Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
@ Nadaaitje, we zitten inderdaad een beetje in het zelfde schuitje! Maar jij hebt wel veel geduld inderdaad als je volgende week pas test! Drink je ook geen alcohol enzo?

Vorige week deed ik het niets vermoedend nog wel, maar vanaf nu toch maar niet meer!

@ Elkebloempje, ik heb een beetje hetzelfde als jou, dat je zo weinig mogelijk troep wil slikken en liefst puur natuur. Maar bij Foliumzuur heb ik wel echt het idee dat het goed is om te doen, het teveel plas je uit, en uiteindelijk is het alleen maar aanvulling van vitaminen volgens mij.

@ Panda, super leuk dat je gaat verhuizen
Ladies ik haak voor nu ff af. Ik lig lekker in bed voor de tv. Volgens mij groeit de baby, ik heb bandenpijn (mwa pijn is groot woord, zeurend) en ben ik daarom ook misselijker nu.

Pinguin ik ga het regelen!

Vriendinnetje weet het hoor. Na een week 'buikgriep' viel ik al door de mand
@Elkebloempje, volgens mij is het in principe zo dat je bij een 'normale' cyclus gewoon altijd een eisprong hebt als je ongesteld wordt hoor.... maar ik ben ook geen expert dus ik kan het natuurlijk niet met 100%zekerheid zeggen

Hier nog even een update van mijn kant... ik weet natuurlijk niet of er een bevruchting heeft plaatsgevonden, maar ben de afgelopen twee dagen heel hard mn ei aan het aanmoedigen om een mooi plekje in mn baarmoeder te vinden (innesteling zou dan ergens nu zo'n beetje hebben moeten plaatsvinden)

Verder sinds na het eten af en toe mega steken in mn borst (alleen links), maar dat had ik vorige ronde ook (is het nu erger, of beeld ik me dat alleen maar in???? dat zou ik dan nu nog niet kunnen merken toch??)

kortom, gekkenhuis in het koppie! Hoop dat ik hem nog even leeg kan maken voor het slapen gaan....
@meral, wat balen dat je weer een rotdag had! morgen hopelijk weer beter, ik duim voor je!!
@ pinguin en nadaaitje, voor jullie hoop ik ook nog steeds!
Hallo allemaal,

Je mist inderdaad wel wat als je een dag niet leest hihi! Moest even bijlezen en excuus als ik iets vergeet 😉 Foliumzuur is ook een soort vitamine dacht ik dus een echt te veel zal je lichaam wel oplossen geloof ik, (door tr plassen geloof ik)

Elkebloempje, ik snap best dat je af en toe onzeker bent over je eisprong en of deze wel daadwerkelijk plaatsvind! Deze twijfel heb ik ook wel eens, zeker als ik me vervelend voel ofzo! Misschien dat een ovulatie test zou helpen puur voor je gevoel?

Meral, balen dat je dag vandaag zo zwaar was... Maat hopen dat die eerste weken wat snel gaan en straks echt kunt gaan genieten! Lijkt me trouwens wel heeel bijzonder om te voelen/ ervaren dat de baby groeit....

En hartelijk dank voor het aanpassen van de tabel!!

Lollie, snap goed dat je vanalles voelt en twijfels of het echt is of tussen de oren zit.,, heb ik ook last van geloof ik 😊 Wachten is vaak het beste maar ook moeilijk , heel moeilijk!

Xana, fijn dat je je beter voelt en dat jullie er straks ook echt voor kunnen gaan, spannend!

Pinguïn snap je ongeduld goed! Wij zijn nu ook aan het kijken voor vakanties en dat is zoo gek, ergens hoop ik lekker op vakantie te gaan en ergens hoop ik dat ik dan al bijna niet meer weg kan hihi! Dubbel maar aan de andere kant kan het ook nog heel lang duren en dat moet je daag weer heel lang rekening mee houden, lastig!

Hier is het verder lekker rustig nu, alleen huisdingene regelen maar wat viel er een last van me af toen alles rond was hihi!

Hoe is het verder met iedereen?? Hoor graag van jullie, vind het leuk om te lezen hoe het gaat 😊😉
Zooooo.... twee dagen niet gelezen (= 3 pagina's doorlezen..)

Bedankt voor het warme welkom iedereen!

En ik bied ook gelijk maar mijn excuus aan voor de onrust die ik heb veroorzaakt, schaam schaam..

Zelf ben ik ook erg onzeker of er wel een eisprong plaats vindt bij mij. mijn cyclus is in ieder geval aardig regelmatig en behoorlijk kort, dus dat zij mij gerust moeten/kunnen stellen (maar dat doet het niet!!!)

Ik heb ook overwogen om een ovulatietest te doen en temperatuurschema's bij te houden.. Maar dat is allemaal niks voor mij.

Ik heb wel besloten dat ik ook binnenkort ga beginnen met foliumzuur. Dit weekend maar even langs de apotheek.

Als goed voornemen voor 2015 had ik gesteld dat ik zou stoppen met alcohol.

Nu is 26 januari mijn NOD, maar ik ga 24 januari naar vrienden van Amstel live. Dilemma!!

Mijn eerste gedacht was, dan drink ik die dag gewoon een paar biertjes, maar ik overweeg nu om dat toch maar vooral niet te gaan doen!

A.s donderdag ook nog een bruiloft, maar dan drink ik gewoon niet. Dat vind ik niet zo lastig.

Maar de vrienden van Amstel, wil ik al zo lang een keer heen! En nu ga ik.... tja..

Voor Meral, heel veel sterkte met alle bijkomende eigenaardigheden.. hoop dat je snel weer opknapt!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Hihi de pagina's gaan hard he Laura, maar altijd heel leuk om te lezen vind ik!

Snap je alcohol dilemma goed! Zelf ben ik niet zo'n drinker dus dat valt weer mee en de keus is dus makkelijk gemaakt voor mij 😉 Misschien is het iets voor je om te bobben?? Dan heb je ook een goed excuus om niet te drinken.. Maar ik weet niet want je normaal altijd doet met feestjes e.d. 😉
Ik ben ook zeker geen overmatige drinker, panda!

Maar op een feestje, vind ik het wel lekker.

We gaan met een grote groep mensen met de bus die kant op. Bobben, wordt hem dus niet. (zie het al voor mij op zo'n grote touringcar.. haha!!)

Ik heb nog even om er over na te denken.

Ik sluit mij trouwens niet aan bij de fb-groep. ik vind de anonimiteit van dit forum juist zo lekker!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Zwanger zijn is echt leuk hoor! (ik roep het nog maar een keer) Ik ben beroerder dan de meeste anderen dus trek je er niks van aan. Ik ben ook nog steeds blij, geen spijt. Ik baal soms en vind het spannend, maar geniet ook.

Zo! Kan ik met een gerust hart weer verder slapen
Hup ei van Lollie!

Panda gefeliciteerd met jullie huis!
Snurken jullie mannen ook?? Ik lig op de logeerkamer nu. Best fijn hoor in mijn oude vertrouwde kinderkamerbedje, maar slaap liever samen. Weer een gebroken nacht en de baby is er nog niet eens!!

Ben trouwens niet misselijk nu, yeey!
Goeiemorgen nachtbrakers! ;)

Ik wilde er niet aan toe geven, maar heb ook heel wat liggen malen vannacht! Alle symptomen die ik vorige week had zijn eigenlijk al wel weer zo goed als voorbij. (na 2 weken denk ik) Maar goed als ik toch zwanger zou zijn moet dat dan ook al bijna een maand zijn, dus ik neig nu toch weer meer naar niet zwanger. Maar ipv vrijdag ga ik misschien wel morgenvroeg nog n keer testen.

Hebben jullie ook dat je overdag er vaak helemaal niet zo aan hoeft te denken, maar kom je savonds thuis, of lig je in bed, dan bestaat er niks anders meer dan de vraag of je misschien zwanger bent?

Vermoeiender dan ik dacht :|

Lollie ik hoop dat je ei goed geluisterd heeft haha! En dat gekkenhuis int koppie en inbeelden kan ik me dus alles bij voorstellen! Terwijl ik normaal heeel geduldig en nuchter in dit soort dingen ben! (Misschien toch zwanger? :P)

En Laura, dat vind ik ook lastig inderdaad! Ik denk dat ik 2 biertjes zou drinken en meer niet.. maar goed, zelf doe ik t nu toch voor de zekerheid maar niet, terwijl ik ook wel echt graag een wijntje of biertje drink. Maar om mij heen hoor ik zoveel verhalen van vrouwen die gedronken hebben in de eerste weken omdat ze het gewoonweg niet wisten dat ze zwanger zijn. Ook dat iedereen meteen gaat vragen, 'oh ben je zwanger?' .. Lastig!

Meral wat vervelend dat je nu al gebroken nachten hebt! Mijn vriend snurkt gelukkig niet, maar ik zou er ook niet tegen kunnen! Ik hoop voor je dat de misselijkheid hele dag weg blijft!

Fijne dag allemaal
Pinguïn haha dat heb ik ook hoor. 'S avonds en 's nachts lig ik er veel meer aan de denken. Soms om gek van te worden.

laura, ik drink ook eigenlijk nooit. Maar ik zou gewoon een paar biertjes of wat dan ook nemen. Straks ga je jezelf alles ontnemen terwijl het miss nog maanden kan duren voor het raak is.(Hoop ik niet natuurlijk.) Dan kun je beter maar gewoon nog even genieten. Anders word het zo moeilijk.

Meral, wat vervelend dat je nu al wakker ligt, en dan is die kleine er nog niet. hopelijk heb je toch nog wat geslapen hihi. Mijn vriend snurkt gelukkig niet . Maar weet dat mijn vader er ook altijd wat van kon. Vreselijk als of hij het hele bos aan het omzagen was hahahah.

Meisjevf hoe is het met jou? Alweer bijna klaar voor het ei te vinden:)

fijne dag allemaal!
hallo allemaal :-)

pfff mijn nod is aanstaande zondag en voel op dit moment helemaal niks dus ga ervan uit dat ik niet zwanger ben en gewoon ongesteld ga worden.....terwijl ik afgelopen zondag en maandag zo'n pijn in mijn borsten had en gisteren krampen kreeg ik een beetje hoop maar aangezien alles weer normaal voelt ga ik er niet meer vanuit......

Zal vanmiddag het ziekenhuis bellen of we die test ook in een ziekenhuis dichterbij kunnen doen want 3 uur rijden ervoor is ook weer zoiets maar geen idee of dat ook kan.

Verder snurkt mijn vriend alleen als hij op zijn rug ligt dus dan duw ik hem op zijn zij en dan is het weer rustig en slaap ik verder haha!

Veel succes iedereen en pinguin ik ben benieuwd naar je test!!!
Anne, dat wil niks zeggen natuurlijk. Het kan gewoon nog! Duim voor je, op gewoon een positieve test! Maar welke test in het ziekenhuis als ik vragen mag? Staat miss in het begin van het topic?
Mijn vriend is 5 jaar gesteriliseerd geweest en 18september heeft hij een hersteloperatie ondergaan, de uroloog was gelukkig wel positief en hadden technisch gezien 40% kans op natuurlijke zwangerschap maar na 3 maand doen ze een sperma test omdat na een sterilisatie een man anti-stoffen aanmaakt en dus we niet weten wat het kwaliteit is en ook kunnen de zaadleiders weer dichtgroeien dus vandaar.....
Oh oke, hopelijk krijgen jullie een goed bericht. En is alles prima!!
Anne ook al voel je nu niks geks, alles kan!! Het percentage dat meteen zwanger is ligt ook laag en inmiddels ben ik 9 weken dus hou de moed erin! Hopelijk lukt het jullie zonder verdere medische hulp.

Lollie voor ons is volgende week vrijdag allebei een spannende dag! Zou toch tof zijn als je aangemoedigde ei gedaan heeft wat het moet doen. Niet te hard aanmoedigen he, straks wordt het een drieling

Hoe is het met de meiden die nog aan het wachten zijn of ze wel of niet ongesteld gaan worden. Houden jullie het nog een beetje vol? Die spanning is vast slopend!

Hier uiteindelijk maar een pilletje van de huisarts ingenomen vannacht. Probeer ze zo weinig mogelijk te slikken. Uiteindelijk vanmorgen van 8.30 uur tot 13.30 uur aan een stuk door geslapen. Voel me nu wel moe, maar verder redelijk goed. Zelfs een tosti gegeten. Vanavond even bij mijn omaatje (85 jaar) op visite als het zo blijft. Mijn vriend gaat de computer maken, want ze kan niet meer mahjongen Ze is af en toe een beetje dwingend (kerstmis), maar ook wel heel schattig. Ze kwam de dag van de echo bloemen brengen en bananen, omdat ze weet dat ik die sinds ik zwanger ben graag eet. Ze belt iedere paar dagen om te vragen of ik nog ziek ben.
vandaag dag 7 over tijd en geen gevoel dat ik het moet worden zoals de afgelopen dagen, ben wel meer emotioneel dan normaal.. ben een gevoelig mens maar dat ik al moet huilen van iets op het nieuws is wel erg overdreven haha! Verder helemaal geen symptomen..

Komende week is wel extra spannend want ik heb volgende week dinsdag een sollicitatie gesprek bij een dierenarts, vanaf 15 maart ben ik werkloos dus ik hoop heel erg dat ik de baan krijg.. dus zit in dubbele spanning.

Pinquin: super spannend morgen testen!!! Ik ga voor je duimen
Oh dubbel spannend inderdaad Nadaaitje! Super leuk bij een dierenarts, Zal voor je duimen!

Anne voor jou ook spannend zeg! Hoop dat het zonder al die onderzoeken al gelukt is..

Haha meral klinkt als een heel lief omatje!:) En het lijkt me vreselijk als je hele tijd nergens zin hebt om te eten, daar wordt je natuurlijk ook niet fitter van. Haha en toch willen wij ons ook allemaal zo voelen.

En tja mijn spanning was niet meer te houden, was vandaag super chagrijnig en ook emotioneel idd. En gisteravond ook een film gezien waar ik half uur lang gehuild heb! (If I stay, voor wie ook zin in n huil film heeft) Dus ik heb het net mijn vriendin gebeld om langs te komen en alles verteld! (Andermans geheimen kan ik heel goed geheim houden, maar nu kan ik het voor mezelf nog geen week voor me houden ) Nu kan ik er weer even tegen aan! En ja ik zal de uitslag natuurlijk laten weten morgenvroeg!
Jaa! If i stay is echt zo zielig!!!! Ik moest vd week ook zo huilen om hachiko en marley & me.. tranen met tuiten :p

Wat goed dat je het toch iemand hebt verteld pinguin.. anders voel je je heel alleen. Mijn beste vriendin weet er ook van en de beste vriend van mijn vriend ook anders word je gek hihi

Meral mog maar 3 weken dan zit je op de 3 maanden en zijn je klachten zo goed als voorbij, ik blijf optimistisch voor je
Hier hebben wij het ook aan een aantal mensen verteld dat we proberen zwanger te worden. Het ligt echt zo vaak op het puntje van m'n tong dat ik er soms echt over moet praten en ik ben sowieso een redelijk open boek...

@nadaaitje, ik ben heel benieuwd naar jouw test, vrijdag testen toch?

@ Anne, hopen op een positieve uitslag voor jullie in het ziekenhuis! Zou het wel al kunnen dat het evt nu al raak kan zijn?

Verder iedereen succes met wachten... 👍👍
Ik wilde eigenlijk wachten tot volgende week woensdag dan ben ik twee weken over tijd.. maar me vriend kan niet lang wachten dus denk dat ik vrijdag opnieuw ga testen haha :p
Hihi spannend hoor! En wat knap dat je zolang kunt wachten!! Duim voor je voor een positieve test!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven