder allerlei lagen.

En mijn humeur zakt ook altijd naar het vriespunt als ik het koud heb. Niet dat ik chagereinig ben dan, maar die big smile krijg ik er niet uitgeperst .
Ik lees ook mee. Heel herkenbaar!

Ik heb mezelf ook al proberen te harden tegen de kou maar het lukt niet.

Ik heb eens de tip gelezen veel buiten zijn. Het schijnt dat echte buitenmensen (zoals boeren) en minder snel koud hebben, maar ja heb nu eenmaal een binnenberoep. Ik denk wel dat er dan iets gebeurt met de bloedsomloop, maar niet getest dus.

Ik ben ook altijd zo jaloers op gewone vrouwen, die kunnen zich leuker kleden, ik heb altijd vesten aan en dikke kleding want no way dat ik kou ga lijden. Ook in de zomer ben ik onlosmakelijk verbonden met mijn vestje, gaat soms wel uit, maar heb 'm wel altijd bij me.
Ja, mijn vriend is altijd zo warm als een kacheltje zelfs na uren buiten gewerkt te hebben hoeft hij maar 5 minuten binnen te zijn en hij is weer warm en als hij dan zijn hand op me arm legt dat doet dit gewoon zeer bijna zo koud ben ik en zo warm is hij.

Ik ben het zat om dag in dag uit koud te hebben. Het begint zodra je de dekens van je af doet en totdat je in slaap valt... zou jou wel eens willen horen als je het altijd koud hebt of je dan niet overweegt naar de huisarts te gaan.
Ik had dit tijdens het gebruik van de pil.

Altijd al kouwelijk maar toen extreem. Zwanger of zogend voor mijn doen warmbloedig.

Ik heb trouwens altijd een laag gewicht gehad en heb een hele lage bloeddruk. Het heeft ook iets van doen met bioritme: In de ochtend ok, na de lunch koud en na de warme maaltijd knapt het weer op. Het hoort gewoon bij me.
Bij sport en beweging brand ik nog heel lang na. Misschien meer bewegen?
Meer bewegen zit denk ik zeker wat in. Eerst woog ik 55 kilo.. had beroep in restaurant en nooit koud.. nu weeg ik meer dan 70 kilo en zit 40 uur achter de pc en beweeg dus aanzienlijk minder en heb het nu opeens altijd koud terwijl ik toch echt wel wat spek heb... hahahaha
quote:Dubbus schreef op 25 november 2014 @ 14:00:

Ik lees ook mee. Heel herkenbaar!

Ik heb mezelf ook al proberen te harden tegen de kou maar het lukt niet.

Ik heb eens de tip gelezen veel buiten zijn. Het schijnt dat echte buitenmensen (zoals boeren) en minder snel koud hebben, maar ja heb nu eenmaal een binnenberoep. Ik denk wel dat er dan iets gebeurt met de bloedsomloop, maar niet getest dus.

Ik ben ook altijd zo jaloers op gewone vrouwen, die kunnen zich leuker kleden, ik heb altijd vesten aan en dikke kleding want no way dat ik kou ga lijden. Ook in de zomer ben ik onlosmakelijk verbonden met mijn vestje, gaat soms wel uit, maar heb 'm wel altijd bij me.

Dat heb ik ook geprobeerd mij te harden idd . Kreeg weleens te horen,ja maar je verpest jezelf ook. En dat klinkt ook heel logisch natuurlijk als je je zelf aanwent je van buitenaf op te warmen.

Maar dat harden, het helpt niet.

In de zomer heb ik ook altijd vestjes mee idd.
Helemaal geen gek idee hoor om

naar de huisarts te gaan voor extreme kou. Schildklieraandoeningen is bv een ziekte waarbij je veel last van kou kunt hebben.

Hier gewoon gezond, ik denk echt dat het komt doordat kouwelijk in je lijf zit en je jezelf verwend met vestjes, sloffen en dekentjes en de verwarming hoger. Je lijf hoeft niks meer zelf te doen.
quote:kardoula schreef op 25 november 2014 @ 14:01:

Ja, mijn vriend is altijd zo warm als een kacheltje zelfs na uren buiten gewerkt te hebben hoeft hij maar 5 minuten binnen te zijn en hij is weer warm en als hij dan zijn hand op me arm legt dat doet dit gewoon zeer bijna zo koud ben ik en zo warm is hij.

Ik ben het zat om dag in dag uit koud te hebben. Het begint zodra je de dekens van je af doet en totdat je in slaap valt... zou jou wel eens willen horen als je het altijd koud hebt of je dan niet overweegt naar de huisarts te gaan.Juist omdat je vriend buiten gewerkt heeft is hij warm. Omdat zijn lijf in beweging is dan, is zijn doorbloeding goed. Als je op de bank of achter de computer blijft zitten ben je hartstikke koud. (Mits je geen aandoening oid hebt natuurlijk).
Ik vind het zelf verschrikkelijk maarrr een sauna regelmatig, en dan wel ook in de koude douche tussendoor, dat helpt heel goed om nog heel lang na te gloeien en wie weet ook op langere termijn een betere doorbloeding als je het regelmatig doet..
Meer bewegen zit er niet in.

Naast kou, heb ik op het moment een lijf wat het af laat weten iedere keer ( daar ben ik al voor in de mallemolen)

Dat kou heb ik altijd al gehad, voorheen werd het op mijn lage gewicht gegooid wat ook aannemelijk is.

Maar nu heb ik een gezond gewicht en nog steeds koud.

Ik rook al ruim een jaar niet meer, en toch koud.
Er zit denk ik voor en nadelen aan, zijn lijf warmt zichzelf super snel op bij binnenkomst, maar overdag staat hij wel in weer en wind buiten en ik zit droog en warm(of koel in de zomer) binnen en heb een koud lichaam, zelfs als het 25 graden buiten is en ik op terras ga zitten en na poos voel ik aan me armen... ijs en ijs koud terwijl ik zelf niet koud heb dan....
quote:absor schreef op 25 november 2014 @ 14:08:

Ik vind het zelf verschrikkelijk maarrr een sauna regelmatig, en dan wel ook in de koude douche tussendoor, dat helpt heel goed om nog heel lang na te gloeien en wie weet ook op langere termijn een betere doorbloeding als je het regelmatig doet..

Een sauna helpt wel idd.

Sinds dit jaar ben ik voor het eerst de enorme hoge drempel over gegaan om daar een keer naar toe te gaan.

Maar nu ben ik weer even niet geweest en de drempel groeit weer aan.
Ik denk ook dat veel buiten zijn helpt. Ik was altijd een koukleum tot ik in de buitenlucht ging werken 10-14 uur per dag. Weer of geen weer en continu in beweging. Nu helpt bewegen sowieso al heel veel voor de doorbloeding. Tegenwoordig heb ik nergens meer last van.

Het lijkt me alleen moeilijk om urenlang in de buitenlucht in beweging te zijn als je een kantoorbaan hebt of zo.
Ik zou zo graag een buitenbaan hebben, puur om fitter te zijn dan nu.. nu zit ik zeker 40 uur achter een lam bureau en je hebt honger dus je eet wat maar je komt gigantisch aan... daarnaast 10 uur per week in de auto om om dat werk te komen en weer thuis dus dan beweeg je ook al niet... dan ben je daarna kapot en ga je niet nog eens uren buiten lopen.. dan ben je blij dat je kan koken, happie eten en bedje in
Ik heb hier lang last van gehad. Wat bij mij heeft geholpen is zorgen dat ik voldoende (ijzerrijk) eet en slaap (door vermoeidheid krijg ik het ook koud en bij te weinig eten heeft mijn lijf gewoon onvoldoende energie om op te warmen). Verder douche ik bewust met iets kouder water (in plaats van de dit-kan-net-zonder-te-verbranden-stand) om mijn lichaam te leren zichzelf op te warmen ipv warmte van buitenaf te krijgen. De verwarming gaat hier bijna nooit meer hoger dan 19.5 terwijl ik twee jaar geleden hem standaard op 23 graden had staan en dan met een dikke trui onder een fleecedeken lag. Als ik het nu koud heb ga ik bewegen om mijn lijf weer 'aan te zetten'. Dit werkt best goed en is steeds minder nodig.

Er is dus hoop...
Ik blijf ook hoop houden!

Dat douchen op standje net niet verbranden, heel herkenbaar.

Ik denk dat je een beetje in een vicieuze cirkel beland door je kou steeds extremer te lijf te gaan.

Maar wat ik al schreef, ik heb al echt een periode geprobeerd mijzelf weerbaarder te maken, maar het had geen enkel effect.

Wel heb ik altijd vitamine tekorten omdat ik moeilijk vitamines opneem.

Zal ook een reden zijn denk ik.
Laat eens een bloedonderzoek gericht op hormonen doen, bij mij werkt bijv. mijn hypofyse en schildklier niet goed waardoor ik moeite heb om mezelf op temperatuur te houden. Ook je bloedsuiker kan hiermee te maken hebben. En oh ja, vitamine b12 ook. Tijd om e.e.a. te laten checken dus, succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven