*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joepie, de laatste hete dag is voorbij!

Movamoba, ik heb kaartje van geboortepost van mijn nicht, was netjes paar dagen na de geboorte dus dat is bij hun gewoon goed gegaan. Maar is wel vervelend als je niks hoort.

Hier verder weinig nieuws te melden.
hoihoi,

ik zit nu lekker met m'n voetjes in een koud voetenbadje (naar mijn mening te koud, maar het moest van m'n vriend) en het is stiekem best lekker. Ik had zo'n last van m'n rechtervoet (rood en jeukerig), blijkt dat ik een sluimerende vorm van wondroos heb. Ik heb een antibiotica-kuurtje meegekregen voor een week. Het was nog een hele kunst om er een te vinden die ik mocht hebben, maar het is toch gelukt. Nou maar hopen dat het snel minder wordt.

Wij gaan de kaartjes via geboortjekaarstjes.nl doen en dat bevalt tot nu toe prima, misschien een idee?

Verder vandaag de klossen opgehaald, van 't weekend de boel er maar eens onder zetten. Het komt echt dichterbij!

Fijne avond nog!
Hallo allemaal!

Wat komt het al dichtbij hè en voor sommigen van jullie al helemaal! Spannend hoor! Ik ben benieuwd wie er als eerste zal gaan bevallen...?

14 kilo vond ik zelf al best veel, omdat ik vorige keer vooral de laatste 2 maanden nog veel ben aangekomen.. maar ja, zoals iemand anders hier ook al schreef, vorige keer is het er ook zo weer afgegaan, dus dat zal nu vast ook wel zo zijn... hoop ik haha.

Missworld: die van ons lag eerst ook in een stuit, maar nu ligt hij weer goed. Hij was zelfs al ingedaald, maar dat kon nog veranderen.

Fijn Belle dat je nog een echo krijgt, ik helaas niet.
oh, snik mn berichtje weer weg...

Nog een beetje kunnen slapen vannacht met de warmte? volgens mij heb ik beter geslapen dan manlief, want die trof ik vanmorgen aan op de bank :-) Ik heb al wel paar dagen zo'n ventilator aan staan in de slaapkamer en dat bevalt zeker wel met dit weer :-)

Blij dat het vandaag weer wat koeler wordt! (en de komende dagen) kan het even een beetje afkoelen in huis en kunnen we weer wat moed verzamelen om wat in huis te doen :-)

Mijn geboortekaartjes zijn gelukkig ook helemaal klaar, en wat ben ik er blij mee! Precies wat ik zocht. (bedankt nog voor de tip van een van jullie op : iedereenmaghetweten.nu) superservice en kon allerlei dingen aangeven, hoe ik het wilde hebben etc. na paar proefpdfjes en een proefkaartje per post is het nu lekker klaar. Echt binnen een paar daagjes helemaal geregeld!

allemaal fijne dag!
hoihoi,

idd blij dat het koeler is! Ik heb nu de voordeur (half) (het is zo'n deur waarbij de boven- en onderkant van elkaar af kunnen) en de achterdeur open staan. Waait lekker door dus. Het scheelt meteen 3 graden!

Winterlelie, ik wist niet dat dat kon, van wel ingedaald weer terug omhoog? Lijkt me beetje pijnlijk.. Hier nog niet ingedaald, het schijnt met de 2de soms niet te gebeuren.

Lino, heb je al moed verzameld om wat te doen in huis? Ik ga het nu doen
Hier ben ik ook weer eens. Heb weer regelmatig in het ziekenhuis gelegen. Maar nu gaat het wel weer. En we hebben een datum gekregen dat ik ingeleid ga worden. Woensdag 13 augustus is het zover!
Vivalover, spannend. Lijkt me wel gek om nu al te weten wanneer je gaat bevallen. Maar voor jou ook wel lekker dat je weet dat het nog maar eventjes duurt. Ben benieuwd of je dan ook de eerste bent.

Lino, ja leuke kaartjes daar he. Zag er een kaartje van hangen bij de vk zo kwam ik aan adres. Misschien hebben we straks hetzelfde kaartje.

Hondje, bij mij was de eerste ook niet ingedaald tot aan bevalling. Gebeurde wel vaker volgens vk. En als ie helemaal is ingedaald kan ie volgens mij niet meer terug maar soms zakken ze beetje in bekken en dan kunnen ze zich nog wel omhoog werken.

Vind het nog niet echt koel vandaag, maar gelukkig hoef ikniet te werken dus hou het wel vol.
Hondje, volgens de VK kan dat tot 36 weken (dacht ik... haha, word ook zo vergeetachtig). Dat indalen dat voelde ik trouwens nu echt zo veel meer. Bij de eerste heb ik er niets van gemerkt, maar nu bij de tweede had ik continu zwaar pijnlijke steken.. ik dacht dus ook al bij mezelf, hij is vast aan het indalen en toen was het dus ook zo. Nu hopen dat hij lekker blijft waar hij is en er niet weer uitplopt haha.
Hallo!

het was hier heerlijk vandaag met zo'n 21 graden en een behoorlijke zw wind :-). De deurtjes staan nu ook lekker open..lekker doortochten!

12-9 Dus jij was het :-) als zwangere mag je ook wat vergeetachtig zijn :-). Heb jij ook een 'fotokaartje' of gewoon een standaard..Die van mij heb ik laten aanpassen naar de kleuren die ik zelf in mijn hoofd had, en dat was allemaal geen enkel probleem. Ze kon alles veranderen/aanpassen naar mijn wensen zeg maar. En het kostte ook verder niks extra, super dus!

Vivalover, dat gaat gelukkig voor jou opschieten dan, nog een kleine twee weekjes...spannend hoor. (waren eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met je was..:-). Wel vervelend hoor, dat je steeds naar het ziekenhuis moest enzo...ziet alles er verder er wel goed uit mbt de grootte van je kindjes enzo??

Hondje, het moet verzamelen vandaag is niet echt gelukt, snik! Het weekend zal er ook niet zoveel van komen ben ik bang...nou ja volgende week dan maar weer :-)

Allemaal fijn weekend!
Lino, we hebben nog geen keuze gemaakt heb 2 leuke gezien, maar geen fotokaart. Maar we willen ook nog even boeken bij de drukkerij halen om te kijken.
vivalover: wat spannend dat het er nu echt aan zit te komen, je kan al gaan aftellen! Hoop dat alles mee zal vallen.

hier is het ook lekker afgekoeld, wel fijn, heb vannacht niet zo lekker geslapen, maar vanochtend nog heerlijk een paar uur geslapen.

Kaartjes van geboortepost moeten morgen binnenkomen, dus ben benieuwd, hoop dat ze inderdaad komen, want vind het wel heel leuk dat je ze helemaal zelf kan ontwerpen.

gisteren trouwens nog een tip gekregen van een vriendin: in plaats van de perineum olie kan je tijdens de bevalling een lauw-warm nat washandje op dat gebied houden (of dat doet de vk dan) dan wordt de huid ook soepeler... hielp bij haar in elk geval.

hier de laatste keer nog geen indaling, maar wel een kleine die steeds op de bekkenbodem "springt". voelt niet ideaal, maar zal er wel bijhoren.

Hopen dat het weer zo blijft, hier was het heerlijk koel maar zonnig, dus dat wordt een goed weekend!

fijn weekend allemaal!
Ja de kindjes groeien goed. Afgelopen dinsdag wogen ze 2187 en 2240. Ze zitten precies op de curve van een eenling. Hartstikke mooi dus!

Aanstaande dinsdag moeten we voor de laatste keer naar de gyn. Gaan we de inleiding bespreken... Nog maar 11 nachtjes slapen. Wordt spannend he? Ik ben benieuwd of ik dan inderdaad de eerste ben hier die bevallen is.
Vivalover, wat vreselijk spannend zeg , wauwwww...Ben je zenuwachtig??

Wat fijn dat ze zo goed groeien zeg!! Trotse mama nu al haha...

Ja de Vk zei dat ze t pas een stuit mogen noemen met 34 weken officieel. Ik maak me nog geen zorgen, alleen weet ik wel dat de baby echt al lang zo ligt zeg maar...

Ik heb ook een paar geboorte kaartjes op het oog, stuk of 3 waaruit ik moet gaan kiezen haha maar ik kan geen keuze maken haha...zal ik lief doen of romantisch of subtiel wit gewoon ook al word t een meid hahaha...

Ik zal die site eens bekijken van iedereenmaghetweten.nl

Fijne dag meiden xxx
Hoi Hoi,

Vivalover: Fijn dat je al weet wanneer je gaat bevallen. Waarom gaan ze je inleiden als alles nog zo goed gaat met de kindjes (of heb ik iets over het hoofd gelezen). Maar in ieder geval erg spannend.

Ik heb echt een klote ( sorry moet even zo) week achter de rug. Heb de hele week maar 3 uurtjes geslapen vanwege het weer en dat alles in de weg ligt (borsten en buik). Heb de afgelopen dagen dan ook regelmatig een traantje gelaten van vermoeidheid. Hopelijk gaat het komende week beter.

Vanmiddag ga ik lekker samen met mijn man naar Antwerpen even lekker met z`n tweetjes. We hebben een hotelletje geboekt en komen morgenavond weer naar huis. Nog even met z`n tweetjes voor de "grote storm"begint .

Fijn weekend allemaal

Groetjes,

Twisje
Twisje, ja vervelend dat je zo slecht slaapt. Kan daar ook erg slecht tegen. Heel veel plezier in Antwerpen en hopelijk kom je er weer een beetje van bij.

Missworld, hier ligt kleine ook nog met koppie boven. En ik had het bij de eerste ook. Maar toen ik voor echo naar zh moest, was meneer toch gedraait. Maar ik had toen ook zoiets van hij ligt al hele tijd zo waarom nog draaien, maar schijnbaar ligt het als ze groter worden toch niet meer zo lekker met hoofd boven. En nu ligt ukkie weer precies hetzelfde als eerste, dus waarschijnlijk heeft het ook iets met vorm van de baarmoeder te maken.

Weet niet meer precies wanneer hij toen gedraaid was, volgens mij pas met week 34/35.

Vind het nog wel steeds warm hoor, maar goed zweet loopt niet meer hele dag langs mijn rug.

Vanmiddag nog even shoppen en verjaardag van vriendinnetje en dan nog 1 weekje werken!
En site iedereenmaghetweten.nu niet .nl
Hey meiden,

De laatste x bij de VK lag ons kindje niet goed, maar de 2x daarvoor lag de beeb wel netjes met zn hoofdje naar beneden.

Wat ik zo raar vind is dat ikzelf echt geen flauw idee heb hoe de baby nu ligt. Tuurlijk voel ik wel van alles, maar kan het echt niet onderscheiden hoor......mij kunnen ze dus alles wijsmaken.

Fijn weekend allemaal
Hoi allemaal,

oooooh Vivalover wat onzettend spannend voor jou zeg... komt dichtbij he?

Ben je al helemaal klaar met t kamertje enzo? Ben inderdaad benieuwd of je de eerste bent! '

Ilona, ik heb ook geen flauw idee hoe t kindje ligt hoor, kan dat echt niet voelen. Vandeweek echo gehad, en hij schijnt nu goed te liggen, maar was gisteravond zo aan t rommelen dat tie ook weer anders kan liggen nu.

Twisje, geniet lekker van je weekendje Antwerpen, leuk! Erg he, dat slechte slapen. Kan er ook niet tegen. Hoop voor je dat t snel wat beter gaat.

Mn verlof is begonnen!! Ben zo blij, was t goed zat afgelopen weken.

Afgelopen donderdag partneravond gehad van zwangerschapsgym, erg leuk en interessant! Meer van jullie m al gehad?

Maandagochtend eerst nog even naar de gyneacoloog, ga vragen of tie kan schatten hoe groot/zwaar t kindje is.

Daarna door naar Limburg, ga een midweekje met mn moeder en zusje naar Centerparcs, ff relaxen. Is vriendlief ook ff een paar avondjes alleen, die gaat nog ff klussen enzo in huis, die heeft al een last van nesteldrang, hahaa.

Fijn weekend allemaal!
Twisje, wat vervelend voor je zeg! dat je zo weinig hebt geslapen...ik kan daar ook heel slecht tegen, en word dan ook superchagrijnig...Hopelijk met dit ietsje koelere weer gaat het weer wat beter...en veel plezier, even lekker saampjes!

Ilona mij kunnen ze ook alles wijsmaken hoor, ik voel het ook niet zo...(ja alleen de voetjes die ik constant tegen de bovenkant van mijn ribben voel schoppen..) :-) Bij mij ligt het ook al weken met koppie beneden...aangezien ik bijna 36 weken ben, hoop ik wel dat het zo blijft liggen. Is trouwens bij mij nog niet ingedaald...bij mijn eerste zwangerschap was het echt al met 34 weken ingedaald (tweede schijnt vaker later te zijn met indalen..)

Missw, lastig he, kiezen :-) Jij hebt i.i.g. nog eventjes de tijd :-)

Bij mij gaat slapen op het moment best aardig moet ik zeggen, paar weken geleden ging het slechter...ook kan ik nog vrij soepeltjes omdraaien...lig ook nog niet met een kussen tussen mijn benen ofzo. (wel geprobeerd, maar kreeg het er echt superwarm van )
Twisje, kop op meid...maar ik weet hoe je je voelt haha ik kan ook nu vrij weinig hebben zeker als ik slecht geslapen heb...Ik ga er ook zeker 2x per nacht uit om te plassen, dan weer om een raam open te zetten en nog een x vanwege de warmte...

Ik laat ook af en toe een snik en een traan laatste dagen hoor...voel me zo afhankelijk en beperkt maja....

Ik voel wel overduidelijk het hoofjde boven haha echt zon bolletje voel ik dan. Ja ik hoop dat t wel uit zichzelf draait.

Lekker bassist nog een paar daagjes weg, wij gaan ook over 2 wkn naar de ardennen met een groepje. Boeken mee, laptop mee en op een ligstoel voor 2 dagen haha....
hoihoi,

Twisje, balen van je week. Ik hoop dat het weekendje super bevalt en je weer helemaal opgelaaid bent.

Vivalover, spannend! Wel apart dat je weet wanneer je gaat bevallen. 13 aug is een mooie dag, dan is m'n vader jarig .

En ook fijn dat het met de beebs goed gaat, een hele geruststelling.

Het slapen gaat hier in fasen. Dan weer een paar dagen super slecht, dan weer wat beter. Alsof ik super moe moet zijn om goed te kunnen slapen.

Wat leuk dat sommigen van jullie nog een paar dagen weggaan. Ik vind het al eng om meer dan een uur te moeten rijden, maar jullie hebben groot gelijk hoor! Misschien ben ik gewoon een schijterd, maar ik ben niet meer graag ver weg.

M'n voet is trouwens nog steeds niet genezen (wondroos). Ik hoop dat de antibiotica snel aan gaat slaan, ik wordt gek van de jeuk.

fijne avond nog!
Ik ben nu bij mijn moeder; die woont op 225 kilometer van ons vandaan en ik denk dat dat ook de laatste 'verre' reis voor de bevalling wordt. Al weet ik natuurlijk nooit wat er gaat gebeuren en tja, als het nu begint, dan wordt de baby maar hier geboren. Er zijn hier een heel aantal ziekenhuizen in de buurt, o.a. het ziekenhuis waar ik zelf geboren ben, dus ik maak me niet echt zorgen. Mijn man is er nu ook, dus de drie belangrijkste personen zijn in de buurt.

Het slapen gaat bij mij redelijk goed, al was ik vandaag wel een beetje vroeg wakker. Het is gelukkig niet meer zo ontzettend warm.

Ik moet de geboortekaartjes nog steeds uitzoeken, wordt nu echt wel tijd. Ik doe verder trouwens weinig anders dan zitten en slapen op het moment . Gisteren was ik een stukje gaan fietsen, maar dat was het dan weer wat beweging betreft. Ik ga nog wel naar zwangerschapsyoga en ik heb vorige week nog gezwommen, dat ging nog prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vivalover, spannend hoor!!!

Twisje, balen, nu even lekker bijkomen samen met je vriend.

Hier ook een slechte week, dochterlief wordt steeds rond 5 uur wakker en op een gegeven moment breekt dat je zo op.. maar ik probeer mezelf maar voor te houden dat dat nog altijd beter is, dan als de baby er straks is, want dan wordt het de eerste weken waarschijnlijk weer om 11 uur, om half 2, om half 5... hahaha.

Mij kun je ook van alles wijsmaken, de VK zegt heel vaak, kijk hier voel je het ruggetje of hier voel je het hoofdje.. voel maar. En dan pakt ze mijn hand en duwt ermee op mijn buik, maar ik voel dan helemaal niets.. dus gaat ze harder duwen.. uiteindelijk zeg ik dan maar: oh ja, ik voel het.. gewoon om van het geduw af te zijn hihi.

Hondje succes met je voet!
Meldplicht! Ik ben weer terug van 2 heerlijke weken zuid-frankrijk. Het was heel leuk weer 2 weken fulltime met z'n vieren door te brengen. Ga straks alles lezen maar goed om te zien dat er nog geen babies geboren zijn (als ik het goed heb gescand). En weer een getrouwde vrouw erbij? Nou ja, eerst maar eens goed lezen en dan reageren.

Ik slaap trouwens ontzettend k.... Heel onrustige benen; laatste 2,5 week werken zal wel zwaar worden zo.

Groet, mamayahoo
Hehe,

Week 36 alweer! En gelukkig niet zo warm meer. Ik heb het net als jullie heel zwaar gehad met die hitte en er kwam echt werkelijk niets uit mijn handen. Het voelt ook nog steeds alsof er lood in mijn benen zit, hebben jullie dat ook? Maargoed we hebben het er voor over. Slapen wordt ook lastiger maar ik haal mijn uurtjes wel hoor. Is ook makkelijk praten voor mij. Ik heb geen extra kind rondlopen! (Respect trouwens voor al die mama's!)

Vivalover wat spannend! En fijn dat de twins het zo goed doen! Ze worden sterrenbeeld leeuw (2 welpjes, haha).

Mamayahoo fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. Helemaal opgeladen dus?

Ik ben trouwens vorige week naar het ZH geweest voor wéér een echo voor de nierbekken van de kleine te kijken en dit keer was alles oké! Phoeeeh, echt blij! Heleboel zorgen voor niets geweest! Ik hoef dus niet meer op controle, mag gewoon thuis bevallen maar ik heb wel gezegd dat ik op nacontrole wil bij de kinderarts als de beeb geboren is. Gewoon voor de zekerheid.. Fijne zondag iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven