Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:Susan schreef op 08 december 2014 @ 15:14:

[...]

Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Mijn dochter moest heel nodig, ik wilde haar laten plassen bij een tearoom en daarna iets kopen, maar we werden meteen al weggesnauwd.Ongelooflijk he? Als je al denkt dat iemand gratis naar de wc wil, dan kun je dat toch gewoon even netjes vragen of aangeven dat het niet de bedoeling is. Maar nee, meteen geschreeuw en gesnauw. Wat heb jij toen gedaan, Susan? Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ook wel een beetje gesnauwd heb
quote:minnimouse schreef op 08 december 2014 @ 15:22:

[...]

Ongelooflijk he? Als je al denkt dat iemand gratis naar de wc wil, dan kun je dat toch gewoon even netjes vragen of aangeven dat het niet de bedoeling is. Maar nee, meteen geschreeuw en gesnauw. Wat heb jij toen gedaan, Susan? Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ook wel een beetje gesnauwd heb Ik snap het hele probleem niet. Boehoe, iemand heeft 2 velletjes papier en 3 liter water van me gestolen. Zoiets?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:erizo schreef op 08 december 2014 @ 10:59:

[...]

Tot hieraantoe begrijp ik je.

[...]

Natuurlijk lever je als ouders beide een bijdrage aan de opleiding van je kinderen. Wat jij eigenlijk schrijft is dat je moeder met minder genoegen genomen heeft dan waar zij en jullie (!) recht op hadden om je vader tevreden te houden. En je vader betaalde weleens een filmpje of een dagje uit en dat is geweldig. Schiet mij maar lek

ik denk dat je dit verkeerd gelezen hebt,mijn moeder nam juist minder aan omdat hij heel veel voor ons betaalde,hij kocht ons vaak nieuwe kleren,en elke week film met ijs,af en toe lekker een middagje shoppen.

Met kermis kregen we altijd 50 van hem om iets leuks mee te doen.

Hij is het verre van gierig.
quote:Shenandoah schreef op 08 december 2014 @ 14:42:

[...]

Wij kwamen er van de zomer achter dat bij de meestal gratis (dus zonder bon) toegankelijke babyverschoonruimte meestal ook een wc zit. Dus we gingen gewoon met zijn 3-en (man ik en kind) verschonen en dan konden we gelijk ff naar de wc als die er was :P

Misschien vrekkerig, maar de kosten voor die wc's zijn inmiddels ook al opgelopen naar 80 cent, waarvan je maar een kortingsbon voor 50 cent krijgt, dus ze bekijken het maar. 3x 80 cent aftikken om even te mogen plassen vindt ik echt belachelijk. Je kan een klein kind tenslotte niet alleen laten gaan. Als hij uit de luiers is mag hij van mij nog wel een poos naar de dames. Manlief zoekt als hij moet plassen vaak gewoon een boom oid op op een afstand van de picknickplekken etc. Als vrouw gaat dat wat lastig.Sorry, maar wildplassen vind ik echt goor en asociaal. Vooral op een parkeerplaats/picknickplaats. Maar heel veel mensen doen het, want het stinkt altijd naar een open riool op die plaatsen.
Ik gun de toiletdame van Hema of V&D met liefde die ¤ 0,50. Ik ben blij dat ik schoon mag plassen en ook dat ik snel weer naar buiten mag. Wat een deprimerende baan, zeg. Hulde voor alle toiletdames!
quote:Janneke012345 schreef op 08 december 2014 @ 15:41:

[...]

Ik snap het hele probleem niet. Boehoe, iemand heeft 2 velletjes papier en 3 liter water van me gestolen. Zoiets?Tja, geen idee. Ik denk dat ze dat doen omdat anders de hele dag hun eigen wc bezet is ofzo?
Wildplassen is aso, maar niet betalen aan de toiletjuffrouw vind ik nog veel

asocialer!

Die dames halen hun inkomen uit dat werk. Ze krijgen vrijwel nooit een vast salaris en moeten het dus echt hebben van die paar centen die wij aan hun afstaan. Dat is hun salaris. En over het algemeen moeten ze daar dan ook zelf nog het toiletpapier en schoonmaakmiddel van betalen. Niet betalen bij de toiletjuffrouw is dus gewoon diefstal.

Ik vind het echt bezopen wat ik hier allemaal lees. Hoe zou je het vinden als jouw baas met allerlei slimmigheden het betalen van jouw salaris ontloopt? Dat is namelijk precies hetzelfde. Die dame houdt ook voor jou dat toilet schoon! Of dachten jullie soms dat ze dat deed omdat de het zo heerkijk vindt om al die gore troep achter iedereen aan op te ruimen? Wat een stel aso's hier bij elkaar zeg, gadverdamme!

[...]

Ik snap het hele probleem niet. Boehoe, iemand heeft 2 velletjes papier en 3 liter water van me gestolen. Zoiets?

Ik ben ooit toiletjuffrouw geweest op festivals. Wij werden niet afzonderlijk betaald, die kwartjes waren ons enige inkomen. En voor dat geld mocht je verstopte wc's leegtrekken, poep van de muren en vloeren halen, gebruikte maandverbanden van de vloer rapen, bloedsporen wegpoetsen, billen afvegen van kinderen die alleen gestuurd werden....

Heb verder een heel leuke tijd gehad hoor, het was afgezien van de viezigheid ook heel gezellig om te doen en de boel leuk aan te kleden met decorstukken en posters en lampjes en zo.

Maar goed, sommige mensen denken dat je voor die 2 velletjes papier betaald wil hebben en dat alle poep, pis en bloed zichzelf wel opruimt.

[...]

Ik snap het hele probleem niet. Boehoe, iemand heeft 2 velletjes papier en 3 liter water van me gestolen. Zoiets?Nou, ik zou zeggen: lees mijn post even. Hoe vind jij het als een ander jouw salaris jat?
En die van Ginevra!
quote:minnimouse schreef op 08 december 2014 @ 18:42:

[...]

Tja, geen idee. Ik denk dat ze dat doen omdat anders de hele dag hun eigen wc bezet is ofzo?Het is een toilet voor gasten. En ze zullen net iets te vaak hebben meegemaakt dat niet-gasten even snel hun plasje komen doen, waardoor ze er wat sneller geïrriteerd door raken als ze het vermoeden hebben dat iemand enkel even komt binnenwippen voor hun blaas in plaats van hun maag.
quote:Mrs_Big schreef op 08 december 2014 @ 18:57:

[...]

even snel hun plasje komen doen,

Even snel een plasje, even de diarree-aanval uitzitten zonder de borstel daarna te hanteren, maandverband op de muur plakken (waaaaaarom? ), kotsen omdat het bier niet zo lekker viel..... En dat moet gratis kunnen natuurlijk, want jij ruimt het wel op zonder dat daar iets tegenover hoeft te staan.

Echt, een tijdje wc-juffrouw zijn geeft je een heel nieuwe kijk op de mensheid. Ik kan het iedereen aanraden in het kader van je persoonlijke ontwikkeling.
Ik ben alleen een gedeeltelijke wanbetaler bij toiletten met zo'n poortje. Het kwartje voor de toiletjuffrouw leg ik natuurlijk wel neer, ik zou niet durven om dat te laten.
quote:Starshine schreef op 08 december 2014 @ 18:28:

[...]

Sorry, maar wildplassen vind ik echt goor en asociaal. Vooral op een parkeerplaats/picknickplaats. Maar heel veel mensen doen het, want het stinkt altijd naar een open riool op die plaatsen.daarom doen wij het ook niet op de picknickplaats maar daar een flink eind vandaan, heb je gelijk een stuk gelopen, altijd goed bij een lange autorit.
quote:forumfossiel schreef op 08 december 2014 @ 14:07:

IK weet niet hoe vaak die stichting vergaderde en hoe vaak die vergaderfaciliteit door anderen gebruikt werd, maar dat kost wel tijd en dus geld. Niet alleen de verwarming en de koekjes, maar als jullie geweest zijn moet er ook opgeruimd en schoongemaakt voordat het weer gebruikt kan worden. Ik snap best dat op den duur iemand een beetje zat daarvan is en dus voorstelt om de vergadering af en toe ergens anders te hebben. Vind het dus eerder gierig van de stichting dat er nooit gesproken is voor een vergoeding voor die vergaderruimte.Stichting met nog 0 euro saldo....nog geen inkomsten. Ieder betaalde ook de eigen reiskosten.
quote:Ginevra schreef op 08 december 2014 @ 19:01:

[...]

Even snel een plasje, even de diarree-aanval uitzitten zonder de borstel daarna te hanteren, maandverband op de muur plakken (waaaaaarom? ),Ieeuwww.....
Bezuinigen doe je op drankjes buiten de deur,

niet op de betaling aan de toiletjuffrouw.
quote:mala8 schreef op 08 december 2014 @ 20:45:

Bezuinigen doe je op drankjes buiten de deur,

niet op de betaling aan de toiletjuffrouw.

Wat mij dan wel weer opvalt...

Sinds een paar jaar moet je op steeds meer plekken betalen voor WC-bezoek.

Vooral bij benzinestations: eerst gratis, nu niet meer. Dan tank je dus voor 80 euro, en als je je eigen tank moet legen kost dat weer 50 cent.

En wat ik echt irritant vindt: restaurants (vaak langs de snelweg) waar WC-bezoek geld kost. Op plekken waar ze voor veel te veel geld halve liters frisdrank of mega koppen koffie verkopen zou dat toch wel bij de prijs inbegrepen mogen zijn.
Lees wel vaker van die goorlap verhalen op de WC.

Ik heb echt zoiets van "wie doet nu zoiets en waarom, wat zit erachter?"
quote:Shenandoah schreef op 08 december 2014 @ 20:28:

[...]

daarom doen wij het ook niet op de picknickplaats maar daar een flink eind vandaan, heb je gelijk een stuk gelopen, altijd goed bij een lange autorit.Wat een gedoe. Dan heb ik al drie keer in mn broek gepiest.
Ogenschijnlijk heel normale mensen, aan wie je niets ziet. Echt heel bijzonder. Op eerder werk ook te maken gehad met een smeerpijp. Afgesloten-pasjes-gebouw, alleen maar nette mensen.
quote:barbaracartland schreef op 08 december 2014 @ 21:21:

Ogenschijnlijk heel normale mensen, aan wie je niets ziet. Echt heel bijzonder. Op eerder werk ook te maken gehad met een smeerpijp. Afgesloten-pasjes-gebouw, alleen maar nette mensen.Met enkele uitzonderingen dan.
quote:Janneke012345 schreef op 08 december 2014 @ 20:53:

[...]

Vooral bij benzinestations: eerst gratis, nu niet meer. Dan tank je dus voor 80 euro, en als je je eigen tank moet legen kost dat weer 50 cent.

En wat ik echt irritant vindt: restaurants (vaak langs de snelweg) waar WC-bezoek geld kost. Op plekken waar ze voor veel te veel geld halve liters frisdrank of mega koppen koffie verkopen zou dat toch wel bij de prijs inbegrepen mogen zijn.Dat snap ik weer helemaal. Het merendeel van de dagjesmensen neemt eigen broodjes en thermoskannen mee om die wegrestaurants vervolgens te bezoeken voor het toilet. Dat kost alleen maar geld. Bij de A-C krijg je zo'n muntje voor het poortje als je afrekent. Bezoekers krijgen dan 'gratis' toiletbezoek.
quote:Janneke012345 schreef op 08 december 2014 @ 20:53:

[...]

En wat ik echt irritant vindt: restaurants (vaak langs de snelweg) waar WC-bezoek geld kost. Op plekken waar ze voor veel te veel geld halve liters frisdrank of mega koppen koffie verkopen zou dat toch wel bij de prijs inbegrepen mogen zijn.

Wel zielig eigenlijk he, die mensen die wel een tank kunnen volgooien, maar geen geld hebben om een plasje op een daar voor bestemde plaats te doen.

Je zou er bijna een speciaal fonds voor oprichten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben altijd erg blij met toiletten die be'vrouwd' worden door een dame die de boel een beetje in de gaten houdt. En ik betaal daar graag mijn 50 centjes aan (als ik van huis ga doe ik altijd ca. E 1.50 aan muntjes in mijn broekzak).

Liever aan zo'n dame dan aan zo'n toilet-unit met indirecte verlichting en wc's die je niet zelf kunt doortrekken en poortjes waar je je doorheen moet wurmen.

Ik heb altijd het idee dat ze daar meegluren. Jiekkkkkkkkkkkkkkkk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven