Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@member Fijn dat je verder mag gaan! Bij mij duurde het ongeveer 2 maanden voordat er een beschikbare donor was gevonden en toen mocht ik meteen beginnen. Verschilt natuurlijk per bank en kliniek, denk ik..

@chica, mijn cyclus duurt ongeveer 26 dagen, soms iets korter en soms iets langer. Ik heb geen idee hoe lang/kort het 'normaal' is...

@Searia, wellicht kan je contact zoeken met mensen die ook en stofwisselingsziekte hebben en vragen hoe het voor hun is om een kindje groot te brengen.. Ik ben volledig afgekeurd maar zolang ik goed naar mijn lichaam luister en netjes naar de fysio ga gaat het heel goed. Maar mijn situatie is niet vergelijkbaar met de jouwe...

Je zou ook met je huisarts kunnen praten en vragen wat zijn/haar advies is.. Succes ermee in elk geval 😊
Nadeel van een eigen donor: Soms komt het in de planning echt niet uit. Ik sla een ronde over. Dat is wel jammer, maar het is ook wel prima. Zo vaak gebeurt het nou ook weer niet.
Ik heb begin dit jaar 8 rietjes besteld en die zijn nu op. Dan kan ik kiezen voor dezelfde donor (die al 8 kansen gehad heeft) of een nieuwe donor. Ik kies voor een andere, puur op mijn gevoel omdat het nog niet gelukt is. Daarbij komt dat de ESB veel goedkoper is. Op naar de volgende 8 pogingen. Nu een maand overslaan dan vol goede moed weer door.
@Charade, de mijne is 32-33 dagen dus in vergelijking daarmee is de jouwe inderdaad kort haha

@Vlinder, snap ik dat je dan voor een andere kiest, hopelijk daarmee snel succes!
Zo ik zit weer op het bankje! Gelukkig heb ik het lekker druk de komende dagen...dan heb ik ook geen tijd om er mee bezig te zijn.

Fijne feestdagen iedereen!!
Succes Wies!

Fijne kerstdagen allemaal, ik ben vast niet de enige die vast fantaseert over een 'baby's first christmas' kadootje voor volgend jaar
Veel succes Wies, spannend weer!

Fijne dagen allemaal! En inderdaad, hopelijk volgend jaar met kerst een aantal babietjes geboren in dit topic!
Fijne kerstdagen allemaal!!! 😊
Fijne kerstdagen! Straks met wat lekkers op de bank voor All you need is love.
Rosings.. ik stond dinsdag dus serieus te twijfelen of ik nu wel of niet het 3js rompertje zou kopen of niet.

Ik hoop dat er komend jaar echt een hoop positieve testen gaan zijn op dit topic
Member, gefeliciteerd met je volgende ronde! Volgens mij kun je zelf wel invloed uitoefenen op het moment van starten maar je hebt nog even dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Wie weet hoe je leventje er op dat moment van starten weer uitziet!
Hallo Allemaal,

Allereerst wil ik jullie hele fijne feestdagen wensen. Wat fijn om dit topic te hebben gevonden. Al eerder wel eens "stiekem" gekeken. Maar altijd met een beschamend gevoel. Omdat ik er nog niet helemaal aan durfde te denken. Een kindje in je uppie.

Afgelopen lente ben ik een man tegen gekomen en wilde echt heel graag verder met hem. Voor mij voelde het erg goed. Echter was hij al wat ouder en heeft een kleinkind van 1,5 jaar. Zijn dochter is jong moeder geworden maar vanaf dat moment heeft hij besloten geen kinderen meer te willen. Wat ik heel goed kan begrijpen. Echter was ik zo gelukkig met hem dat ik zelfs mijn kinderwens wilde opzeggen. Maar hij kwam op een punt dat hij mij dat niet kon aandoen en daar niet mee kon dealen. Was heftig om uit elkaar te gaan. Maar nu denk ik het is goed zo.

Ik ben begin dertig en dus alleen. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en hoe dapper jullie zijn geweest om alles in werking te zetten. Bij mij is de financiele basis niet heel stabiel. Dat is iets wat me nog wel tegen houd. In mijn omgeving zijn er 3 mannen die donor willen zijn. Dit zijn alleen beginnende gesprekken geweest. Dus nog niet zo ver dat het ook daadwerkelijk zou gebeuren. 1 Man is wel 30 jaar ouder. En ik weet niet of dat meer kans geeft op complicaties. Voor mezelf zou ik het wel prettig vinden geen anonieme donor te hebben. Maar het is niet noodzakelijk dat er iemand een actieve vader rol gaat spelen van de donoren.

Mijn gedachte is vooral waarom zou ik er niet voor gaan en wachten op een man? Met het idee dat die misschien wel te laat komt. Een relatie kun je je hele leven nog aangaan maar een kindje {(mogen) krijgen is tot een bepaalde leeftijd.

Ik hoop met jullie mee te mogen schrijven.
Welkom Suzie!

Het is even wennen in je hoofd als je besluit er in je eentje voor te gaan, maar het went.

'volgens het boekje' is ook maar zo standaard tenslotte

Een donor die 30 jaar ouder is zou ik zelf mijn bedenkingen bij hebben denk ik, maar jij weet zelf wat je acceptabel vind voor je kind in de toekomst.
Welkom Suzie....Ik heb nu voor de tweede keer ZI gehad en het wendt echt. De eerste keer vond ik zo eng en het idee heel raar, maar als je het echt wil moet je gewoon even je verstand op nul zetten en er voor gaan.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet eigenlijk al heel lang dat ik wel in de toekomst graag een kindje wilde. Mocht mij dat gegeven zijn uiteraard. Maar voornamelijk het financiele deel hield me toen tegen. Ik had toendertijd een vast contract, al 10 jaar lang. Maar helaas gaf dat niet zoveel zekerheid dat ik door ontslagvergunning toch op straat kwam te staan in de crisis. Nu een 0 uren contract :(

Een donor van 30 jaar ouder vind ik persoonlijk geen probleem voor het kindje. Maar meer om medische redenen. Althans ik kan er nog niet veel over vinden maar lijkt me toch risicovoller op eventuele afwijkingen. Qua persoon is deze man zeker geschikt. Als ik naar zijn eigenschappen etc kijk.
Hi Suzie, welkom! Hier meelezen en meeschrijven is erg leuk en geeft je meteen het gevoel dat je niet de enige bent :-) Maakt de drempel misschien wat minder hoog.

Ik heb zelf geen ervaring met een eigen donor. Maar lijkt me vooral heel belangrijk dat je van te voren goed met elkaar bespreekt welke rol je van de donor verwacht en dat ook goed laat vastleggen. Kan me voorstellen dat als je graag een actieve rol van de donor wil in het leven van je kindje, dat 60 dan wellicht wat oud is...

Voor wat betreft de financiën, ik vond het voor mezelf een voorwaarde dat stabiel te hebben. Een kind alleen lijkt me al zwaar genoeg, zou me dan geen zorgen willen hoeven maken over de financiën. Heb je mogelijkheden daar de komende periode aan te werken?
Hoi Chica,

Helaas ziet dat er nog niet heel goed uit. Ben er wel mee bezig hoor. Hier merk je dat de tijd iets achterloopt. De crisis sloeg iets later toe en het herstel ook. Waardoor er op het moment bijna geen vaste contracten worden afgesloten. Dat maakt het onzeker. Andere kant denk ik stel dat ik "onverwachts" zwanger was geworden had ik het kindje willen houden. Dan zou je het ook gedaan hebben alleen voortijdig niet bewust voor hebben gekozen. Niet dat ik een man erin zou laten lopen, want dat vind ik niet dat je hem of je kindje aan mag doen. Of vinden jullie dit naief klinken?

Eerste instantie ga ik niet voor een actieve rol in het leven van "mijn" kindje. Hoe hebben jullie de zi ervaren en gedaan? Lieten jullie de donor in kwestie een potje langsbrengen? Haha, klinkt een beetje gek zo. Maar ben gewoon erg nieuwsgierig.

Wel super fijn te lezen dat ik niet alleen deze wens en gedachte heb. Ik merk toch vaak dat mensen wat terughoudend zijn wanneer je het erover hebt. En dat hoeft hier dus niet
Je kan je leven nog zo goed op orde hebben, maar morgen kan alles anders zijn. Waar je 1 mond kan voeden kunnen er ook twee gevoed worden. Ook met een kleiner inkomen kan je goed leven en gelukkig zijn. En hoewel ik er geen voorstander van ben, maar als je zover komt dat je een bijstandsuitkering krijgt...daar kom je ook wel van rond. Ik ben zzp`er en verdien niet veel, maar voor mij is het genoeg. Daarnaast ben ik altijd thuis voor mijn zoon en dat vind ik veel meer waard. Ook doen we genoeg leuke dingen en met de gigantische verhoging van het kindgebonden budget mag ik ook niet klagen.

Bereken voor jezelf eens de toeslagen (ook het kindgebonden budget en eventueel de kinderopvangtoeslag) en wat je allemaal uitgeeft en wat er binnen komt. Alleen jij kan bepalen of dat voldoende is om rond te komen.
Je weet in het leven nooit zeker wat er gebeurd.. Als je het nu wil, moet je het nu doen. Het kan zomaar te laat zijn..

Ondanks die gedachte en het sterke verlangen naar een tweede, het feit dat het nu opeens heel snel gaat, begin ik me toch wat zorgen te maken.. Ik WEET dat ik het kan, maar hoe gaat zoon daar mee om.. Is het echt goed voor hem? Doe ik hem dan niet tekort..

Het is niet dat ik twijfel.. Maar toch een beetje angstig nu..

Herkennen jullie dit??
If destiny speaks, I don't ask questions..
Dinobaby, ik herken jouw gevoel wel hoor. Ik ben nu dik 8 weken zwanger, heel erg blij ermee en al mijn zaakjes op orde maar de twijfel blijft.

Doe ik er wel goed aan mijn kind alleen ter wereld te brengen? zal ik een goede moeder zijn? Van alles spookt door mijn hoofd. Mijn zus vertelde me laatst dat deze twijfel bij het ouderschap hoort. Zelfs al zijn je kinderen volwassen zal je blijven twijfelen.

Wat betreft het aanpassingsvermogen van je zoon, ik ken hem niet maar weet wel dat kinderen flexibel zijn. Ik weet niet of je zelf een broer of zus hebt maar ik heb beide. En hoewel ik ze soms kan missen als kiespijn ben ik heel blij dat ik ze heb. Zij zullen er altijd voor me zijn en ik voor hun.

Mocht het er voor mij inzitten zal ik zeker voor een Brusje gaan.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ook ik herken het wel een beetje hoor Dinobaby. Heb zelf nog geen kids dus niet zozeer het gevoel naar je zoontje toe, maar wel het gevoel dat je af en toe even word overvallen door twijfels... Heb zelf volgende week de intake en heb echt kriebels in mijn buik. Aan de ene kant van blijdschap maar soms ook van het gevoel 'oei, het wordt nu wel heel echt' en heb ik er echt goed over nagedacht en ben ik er echt klaar voor...

Maar wat fiepie ook zegt, ik hoor van iedereen om me heen dat die gevoelens heel normaal zijn, ook als je met zijn tweeen voor een kindje gaat. Dat stelde mij wel weer gerust in ieder geval. En gelukkig ben ik er uiteindelijk van overtuigd dat ik het echt wel kan, en wordt dat ook bevestigd door de mensen om me mee.

Blijf in ieder geval goed naar je eigen gevoel luisteren in het hele traject. Zolang jij je goed voelt bij wat er gebeurd en het tempo, dan is het goed.
Dat is ook weer zo. Toen ik zwanger was van m'n zoontje zat ik een een stabiele relatie (hij is overleden toen kleine net 1 was) En toen was ik er helemaal nog niet klaar voor. De angst was toen enorm.. Niet weten wat je te wachten staat, hoe je lichaam gaat reageren, hoe het kindje zal zijn.

Nu kies ik hier bewust voor en heb er lang en goed over nagedacht.

Alsof zoonlief (6 jr) het aanvoelde zei hij net tijdens het shoppen "mama, als ik ooit een broertje of zusje krijg dan ga ik heel vaak de fles geven en knuffelen en later leren lopen enzo". Dan smelt m'n hart en denk ik: ja, dit is een goede beslissing. Gaat helemaal goed komen!

Ik heb 1 broer en hoewel wij elkaar vroeger de tent uitvochten, is de band nu sterker dan ooit! De relatie tussen m'n zoon en hem is ook mega sterk!

Dames, op naar een mega vruchtbaar 2015! Ik wens jullie het allerbeste!!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Ah wat vertederend om te lezen dinobaby! Jammer dat er geen knopje met vind ik leuk onder staat. Zie je wel je twijfel wordt weggenomen. Je zal zien dat je het kunt.

De allerbeste wensen voor 2015 en dat al jullie dromen uit mogen komen. Maar vooral veel gezondheid!
Gelukkig nieuwjaar allemaal

Dat het een vruchtbaar jaar voor ons allemaal mag worden!!
Voor iedereen hier een geweldig (en vruchtbaar, waar nodig) 2015 gewenst.

Dat jullie liefste wensen uit mogen komen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven