vriend wil nooit samenwonen

27-11-2014 20:12 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo even een korte situatie schets..wij zijn beiden ruim de 50 gepasseerd. Latten nu 5 jaar..kids zijn uitgevlogen. Het maakt mij intens verdrietig dat hij heeft aangegeven nooit te willen samenwonen...zn bezwaren zijj dat hij zn appartementen niet wilt delen...en het zo wel lekker vind gaan we zien elkaar 2 x p week..merk dat ik steeds meer last van het weinige contact...wat voor hem voldoende is...krijg..wil mn leven met hem delen. Hoe ga ik hier nu mee om en vind ik mijn weg hier in..ben niet gelukkig met de situatie...
Accepteren of weggaan.
Inderdaad twee keuzes. Je erbij neerleggen of ermee kappen.
Hij is iig eerlijk. Jij moet voor jezelf bepalen wat jij nu wilt.
2 keuzes, pick one
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Als hij niet wil, dan houdt het op.

Hebben jullie het leuk samen die twee keer in de week?
Accepteren of weggaan

Meer smaken zijn er niet

En ik snap je vriend wel

Ik (41) wil ook nooit meer samenwonen

Ben erg aan mijn eigen plekje gehecht
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kan je niet de frequentie verhogen van elkaar zien? Evt. dichterbij gaan wonen zodat je elkaar makkelijker kan zien? Of wil hij dat ook niet? Want in dat geval kan ik het alleen maar eens zijn met de rest; accepteren of ermee kappen.
Bedenk of je hier überhaupt mee wilt leren omgaan? Als jij niet gelukkig bent zo en hij zeker weet dat hij jou niet kan en wil bieden wat je nodig hebt, moet je jezelf afvragen of je door wilt gaan met de relatie.
Ik zou ook nooit meer willen samen wonen. Ik vind het veel te fijn om mijn eigen plek te hebben die ik niet hoef te delen.

Ik begrijp hem dus wel. De vraag is alleen of jij daar mee kan leven.
quote:Istar_ schreef op 27 november 2014 @ 20:13:

Accepteren of weggaan.+1
Summerdance en istar..hebben jullie dan ook al jaren een latrelatie?? En hoe weet je nu sum dat je over 6 jaar echt echt niet wil samenwonen.. wij wonen bij elkaar inde buurt..vriend is erg op zichzelf beetje einzelganger. .
Jee, wat een drama. Lekker toch, je eigen ruimte.
Ik denk dat jullie behoefte aan samen zijn verschillend is qua frequentie. Jij wil graag vaker samen zijn met hem en hij vindt het wel goed zo. Jij denkt dat samenwonen vanzelf leidt tot meer samen zijn en daarom denk je dat samenwonen jouw doel is.

Heb ik een beetje goed gegokt?
Ik zou ermee kappen. Als je er zo anders in staat wordt het niks.
Nee, ik heb geen relatie, maar ik ben een einzelganger. Ik ben graag alleen, ik heb geen zin om altijd maar rekening te moeten houden met een ander en ik heb geen zin om voortdurend iemand in mijn ruimte te hebben. Daarom wil ik nooit meer samen wonen. Ik woon nu 12 jaar alleen, ik vind dat fijner dat met iemand samen.
Ik heb nu geen relatie, maar vraag me ook af of ik ooit wel weer zou willen samenwonen. Heeft me tot nu toe ook weinig goeds gebracht en ben erg gehecht aan mijn eigen huis. Daarnaast heb ik een minderjarig kind die nog wel een jaartje of wat hier zal wonen.

Maar TO: het is kiezen of delen, accepteren of niet. Meer keuzes heb je niet.
Jij zit aardig in de buurt.(parblue).maar er lijkt me niets prettiger om samen wakker te worden iov 5 dg alleen..mis gewoon het huiselijke
Hij heeft geen zin om zijn eigen ruimte nog een keer op te geven op zijn leeftijd en dat kan ik volkomen begrijpen.

Als jij daar niet mee kunt leven zul je het denk ik toch uit moeten maken.
quote:memaria schreef op 27 november 2014 @ 20:33:

Jij zit aardig in de buurt..maar er lijkt me niets prettiger om samen wakker te worden iov 5 dg alleen..mis gewoon het huiselijkeHij denkt daar dus anders over.
Tja, als hij niet wil (wat ik goed begrijp), kun je je daar alleen maar bij neerleggen of weggaan. Je kunt hem niet dwingen om vaker bij je te zijn of samen te gaan wonen.
quote:memaria schreef op 27 november 2014 @ 20:33:

Jij zit aardig in de buurt.(parblue).maar er lijkt me niets prettiger om samen wakker te worden iov 5 dg alleen..mis gewoon het huiselijkeHerkenbaar. Ik hou er ook van. Samen gezellig aanmodderen. Elkaar dagelijks zien en spreken. Gedeeld huishouden en gedeelde verantwoordelijkheden hebben. Heerlijk.
quote:vivamila schreef op 27 november 2014 @ 20:38:

[...]

Herkenbaar. Ik hou er ook van. Samen gezellig aanmodderen. Elkaar dagelijks zien en spreken. Gedeeld huishouden en gedeelde verantwoordelijkheden hebben. Heerlijk.Dat lijkt me echt verschrikkelijk.
Memaria, heb jij daar zin in dan, om op jouw leeftijd nog helemaal te moeten wennen en aanpassen aan de gewoonten van iemand anders? Sokken naast de wasmand, deksel van de pindakaas niet vastdraaien, snurken, feestdagen verplicht bij zijn familie, overleggen of en wanneer je de deur uitgaat, zijn ouwehoerende vrienden over de vloer, zijn lelijke schilderijtjes aan de muur?

Het is natuurlijk ook gezellig, maar zie je niet op tegen het gedoe?
Ik vind het gewoon erg jammer...en bedenk ook wat als hij ziek word...mag het dan wel???..hij is de man van wie ik houd..en oud mee wil worden..hij heeft ontzettend veel ruimte nodig komt uit een zeer dominant huwelijk. ..en zei ook aan t begin van onze relatie. .ik laat nooit meer de baas over me spelen....ik ben zelf juist lief en een gever geen claimer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven