Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Tabel heeft weer een update (F5)

@Haefka, hoe was je echo vandaag??

Cursus

Vorige zwangerschap heb ik vanaf week 18 tm week 25 zwangerschapspilates gedaan. Had graag nog wel even door willen gaan, maar door omstandigheden had ik de daarop volgende lessen gemist en toen ben ik er maar mee gestopt.

Want 5x niet komen en dan alleen de laatste 2x weer wel (ging per 7 lessen) vond ik ook niet zo netjes staan.

Dit keer heb ik nog geen idee. Aan ademhalingstechnieken heb ik niks gehad (heb de hele verlosafdeling bij elkaar geschreeuwd, ik was schor en mijn vriend had oorpijn, zegt genoeg nietwaar hahahha) ***meiden die zwanger zijn van nr 1 niet afschrikken nu hoor, ik ben gewoon een mietje haha***

Mijn vk doet alle echo's zelf, incl de 20w echo. Wel prettig. Wil ook weer een 3d echo laten maken rond 26w die zijn zo mooi joh!!
Engel, wat leuk dat je al een dochter van 17 hebt. Ik was zelf 13 toen ik nog een zusje kreeg en vond het helemaal top. Ik weet er nog heel veel van en was echt een tweede moedertje. Heeft ook heel lang geduurd voordat ik haar als " gelijkwaardig" zag. Ik omschrijf het een beetje raar maar zag haar heel lang als mijn kleine zusje die ik moest beschermen en adviseren. Ze redt zich prima dus daar heeft ze mij helemaal niet voor nodig

Ik heb de laatste drie dagen behoorlijk last van hoofdpijn. Ik kom maar er maar niet vanaf. Hoort dit er ook bij of is het iets anders? Ik slik er maar niets tegen maar word er niet blij van.
Hihi ringel, heb jij het ouwerwetse kortjakje nog gedaan? Gelukkig heb ik een modernere juf, waar je mocht puffen in je eigen tempo. Toch relaxter!

Biaha, al een zichtbaar buikje? Goh, gaat hard!

Bluester, je mag gewoon 6 paracetamols op een dag hoor! Zou het niet doen, 6, maar 1 of 2 mag best. Vorig jaar heb ik ook een periode van hoofdpijn gehad, en deze tip van de huisarts gehad. Beterschap!

Vandaag mijn eerste werkdag na een opleiding en een week vakantie. Zal me benieuwen hoe het gaat.......
De tabel ziet er echt leuk uit zo, met al die hartjes. Nu vind ik het wel jammer dat ik er nog geen heb staan, maar morgen zal ik 'm, als alles goed is, horen! En dan kan ik ook gaan bellen voor een echo-afspraak. Die wordt hier ook bij het diagnostisch centrum gedaan. Dus dat zal volgende week wel ergens gaan gebeuren.

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik bij de thuiszorgorganisatie zo'n cursus gedaan. De informatie die je daar kreeg vond ik heel goed. Ik vond het wel prettig om van tevoren het technische verhaal te kennen, zodat ik me een beetje kon voorstellen dat het inderdaad wel heel erg zou worden

Ik voelde me daar wel goed voorbereid door op de ene of andere manier. Wat ik niks vond was dat we zo weinig bewegingen en oefeningen deden, alleen gigantisch veel bekkenbodemoefeningen, want dat was zooo belangrijk. Is het ook wel, maar die kun je zelf ook echt wel, zonder die juf. Ik wilde meer gym, zeg maar. Ik deed daarnaast nog wel zwemmen, maar dat stopte in de zomervakantie, toen ik juist op 't einde zat.

Nu wil ik ook weer gaan zwemmen, want dat vond ik wel heel lekker en ik wil eigenlijk iets van zwangerschapsfitness ofzo, maar dat heb ik hier nog niet kunnen vinden. Als dat er niet is, wil ik gaan yoga'en. 't Liefst zou ik daar al eerder mee beginnen dan pas de laatste tien weken ofzo, maar dat doen ze hier dan weer niet helaas.

Oja, en voor de pufoefeningen zou ik het echt niet doen. Dat heb je zo geleerd en de houding vind je ook wel, of niet... Wat Biaha al zei.

Bij mij ging 't zo snel, dat ik niet eens kon zeggen tegen de vk dat ik niet op m'n linkerzij wilde liggen, want het was al te laat om van 't bed af te klimmen.

Ik vind 't trouwens nog best goed uit te houden in de zon, als ik maar af en toe even binnen kan afkoelen. Gisteren zijn we gaan zwemmen met dochter, zij voor 't eerst in d'r zwemband. Dat vond ze helemaal leuk, echt zo schattig om te zien. Dus nu heb ik wel weer zin om vanmiddag te gaan. En aangezien ik toch nog vakantie heb... is dat helemaal geen slecht plan.

Ben trouwens helemaal blij, want vanochtend bij 't consultatiebureau bleek dat dochterlief bijna 2 kilo was gegroeid. Dat had ze ook wel nodig, want op 't cb maakten ze zich al zorgen, omdat ze onder 't onderste lijntje zat qua groei. Ik maakte me verder geen zorgen hoor, want ze eet goed en ontwikkelt goed en is een supervrolijk kind. Maar wel fijn, dat ze zich nu ook in gewicht heeft bewezen.

Nou, tot morgen waarschijnlijk, dan laat ik vast wel even horen hoe 't was bij de vlos.
hier druk aan het klussen voor Mayte's nieuwe kamer....gister en eergister aan het verven en sausen geweest, vandaag is m'n vader langs geweest voor behangen. Helemaal zoals ik in m'n hoofd had. Pronkstuk wordt een gepimpte lamp. Had nog ergens een kroonluchter achtig iets liggen en heb verf en kapjes en pegeltjes gekocht, wordt helemaal leuk! Zo nieuwsgierig ook net zo is als het plaatje in m'n hoofd (dat is ws toch te gstyled en krijg ik never nooit op die manier voorelkaar, maar toch)

verder einig ieus aan de horizon. O ja ws hebben we een naam voor een meisje.......Had steeds Silke in m'n hoofd, maar dat vond Lief niks, maar nu andere naam die Lief ook leuk vindt, Nu nog een 2e naam er bij en voor een jongen en dan zijn we daar ook al weer klaar mee. Schiet op zo met dat to-do-listje van me.

Nog ff een persoonlijke vraag........hoe zit het bij jullie en de sex? Ik moest er helemaal niks van hebben de 1e 12 weken begint nu weer een beetje te komen, maar ik merk wel dat ik Lief op dit gebied heeeeeeel erg verwaarloos. Moet me er echt wel toe zetten om te vrijen en wanneer we bezig zijn dan is het ook wel weer oke, maar vooral het stukje "me er toe moeten zetten" staat me erg tegen, vooral ook omdat ik mezelf ooit de belofte heb gedaan om allen nog maar met iemand te vrijen wanneer ik dat zelf ook echt wil. Maar als ik dat ga volhouden, dan duurt het tot sint juttemis voordatr Lief weer eens aan zijn trekken komt.
Jeetje, ringelding. Wat zijn jullie al druk bezig geweest met de voorbereidingen! Hier komt er alleen maar meer troep bij in de toekomstige babykamer. Het lijkt er iig in de verste verte niet op. Ik had bedacht om er in oktober eens mee te beginnen. Dan weten we ook wat het geslacht is. Zoon gaat dan 2 nachten uit logeren en wij gaan dan aan de slag.

Namen zijn ook nog lang niet besloten. Sterker nog; ik heb nog geen boekje of internetsite over namen open geslagen! Manlief maakt er voorlopig alleen maar grapjes over. Shanéné was 1 van zijn voorstellen voor een meisje...zucht.......lijkt me duidelijk dat dat het dus niet wordt. We hebben wel redelijk dezelfde smaak dus we gaan er wel uitkomen zodra we er serieus aan gaan beginnen.

En tja, de sex.....of beter gezegd de niet-sex. Hier op een vreselijk laag pitje. Manlief baalt er stevig van, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om me er toe te zetten. Heeft vooral te maken met vermoeidheid van mij, onregelmatige werktijden, angst voor bloedingen, enz enz. Dat laatste is niet realistisch, maar ben er stiekem gewoon wel een beetje bang voor.

Merk wel dat ik er de laatste tijd weer meer behoefte aan krijg. Dus hopelijk wordt het binnenkort beter.

Sjesus, wat is het warm. Het is hier binnen 29,5 graden!!!! Ik vind het echt niet meer te harden zo. Zoonlief lijkt het ook wat rustiger aan te doen. Het arme joch, hij loopt rond in alleen een luier en af en toe haal ik maar een koud washandje langs zijn lijfje. Zijn haren bij zijn slapen zijn nat van het zweet en zijn wangen zijn knalrood. Hij heeft de koelste kamer, maar ik zou hem 's nachts ook het liefst in alleen een luier laten slapen. Maar aangezien hij door heeft hoe die luier uit moet doe ik dat maar niet. Vannacht heeft hij in alleen een romper geslapen en toen ik even bij hem ging kijken was hij alsnog helemaal bezweet. Vind het echt een beetje zielig voor die kleintjes!

Gelukkig is hij verder wel vrolijk en blij. Hij zit nu naast me op de grond te spelen met blokken en zegt steeds BOEM!!! als zijn toren omvalt. Wat heb ik toch een schattig ventje!

Ik ga zo even het eten voorbereiden. ga een koude salade eten van broccoli, aardappels en spekjes. Dus de boel heeft even tijd nodig om af te koelen.

Fijne avond allemaal en rustig aan met deze hitte!!!
Even snel het goede nieuws:

Ik heb de uitslag van de combinatietest en die is 1:5000 kans. Normaal bij een 20 jarige is het 1:1000 en bij 37 jaar 1:200. Bof ik even enorm.

Ook besloten geen vervolg onderzoek te doen, ik ga nu alleen maar genieten.

Sex: welke sex, ik heb er helemaal geen zin in, vindt manlief niet eens meer lekker ruiken nu, erg hé. Ik hoop dat het niet meer te lang duurt want ik ben 'm ook echt aan het verwaarlozen.

Groetjes Engel
Hi allen

Fijn om anderen weer eens te horen over het sexen. In de eerste drie maanden was het voor mij ook heel duidelijk: Nee, Dit heeft vooral te maken met vermoeidheid van mij, onregelmatige werktijden, angst voor bloedingen, precies als bij Ringel.

Het wordt nu ietsjes beter. Ik kan er weer plezier in krijgen. Manlief inderdaad zwaar verwaarloosd, toch lijkt hij wel begrip te hebben, heel gek. Kan hem nu overal en altijd verleiden dus dat is ook wel leuk maar het is nog niet zoals vanouds.

Ik heb al een heus buikje. Nu 13,5 week. Iedereen kan het al zien. Ik heb weinig getrainde buikspieren dus vermoed dat het daardoor komt. Ben er wel blij mee, en slechts 4 kg aangekomen. Valt me nog mee.

Hier is het binnen 27 graden. Ik merk wel dat ik er minder goed tegen kan dan normaal.

Het meeste last heb ik van mijn vermoeidheid. Maar als ik iedere nacht 12 uur slaap is het te doen. Dus ik doe mijn best.

Morgen werken en dan lekker 4 dagen vrij!!
bleeeeeeeeeeghhhhhyhhhhhhhh te warm ook maar wat te doen!

wel blij om te horen dat mijn mindere zin in sex van de afgelopen wekjen niet alleen aan mij ligt.......

Meisje is aan het kleuren, wil haar nu niet buioten hebben, veel te warm, loopt in een luier met hemdje en onderbroekje. Slaapt ze ook in, zonder slaapzak en idd het zweet druipt bij d'r oren naar beneden. maar desondanks heeft ze vanmiddag wel 3 uur geslapen (had nog wat in te halen van de afgelopen dagen en is ook wel een teken dat ze zich wat begint aan te passen aan die temperaturen van de afgelopen dagen.
Blegh ik wordt ook zo moe van dat warme weer. Ik kon gisteren letterlijk geen stap verzetten. Ik ben blij dat het vanacht flink geonweerd heeft nu is het weer ietsjes koeler.

Ik vroeg mij af hoe jullie die samen bevallingscursussen gevonden hebben. Ik heb namelijk van de verloskundige wel een foldertje gekregen met allerlei adressen voor zwangerschapsgym/yoga maar die zijn allemaal maar 1 sessie met de partner. Ik vind dat eigenlijk heel erg gek en ongeemancipeerd. (Na al die films en verhalen dacht ik serieus dat mannen gewoon gezellig meegingen). Mijn vriend wil ook graag mee en ik wil het samen doen dus hebben jullie miss een website ofzo waar ik daar voor kan zoeken. Ik woon overgens in Den Bosch, mocht iemand toevallig daar een adresje weten.

Voor de rest veel sterkte met het warme weer iedereen
Hihi, misschien zitten al die mannen wel samen op een forum te ouwehoeren.. "Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt en nu wil ze geen sex meer.." Hier ook dus..

Rebbel, hoe was het bij de vlos? Eindelijk het hartje gehoord?

Zo, ik ging net eten maken voor vanavond (heb dienst) en nu kon ik het niet laten om er alvast wat van te eten... :-)
euhm samen bevallen heeft volgens mij wel een site (ff googlen) geen idee eignelijk hoe ik er bijgekomen ben, vrienden van ons deden het en ik ben gaan zoeken en besloten dat ik het wel leuk vond en heb het aan lief voorgesteld en die zat in een fase dat hij me altijd gelijk gaf (teveel Kluun!)
Hallo!

Nou, ben bij de verloskundige geweest, hoor! Hoor ik er eindelijk ook bij

Helaas kon ik het hartje nog niet horen, vk dacht dat ie nog te diep ligt ofzo. Ze voelde al wel de baarmoeder zitten, maar meer nog niet helaas.

Nouja, ik mag maandag voor een echo, 't was echt een leuke vk, ze ging meteen bellen of ik vanmiddag nog kon, maar dat ging niet, nu maandag dus.

Grappig, lief hier is ook weken into Kluun geweest door alles over zich heen te laten komen, haha. Nu gelooft ie er volgens mij niet meer zo in. Das wel jammer, doordat ik vorige keer en nu ook weer weinig kwaaltjes heb, wordt er door lief maar vanuit gegaan dat ik weinig extra aandacht nodig heb Nee hoor, ik klaag niet, want hij is sowieso lief voor me, dus extra aandacht heb ik helemaal niet nodig

Sex is hier ook echt geen probleem (geweest). Gewoon nog net zo fijn als altijd, vorige keer ook tot aan 't eind gewoon mee doorgegaan. Bij rebbelmeisje 's ochtends nog gevreeën, terwijl ik 's avonds in 't ziekenhuis lag en de volgende ochtend m'n vliezen braken, hihi.

Ik kreeg vanochtend een folder over zwangerschapscesar. Iemand bekend met cesartherapie???

Het komt bij mij een beetje te weinig gymachtig over, meer de dagelijkse bewegingen dan echt lekker actief met je lijf bezig zijn.
nog ff voor in het schema: 19 augustus weer naar de vk

verder weinig nieuws, heb een heel lieve Lief, van hem mag ik dus echt geen reet doen in huis, maar ik kan niet stil zitten en m'n handen jeuken om dingen te doen en te maken en te schilderen enz. Ik wil niet de hele tijd op de bank zitten of met met meisje spelen. Maar hij vind tdat ik de rust moet pakken die ik kakn krijgen. En daar heeft hij ook wel gelijk in, ervaringen uit het verleden hebben soms toch wel goede dingen voor het heden.

Zijn jullie al bezig met wanneer je met verlof gaat? Mijn werk staat het eigenlijk niet toe dat ik tot 4 weken van te voren door blijd werken, dus ik ga met 34 weken al met verlof (en dat is precies de week voor kerst!)

goed ga shock doc kijken.
mogguh.
27 augustus moet ik weer naar de Vlos toe.

Goedemorgen!

Bij mij ligt de baarmoeder naar achteren Rebbel, dan hoor je het hartje ook minder snel. De placenta ligt aan de voorkant dus zal ik de baby pas later echt goed kunnen voelen. Ik voel nu al wel beweging, bubbels weet niet hoe te omschrijven.

Verder zit ik nu officieel in het tweede trimester! Spontaan voel ik me beter. We gaan vandaag opruimen, dingen naar de stortplaats brengen en de babykamer leeg maken. Ik heb het bedje waar ik zelf in gelegen heb opgezet. Een zijkant kan helemaal naar beneden en de bodem is verstelbaar. Wat een luxe voor die tijd. Even opmeten en dan matrasje uitzoeken.

Wat zijn er trouwens veel soorten matrassen te koop. Mijn ouders kochten gewoon een stuk schuim op maat gesneden en maakten daar een hoes omheen. Als er dan te veel op geplast werd gooiden ze het weg en kochten een nieuwe. Hoe is dat tegenwoordig? Even aan de ervaren mensen.

En de a.s ouders wat nemen jullie?

Tot zo ver mijn vragen, Fijn weekend weer.

Ik heb net drie dagen vrij gehad en nu heb ik na 1 dag werken 4 dagen vrij. Het blijft niet zo maar voor nu is het heerlijk!
Ringelding, wat heerlijk dat die man van je je zo vertroeteld! Wel moeilijk he om niks te doen? Probeer het toch maar!

Rebbel, jammer dat je het hartje nog niet gehoord hebt! Maar je bent snel aan de beurt gelukkig.

Floortje. Wij hadden voor zoon best een duur matras gekocht. (100 euro) maar er komen geen deuken in en hij is nog even recht en glad als toen hij nieuw was. Voor doorlekken een paar grote moltons kopen en die onder de hoes doen. Voila!

Ik had voor zoon eerst kleine moltons gekocht die je alleen in het midden kon leggen. Maar zoon is zo'n wilde dat hij ook overdwars en achterstevoren slaapt dus bij hem moet het echt het hele bed beslaan!

Heb eigenlijk nog niet zo aan mijn verlof gedacht. Ik denk dat ik ook met 34 weken met verlof ga. Vorige keer ook gedaan en het was heerlijk om nog gewoon uit de voeten te kunnen en nog veel van de voorbereidingen te kunnen doen. Daarnaast vond ik 10 weken na de bevalling meer dan genoeg om thuis te zijn. Had toen echt weer heel veel zin om aan het werk te gaan. En niet alleen maar in de poepluiers, spuug, gehuil enz te zitten.

Moet alles nog wel officieel regelen, zwangerschapsverklaring en zo inleveren zodat de uitkering ook geregeld kan worden.

Heb kraamzorg wel geregeld en die mevrouw wist me te vertellen dat februari net na de drukke periode valt. De zomer (nu) is kritisch ivm tekorten. En de periode rond kerst/januari. Dus hopelijk krijgen we allemaal gewoon onze 40 uur! Deze keer blijf ik (als alles mee zit natuurlijk) wel thuis. Vorige keer zijn we in her kraamzorghotel geweest. Man, wat een genot was dat. 24 uur is daar iemand aanwezig die je kan bellen en alles wordt daar voor je gedaan. Man kon blijven slapen. En aangezien ik best bang was om gelijk alleen achter te worden gelaten met een uur oude baby was dit fantastisch. Ben thuis bevallen en daarna vertrokken naar het hotel.

Maar goed, om het voor zoon allemaal zo 'normaal' mogelijk te houden blijven we nu thuis. Ook wel lekker eigenlijk. Op je eigen plekje blijven.

Ladies, prettig weekend! Lekker genieten van het mooie weer!
hallo allemaal!

Ik heb besloten een geslachtsbepalings echo te doen op 8 september dan ben ik 18 weken en is het waarschijnlijk goed zichtbaar... ben heel erg benieuwd. Bij mijn zoontje wisten we het ook al en vertelden dit ook gewoon. Het werd voor ons gevoel daardoor veel meer als een persoontje. Het enige waar we op moesten letten is dat we zijn naam niet verspraken...

Verder gaat alles goed! ook al een zichtbaar buikje hier. Ik geef leiding en mijn baas weet het al wel alleen mijn team nog niet.... Met wat wijdere kleding valt het te doen...

Mararoulette: Je zou kunnen googelen naar een cursus samenbevallen deze zijn met partner, 8 lessen, alleen of in 4 paren.

de kinderkamer gaan wij pas in oktober/november inrichten en verven. Dan doe ik ook gelijk de kamer van mijn zoontje die gaat naar een groter bed (voor de tabel; hij is van mrt 06) ! Kan de ledikant naar de babykamer.

heel veel plezier en succes allemaal, geniet er maar van zoveel mogelijk!

liefs, suus
hmmmm wij krijgen ws bij de 20 weken echo ook wel te horen wat het geslacht is. Tenminste, ze vroeg de vorige keer of we wilden weten wat we zouden krijgen. Dus daar ga ik nu ook maar vanuit.

@Biaha, krijg jij maar 40 uur kraamzorg? Ik krijg(als het goed is) 49 uur. Of ben je niet van plan borstvoeding te geven? Dat maakt natuurlijk ook weer verschil, maar 9 uur?

matras, euh, wij hebben eerst een wiegje waar ze een 1/2 jaar in kan en daarna een ledikant wat in principe tot 3/4 jaar te gebruiken is. Ben wel blij dat we geen binnenveringsmatras hebben omdat onze dame letterlijk in het rond kan springen in haar ledikant. Het buurmeisje (scheelt 4 dagen met Mayte) is ook zo'n spring in het veld en heft begin deze week een gat in d'r hoofd gekregen omdat ze aan het springen wa, van het bed af lazerde en nu dus met een dikke scheur boven haar wenkbrauw loopt die eerst geplakt was, bij thuiskomst geknapt, dus buren weer in allerijl naar het ziekenhuis en hebben ze er zo'n zwaluwstaartje op geplakt. En daar loopt ze nu dus al bijna een week mee. (en dat met dit wamre weer van de afgelopen dagen....arm kind)

goed ga met lief bankhangen. laters!
Hi

www.samenbevallen.nl is de website.

Bedankt voor de tips wat betreft matrasje. Ik heb van mijn schoonmoeder moltons gekregen voor het matrasje. Die bedekken idd het hele matras. Moet je er dan 1 of meerdere tegelijk op doen? Jeetje uit bed gestuiterd ringel, was de bodem wel helemaal naar beneden? Ik zie bij vrienden wel eens een vrij hoge boxbodem en dan vraag ik me af hoe lang duurt het nog voordat ie eruit klimt? Idd arm kind.

Al mijn plannen voor vandaag zijn gelukt. Merk wel dat ik veel eerder moe ben maar verder gaat het prima naar wens.

Suzamama sta je niet te popelen om het aan collega's te vertellen? Je bent toch al bijna 12 weken of zelfs al geweest?

Ik kon het echt niet voor me houden!

Als met de 20 weken echo te zien is wat het geslacht is willen we het wel weten. Maar we gaan het (mss buiten het forum om ) wel geheim houden.

Voor de rest is het dus een verassing.

Leek me leuk. Maar zo heeft eenieder wat.

Voor straks welterusten,

Floor
Goeiemorgen!

Ringelding, de dame van de verzekeringsmaatschappij had het erover dat je max 40 uur krijgt behalve bij herindicatie ivm bijvoorbeeld borstvoeding, maar dat wordt tzt door de vk bepaald. Maar ik ga nu weer aan mezelf twijfelen dus ik kijk het nog wel even na.

Ik wilde deze week eens een afspraak voor de 20 weken echo gaan maken. Bedoel jij dat Suzanmama? Die is in eerste instantie bedoeld om te kijken of alles goed is aangelegd en of het kindje gezond is. Ik heb van een vriendin gehoord dat zij een onwelwillende echoscopiste had. En dat die dus niet voor haar wilde kijken wat het geslacht was. Flauw natuurlijk, want waarschijnlijk zien ze dat zo voorbij komen en wilde ze het eigenlijk gewoon niet zeggen. Volgens die echoscopiste was de 20 weken echo daar niet voor bedoeld. Dus reken er niet teveel op.

Bij mij wilde ze het vorige keer wel zeggen. En deze keer wil ik het ook wel weten. Wij vertellen het ook gewoon aan iedereen. De kans dat je je verspreekt is er dan tenminste ook niet meer.
och jeutje nu ga ik ook weer twijfelen hoor aan de hoeveelheid uren kraamzorg die je krijgt. Maar de dames van mijn andere stek die ondertussen al bevallen zijn, of op het staan om, hebben het allemaal over 49 uur. Blijf het maar bar weinig vinden hoor. Mijn moeder had bij mij en m'n broertjes 2 weken lang een zo goed als inwonende kraamverzorgster (maar dat een tante van haar) maar ik heb ook begrepen van de vriendin van m'n vader dat ze ruim 10 dagen bijna 24 uur per dag kraamzorg had (en haar kids zijn ongeveer even oud als mijn broertjes)

Moet even naar meisje die is een pakje zakdoekjes aan het verfrommelen.
Hey meiden,

Vandaag precies 14 weken zwanger! Ben nu een stuk onbezorgder nu ik de uitslag van de combi test heb gehad en het lijkt alsof mijn buik nu ook tevoorschijn komt. 's ochtends zie je nog niet echt veel maar s' avonds begint er zowaar een buikje tevoorschijn te komen.

Werk en collega's: Mijn collega's vinden het echt allemaal superleuk maar mijn baas wat minder. Heb ook een leidinggevende functie en werk bij een vrij klein bedrijf. De vervanging zal niet al te makkelijk zijn maar dat lost hij zelf maar fijn op! Ik ben van plan om met 34 weken te stoppen dus al over 20 weken, dus 19 december mijn laatste werkdag. Heb volgens mijn cao 18 weken dus ook nog 12 weken na de bevalling. Ik werk 24 uur en dat blijf ik na de bevalling ook gewoon doen.

Ringeling: Ik heb mezelf ook opgegeven voor kraamhulp en ik heb ook een bevestiging voor 49 uur gekregen. Ik dacht dat dat gewoon standaard was of ligt het misschien aan in welke provincie je woont. Heb wel gehoord dat het in de randstad momenteel wat minder is ivp personeel.

20 weken echo: Moet hier morgen ook een afspraak voor maken, bij mijn vorige echo hebben ze ook gevraagd of je het geslacht wil weten dan. Moet er nog even over nadenken, ik zou het zelf wel willen weten maar man en dochter niet. Als ik het weet en zij niet hoop ik maar dat ik me niet verspreek. Ik denk trouwens zelf dat het een jongen is. Hebben jullie zelf ook al een idee? Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik ook heel sterk het gevoel dat het een meisje was.

Floortje: Ik ben er nog niet mee begonnen. Moet me hier nog eens in verdiepen, in 17 jaar is er zoveel veranderd. Volgens mij kan je nu wel uit 10 verschillende matrassen kiezen! Ben wel van plan om ook een wiegje te nemen voor op onze slaapkamer. Wil ook weer borstvoeding geven en dan hoef ik 's nachts niet zover had ik bedacht.

Origineel: Hoe is je eerste werkdag geweest? Moest je er weer helemaal inkomen of ging het wel.

Het warme weer is hier gelukkig nu een beetje uit de lucht, nu regen dat frist lekker op. De afgelopen dagen best ook wel een beetje last gehad van de hitte. Na het avondeten kon ik alleen maar lekker suf op de bank zitten en in die hitte sliep ik ook niet echt al te best.

Groetjes Engel
bah!!! moet even spuien. Zoon lijkt een of andere kinderziekte onder de leden te hebben. Heb al even gegoogeld en het is me niet helemaal duidelijk wat het nou is. Hij heeft pukkeltjes op zijn borst en in zijn nek en 38,5 graden koorts.

Omdat sommige van die ziektes gevaarlijk zijn voor zwangere vrouwen heb ik de huisartsenpost maar even gebeld.

Die wilden nog weten of de pukkels even verdwijnen als je erop drukt. Hij sliep op dat moment, dus straks even op die plekjes drukken en dan moest ik terugbellen.

Waarschijnlijk moeten we er toch even langs straks om de hele gevaarlijke kinderziektes (voor mij gevaarlijk dan) hopelijk uit te sluiten.

Normaal ben ik helemaal niet paniekerig als zoon wat heeft, maar icm mijn zwangerschap zit het me echt niet lekker!

Hij zal ook wel een tijdje slapen nu hij zich niet lekker voelt. Hoop eigenlijk dat hij snel wakker wordt zodat we weer kunnen terugbellen. Heeft het arme joch net de waterpokken achter de rug, heeft ie dit weer!

Nou ja, maar hopen dat het met een sisser afloopt.

Ik laat nog wel van me horen
Sterkte! Biaha, ik hoop dat het voor jullie beide mee valt.

Ik heb ook bevestiging voor 49 uur kraamzorg. Ik ga straks geen borstvoeding geven en heb ook aangegeven dat ik dat niet kan. Hopelijk halen ze er niet nog meer uren vanaf. Maar ik verwacht niet al te veel van de hulp, wel natuurlijk dat ze me alles omtrent baby leert, maar huishoudelijk is het soms bagger. Koken doen ze niet meer en alleen de was van baby en mama. Schandalig. Dan is de trommel niet eens vol! Goed niet nu al over opwinden.

Vandaag sinds lange tijd weer naar de sauna, best gek maar wel ontspannend. Daarvoor hadden we de a.s babykamer helemaal leeg geruimd, klaar om behang af te stomen, jippie!

Gisteren was het heel druk in mijn buik, volgens mij was de kleine mooi aan het rondzwemmen. Zeg ik dat tegen mijn lief en hij drukt zijn oor waar ik wijs. Ineens echt een harde tik. Ja zegt mijn man ik hoorde wat maar zou dat echt de baby zijn? Ja volgens mij wel maar dat ik hem voel is ongeveer eens per twee dagen dus nog niet echt regelmatig maar wel heel duidelijk. Geinig he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven