Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Loïs en Jack!!

Geen suggesties voor vernoemen,sorry.
Loïs en

Jack George Johan

Jack Louis Bernard
Ok tot op heden dus een duidelijke voorkeur voor de combinatie Loïs en Jack.

Het lastige met de naam Jack is dat deze al gebruikt wordt in onze omgeving........daar zit ik een beetje mee in mijn maag. Het gaat om een kennis die ik wekelijks zie met zwemles van dochter.

De rest van de namen vallen echt af wat jullie betreft?
Ik ga ook voor Loïs en Jack. Dean vind ik te filmster-achtig, vraag me niet waarom haha. Chris rijmt op Lois dus niet leuk. En Lucas/Luke vind ik icm Lois te kwik kwek en kwak door dezelfde beginletter.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik ga voor Loïs en Dean

En dan bijvoorbeeld Dean George Ben

Ik zet de namen in de volgende volgorde van leuk naar minder leuk (zowel de naam als de combi met Loïs neem ik dan mee):

Loïs en Dean (mooie combi, stoere namen)

Loïs en Chris (mooie naam, maar minder mooi passen bij Lois dan Dean)

Loïs en Jack (ik vind Jack geen mooie naam, te hard. James vind ik wel mooi overigens!)

Loïs en Luke (teveel L/jip en janneke)

Succes ermee!
Mijn man vertelt mij net dat hij gedroomd had over de namen en hij droomde over de naam Jack! We hebben dan ook besloten fat dat de naam zal worden en ik ben enorm opgelucht en blij! Dank jullie wel voor het meedenken!

Ook jullie suggesties voor vernoemingen waren zeer bruikbaar, daar gaan we nog even mee puzzelen.
Jeuh Jack it is! Leuk
Wat fijn dat jullie eruit zijn. Heel leuk!
Top! Fijn gevoel he als je eruit bent
Oh wat leuk Jack! Ik vond dat ook geweldig maar vriend helaas niet!

Hier wordt het 90% zeker Milo!
Hoi! Wat een goed idee zo'n namentopic! Misschien willen jullie ook meedenken over een leuke naam voor het geval ons derde kindje een jongetje wordt.

Onze andere zoons heten Thieme en Koen.

We zijn er echt nog niet uit, best moeilijk!

Kanshebbers zijn:

Jur (vinden we stoer en vrolijk klinken, maar is het genoeg "af" vinden jullie? Jurre vinden we net iets minder mooi)

Jelle (maar beetje "gewoontjes")

Hidde

Arne

Hebben jullie misschien nog goede ideeën?
Ik vind de naam Hidde echt geweldig!!!
quote:lorike schreef op 03 januari 2015 @ 21:05:

Hoi! Wat een goed idee zo'n namentopic! Misschien willen jullie ook meedenken over een leuke naam voor het geval ons derde kindje een jongetje wordt.

Kanshebbers zijn:

Jur (vinden we stoer en vrolijk klinken, maar is het genoeg "af" vinden jullie? Jurre vinden we net iets minder mooi)

Hidde

Arne

Jelle en hidde vind ik niks. Arne mwoah. Jur. klinkt idd onaf, Jurre vind ik dan veel leuker maar jullie dus niet. Jurgen, Jorg, Jurriën of Jurriaan nog iets?

Of anders:

Joppe

Jelte

Mart

Ties

Stan
Jelle en Hidde vind ik leik. Jurre ook, maar Jur niet. Arne ook niet zo. Ik hou wel van jongensnamen op een -e. Wat vind je van:

Lasse, Bosse, Fedde

Of Hollandser: Abe, Douwe

Varianten op Jelle: Jelte, Jerre
O Jelte wordt al genoemd, die vind ik ook super! Jurre, Jerre, Hidde en Jelle trouwens ook. Jur vind ik ook erg leuk hoor, mensen zullen misschien wel eens een gevoel hebben dat het onaf is, maar dat went vast wel. Verder nog: Ferre, Jorn, Kjelt, Brent, Sven, Sverre, Reinder (vooral omdat ik een ij/ei-klank mooi zou vinden bij de namen die jullie al hebben), Abel.
Bedankt!

Goed om jullie mening te horen over Jur. Jammer dat jullie het inderdaad wat te on-af vinden, maar wel goed om even te polsen zo! Ga er nog even over denken, jurriaan, jurriën en Jurgen vind ik minder leuk dan Jurre. Maar Jur net weer iets leuker, maargoed een beetje onaf klinkt het wel vandaar ook mijn twijfel.

Abe en Jelte vind ik leuk, ga ik aan mijn vriend voorleggen.

Mart, Ties, Lasse en Jorg vind ik ook leuk maar zo heten er al kinderen in onze nabije omgeving.
Mendy, ik lees net pas jouw reactie! Sverre vind ik heel mooi, maar mijn vriend niet zo (of eigenlijk wel, maar hij heeft er niet zo'n goede associatie bij). Ga het toch nog eens voorstellen! Sven en Abel zijn helaas al geboren bij vrienden, anders waren dat ook serieuze kanshebbers.

Jorn vind ik ook heel leuk, staat ook steeds op mijn lijstje, maar wordt het niet omdat ik bang ben dat het als Joran ipv "jorren" wordt uitgesproken, en dan doet het me denken aan Joran van der sloot.
Ik vind Jur leuk!

Ik vind het niet onaf maar mooi, stoer maar toch ook lief.

Succes met kiezen.

Fedde nog iets?
Jur vind ik t leukst van jouw lijstje!
quote:lorike schreef op 03 januari 2015 @ 22:57:

Mendy, ik lees net pas jouw reactie! Sverre vind ik heel mooi, maar mijn vriend niet zo (of eigenlijk wel, maar hij heeft er niet zo'n goede associatie bij). Ga het toch nog eens voorstellen! Sven en Abel zijn helaas al geboren bij vrienden, anders waren dat ook serieuze kanshebbers.

Jorn vind ik ook heel leuk, staat ook steeds op mijn lijstje, maar wordt het niet omdat ik bang ben dat het als Joran ipv "jorren" wordt uitgesproken, en dan doet het me denken aan Joran van der sloot.Huh daar zou ik helemaal niet bang voor zijn, het is een totaal andere naam. Althans op schrift is het gewoon duidelijk. Je zegt dat jij het uitspreekt als Jorren, misschien ben je daardoor bang voor de spraakverwarring? Want ik spreek het zelf namelijk gewoon uit als Jorn dus zoals je het schrijft. En dan zou ik miet bang zijn voor de verwarring met Joran.
Fijn dat je de naam van mijn zoon mooi vindt! over Jorn ben ik het eens met tinkerbell, voor mij heeft dat maar een lettergreep.
Jammer eigenlijk dat Joran nu zo besmet is, ik vind het wel een leuke naam...
Sverre vind ik zo leuk!
quote:lorike schreef op 03 januari 2015 @ 21:05:

Kanshebbers zijn:

Hidde

Arne

Jur vind ik ook een beetje onaf inderdaad, maar tegelijkertijd wel de leukste uit je rijtje.

Misschien is Bram, Jens, Jort, Tijl, Mels, Jip of Stan iets voor je.

Of Au(c)ke, Fedde, Ferre, Halbe, Jarne.

Pijke vind ik wel mooi in combinatie met de andere twee.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Lorike

Vind je Jarde nog wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven