Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Je kunt toch niet zomaar keukenkastjes meenemen uit een huurhuis? Ik neem aan dat er een keuken inzat toen je het huurde, dus als je vertrekt moet er ook nog gewoon een keuken inzitten. Zelfs als je die op eigen kosten hebt verbeterd/vervangen.
quote:prik schreef op 29 november 2014 @ 09:20:

Je kunt toch niet zomaar keukenkastjes meenemen uit een huurhuis? Ik neem aan dat er een keuken inzat toen je het huurde, dus als je vertrekt moet er ook nog gewoon een keuken inzitten. Zelfs als je die op eigen kosten hebt verbeterd/vervangen.Als je kastjes hebt toegevoegd, mogen die mee. Vaak zit er een standaard blok van 3 boven- en 3 onderkastjes in. Als jij daar 10 van maakt, mag je er 7 meenemen.
Ik kan het even niet terugvinden, maar volgens mij las ik toch echt dat iemand 'de keukenkastjes' had meegenomen, niet 'de extra keukenkastjes'.
quote:prik schreef op 29 november 2014 @ 09:40:

Ik kan het even niet terugvinden, maar volgens mij las ik toch echt dat iemand 'de keukenkastjes' had meegenomen, niet 'de extra keukenkastjes'.Iemand had het over keukens in Duitsland, daar werkt het anders en worden keukens idd zelf geïnstalleerd en meeverhuisd.
quote:Peri schreef op 28 november 2014 @ 22:12:

[...]

Kom op zeg...je doet net of wij de aso's in het verhaal zijn.

Die mensen hebben ons geprobeerd te belazeren. Ze hebben gegokt en verloren.

En het was niet dat ze er geen geld voor hadden, het was pure opzet. Later hebben we nl. via via gehoord dat een zwager hen deze "tactiek" had aangeraden maar dat ze er heel veel spijt van hadden. (Spijt omdat ze last van hun geweten kregen of omdat het niet gelukt was?)

Je bent geen aso hoor.

Mijn zus heeft precies hetzelfde meegemaakt, ze werd steeds aan het lijntje gehouden door de nieuwe huurders. Op de lastste dag van de maand zeiden ze dat ze niet gingen betalen voor het laminaat, luxaflex en het gasfornuis die ze graag wilden overnemen. En je raadt het al, ze heeft op het laatst alles er uit getrokken.
quote:milouda schreef op 29 november 2014 @ 10:15:

[...]

Je bent geen aso hoor.

Mijn zus heeft precies hetzelfde meegemaakt, ze werd steeds aan het lijntje gehouden door de nieuwe huurders. Op de lastste dag van de maand zeiden ze dat ze niet gingen betalen voor het laminaat, luxaflex en het gasfornuis die ze graag wilden overnemen. En je raadt het al, ze heeft op het laatst alles er uit getrokken.Groot gelijk hoor. Misschien niet leuk om te doen, maar anders voel je je ook genaid. En dat is ook niet leuk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Jaren geleden, toen mijn man bij mij introk vanuit zijn huurhuis, hadden we juist het omgekeerde. Omdat we van twee huishoudens één maakten hadden we heel veel spullen over. Een nieuwe huurder had zo de vloer, de gordijnen, rolgordijnen en luxaflex mogen hebben. En ook de eettafel, wasmachine, wandmeubel, lampen, noem maar op. Alleen werd die woning steeds maar niet opnieuw te huur aangeboden door de wbv (in het krantje waarin alle huurwoningen stonden en waarop gegadigden dan konden reageren), dus toen hij eruit ging waren er nog geen nieuwe huurders bekend. We hebben toen alles eruit moeten halen. De meeste spullen zijn toen voor een habbekrats met een opkoper meegegaan, hij kreeg maar een paar tientjes voor zijn hele inboedel. Echt zonde, want sommige dingen waren nog gloednieuw. Een paar dagen later stond de woning in het krantje. En niet veel later was de woning ook verhuurd. En legden de nieuwe bewoners ongeveer dezelfde laminaatvloer als wij er twee weken daarvoor hadden uitgesloopt. Als die wbv een beetje had meegedacht had dat de nieuwe huurders veel geld gescheeld.
Bij appartement van zus ook last minute "we willen er toch niet voor betalen, hebben iets anders qua vloer op het oog maar je mag de oude wel laten liggen". Want dat was anders zielig voor zus, op de laatste dag eruit trekken.

Mooi dat we die vloer en ondervloer eruit hebben gehaald. Want dat vonden wij ook zo zielig als zij nog naast de verhuizing een oude vloer moesten afvoeren
quote:lemoos2 schreef op 29 november 2014 @ 13:41:

Bij appartement van zus ook last minute "we willen er toch niet voor betalen, hebben iets anders qua vloer op het oog maar je mag de oude wel laten liggen". Want dat was anders zielig voor zus, op de laatste dag eruit trekken.

Mooi dat we die vloer en ondervloer eruit hebben gehaald. Want dat vonden wij ook zo zielig als zij nog naast de verhuizing een oude vloer moesten afvoeren Lekker doorzichtig
Ok. Vanochtend brak mijn klomp even. Ik kom bij mijn oma (die geen Nederlands (meer) kan dus geen verpakkingen begrijpt). Was gisteren de buurvrouw langs geweest en die had een lekker sapje voor haar meegenomen van Coolbest. Mango-kokosnoot. Dus ik denk lekker, ik neem een glaasje. Zit er gewoon limonade in Neem dan gewoon een fles limonade mee voor iemand, ipv te doen of je sap hebt meegenomen.
Voor de duidelijkheid: limonade aangelengd met water.
Matroesjka,wat een knierterige buurvrouw..

Jaren geleden kwamen wij in het huurhuis wat eigendom was van mijn schoonvader.

Zwager en schoonzus gingen eruit wij erin.

Het was ons 1e huis,afspraken werden niet gemaakt want ach familie he?

Alles hebben ze meegenomen,de gloeilampen,zelfs de stoppen uit de stoppenkast,het zeil dat denk ik 25 jr oud was,geen wc rol in de wc.

We hebben er niets over gezegd,we konden die mensen onderhand wel.

Er hoorde een grote groente tuin bij,in het voorjaar vroeg m,n schoonzus of ze een stukje mochten hebben.....wij hadden die grote tuin toen ontdaan van stapels hout plastic enz,bemest en omgespit.

We hebben nee gezegd,toen was ze boos.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:jamadi52 schreef op 29 november 2014 @ 15:04:

Matroesjka,wat een knierterige buurvrouw..

Jaren geleden kwamen wij in het huurhuis wat eigendom was van mijn schoonvader.

Zwager en schoonzus gingen eruit wij erin.

Het was ons 1e huis,afspraken werden niet gemaakt want ach familie he?

Alles hebben ze meegenomen,de gloeilampen,zelfs de stoppen uit de stoppenkast,het zeil dat denk ik 25 jr oud was,geen wc rol in de wc.

We hebben er niets over gezegd,we konden die mensen onderhand wel.

Er hoorde een grote groente tuin bij,in het voorjaar vroeg m,n schoonzus of ze een stukje mochten hebben.....wij hadden die grote tuin toen ontdaan van stapels hout plastic enz,bemest en omgespit.

We hebben nee gezegd,toen was ze boos.Hu, had je dat zeil van 25 jaar oud dan willen hebben? En verder gloeilampen en een wc rol? Ik begrijp je punt geloof ik niet.
Ik heb een hele gehaaide gierige ex collega. Hij is een hele tijd ziek geweest en na een tijd zijn er wat mensen bij hem op bezoek geweest. Hij kreeg bloemen, een fruitmand en een stapel tijdschriften.

Ongeveer een week na het bezoek kreeg de administratie het verzoek om een bedrag van 15 euro extra bij zijn salaris over te maken. Hij had kosten gehad aan de koffie en koekjes van zijn ziekenbezoek.

We hebben er erg om moeten lachen, zeker omdat hij destijds een slordige 4000 euro netto verdiende.
Leuke verhalen! Over 2 weken ga ik uit mijn huurwoning, verhuizen naar koop.

Ik heb ook een aantal dingen die ik gewoon gratis wou aanbieden aan de nieuwe huurder(s), ik had me nog niet eens gerealiseerd dat ik daar geld voor kan vragen.

Laminaatvloer beneden en boven en gordijnroedes. Dilemma nu, natuurlijk is het fijn om daar nog 100 euro voor te krijgen, aan de andere kant zit ik er echt niet op te wachten om alles eruit te halen...

Nouja, misschien over 2 weken nog gierige verhalen van mij dus!

Toch nog een bijdrage: Ik heb een aantal jaar een relatie gehad met jongen, die ontzettend knieperig was, net als de rest van het gezin/familie (en niemand daar was arm, absoluut niet). Nu nog steeds wordt hun achternaam gebruikt door vrienden en kennissen (en mijn huidige man) om aan te geven dat iets knieperig is, bijvoorbeeld 'doe je een "Verkerkje"'? als je met een pannenlikker een potje leegschraapt.

Zelf boeit het ze niks dat ze knieperig genoemd worden trouwens.

We waren een keer op wintersport met vrienden, mijn ex en zijn broers. Toen we daar aankwamen weigerden ze een skipas te halen, omdat het allemaal al duur genoeg was. Omdat ik wél graag wou skiën en het gezeik over geld zat was heb ik uiteindelijk ook maar de skipas voor mijn ex betaald.

Met de hele familie iets feestelijks vieren gebeurde altijd in een zaaltje van de kerk oid, en het eten was altijd te weinig. Dan bleek achteraf bijvoorbeeld dat er gerekend was op 1 satéstokje pp, en de kinderen van de familie gingen altijd als eerste een bord vol laden, namen overal een hapje van, en lusten vervolgens niet meer, waardoor de volwassenen met honger naar huis gingen.

We zijn goed bevriend uit elkaar gegaan. Een tijdje geleden had ik in een crisissituatie een tijdelijke opvang nodig voor een paar weken/maanden, en toen kon ik bij hem terecht maar moest wel meteen huur betalen (voor zijn koophuis).

Achja, het is verder een goede jongen, maar dat gierige was wel de dealbreaker voor mij. Zijn moeder heeft zich zelfs na de break-up nog verontschuldigd daarvoor.
Huh, maar als zo niet gingen skieeen, wat deden ze dan op wintersport? De hele dag op een terras zitten drinken is nog veel duurder dan een skipas. Of deden ze alleen spelletjes in het appartement of zo?
quote:nausicaa schreef op 29 november 2014 @ 15:46:

Huh, maar als zo niet gingen skieeen, wat deden ze dan op wintersport? De hele dag op een terras zitten drinken is nog veel duurder dan een skipas. Of deden ze alleen spelletjes in het appartement of zo?Geen idee! Nee terrasjes vonden ze sowieso te duur. Ik denk dat ze dachten dat ze zelf wel even een berg op konden klimmen om vanaf te skiën ofzo.
quote:minnimouse schreef op 28 november 2014 @ 22:01:

[...]

Geef mij dan ook even jouw auto, je fiets en je bankstel wil ik ook wel. Of is dat dan weer niet gierig als je mij dat niet wilt geven?Wat een rare vergelijking?
quote:Peri schreef op 28 november 2014 @ 22:12:

[...]

Kom op zeg...je doet net of wij de aso's in het verhaal zijn.

Die mensen hebben ons geprobeerd te belazeren. Ze hebben gegokt en verloren.

En het was niet dat ze er geen geld voor hadden, het was pure opzet. Later hebben we nl. via via gehoord dat een zwager hen deze "tactiek" had aangeraden maar dat ze er heel veel spijt van hadden. (Spijt omdat ze last van hun geweten kregen of omdat het niet gelukt was?)Ik denk dat ze er echt niet mee zaten. Beter een kaal huis dat je fijn naar eigen smaak kan perfectioneren dan in de nét niet spullen van een ander.
quote:ayraa schreef op 29 november 2014 @ 13:58:

[...]

Lekker doorzichtig Onzin!
Lees even de OP.
Vikki,

Wil je ons iets vertellen?
quote:vikki schreef op 29 november 2014 @ 19:12:

[...]

Wat een rare vergelijking?Je snapt het echt niet, hè?
quote:vikki schreef op 29 november 2014 @ 19:15:

[...]

Ik denk dat ze er echt niet mee zaten. Beter een kaal huis dat je fijn naar eigen smaak kan perfectioneren dan in de nét niet spullen van een ander.Dan had je ook direct kunnen zeggen dat je niets wilt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nausicaa schreef op 29 november 2014 @ 15:46:

Huh, maar als zo niet gingen skieeen, wat deden ze dan op wintersport? De hele dag op een terras zitten drinken is nog veel duurder dan een skipas. Of deden ze alleen spelletjes in het appartement of zo?Misschien konden ze helemaal niet skiën, maar durfden ze dat niet te zeggen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven