Gezondheid alle pijlers

Keelontsteking?

26-07-2008 13:36 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren werd ik al wakker met een zere keel, maar ik dacht dat het wel weg zou trekken. Vanochtend was het veel erger en alles doet zeer, slikken is ronduit pijnlijk. Het voelt alsof er links achterin mn keel een grote bult zit. Ik baal er ontzettend van want drinken doet zeer, praten doet zeer en eten kan ik helemaal niet, voelt als schuurpapier. Iemand tips om dit tegen te gaan of iig de pijn te verlichten? Als het aanhoudt ga ik maandag wel even naar de huisarts maar ik moet nog even het weekend door. Alvast bedankt voor de reacties!
Weetje wat ook helpt? Het forum:)

k ga nu weg! ff met pap gezellie doen:)

K breng zo n kusje, knuffel maar met poezen
Is goed, maar ik ga denk ik zo ff mee naar buiten, t is zo waharm binnen! Dus bel ff als je komt.
Met alle respect, maar een echte keelontsteking gaat niet weg met dik aankleden, een ENORME borrel nemen en naar bed gaan hoor.

Ik heb zelf net een keelontsteking achter de rug en kreeg van mijn arts een dikke week antibiotica...dat hielp wel.

Ook zoog ik op trachytoltabletten...
Ik heb net een trachitoltablet genomen en ik moet zeggen dat dat al een stuk verlicht, weet niet voor hoe lang natuurlijk. Zit ook aan de thee met honing. Eigenlijk moet ik iets eten, ben gewoon duizelig, dat komt denk ik daardoor. Maar alles doet zeer dus zie erg op tegen eten.
Probeer eens fruitontbijt, dan krijg je nog iets van vezels en vitamines binnen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Goed idee Nikkinuts, ik heb nu ook vers geperst sinaasappelsap, prikt wel enorm, maar is denk ik wel goed voor me.
Ooohh Titsenwits, Superol helemaal uit de handel?! Dat is balen

Ik dacht dat de andere tabletten nog wel te krijgen waren.

*Gaat maandag eerst kijken of de plaatselijke drogist per ongeluk nog wat op de plank heeft liggen*
Trachitol werkt best goed, maar m'n tong voelt ook een beetje verdoofd erdoor. Niet erg, ben allang blij dat ik wat kan drinken.
Trachitol is vaag spul hè?

Ik heb ook vaak dat m'n tong en keel verdoofd zijn door dat spul.

Je moet trouwens geen melk drinken hoor, daar krijg je heel veel slijm van in je keel/mond.
Idd, een heel raar gevoel in mijn mond. Maar heb het idee dat het vooral in mijn mond heel goed werkt en minder goed in mijn keel. T is weer erger geworden, trekt helemaal naar mijn oor toe. Melk drinken doe ik al niet meer, eet ook geen yoghurt ofzo, word gek van al dat slijm de hele tijd.
Ik zou wel zo snel mogelijk naar een arts toe gaan....zeker maandag, want keelonsteking gaat (in elk geval bij mij) snel over naar oorontsteking.

Weekje dikke pillen slikken en je bent er vanaf... sterkte!
quote:Pientje030 schreef op 27 juli 2008 @ 01:53:

Ik zou wel zo snel mogelijk naar een arts toe gaan....zeker maandag, want keelonsteking gaat (in elk geval bij mij) snel over naar oorontsteking.

Weekje dikke pillen slikken en je bent er vanaf... sterkte!

Pientje in veel gevallen gaat het om een virale infectie.

En daar is geen kuur voor nodig dat geneest vanzelf.

Als er sprake is van hoge koorts, de mond niet goed kunnen openen, witte pitten in de keel en / of ernstige slikklachten, zwelling van de keel dan is er mogelijk sprake van een bacteriele infectie en kan er antibiotica worden voorgeschreven.

Groetjes,

NannieB
quote:Pientje030 schreef op 26 juli 2008 @ 16:03:

Met alle respect, maar een echte keelontsteking gaat niet weg met dik aankleden, een ENORME borrel nemen en naar bed gaan hoor.

Ik heb zelf net een keelontsteking achter de rug en kreeg van mijn arts een dikke week antibiotica...dat hielp wel.

Ook zoog ik op trachytoltabletten...

Eens!!!!

Ik had vorige week precies hetzelfde. Had pijn in keel en het gevoel alsof er links een enorme prop in mn keel zat. Toen ik even in de spiegel keek zag ik die prop dus ook echt zitten. Heel heel smerig...En die vieze smaak die je er van krijgt, brrr. Ik ben naar de huisarts gegaan en kreeg geen antibiotica maar moest wel echt in de gaten houden of ik geen koorts kreeg anders moest ik alsnog aan de antibiotica. Ze zei dat je met dit soort klachten altijd even langs moet komen. Ik kreeg ibuprofen600 bruis mee en moest dit 3x per dag innemen. Dit heeft gewerkt, het gaat beter , prop is weg maar pijn nog niet helemaal. Kortom, voortaan gewoon even naar de huisarts!
@Tjila: de huisartsenposten in het weekend zijn er niet erg happig op om naar keelontstekingen of amandelontstekingen (dat zal het wel geweest zijn als je een bal zag zitten) te kijken. Ik geloof dat Ambrosia al naar de dokter wilde maandag, maar in het weekend zijn er weinig mogelijkheden.

En eigenlijk valt er weinig aan te doen helaas, behalve uitzieken. Evt wat nurofen bruis nemen als je gewone paracetamol of ibuprofen niet weg krijgt. Met zout water spoelen of chloorhexidine of ander ontsmettend spul zoals hibitane tabletten, is meer voor jezelf het gevoel dat je er iets aan doet, dan dat het daadwerkelijk je genezing bevordert.

Zolang je geen koorts hebt en nog goed kunt drinken, kan de dokter ook niet zoveel doen. Evt antibiotica voorschrijven maar meestal is het een virus waardoor dat niet werkt en word je net zo snel weer beter zonder pillen.....

Uitzieken dus...
quote:extrahalo schreef op 27 juli 2008 @ 08:24:

@Tjila: de huisartsenposten in het weekend zijn er niet erg happig op om naar keelontstekingen of amandelontstekingen (dat zal het wel geweest zijn als je een bal zag zitten) te kijken. Ik geloof dat Ambrosia al naar de dokter wilde maandag, maar in het weekend zijn er weinig mogelijkheden.

En eigenlijk valt er weinig aan te doen helaas, behalve uitzieken. Evt wat nurofen bruis nemen als je gewone paracetamol of ibuprofen niet weg krijgt. Met zout water spoelen of chloorhexidine of ander ontsmettend spul zoals hibitane tabletten, is meer voor jezelf het gevoel dat je er iets aan doet, dan dat het daadwerkelijk je genezing bevordert.

Zolang je geen koorts hebt en nog goed kunt drinken, kan de dokter ook niet zoveel doen. Evt antibiotica voorschrijven maar meestal is het een virus waardoor dat niet werkt en word je net zo snel weer beter zonder pillen.....

Uitzieken dus...Oh maar ik zou er ook niet mee naar de HA-post gaan hoor. Het was meer een algemeen advies.
Wij kunnen op afstand natuurlijk niet zien wat er aan de hand is.

Het kan namelijk ook een abces zijn aan 1 van de amandelen (peritonsillair abces) en dan moet je zeker wel naar de huisartsenpost, of eigenlijk naar de dienstdoende KNO-arts.

Dan heb je dus echt een bal in je keel, wat TO beschreef. Meestal krijg je je mond op den duur dan bijna niet meer open. Ook koorts komt meestal voor. Dan kan je trachitol zuigen wat je wilt maar daar kom je niet verder mee.

Beterschap!
Hoi!

Heb ik vorige week ook gehad en ik hoorde van de week meer mensen., Ik ben uiteindelijk snipverkouden geworden, maar nu weer helemaal ok! Wat mijn huisarts me ooit heeft voorgeschreven is carbasalaatcalcium, net als ambrozusje. Is echt een vies spulletje, maar helpt goed. Ik moest ermee gorgelen en het daarna niet uitspugen maar doorslikken. Je kan het bij de apotheek krijgen zonder recept. En verder veelk dropjes! En gorgelen met kamillosan, kan je bij drogist krijgen, werkt ook goed!

Hier spreekt een doogewinterde keelontstekingpatient, dus ik hoop dat dit jou ook helpt! Beterschap!
Voel me harstikke beroerd, doet zo'n pijn! Ik ga zo naar het inloopspreekuur van de huisarts om 8 uur. Maar ik word ook gek van het binnen zitten. Ik heb (volgens mij) geen hoge koorts. Ik ga sowieso langs de apotheek om "dat vieze goedje" te halen en even horen wat de huisarts zegt. Bedankt voor jullie goede raad in ieder geval.
Da's balen!

Ben je al bij je huisarts geweest?
Ambrosia, sterkte. Ik heb ook net een keel (amandel?) ontsteking gehad en men, wat doet dat zeer. En het leuke was: het was tijdens mijn verhuizing.

Amandelen waren helemaal gezwollen, met allemaal van die vieze pusvlekjes erop, iiieeuw!

Ik ben niet naar een huisarts gegaan omdat ik die ten eerste niet had en ten tweede niet nog meer AB in mijn lijf wilde (heb tijdens een hardnekkige longontsteking 4 kuren gehad, lijf is er nog ondersteboven van) en na anderhalve week was het over. Tot die tijd geleefd op paracetamol, ibuprofen, trachitol en allerhande hoestdrankjes. En heel koud drinken met veel ijsklontjes, of hele hete thee.

En toen was het over, en ik erg blij dat mijn lijf het zelf heeft kunnen klaren (daar had ik wat twijfels over, na al die ab)

sterkte!
Nou ik naar de huisarts, bleek er opeens geen inloopuur meer te zijn en ook geen ruimte voor een afspraak later op de dag. Ik heb dat vieze goedje wel gehaald bij de apotheek en morgen een afspraak bij de huisarts. Pfff Zal blij zijn als het over is!
Nou de huisarts had me daar toch een geweldige oplossing; ja, daar is maar 1 ding op, ga maar lekker uitzieken!

Gewoon voor niks geweest, zo voelt t.
Ik heb regelmatig last van een zere keel/keelonsteking. Wat mij goed helpt is het drinken van Cola light. Ik drink af en toe een beetje, verspreid over de hele dag. Het verzacht de keel en vaak gaat de keelpijn uiteindelijk zelfs over. Het is mij uitgelegd dat de zoetstoffen in Cola light de bacteriën in de keel doden (weet niet of het zo is, maakt me ook niet zoveel uit, want het werkt!).

Beterschap!
Thnx voor de tip Koraalx83x!
Heb niet alles gelezen, dus misschien overbodig/vloedig...

Water koken, flink wat zout in oplossen, af laten koelen en gorgelen maar. Paar keer per dag herhalen. Geen antibiotica meer nodig.

Werkt overigens ook bij neusverkoudheid. Spuitje halen bij apotheek en hup in je neusgat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven