Napraattopic 17

30-12-2014 16:39 3144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... olgd.dhtml
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Amaqanda schreef op 30 december 2014 @ 22:33:

Omdat werken met picto's ook negatief kan uitpakken. Helemaal als het eigenlijk niet nodig is. Het nodigt namelijk niet echt uit te communiceren met anderen. In plaats van te vragen wat je vanmiddag gaat doen, kijk je naar je picto's.Als je erin doorslaat wel denk ik. Maar alles met mate denk ik dan maar ;)
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:31[/message]:

[...]

Ook geen aftel kalender naar een verjaardag of vakantie? Was een grote hit thuis en ik geloof dat mijn broers en zussen dat ook allemaal bij hun kinderen doen.die kerst-kras-adventkalender redt het nog geen 2 dagen...
wij slapen nooit.
Excusez, even een mooi plaatje voor Fluim

We kunnen de actueel pijlerT wel opdoeken.
quote:StoraHuntur schreef op 30 december 2014 @ 22:36:

We kunnen de actueel pijlerT wel opdoeken.Het mag hier toch overal over gaan?
Ik ben ook geen fan van beloningssystemen. Ik vertel het kind liever waarom het moet helpen opruimen, op toilet plassen, zelf rits proberen te sluiten, niet mag slaan etc.

Je bord leeg eten voor een sticker? Nee, uitleggen wat het belang van voeding is (en dat kan echt al vanaf heel jong).

Slecht voorbeeld trouwens, want ik ben ook niet van het tegen je wil in toch door moeten eten. Kinderen kunnen goed aangeven dat ze genoeg hebben en ik wil hun natuurlijke vol- en hongergevoel niet verpesten.
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:35:

[...]

Als je erin doorslaat wel denk ik. Maar alles met mate denk ik dan maar ;)

Als je iedere dag het complete dagprogramma op het pictobord plakt sla je naar mijn mening aardig door

Ik snap gewoon niet zo goed waarom mensen het interessant vinden een communicatiemiddel voor mensen met een bepaalde stoornis of beperking bij hun eigen kinderen toe te passen. Er zijn genoeg manieren om ritme en dagindeling duidelijk te maken zonder.

The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
En veel kinderen vinden picto's of een ander herkenbaar programma heel fijn. Ik krijg op school regelmatig op mijn lazer dat ik afwijk. Van die vlerken.

Ik vind het nogal onzinnig om wat bij een ander werkt af te branden. Joh, dan doe je het toch niet. Beetje borstvoedingdraagzakgeneuzel als je het mij vraagt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben ook al niet zo van de beloningssytemen.
quote:Amaqanda schreef op 30 december 2014 @ 22:36:

[...]

Als je iedere dag het complete dagprogramma op het pictobord plakt sla je naar mijn mening aardig door

Ik snap gewoon niet zo goed waarom mensen het interessant vinden een communicatiemiddel voor mensen met een bepaalde stoornis of beperking bij hun eigen kinderen willen toepassen. Er zijn genoeg manieren om ritme en dagindeling duidelijk te maken zonder.Geen idee.
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 22:38:

Ik ben ook al niet zo van de beloningssytemen.

Ik ook niet!

Wat is dit voor rare, gelijkgestemde bende hiero?
Ik heb een tijdje pictogrammen gebruikt voor het Ochtendritueel, toen dat echt altijd rampzalig verliep. Zoon heeft ze zelf gemaakt, ter motivatie en zo. Ik had er ook een afvinklijst bij, en als zoon de hele schoolweek alle zaken zelfstandig had afgewerkt kreeg hij een klein cadeautje. Na een tijdje zat het Ochtendritueel erin geramd en zijn de pictogrammen in de vergetelheid geraakt. Moraal van het verhaal: soms zijn pictogrammen wel handig maar je moet van het middel geen doel maken .
quote:feow schreef op 30 december 2014 @ 22:37:

mijn kinderen kunnen pizzapunten verdienen

Uitgeprint plaatje van pizza in achten (je kunt nooit te vroeg beginnen met breuken) knippen en lamineren. Groente op = pizzapunt. Met kostgeendrolklittebandvanaction plakken. Pizza vol is pizza eten. Geen gezeik meer om pizza en ook geen gezeik over wel/geen groente eten.

Werelduitvinding, al zeg ik het zelf.

En veel kinderen vinden picto's of een ander herkenbaar programma heel fijn. Ik krijg op school regelmatig op mijn lazer dat ik afwijk. Van die vlerken.

Ik vind het nogal onzinnig om wat bij een ander werkt af te branden. Joh, dan doe je het toch niet. Beetje borstvoedingdraagzakgeneuzel als je het mij vraagt.Toch wel een verantwoorde cauliflowercrustpizza he?!?!?!?!?!?!?! En verder plus 1
quote:Istar_ schreef op 30 december 2014 @ 22:38:

Ik ben ook al niet zo van de beloningssytemen.Bij mijn jongste werken ze ermee en moet ik nu ook thuis dat systeem toepassen. Werkt niet heel erg goed zeg maar.
quote:Solomio schreef op 30 december 2014 @ 22:39:

[...]

Bij mijn jongste werken ze ermee en moet ik nu ook thuis dat systeem toepassen. Werkt niet heel erg goed zeg maar.Dat dus. Ik zie ze vaker niet dan wel werken.
Werken die pictogrammen ook met partners?
Mijn kind geeft geen zier om cadeaus. Al helemaal niet om een sticker.

Als ik al wil gaan belonen, moet het met eten. Lijkt me niet echt wenselijk
quote:StoraHuntur schreef op 30 december 2014 @ 22:41:

Werken die pictogrammen ook met partners?

Hier niet.

Maar dat kan ook zijn omdat ik geen partner heb.
Niemand hier die tegen zijn kids zegt 'als jij nou dit doet dan doen we straks dat' of 'gaan we zo een ijsje eten'? (of iets in die trant) Worden er geen overdreven complimentjes gegeven bij lilleke tekeningen, uit zichzelf de tafel afruimen of een doelpunt bij het voetbal? Is toch ook belonen?
quote:Amaqanda schreef op 30 december 2014 @ 22:41:

Mijn kind geeft geen zier om cadeaus. Al helemaal niet om een sticker.

Als ik al wil gaan belonen, moet het met eten. Lijkt me niet echt wenselijk Die van mij deed niets voor stickers of een cadeautje. Het boeide gewoon niet. Snoep had wrs gewerkt, zolang die beloning er tegenover stond.
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:42:

Niemand hier die tegen zijn kids zegt 'als jij nou dit doet dan doen we straks dat' of 'gaan we zo een ijsje eten'? (of iets in die trant) Worden er geen overdreven complimentjes gegeven bij lilleke tekeningen, uit zichzelf de tafel afruimen of een doelpunt bij het voetbal? Is toch ook belonen?

Nee, doe ik allemaal niet.

Maar belonen op het moment vind ik iets anders dan uitgestelde beloning opsparen.
quote:hatsetats schreef op 30 december 2014 @ 22:39:

[...]

Toch wel een verantwoorde cauliflowercrustpizza he?!?!?!?!?!?!?! En verder plus 1Nee, wij eten hyperverantwoord, maar mijn kinderen voer ik gewoon vergif. Koolhydraten, conserveermiddel, e nummers in t kwadraat , suiker, enz.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven