Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
@Nadaaitje, meteen laten weten morgen he! We zullen allemaal keihard duimen.

@Pinguin, vervelend dat je ongesteld bent geworden maar inderdaad, een opluchting voor je cyclus! En 'gewoon' leven was makkelijk gezegd door mij, maar ik weet nog hoe moeilijk het was om niet alles in het teken van een eventuele zwangerschap te zien. En dat heb ik nu weer , irritant!

@app voor cyclus: ik gebruik Womanlog, vind er niet heel veel bijzonders van hoor, was de eerste die ik in de App Store zag volgens mij haha. Je kunt er wel veel op invullen en hij berekent zelf een patroon, dat vind ik wel fijn.

@Elke, ik was net tegelijk met jou aan het schrijven! Ik hoop dat we dan een mooi babytrio zullen vormen deze maand . Hoewel ik en Xana vanmiddag eigenlijk al hadden afgesproken om alles hetzelfde te doen en tegelijk zwanger te worden, hahaha! Ik hoop trouwens echt dat ik het een beetje relaxt aan kan doen zo tussen ei en nod. Volgens mij is het heel ongewoon om dan al zwangerschapssymptomen te hebben, dus daar wil ik al helemaal niet te erg aan denken of op rekenen tegen die tijd.. Maar wie weet, misschien word ik wel zo ongeduldig dat alle goede voornemens het raam uit gaan
Rawr.
Wat wordt het druk hier! Gezellig! Maar moet even de tijd vinden om alles weer bij te lezen;) om jou vraag te beantwoorden broodje dinosaurus ik had 11-01 mijn NOD en ben in de ochtend netjes ongesteld geworden. Voor de 2e keer dus een mooie cyclus van 31 dagen, ben wel echt maar 2 dagen ongesteld geweest. Nu dus nieuwe ronde en 11-02 nieuwe NOD!
Hi allemaal!

Ik moet ook weer even een keer de tijd nemen om alles goed en geconcentreerd door te lezen, balen dat er nog geen postorve testen tevoorschijn zijn gekomen... Heb nog steeds goede moed voor jou nadaaitje? Spannend!!!

Over de app; ik gebruik Mijn Biolofische Klok en internet en controleer regelmatig of deze twee overeenkomen ;)

Wat betreft de alcohol.... Vandaag een beetje gezondigd want we hebben champagne gedronken om het huis te vieren en de vakanties te boeken 😊 Maar zit nu toch in de periode voor vruchtbare periode dus zal wel meevallen verwacht ik 😉
Hier eindelijk een beetje actie sinds ik op 9 november gestopt ben met de pil en nog niet ongesteld was geweest. Had gisteravond opeens donkerbruin bloedverlies, vanmorgen ook kleine beetjes rood bloedverlies op toiletpapier. En nu vanavond niks meer.

Meer mensen die zo weinig menstruatie hebben gehad de eerste keer?
@nurse: Ik werd na 10 jaar pil ook maar licht ongesteld, maar dat hield bij mij toch 3,5 dag in.. dus vergeleken met jou was het heeeeeeeel veel.. haha!!

@meisje: Jammer dat je ongesteld geworden bent. Ik vind het voor mijzelf geruststellend dat jij er heel rustig onder bent dat je maar 2 dagen ongesteld bent geweest. Voordat ik aan de pil ging, (16 jaar) was ik bijna een hele week ongesteld. 6 hele dagen was ik er wel zoet mee..

Dus maakte ik mij nogal zorgen dat het nu met 3 a 4 dagen al voorbij is en dat het zo weinig voor stelt.

Conclusie: ik moet mij niet zo druk maken. Ik zat al in mijn hoofd te denken dat ik misschien maar eens bij de huisarts langs moet gaan.

Bedankt voor de tips w.b.t. de app's. ik ga mij er ook eens in verdiepen!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Jaaa!! Ik heb de Mijn Biologische Klok app ook gedownload!!

Ziet er grappig uit.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Haha Laura, leuk!! Zou het soms wel in de gaten houden met agenda erbij en evt internet als je graag zo precies mogelijk wil want als je cyclus is veranderd vindt hij dat soms lastig 😉

Zie ook dat de profielfoto gelukt is, leuk!

@ jen, leuk dat je meeschrijft! In alle drukte was ik dat helemaal vergeten te zeggen Maar vind het wel leuk dat je meeleest en meeschrijft!

Nurse, fijn wat van je te horen! En fijn dat er eindelijk iets gebeurd in de zin van menstruaties... Op naar een regelmatige cyclus! ;)
Na een kort nachtje is het dan eindelijk zo ver..testen.. heb er 1 van de kruidvat gedaan die gaf heel lichy zwangerstreepje aan en toen clearblue (zie foto)!

wij worden papa en mama (als alles goed gaat tenminste) !!!!!

Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien!

https://imageshack.com/i/f051qJIoj
Wow gefeliciteerd!
Wow super nadaaitje GEFELICITEERD! !
Ohhh wauw, nadaaitje!!! Gefeliciteerd!!!!! Heel erg leuk!!!!
Hallo lieve meiden,

Vanaf het begin lees en leef ik al met jullie mee, durfde alleen niet te beginnen mee te schrijven.

Bang me te veel zorgen te maken om mijn eigen situatie, maar ja dat doe ik toch wel.

Jullie zijn alleen z'n leuke gezellige groep dat ik hoop toch met jullie mee te mogen schrijven.

Vanaf juli ben ik gestopt me de pil om samen voor ons eerste kindje te gaan.

De eerste 2 maanden ben ik gewoon netje na 30/31 dagen ongesteld geworden.

Echter sinds oktober is mijn cyclus een zootje, begin oktober begon ik met bruine afscheiding en dat heeft 4 weken vol gehouden ( je denkt ach het zal wel aan het stoppen met de pil liggen) toen was is er 4 dagen af, yes we kunnen er voor gaan. Helaas daarna weer 3 weken bruine afscheiding geen rood bloed te vinden. Begon me toch wat zorgen te maken en ben maar naar de huisarts gegaan, na wat onderzoekjes lijkt er in eerste instantie niks aan de hand. Na een halve week stopte de afscheiding, met weer wat hoop er weer tegen aan echter na 2 weken weer bruine afscheiding Dat is sinds gister weer voorbij na 2 weken, maar in die tussentijd toch maar weer even bij de huisarts langs geweest omdat ik sinds oktober niet meer echt ongesteld ben geweest. Nou gaf de huisarts aan dat de mogelijkheid er wel gewoon is dat er een eisprong is tijdens deze periodes dus nu sinds 6 dagen ovulatie testen aan het doen om te zien of ik mijn vruchtbare periode kan vinden, maar helaas tot op heden nog geen streepje op mijn ovulatie test

Sow heel verhaal hoop dat jullie er nog wijs van worden

Ben het iig even kwijt...

Ben trouwen 26 en vriend 25. Gaan voor ons 1ste kindje en NOD dus nog onbekend
Nadaaitje trouwens GEFELICITEERD!

En Meral natuurlijk ook nog!
Dank jullie wel :D

@Nadaaitje Wat super!Gefeliciteerd!!

@Anne-1985 oohhh Spannend he! Haha ik kon ook niet wachten en heb ik ook een early zwangerschapstest gekocht :p Maar ik denk niet dat het raak zal zijn heb eigenlijk helemaal geen last van kwaaltjes gehad alleen op maandag in eens een hele erg buikkramp maar dat was het :S en jij?

@Bruin-Uiltje Welkom Wat fijn dat er in ieder geval wel een eisprong is, ik hoop dat je snel je vruchtbare periode kan vinden.

Ik gebruik trouwens ook de apps: Get pregnant en ook Mijn biologische klok maar check ook inderdaad het internet of ze overeenkomen.
Dankje Jen,

Of er een eisprong is weet ik dus nog niet dat zoeken we nu uit met de ovulatietesten... Dus nog spannend.

Apps staan al wel klaar maar nog niet echt gebruikt, valt weinig in te vullen als je niet ongesteld word...
Nadaaitje gefeliciteerd!!!! Superleuk nieuws zeg. Jij hebt voorang hoor, heb jou tabelstatus al gelijk veranderd!

Alle nieuwe meiden welkom! Ik zal de tabel later vandaag verder aanpassen.

Ik heb zelf niet zoveel te melden. Voel me best ok en hou mezelf lekker bezig. Ik hoop dat als ik zo blijf ik weer eens op het werk kan gaan kijken, maar de ervaring is dat het verschilt per dag. Ik hoop dat het goed is met iedereen. Ik heb ook een app waarvan ik even de naam niet paraat heb. Superhandig om alle vragen van de verloskundige mee te beantwoorden!!
Wow nadaaitje! Gefeliciteerd!!! Vind het echt superleuk voor jullie!!!

Ben stiekum wel een heel klein beetje jaloers

Hoop zooooooooooooooo erg dat ik volgende week kan aansluiten bij jou en meral.... Maar ik probeer er niet teveel van uit te gaan...
quote:nadaaitje schreef op 16 januari 2015 @ 07:59:

wij worden papa en mama (als alles goed gaat tenminste) !!!!!

https://imageshack.com/i/f051qJIoj

Jaaaaa!!! Gefeliciteerd.

Ik ben ook wel een beetje jaloers, zoals Lollie ook eerlijk durft toe te geven. Maar ook echt oprecht blij voor jullie!!

Ben na mn werk nu ook meteen online gegaan om jouw uitslag te bekijken.

Super!!!!

Meral, je bent niet meer alleen!!
Jeeehhh nadaaitje!!! Gefeliciteerd !! Wat fijn..

Uiltje, welkom!

Ik weet niet of ik echt recht van spreken heb omdat ik zelf een van de nieuwste mensen ben, maar hoe groot/klein willen jullie het clubje houden? Niet alleen qua tabel maar ook meeschrijfsters? Ik schrijf ook in een ander topic maar merk dat ik het daar niet meer goed bij kan houden door de grootte van de groep (18). Ik zou het zelf fijn vinden als we ongeveer zo groot blijven zoals nu, zodat je echt mee kunt leven met iedereen Wat vinden jullie?
Rawr.
Het maakt niet uit hoe nieuw je bent. We zijn met z'n allen en iedereen mag inbrengen wat mij betreft.

Ik vind het niet heel erg dat er steeds anderen meeschrijven. Er zijn er ook, zoals ajc en suzy die niet (meer) actief meeschrijven. Ik ben het met je eens dat het om bij te houden onoverzichtelijk word. Het is natuurlijk ook leuk als zwangerschappen bij elkaar liggen voor het uitwisselen van ervaringen en voor het groepsgevoel. Wat dat betreft had er in de titel beter een datum kunnen staan. Ik denk ook, omdat de titel alleen 'gestopt met de pil' zegt dames zich graag willen aansluiten. Tot nu toe niet een probleem, omdat de meesten van de groep nog niet zwanger zijn. (Ik duim, ik duim!!) Als anderen het ermee eens zijn dat de tabel zo vol is dan zal ik iedereen die nu meeschrijft en erin wil erbij zetten en dan sluiten. Ik denk niet dat je op een openbaar forum kan zeggen dat anderen niet mee mogen schrijven, maar dan is de groep wel afgebakend.
Nadaaitje Gefeliciteerd!!! nu is Meral niet meer als enige zwanger haha!!!

Hier nog steeds nergens last van dus denk dat ik a.s. Zondag ongesteld ga worden helaas maar blijf positief en volgende ronde beter!

Qua meeschrijven maakt het mij niet uit als er steeds nieuwe meiden mee gaan schrijven maar om de tabel bij te houden is het makkelijkst om de groep daarvoor niet al te groot wordt denk ik.
Jaa Gefeliciteerd nadia!!

Ik heb vandaag toch nog steeds af en toe beetje bruin bloedverlies.. Dus nou ja we zien wel hoe lang het aanhoudt, mijn lichaam is in ieder geval weer een beetje op gang
Moet stiekem ook toegeven dat ik wel een beetje jaloers ben... Maar aan de andere kant denk ik, het komt wanneer het komt en misschien ook beter als na de verhuizing alles weer normaal is maarja, ik kan toch niet zolang wachten hihi! Dus gewoon verder proberen hier en als het lukt fantastisch en als het nog niet lukt dan komt het wat later... ;) neemt niet weg dat ik mijn vruchtbare dagen nog steeds in de gaten houd 😊 wachten is zoooo lastig!!
Vergeet niet te genieten van wat je wel hebt!! Neem dat wijntje met toastje zalm en filet. Geniet van het fit zijn en ga een dagje pretpark doen en lekker overal in. Saunaatje of gewoon de kroeg in.

Het komt, echt. Ik had het drie jaar geleden ook al gewild en nu opeens lukte het meteen.

You can do it!

( echt, eet die filet american .......damn wat zou ik graag een broodje willen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven