Extra lang maandverband?
dinsdag 25 november 2014 om 15:47
Hoi,
Ik ben de ene keer heftiger ongesteld dan de andere. Ik gebruik bij voorkeur maandverband, bij tampons heb ik altijd het gevoel dat het erlangsloopt ofzo, dat is niet zo, maar het voelt gewoon niet 'safe'.
Ik gebruik het maandverband van Always Ultra Long Plus, maar dat is niet lang genoeg. Zeker als ik de hele dag zit (zoals op mijn werk), dan lek ik óf van voren óf van achteren wel een keer door. Echt balen. Ik heb het idee dat dit met de stand van mijn baarmoeder te maken heeft ofzo, ik weet het niet.
Ik hoef dan ook nooit een lichte broek aan te trekken in deze periode, die gok neem ik niet meer (uit ervaring wijsgeworden enzo....).
Nu dus een zwarte broek aan, maar toch doorgelekt, al zie je het gelukkig niet.
Welk maandverband is nóg langer? Iemand ervaring?
Ik ben de ene keer heftiger ongesteld dan de andere. Ik gebruik bij voorkeur maandverband, bij tampons heb ik altijd het gevoel dat het erlangsloopt ofzo, dat is niet zo, maar het voelt gewoon niet 'safe'.
Ik gebruik het maandverband van Always Ultra Long Plus, maar dat is niet lang genoeg. Zeker als ik de hele dag zit (zoals op mijn werk), dan lek ik óf van voren óf van achteren wel een keer door. Echt balen. Ik heb het idee dat dit met de stand van mijn baarmoeder te maken heeft ofzo, ik weet het niet.
Ik hoef dan ook nooit een lichte broek aan te trekken in deze periode, die gok neem ik niet meer (uit ervaring wijsgeworden enzo....).
Nu dus een zwarte broek aan, maar toch doorgelekt, al zie je het gelukkig niet.
Welk maandverband is nóg langer? Iemand ervaring?
dinsdag 25 november 2014 om 16:00
Ik gebruik op de 2 zwaarste dagen altijd die voor de nacht. Ik heb die van libresse, die van always vind ik zo'n viezig plastic-achtig bovenlaagje hebben. Libresse voelt meer aan als stof en dat broeit veel minder bij mij. En vaak verwisselen is dan bij mij niet nodig, gebruik er 3 of 4 op een dag ongeveer. Maar goed, dat ligt ook maar net aan je menstruatie natuurlijk
dinsdag 25 november 2014 om 16:10
Uit je opening begrijp ik dat je tijdens je werk met een verband doet?
Dan gewoon vaker verwisselen.
Het word anders ook vies broeierig en het gaat stinken.
Ik gebruik zelf tampons, en die moet ik op het heftigste om de 2 uur verwisselen.
Doe je het wel vaak verwisselen, dan gewoon twee vetbandjes over elkaar heen plakken en het op die manier langer maken, wat de rest ook al zegt dus.
Dan gewoon vaker verwisselen.
Het word anders ook vies broeierig en het gaat stinken.
Ik gebruik zelf tampons, en die moet ik op het heftigste om de 2 uur verwisselen.
Doe je het wel vaak verwisselen, dan gewoon twee vetbandjes over elkaar heen plakken en het op die manier langer maken, wat de rest ook al zegt dus.
dinsdag 25 november 2014 om 16:57
Ik combineerde altijd tampons met maandverband, maar ik bleef doorlekken. Het afgelopen jaar, voor ik zwanger werd, ben ik overgestapt op een menstruatiecup, zoals één van deze:
http://www.bumaround.nl/webshop/voor-da ... ruatiecup/
Meestal nog wel in combinatie met maandverband, maar dat was meer voor mijn gevoel dan dat het nodig was. Een cup gaat geloof ik een jaar of vijf mee.
Meestal nog wel in combinatie met maandverband, maar dat was meer voor mijn gevoel dan dat het nodig was. Een cup gaat geloof ik een jaar of vijf mee.
dinsdag 25 november 2014 om 17:22
Always, de paarse of blauw wat is het voor kleur. En dan 2 aan elkaar, de 2 ergste dagen verschoon ik ze om het uur, 1,5 uur. Daarna is om 2,5 uur wel voldoende. En verder gebruik ik die 2 heftige dagen ook veel papier (op het werk) of washandjes (thuis) om het even schoon te maken om geurtjes zoveel mogelijk te voorkomen en voor mijn eigen gevoel.
dinsdag 25 november 2014 om 17:58
Die van kotex zijn niet zo lang. Ik heb hetzelfde probleem als jij en ik gebruik vaak 2 dunne nachtverbanden tegelijk, ik laat ze in het midden een stukje overlappen en plak ze dus achter elkaar. Het liefste gebruik ik het verband van Tena, die met de meeste druppels. Ze hebben ook broekjes (trekpleister), die gebruik ik voor 's nachts. Het incontinentieverband van de Kruidvat is een stuk goedkoper maar in mijn optiek heel erg slecht.
dinsdag 25 november 2014 om 18:09
quote:Ravati schreef op 25 november 2014 @ 16:48:
Ik plak er 2 achter elkaar. Vooral op werk, inderdaad met zitten problemen. En dan verschoon ik het al heel vaak.
Idem dito. En ik gebruik nachtverband, wat je nog weer extra lengte geeft. Ik plak het breedste deel van het voorste verband naar voren toe, en het breedste deel van de achterste naar achter toe, met een overlapping in het kruis.
Ik gebruik ultra night plus van AH eigen merk en ben daar erg tevreden over. Het is extra lang, dun en blijft goed zitten.
Ik plak er 2 achter elkaar. Vooral op werk, inderdaad met zitten problemen. En dan verschoon ik het al heel vaak.
Idem dito. En ik gebruik nachtverband, wat je nog weer extra lengte geeft. Ik plak het breedste deel van het voorste verband naar voren toe, en het breedste deel van de achterste naar achter toe, met een overlapping in het kruis.
Ik gebruik ultra night plus van AH eigen merk en ben daar erg tevreden over. Het is extra lang, dun en blijft goed zitten.
dinsdag 25 november 2014 om 18:15
quote:groenebroek schreef op 25 november 2014 @ 15:52:
en anders tampon en maandverband dubbel op gebruiken.
Gelukkig niet meer het 'probleem'
Maar anders dit dus.
Ik begrijp je ongemak met tampon, maar neem aan dat doorlekken vervelender is. Dus als je beide gebruikt, heb je het probleem niet zo snel meer. En kan je gelijk testen of het werkelijk langs je tampon loopt (als je tijdig wisselt)
en anders tampon en maandverband dubbel op gebruiken.
Gelukkig niet meer het 'probleem'
Maar anders dit dus.
Ik begrijp je ongemak met tampon, maar neem aan dat doorlekken vervelender is. Dus als je beide gebruikt, heb je het probleem niet zo snel meer. En kan je gelijk testen of het werkelijk langs je tampon loopt (als je tijdig wisselt)
dinsdag 25 november 2014 om 18:17
quote:Lexie85 schreef op 25 november 2014 @ 16:57:
Ik combineerde altijd tampons met maandverband, maar ik bleef doorlekken. Het afgelopen jaar, voor ik zwanger werd, ben ik overgestapt op een menstruatiecup, zoals één van deze:
Meestal nog wel in combinatie met maandverband, maar dat was meer voor mijn gevoel dan dat het nodig was. Een cup gaat geloof ik een jaar of vijf mee.Jeetje! Loop je dan niet ontzettend leeg voor je gevoel?
Meestal nog wel in combinatie met maandverband, maar dat was meer voor mijn gevoel dan dat het nodig was. Een cup gaat geloof ik een jaar of vijf mee.Jeetje! Loop je dan niet ontzettend leeg voor je gevoel?