Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
Dat begreep ik helemaal @Jemmie! Dit weekend kan ik helaas niet, ga lekker met m'n mams naar Den Haag en Scheveningen. Shoppen, zonnen, uit eten, massage, strandwandeling......zin in!! :-)

Maarrehm, ik heb een goed idee! Het weekend van 16 augustus is er een Latijns-Amerikaans festival in Amersfoort. Als het dan mooi weer is, lijkt me dat helemaal te gek!
@ Jemmie,

Ik woon in Brabant. Ik zal je toevoegen als vriend hier en mijn mailadres arbij zetten goed?

Ik lijk geen "klik" te voelen met de psych... nog niet tenminste. Het is een erg jong meisje...

Hoop dat dat nog komt.

Er is "meer" aan de hand dan het verdriet om ex. Heel veel dingen uit het verleden komen terug... gevolg een zware depressie. Heb dat een paar jaar geleden ook gehad. Ik was net een tijdje van de antidepressieva af maar ben nu weer begonnen.

@ Summer,

De hele situatie wordt nu "gekleurd" door de depressie. Het is op zich erg genoeg maar door de depressie lijkt niks er meer toe te doen. Ongelooflijk hoe dat werkt....

Zie geen toekomst meer... het is één zwart gat nu...

Als ik me ertoe kan zetten (en dat wil ik graag!) zou ik het leuk vinden om wat af te spreken.

Liefs!
@Lyc, maar heb je daar iets voor gekregen dan?

Iets om de scherpe kantjes eraf te halen de komende tijd?

Dit kan zo echt niet hoor meissie, je bent jezelf helemaal naar beneden aan het halen en dat is echt niet goed hoor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
x?
@Summer,

Ja, ben weer begonnen met antidepressieva maar dat duurt even voordat die werken. Ik had een paar rustgevende pilletjes maar die zijn op. Ik ga morgen proberen een herhaling te krijgen....
@Kitty,

Heb je een mail gestuurd...
quote:lyc schreef op 28 juli 2008 @ 21:59:

@Kitty,

Heb je een mail gestuurd...cool
@ Kitty: dat is vrijdagavond toch?! Haha!!
jep jep... maken van Lyc gewoon een partycrasher hahahahah
Meiden, ik ga m'n bedje opzoeken....

@Lyc, veel sterkte meis! x
@Vis_je, ach meis, vreselijk herkenbaar, het slechte slapen, geen trek hebben, kilo's die eraf vliegen. Ik durf mezelf geeneens meer te wegen. Maar echt, beetje bij beetje zal je eetlust terugkomen, qua slapen is het bij mij ook nog niet optimaal, maar ben al van 2 naar 5 naar 6 uur per nacht gegaan....Stapje voor stapje. Sterkte!

@Lyc, weet niet je hele verhaal,maar wat je hier schrijft is heel herkenbaar. Ook ik ben doorverwezen naar een psycholoog.

Heb zelf nog niet echt het idee dat ik vooruit ga.

En idd de verhalen dat het erger had gekund of dat er mensen zijn die het erger hebben, daar heb je even geen boodschap aan he. En de drang om contact op te nemen om te vragen of ie je mist, heel herkenbaar. Maar wat ik hier lees en wat mijn vriendinnen ook zeggen,niet doen, je krijgt toch niet het antwoord wat je wil.

Ik ben bang dat mijn ex spijt krijgt, maar ook dat hij geen spijt krijgt...

@Pien, ook heel herkenbaar. Ik zou zo graag willen wat ik me weer eens een dagje goed voelde, ipv een paar minuten, waarna het besef weer dubbel hard terugkomt...

Hier op zich wel leuk weekend gehad, zaterdag dagje weg met vriendinnen, 's avonds naar feest waar ex gelukkig net weg was. Werd gelijk voorgesteld aan de zwager van de jarige, alsof ik daarop zit te wachten (hij had ''single'' op z'n shirt staan..)

Gister verjaardag, veel stellen natuurlijk, vind dat zo moeilijk..:-(

begon iemand erover dat ik mssn volgend jaar wel op zo'n vrijgezellenreis zou kunnen...en bedankt, op zo'n opmerking zat ik nou echt te wachten...

Weltrusten
Ik probeer echt steeds iets te eten, maar het lukt gewoon niet, zodra ik eten zie ga nog net niet over mn nek. Die stomme baksteen zit gewoon in de weg.

Jemmie, ik heb op dit moment vakantie, helaas nog twee weken en om mezelf nog zieliger te vinden zijn ook nog eens al mn vriendinnen op vakantie. Al zou ik leuke dingen willen doen, het kan niet eens!

Het is mooi weer en ik zit de hele dag thuis, op de bank, te piekeren!

We woonden officieel niet samen, niet op papier dan, maar hij zat altijd bij mij. Ik heb gelukkig mn eigen huisje.

Ik heb nu homeopathische druppeltjes, die zouden moeten werken om je te ontspannen tijdens een ingrijpende gebeurtenis, zoals dit.. hij was hier gisteravond om weer wat spullen te halen, ik heb niet gehuild, vond ik al goed van mezelf, maar ja het moment dat hij dan de deur uitgaat, echt vreselijk.
x
Hallo allemaal,

Dit topic volg ik al een tijdje (helaas ook door relatie-einde..). Ik herken de verhalen van in de put zitten en vooral het niet kunnen eten. Bij mij gaat er een soort knop om waardoor ik simpelweg geen hap door mijn keel krijg maar wel denk, o ik zou nu wel wat lusten. Na een paar dagen gaat dit meestal over omdat ik dan probeer het 'normale' leven op te pakken. Dingen waarvan je denkt hier moet ik Niet aan denken of het lukt niet, gewoon doen. Al moet je je erheen slepen de opbrengst loont echt.

Ik heb destijds een paar keer gepraat met een psycholoog die ik al kende. Het scheelt als het iemand is die je vertrouwt. Van haar kon ik dingen aannemen. Denk dat 1 ding wel belangrijk is, een psycholoog kan naar je luisteren, vragen stellen zodat jezelf tot inzichten komt en je tips geven maar het oplossen van problemen moet je echt zelf doen. Het heeft tijd nodig en uiteindelijk voel je je sterk doordat je zelf het probleem hebt opgelost. Jij zorgt er zelf voor dat je je weer goed voelt en daar mag je dan ook iedere dag van genieten. Helaas duurt het wel even voor het zover is. Ik probeer zelf die tijd in te vullen door toch zoveel mogelijk dingen te doen waar ik van kon genieten.

Elke dag even op het forum kijken is toch ook al weer iets meer dan de hele dag in bed liggen treuren.

Heel veel succes allemaal!

x Isa
@Visje: ik weet niet waar je woont, maar we spreken met een aantal meiden op vrijdagavond af in Breda dus als je wilt kan je natuurlijk mee!! Wel balen dat je vakantie hebt zeg! Kan je je baas niet bellen en vragen of je mag komen werken? Zo op de bank zitten is ook niks. Ik woon weer bij mn ouders, maar kijk nu toch wel weer uit naar iets voor mezelf. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Echt knap van je dat je gisteravond niet hoefde te huilen. Ik ga vanmiddag mijn laatste spullen uit het huis halen en dan hoef ik hem dus echt niet te zien, want dan kan je me opvegen.

@Isa: Welkom op het forum, beter van niet maar ja. Valt me op dat je erg positief bent. Hoe lang heb jij een relatie gehad??

Hier gaat het op zich wel. Heb gisteren zitten msnen met een ex van me. Ik weet het, het is fout, het is niet voor niks een ex, maar geeft me wel een goed gevoel.
@Jemmie; relatie duurde 4 maanden en het is nu uit sinds 2 maanden. Die keer dat ik met die psych had gepraat was 2 jaar geleden toen ik met een soortgelijke situatie zat. Ik was nu ook weer even bang dat ik weer in diezelfde situatie terug zou vallen. De eerste dagen had ik het nu ook echt moeilijk, niet eten enzo. Ik heb gelukkig een drukke baan waar ik veel afleiding in vind. Ik draai ook nachtdiensten. Die zijn helaas wat minder goed voor mijn humeur.

Ik had het vorige week en nu wel ff moeilijker. Ik keek ook geregeld op hyves en kwam tot de ontdekking dat mijn ex veel berichten kreeg van een meisje. Hij gaat sinds het uit is zowat ieder weekend naar een dancefeest (was ook het grote verschil tussen ons, ik vind dat echt niet leuk. Daarbij gebruikt hij dan ook xtc..). Dat meisje heeft hij bij zo'n feest leren kennen en ik heb hem vorige week gebeld met de concrete vraag of die een nieuwe vriendin heeft (hij zei toen het uit ging nog dat die niet wist of die ooit nog iemand zou toelaten blabla). Hij zei dat die wel iemand zag, 1 keer gezoend maar geen relatie. Ik heb hem toen gevraagd of hij me wilde verwijderen van hyves. Van de ene kant baal ik als een stekker dat die me zo snel vergeten is en al zowat een ander heeft. (gelukkig oud lelijk en inhoudsloos haha). Van de andere kant weet ik ook dat er verschillen tussen ons waren waar ik in de toekomst misschien niet gelukkig van was geworden. Ik denk ook wel dat het gaat lukken om in de toekomst weer iemand tegen te komen. Het moeilijke vind ik alleen dat ik nu niet het gevoel heb dat ik daar weer ooit voor open ga staan....wie herkent dit? En hoelang duurde dit bij bijvoorbeeld eerdere relaties?

Groetjes Isa
Jemmie: Ik woon helaas helemaal in Noord Holland, dus Breda is te ver weg voor mij. Anders had ik er zeker weten over nagedacht om mee te gaan. Ik wilde me niet laten kennen bij hem gister, maar toen hij weg ging kwamen de tranen weer helemaal hoor. Ik kan ook niet gaan werken, ik pas niet meer in het rooster nu. Heb hem net weer stom een smsje gestuurd en krijg geen antwoord, waarom doe ik dat dan weer he.

Heel veel sterkte straks met het halen van je spullen!!

Isa123:Ik herken je gevoel echt helemaal, maar ik moet er nu ook nog eigenlijk even niet aan denken om iemand anders tegen te komen, wil gewoon mn ex terug, terwijl ik weet dat dat dat niet meer gaat gebeuren. Ik heb nog niet eerder zoveel liefdesverdriet gehad. Dit gevoel van niet kunnen eten enz, ken ik helemaal niet. Met mn andere relatie voelde het heel anders, misschien ook omdat ik daar ook achter stond om uit elkaar te gaan.
Hey vis_je

Het is in ieder geval al een stap in de goede richting dat je zegt dat je weet dat het niet meer goedkomt. Klinkt hard maar met twijfel kom je zelf nu geen stap verder en wellicht moet je dan na weken/maanden alsnog opnieuw beginnen met verwerken dat het echt over is.

Eigenlijk is het allemaal zo dubbel. Van de ene kant helpt duidelijkheid. Zo weet ik dat hij niet meer wil en blijkbaar al zowat een ander heeft. Van de andere kant zorgt dat ervoor dat mijn gevoel om hem door elkaar te rammelen en ervoor te vechten groter wordt..

Dan denk ik maar weer, waarom zou ik me moe maken als hij er geen seconde energie insteekt?

Groetjes weer!
Ik weet inderdaad zeker dat het over is, maar toch blijft die twijfel. En ik zou hem ook zo graag door elkaar willen schudden, hem opsluiten in huis. Ik word gek van de gedachte de hele dag... waar zou hij zijn, met wie, wat is hij aan het doen, zal hij aan me denken, zal hij me missen, zal hij dan toch al een ander hebben! Ondanks dat ik met mijn verstand weet dat ik het mezelf er alleen maar moeilijker mee maak. Maar het stopt gewoon niet.

Ook omdat zijn leven door gaat met leuke dingen doen en mijn vriendinnen allemaal weg zijn nu, maakt me dat alleen maar verdrietiger, we zouden nu samen leuke dingen moeten doen, ik had me zo verheugd op onze vakantie samen.

Ik maak mezelf gek, ik weet het, maar het stopt maar niet.
Visje hoelang is het nu uit? Je moet maar zo denken, je kunt jezelf echt niet altijd zo voelen zoals nu. Er komen ook nog wel dagen dat het weer ff minder gaat wanneer het al een tijdje goed gaat. Logisch dat je je dat allemaal afvraagt. Dacht je dat ook toen je iets met hem had? Ik ben er zelf ook heel goed in om veel te veel over dingen na te denken. Ik denk dan bijv. ooit vond die het te gek met mij en stel hij denkt daar nu aan terug, wat denkt hij daar nu dan van? Blijkbaar te weinig anders had die me dit nu niet aangedaan denk ik dan maar. Het moeilijke is dat ik dit soort vragen niet aan hem kan stellen. Hij wordt dan boos, irriteert zich aan mijn gedrag met de kans dat die zegt, ik spreek niet meer met je als dit zo doorgaat..

Ik heb net voor 2 nachten een hotelletje geboekt met een vriendin aan zee voor volgende week. Ik ga dr gewoon vanuit dat het 2 leuke dagen worden hoezeer ik ook zal terug gaan denken aan ons laatste weekendje weg..

Is vis trouwens je sterrenbeeld? (De mijne wel!)

Groetjes Isa
Vissen is inderdaad mijn sterrenbeeld....

Het is sinds afgelopen woensdag nacht uit, bijna een week dus. Maar het was voor mij zo onverwachts, ik heb het echt niet zien aankomen. Hij liep er al heel erg lang mee, maar wilde mij geen pijn doen. Vandaar dat hij nu lekker verder kan, want hij heeft zich er op kunnen voorbereiden. Hij wil ook dat ik het er niet meer over heb, gister zei ik nog tegen hem (heel stoer en zonder tranen) dat hij er nog wel achter komt wat hij heeft gedaan en dat hij kruipend bij me terug gaat komen. Toen zei hij misschien. Ik maak mezelf dus helemaal gek. Maar ik snap niet dat als je al drie jaar bij elkaar bent, je niet iemand kan vertellen hoe je je voelt. Mij steeds blijven zeggen dat hij zoveel van me houdt, terwijl hij al twijfelde. En dat terwijl we het zo leuk hadden samen.

Wat goed dat je even een weekendje tussenuit gaat, doe je echt goed!!!!
Hi visje,

Ik had dan wel geen relatie van 3 jaar maar pijn doet het evengoed. Woonde je ook samen enzo? Bij mij kwam het van zijn kant om het uit te maken ook als donderslag bij heldere hemel. We gingen nog wel eens naar een plekje in het bos als we nog geen zin hadden om mij thuis af te zetten. Konden we altijd nog ff samen zijn en praten *niet dat hij daar goed in was. Als hij moe was en ik vroeg zei die altijd nee nu niet. Die bewuste avond zei die ja is goed dus ik helemaal blij maar wist ik veel dat het was om het uit te maken! Ik voelde me echt zo beroerd toen! Een paar dagen ervoor zat ik nog ergens mee en het was moeizaam om het er met hem over te hebben. Hij zei toen nog wel ik ben altijd eerlijk als ik het nie meer zie zitten zeg ik dat...2 dagen later was het zover haha.

Veel praten helpt. Ik heb hem beloofd dat ik zelf eerlijk de situatie ging overdenken en dus ook eerlijk tegen jezelf de negatieve dingen benoemen. Het is niet altijd even makkelijk maar ooit moet de zon weer gaan schijnen denk ik maar.

Ik ben heel benieuwd hoe de 2 nachtjes hotelletje worden. Ik ga gelukkig met iemand waar ik altijd wel mijn verhaal bij kwijt kan.

(als je wilt mailen mag dat ook: isliepen@hotmail.com)

groetjes!
x
@allen, eindelijk ook weer eens hier, al een tijdje niet geweest omdat het iets beter ging en het een beetje druk was hier.

Leuk meiden dat het zaterdag zo gezellig was, echt jammer dat ik niet mee kon maar volgende keer ben ik er zeker bij!

Bij mij gaat het redelijk, is nu ook alweer dik drie maanden geleden en het klopt wel een beetje hoor, dat de tijd alle wonden heelt. Verder heeft hij gezegd dat contact voor hem te moeilijk is en lullig gedaan over die camera dus ik ga zorgen dat ik dat kreng snel alsnog vind en hem aflever bij hem aan de deur, net zo zakelijk als hij deed.

Neemt niet weg dat ik veel herken van hoe het bij mij in het begin voelde hoor! Nieuwe dames; welkom, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik zal straks nog even reageren hoor, eerst even bijlezen ;)

knuf eef
Kitty ik vind dat je dat best mag vragen! Dat het uit is betreft tenslotte jullie allebei en dan vind ik dat je best op een nette manier er samen voor kunt zorgen dat het dan opgelost wordt!

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven