Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@Renske, ja.. maar als je kinderen hebt, dan sta je er toch anders in en kijk je sneller verder vooruit denk ik. Als t echt relatiemateriaal is tenminste (lees: voldoet aan de eisen), maar onmogelijk op een bepaald vlak.. dan wil ik mezelf de pijn misschien liever besparen.

Ach ja, ik zit er soms ook heel dubbel in hoor. Deels nog genieten van de vrijheid, maar deels vind ik daar nu niet zoveel aan en wil ik gewoon een goeie vent.. (Maar wel alleen als ie perfect genoeg is).
Haha het bleek toch wel een beetje grappig bedoeld. Het was ook een soort klein tafereel, maar dat Kon ik via de uitsnede van de profiel foto niet zien. 😄
Fonz, we blijven anoniem, want houden forum namen. Komt alleen gezicht bij. Mocht je willen aanhaken, pm famke of mij dan ff dan geven we de details. Duurt nog ff hoor!
@Imogen; die kerel heb ik ook gezien op OKC Er is er ook een met een leren gezichtsmasker. Een stille date die op de bank wil zitten? Misschien heb je de mijne wel te pakken

@Rasa; goed om zo'n gesprek face to face te doen inderdaad.

@Maka; ik ken hem al lang ja, vorig jaar 8 maanden FWB geweest, ging over toen hij verliefd werd. Daarna gewoon friends, maar daar hebben we allebei dus andere verwachtingen over en ik heb het vermoeden dat hij me warm houdt om mijn contacten. In een notendop.
Update hier:

Ik twijfel of ik date moet laten doorgaan...

Mijn angst om gekwetst te worden is na een gesprek van gisterenavond weer aangewakkerd...

Eerst weer over films. Toen over de serie Dawn of the Death. Toen ik aangaf de laatste 2 seizoenen niet te hebben gezien, gaf hij aan dat hij ze voor me ging downloaden. Lief. Toen ik hem vroeg wat hij daarvoor wilde hebben zei hij: "Mag ik alles vragen? :p" Daarop antwoorde ik met: "Ehm... (wist niet goed wat ik moest zeggen...)"

Hij: "grapje." Toen sloeg hij ineens om. Hij begon weer over 9 jaar geleden.

En hij beef maar excuses maken en zeggen dat hij toen een l*l was en ik beter verdiende. Als ik dan aan geef dat het oke is, blijft hij doorgaan. Hij wilde zelfs gisteren mijn "uitmaak" brief van toen (9 jaar geleden) bespreken. Ik heb daar de behoefte niet meer aan. Heeft hij me toen gekwetst? Ja. Maar ben er nu overheen. Waarom wil hij dat oprakelen? Trap na geven? Zit hij er nog mee?

Hadden we het over langdurige relaties.

Hij:"Gun jij je ex P niet het beste?" (mijn langste relatie)

Ik: "Zeker. Al zou ik nooit meer bij hem terug gaan. Komt ook nog eens bij dat hij een schat van een vrouw heeft."

Hij: "Ja, dat is mooi. Ik gun ook mijn langdurige relaties het beste." (noemt namen van langdurige relaties) "Wij hadden maar kort iets".

Op dat moment heb ik dus het gesprek afgekapt. Wellicht zie ik het te negatief, maar op mij komt dit over als: "ik gun jou niet het beste." Vond het een rare opmerking. Dus ben aan het denken om de date af te kappen.

Ik ben helaas al zo vaak gekwetst en wapen me al op voorhand ervoor. Maar misschien denk ik nu te negatief? Wat denken jullie? Vriendin zegt dat ik het niet zo moet zien. Zij denkt dat hij er echt mee zit en een schone lei wil.

Pfff... wordt gek van mezelf. Grrr....
Carpe Diem!
@MissPatrice, ik lees het anders..... Wij hadden maar kort iets - ik gun jou niet het beste als in een ander - ik gun jou aan mezelf. Ik denk dat hij dat mogelijk bedoelt.

En wat is er mis met 'mag ik alles vragen'. Duidelijk dubbelzinnig en man-eigen. Niet erg toch? Zegt toch niets over verdere intenties gezien jullie verleden? En als jij het verleden verwerkt hebt en niet wil oprakelen dan zeg je dat en elke keer als hij erover wil beginnen stop je het gesprek. Ik krijg het gevoel dat hij het goed wil maken wat hij vroeger gedaan heeft en daarom oude koeien uit de sloot haalt.

Ik zou daten (wanneer staat dat?) want dan weet je pas echt iets. Je hebt hem tenslotte jaren niet gezien.
Hmm. Dit bedoel ik dus. Ik bekijk het altijd negatief.

Ik vraag em gewoon af waarom hij die oude koeien lekker niet in die sloot laat liggen. Ik leef in het nu. En als hij het nog een kans wil geven, moet hij daar nu zijn best voor doen. En niet over het verleden blijven praten. Dat is geweest. We waren jong.
Carpe Diem!
Misspatrice: Ik zou sowieso de date een kans geven. Met tekst kunnen dingen toch anders overkomen.

Makka: ik snap dat het anders is als je kinderen hebt. Maar het klinkt soms wel ingewikkeld.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@MissPatrice.. ik zou het ook een kans geven.. Alhoewel, waardoor is het destijds uit gegaan? Zal hij daar in veranderd kunnen zijn, denk je?

Ik vind het niet verkeerd dat hij zich daar schuldig over voelt kennelijk en het op wil rakelen. Beter dan net doen of t niet gebeurd is toch.. Want anders loop je (sowieso) de kans dat je tijdens ruzies ofzo hem dat weer voor de voeten gooit.

@Renske, het is ook ingewikkeld ;) (En ik ben een twijfelaar).

Daarbij moet de vonk er eerst zijn.. en daar twijfel ik ook al aan. Voel niets bij de foto's..

Nou ja..de ware komt ooit wel..de ware komt ooit wel..de ware komt ooit wel..
@ Maka123: het ging toen uit omdat hij nog te veel bezig was met zijn ex. We zaten op een terras en toen kwam zijn ex langslopen met haar nieuwe vriend. Hij zei toen (terwijl ik naast hem zat en zijn hand vast had) "Wat ziet ze toch in hem? Wat heeft hij wat ik niet heb?" je kunt je voorstellen dat dat toen best pijnlijk was om te horen dat je partner dat zegt. Dat was voor mij de uiteindelijke druppel. Haar naam kwam helaas toen tijdens onze relatie vaak (te vaak) ter sprake. Daarop heb ik besloten het uit te maken.

Hij zegt dus nu dat hij al zijn langdurige relaties (waaronder zij dus) het beste gunt.

Hij was verloofd met een ander, hier is hij 7 jaar mee samen geweest, en dat is dus nu ook uit. Ik weet niet hoe lang. Hij zegt dat hij ook haar het beste gunt.

Ben ik bang dat de geschiedenis zich zal herhalen als ik hem een kans geef? Ja.

Neem ik het hem nog kwalijk wat er toen gebeurd is? Nee. We waren jong en hij was toen kennelijk niet toe aan een nieuwe relatie. We zijn inmiddels 9 jaar verder en dus beide een stuk wijzer (hoop ik :p)

Toch is er een twijfel. Hij zegt dat hij ze het beste gunt. Maar wie zegt me dat indien hij idd het weer wil proberen met mij (want na het laatste gesprek twijfel ik daar toch wel aan) de geschiedenis zich niet weer herhaalt?
Carpe Diem!
@misspatrice,

Best moeilijk. Maar 9 jaar is een lange tijd. Kan zijn dat hij veranderd is en nu goed weet wat voor soort dame hij zoekt.

Ik zou hem gewoon op zijn woord geloven en gewoon op date gaan.

Heeft hij één of andere magische staar waardoor je ineens gevangen bent

en zelf niets meer kan doen?

Zoja, mag ik z'n 06, dat wil ik ook leren

Van de andere kant, praatjes vullen geen gaatjes (verschrikkelijk gezegde betreffende

dating). Maar rinkelt wel wat waarheid. Zolang je blijft chatten/appen/mailen,

kan hij niet bewijzen dat hij oprechte interesse/gevoelens voor je heeft.

Vandaar dat ik eerst best snel wou afspreken met ladies.

Ik ben niet zo'n gladde toetsenbordheld, en met iemand irl

zien weet ik veel sneller of het mijn type is.

Maar één van de goede voornemens is geduldig zijn, dus dat is nu van de kaart -_-
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@MissPatrice, ik snap je twijfel en angst op herhaling ja.. 'Zou hij me niet weer zien als leuk tussendoortje?'

Ik zou ook wel graag willen weten waarom hij me nou zo graag weer terug wil. Maar het feit dat hij zoveel bewaard heeft van jullie.. dat zegt ook best wel wat.

Ja..lastig. Vind je m echt super geweldig leuk, kriebels?
quote:Saraatje schreef op 17 oktober 2014 @ 15:53:

Mijn laatste ervaring was iemand die via de chat/mail een vragenlijstje aan het afwerken was.

Ik moest antwoorden en vragen terug stellen.Toen was de lol/spontaniteit er voor mij al gauw van af... Ik heb namelijk geen standaard vragenlijst.

Vind het leuk om elkaar te leren kennen, maar chat/mail liever wat 'spontaner' door op elkaar te reageren. Bijv. hij vertelt wat, ik reageer en vertel hoe ik ergens in sta en daaruit komt dan wel weer een nieuwe vraag waar hij op kan reageren en zo verder dus. Is voor mijn gevoel iets spontaner dan echt een lijst afwerken met standaard vragen.

Ik heb dit ook wel vaak op Paiq als man zijnde. Standaard vragen terwijl ik zelf juist probeer om bijvoorbeeld op een foto te reageren en niet "hoe gaat het, wat is je leeftijd, waar kom je vandaan, wat doe je voor werk."

Ook komt het regelmatig voor dat het gesprek voortzetten vanuit mij moet komen. Ik krijg dan ja/nee antwoorden en meer niet. Dit is dan al aan het begin van het gesprek. Je hebt dan nog geen foto gezien en weet überhaupt niets van de ander. Waarom zit iemand dan op een dating website? Je wilt elkaar toch leren kennen...

Klinkt allemaal wel negatief maar als je de leuke chats bekijkt die er ook tussen zitten valt het best mee! Maar als je veel tijd en moeite stopt in een chat die niet vooruit te branden is, dan kan het best vermoeiend worden.
Hier om te helpen :)
@ Systeemkast: dat is wat hij zegt (uit zichzelf). Dat hij verandert is. Hij begon zelf out off the blue daarover. Heb hem ook nooit gezegd dat ik hem iets kwalijk nam.

@ Maka: Ja, dat vind ik dus ook apart. Dat hij die dingen nog heeft. Misschien ben ik een botte koe, maar ik zou dat dus niet bewaren zo lang van een ex.

Tuurlijk kriebelt er nog wat. Ik heb me nog heel lang afgevraagd: "wat als". Alleen, na een tijdje ebt dat weg. Je gaat verder met je leven en krijgt nieuwe relaties. Ik heb wel begrepen dat hij dat gevoel ook had.
Carpe Diem!
MissPatrice, hoe lang zijn jullie toen samen geweest? En hoe lang was het toen over met z'n toen ex? Het kan toch zijn dat hij toen zijn verbroken relatie niet verwerkt had en te vroeg begonnen is aan de relatie met jou? En daarna nog verloofd geweest, dus hij is meer van de vaste relaties zo te zien. Tussendoortje, daar wijst het voor mij niet op maar of hij serieus is of vulling zoekt kun je alleen zelf achter komen. Voor mij zou het van belang zijn hoe lang hij nu alleen is, omdat hij kennelijk voldoende tijd nodig heeft om dingen te verwerken. Dat hij die dingen bewaard heeft, tja is dat gek? Ligt er wel aan hoe lang jullie wat hadden, want stel 3 maanden dan is het wat akward, maar bij 2 jaar heel anders. Ik zou gewoon daten, kun je het zelf inschatten en je conclusies trekken.

@Maka, hier ook een twijfelaar dus volg je . Staat die date met verwegman al? En kriebels bij foto zegt toch niet altijd iets, als je maar kriebels krijgt in het echt.

@Hugo, een gesprek waarbij een van de twee alleen maar antwoordt of wat op een kruisverhoor lijkt werkt nooit is mijn ervaring.
@ Famkej: Wij hebben in totaal 3 maanden iets gehad. Hij was toen 1 jaar bij zijn ex weg.

Hij is zeker van de lange relaties. Hij is echter ook iemand die heel lang kan denken aan een ex geliefde. Teminste, dat was mijn ervaring :p. Natuurlijk kan hij verandert zijn, ben ik ook.

Waarover twijfel je Famkej in jouw situatie?
Carpe Diem!
Ok niet zo lang dus en kennelijk te vroeg na die andere relatie. De man is 10 jaar ouder geworden dus wie weet wat voor inzichten hij heeft gekregen. Jij bent toch ook gegroeid in het leven? Drink een bak koffie, haal herinneringen op en als je het niets vindt stap je gewoon na een uur weer op.

Ik ben een twijfelaar van karakter. Op dit moment een pauze dus geen man-twijfels geloof ik. Hooguit of ik met die of die wat ga eten of dat ik vrienden blijf of niet. Dus op dit moment redelijk rustig in het hoofd (duurt nooit heel lang haha).
@ Famkej: dat ken ik ook haha! Met daten nu niets meer? Jammer :(.

Wat betreft hem: heb bij me thuis afgesproken. Hij komt mijn tv -op de slaapkamer- installeren. Misschien beter als we het idd bij koffie houden.
Carpe Diem!
@Miss, wanneer komt hij? Bij twijfels zou ik sowieso nog even niets doen. Dus bakkie, werk doen, verder kletsen op bank en als het heel leuk is misschien ouderwets zoenen

Nee niet jammer, wil even rust in mijn hoofd. En niets is nooit niets bij mij hoor, niets is niet actief op zoek en nieuwe contacten. Ga met laatste date nog een keer afspreken, ga met mijn foute man die nu een gewone vriend (dus niet fwb) is eten en heb G. nog die ik gelukkig nu niet zie. En nog een paar haha. Maar niets met potentie en gewoon zonder verplichtingen en verwachtingen dus. Even pas op de plaats een week of wat.
Gewoon voor fun. Heerlijk toch? Zo een relaxte houding. Lekker zo door gaan. Wie weet wat er kan opbloeien ;).

Zaterdag. Denk dat het beter is dat ik het bij kletsen hou. In eerste instantie. :p
Carpe Diem!
@MissP, ik vat die conversatie inderdaad heel anders op dan jij. Ik vat het op alsof hij wel serieuze intenties heeft en juist daarom begint over hoe het tussen jullie geëindigd is. De lucht klaren. Hij is waarschijnlijk bang dat dit anders tussen jullie in blijft staan en tast af hoe jij hierop terugkijkt. En inderdaad dat ie al zijn exen een leuke, nieuwe vent gunt, maar jou niet, duidt er voor mij alleen maar op dat hij hoopt zélf jouw vent (weer) te worden. Ik zou je schild niet te hoog geheven houden als hij de tv komt installeren. (Dat is trouwens sowieso toch al heel lief?)

En, mijn oude motto: assumption is the mother of all fuck ups!
Eens met vorige spreker (en Famke, die zei geloof ik ook zoiets 😊)
MissP wat wil je zelf eigenlijk. Je bent de kerel nu dood aan het analyseren.

Heel simpel. Wil je hem zoenen? Zoen hem dan. Wil je hem weer beter leren kennen? Doe dat dan. Fuck zijn intenties voorlopig. Het gaat om wat jij wil!
Ook een mooie: stel dat je het not-done vindt dat de film Intouchables een favoriete film is van een dame in kwestie. Kan je de helft van de profielen doorstrepen...
"Look deep into nature, and then you will understand everything better."
uuhhh? ik zat denk ik ergens verkeerd te lezen, want mijn reactie raakt kant nog wal zo....
"Look deep into nature, and then you will understand everything better."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven