Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
quote:famkej schreef op 22 januari 2015 @ 09:41:

Hier gisteren een dagje minder contact en ik merk dat het al behoorlijk in m'n systeem zit. Joh...
Ik moet echt vreselijk bijlezen! Paar dagen offline ivm werk is toch niet zo handig

Ik kan geen plaatjes plakken geloof ik, maar wil jullie niet onthouden wat ik vandaag op Tinder tegenkwam, dus ik ga het overtikken! Naam Childmaker, 31

Ik ben een babymaker. Ik wil het liefst puur natuur, dus zonder pil en condoom. Oergevoel. WO, slank, ondernemer, single papa van 3 prachtige kindjes (niet-tinder, twee mama's). Welke impulsieve vrouw wil en durft? Wel eerst testen...

Dat geloof je toch niet? Wat een sneuleuter. Heel eng, dat soort mannen!

Verder heb ik contact met een man die na 3 minuten appen me opeens belde. Zo'n hekel aan. Toen ik niet opnam appte hij dat ik een mooie stem had... voicemail. (Ik heb gewoon de Vodafone message erop). Ehh... Daar hou ik echt niet van.

Van stille man gehoord, maar er komt nog steeds niet veel uit, dus een beetje klaar mee. Nog steeds pauze dus!

Ik ga even bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
@Coolpack, tja...

@Maka, date staat gepland, spannend!

@Tigerlily, ik denk altijd dat op Parship wel serieuze mensen staan, aangezien je daar niks kunt als je niet betaalt en het lidmaatschapsgeld echt heel hoog is. De psychologische test kost je wel 20 minuten, maar het profiel wat eruit komt klopte bij mij bijzonder aardig. Ik heb nooit betaald, dus ik weet niet zeker of mijn gedachtegang klopt.

@Sybreed, jij bedoelt de man die gewoon 'een' vrouw wil en het maakt dus eigenlijk weinig uit wie het is? Klopt dat? Ja daar heb je ook niets aan haha. Ik denk dat 'wij vrouwen' niet zozeer bewust vallen op de foute of onbereikbare man, maar dat het een ding van spanning is of iets. De lieve, aardige man die zijn intenties aangeeft is vaak minder onderwerp van kriebels dan de man die wat mysterieuzer en ongrijpbaar is. En ook al weet je dat, je let erop en ga je de 'foute' mannen uit de weg, dat maakt niet direct dat je op type buurman of beste vriend gaat vallen (wat ik wel graag zou willen aangezien dat de mannen zijn die goed voor je zijn en waar je oud mee kunt worden). Volg je me :-)

MissP, heb je al zin in morgen? Ben je zenuwachtig? Hoe verloopt het contact nu en hoe staat het met die leuke kerel die z'n broer gaat bezoeken zaterdag?

Hier rustig avondje, want hij is de hort op (wat hij netjes meldde trouwens!). Maar hij appt alsof hij me al kent. Op zich wel heel lief en geïnteresseerd. Alleen ik weet dat een date enorm tegen kan vallen, dat iemand op app totaal anders kan zijn en er fysiek niets hoeft te zijn. Hij kent het online daten niet, want dit is uit toeval ontstaan, en gezien hoe hij me soms noemt (niet overdreven, wel heel lief, maar wel iets voor na een date) ben ik bang dat hij dat niet snapt. Aan de andere kant, ik heb het meerdere keren aangegeven en hij zegt dat hij erin staat van 'we zien wel hoe het loopt'. Hij is ook nog niet aan daten toe, dus ik zie het wel. Ik lach me ziek als dit 'hem' is, dat zou echt zo'n toeval zijn namelijk (de manier waarop).
@Amy, mag ik een bakje , wat een raar profiel. En welk normaal denkend mens reageert daar nou op? Wat ik nooit snap op Tinder is dat men toch weet dat alle vrijgezellen in jouw regio (dus ook bekenden) jouw profiel tegen kunnen komen. Tinder heeft nogal wat leden dus die kans is best groot. Zelfde verhaal met de vader van school die netjes getrouwd is en waarvan ik zeker weet dat hij geen open relatie heeft gezien hun achtergrond en dan toch met z'n harses op Tinder gaat staan. Als je vreemd wilt gaan moet je dat zelf weten, maar het is toch gewoon DOM om op Tinder te gaan staan dan?!

O en die man die belde..... creepy! Zeker als hij dan ook nog achterlaat dat je zo'n mooie stem hebt. Ik neem aan dat dat een gevalletje Delete is? Ik zou daar bang van worden, ik hou daar helemaal niet van. Stille man nog wel contact dus maar weinig? Heeft hij nog gehint over nog een keer zien of is hij gewoon stil? :-)
@Famke; hij heeft mijn stem helemaal niet gehoord, want ik heb de Vodafone stem nog Maakt het nog een beetje stommer. Hij appte vanochtend doodgewoon weer 'goedemorgen mooie dame', dus hij is wel een beetje... intens ja.

Stille man heeft niets gehint!

Ik ben aardig wat bekenden tegengekomen op Tinder ja, ik ken zelfs een scheidingsgeval daardoor. Ook mannen die hun lul als 1e foto hebben, en als 2e vrolijk hun gezicht. De intelligentie spat er vanaf...

Heb jij een date staan met leuke man?
@Amy, maar je gaat niet serieus reageren op die intense kerel of wel? Is hij lekker? hahaha. Stille man mmmm, dat is niet echt wat dus. Maar jij was ook niet enorm in de wolken na die date toch? Hoor je nog weleens wat van buitenland man?

O echt, ik heb nog geen lul op Tinder gezien (maar ik woon ook niet in de Randstad haha). Idioot he, alsof je daar anoniem bent. Heel bijzonder. Ik snap dat dus oprecht niet, maar goed.

Nee FB man is, net als ik, in ruste :-). Hij heeft nog nooit zo'n soort contact gehad, online dus en het komt ook eigenlijk helemaal niet uit bij allebei en praktisch zie ik ook wel wat problemen. Alleen het rare is dat het appt alsof we elkaar kennen en stukje bij beetje wordt het meer 'date appen'. Hebben het er ook wel over hoor, dat het nu te vroeg is, maar ik heb ook gezegd dat weken/maanden appen niet werkt omdat het dan a. doodbloedt, b. tegenvalt, c. raar is als de klik er niet is en je wel zoveel gedeeld hebt. Ik wil ook niet daten met iemand die nog geen rust heeft dus op zich is het prima voor nu. Als het zo blijft dan ga ik over 2 weken wel vragen of hij af wil spreken (vrij weekend), want wil er ook niet van maken wat het wellicht niet is. Heb ik ooit gehad, echt leek de man van mijn dromen. Ik zag hem en wist meteen 'dit is hem niet'.
Ja, dat ken ik ook, Famke. Al knap ik nu ik meer door de wol geverfd ben eerder af. Ook gedoe 😆

Oh, mijn begin op RP was heel motiverend... Een met een schaamhaarfetisj die mij binnen enkele minuten begon uit te vragen over beharing. Zucht. Heb gezegd dat hij dan beter een geschiktere site kan opzoeken.
@Famke; hij is best lekker ja Maar ik heb niet gereageerd. Neuh, ik ben niet rouwig om stille man hoor. En wbt buitenlandman; na O&N niets meer gehoord, en hoe langer het duurt hoe hoger de drempel om zelf weer wat te sturen en naar zijn reisplannen te informeren. Zoals iemand hier zei; als hij me leuk had gevonden had ik het wel geweten. In dubio, dus.

Het is inderdaad zo'n tegenvaller als je weken appt en iemand blijkt irl dan tegen te vallen. De ervaring leert dat hoe leuker iemand lijkt, hoe teleurgestelder je kunt zijn. En jouw reden c is precies wat ik ook altijd zeg tegen mannen die iets te veel van me willen weten.

@Coolpack; RP durf ik nog niet aan
Grrrrr... ik heb eerste-date-seks-man een bericht gestuurd en ik krijg iets terug waar ik echt helemaal niets mee kan. Hij zei af, bleek ziek te zijn, zegt dat hij nog wel af wil spreken maar reageert absoluut niet enthousiast.

Ik heb al meer initiatief getoond dan ik normaal zou doen. Hij is gewoon niet te peilen. Stuurt wel berichten maar lijkt gewoon niet af te willen spreken. Daden zeggen meer dan woorden. Ik ben er klaar me! Lapzwans.

Zo, nu ga ik even bij lezen.
@Maka, als ik jouw stukjes over jouw foute man zo aan het lezen ben, zou eerste-date-seks-man ook wel onder fout geschaard kunnen worden. Misschien ook wel not that into me, maar goed, fout gedrag in ieder geval.

@Famke, Klinkt als een goed plan. Wie weet joh. Straks springen de vonken ervan af.

@Amy, Hahha die post op tinder! En wat enorm snel dat die man je ging bellen. Zou ik ook van schrikken. Ik heb ook een keer zo'n intense man gehad, die bleek adhd te hebben. Enorm intens, enorm lekker, maar een spanningsboog van een mm. werd er gek van. Heb na de eerste date nog wel een keer afgesproken, omdat hij te mooi was om geen seks mee te hebben.

Buitenlandman is lastig, na mijn ervaring met eerste-date-seks-man zou ik het erbij laten. Inderdaad, als hij echt interesse had, had je wel wat gehoord.

@coolpack, hahaha schaamhaarfetisch. wat heb je toch schaamteloze mensen.

@ MissP, morgen zie je je ex toch weer? heb je al je familieleden al ingelicht zodat ze jullie avond niet zullen verstoren?
@famkej Tja, of betalen nou echt serieusheid betekent...mijn ex betaalde zonder problemen 180 euro voor Second Love, en, na betrapping, nog eens 180 euro voor Victoria Milan...sommige mannen betalen dus ook voor 'booty calls'.

Ik ben gisteravond begonnen met rondkijken op Paiq, wel grappig, maar als de mannen in de fototoernoois een indicatie zijn van mijn matches heb ik niet veel hoop.
@Winkje; Was de seks het op z'n minst wel waard? Hij had me daarvoor ook al toegevoegd op FB (ook na toevoeging is mijn profiel helemaal afgeschermd dus hij ziet niks) en daar las ik iets over kinderen wat me doet vermoeden dat hij er wel eens een paar zou kunnen hebben. Grote no go wat mij betreft.

@Tigerlily; wat erg! En ik heb dezelfde ervaring met Paiq als jij. Echt een hoop onaantrekkelijke mannen.
quote:MaKa123 schreef op 22 januari 2015 @ 17:26:

Dat is zonde missP. Je wist dat t goede mannen waren en toch bang gekwetst te worden? Maar je voelde je wel aangetrokken?

Nou uiteraard vraagt mr wrong dan opeens hoe t met mij gaat. Haha, goed onthouden. Probeert zn best wel te doen..

Ik spreek op t moment eigenlijk niets potentieels. Verwegman stuurt af en toe nog een berichtje, maar kan me er niet toe zetten. Voel me niet aangetrokken..

Ja, iedere man was toen in mijn ogen een l*l. Was behoorlijk gekwetst en vertrouwde alleen mijn vader en broer van het mannelijke geslacht :p. Inmiddels laat ik het wel weer meer toe, al blijft het fort tot nog toe staan :p.

Hmm, misschien heeft hij wat door. Ben benieuwd of deze nieuwe trend bij meneer dan blijft doorzetten :p.

Over ex: we hebben nog wel wat geapt. Het is niet dat ik sta te springen maar ook niet dat ik er tegen op zie. Ik wacht rustig af op wat nou precies zijn bedoeling is. Hij wilde dit graag, dus we shall see. Het verbaasd me eigenlijk dat ik er zo rustig onder ben. Normaal ben ik nog wel eens een stresskip op dit gebied lol.

SK: heb je nog een reactie gehad op je hilarische bericht? :p
Carpe Diem!
@missp,

Herken het wel een klein beetje. Ik dacht op een gegeven moment dat vrouwen

in Nederland allemaal dezelfde type man zochten.

Ik heb het berichtje niet gestuurd naar rp lady. Haar profieltekst was zo

kort, zo beknopt. Ze moet zo'n sterke wil, en beeld van haarzelf hebben.

Zo'n gerichtheid, zelfverzekerdheid.

Ik durf het gewoon niet aan

En, een andere rp lady heeft me een berichtje gestuurd. Dus daar

ga ik eerst even mee kletsen.

En er is weer wat rust gewederkeerd, hoef niet zo nodig elke dag te hengelen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Ik vind het ook moeilijk om leuke profieltekst en introducerende berichten te schrijven, merk dat ik meteen in cliches verval.

Zag nu interessant ogende roodharige man op paiq en kan alleen dingen bedenken als 'jouw spontane, open uitstraling spat van het scherm af. ben benieuwd of jouw innerlijk ook zo vlammend is' whahaha, ik zou er zelf wel om moeten lachen, maar de man in kwestie denkt vast rot op.
Wel doen tigerlily, als je vaak van dat soort gedachten hebt, moet je

wel een man zoeken die daar van houdt. Of zelfs ook zo kletst.

Tegenwoordig let ik meer op rare profielteksten. Als de dame ook

wartaal spreekt weet ik dat we redelijk op dezelfde frequentie zitten.

En dat is heel belangrijk, anders ga ik me 'formeel/fatsoenlijk' gedragen.

Het is beter als ik me op mijn gemak voel.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@Tigerlily, waarom zet je niet achter die zin: Ik weet dat het misschien erg klinkt, maar het was het eerste wat in me opkwam :-). Wat ben jij leuk!

Werkt volgens mij wel zo.
@Amy, hahaha. Had laatst ook iemand op tinder die begon met 'zullen we kindjes maken'. Echt.. ben zo verbaasd over al die mannen met tintelende testikels!

En zomaar bellen na 3 minuten, naja! Dan neem ik ook niet op hoor.

Hahaha, hun lul als eerste foto, brrr. Waarom denken mannen toch dat wij dat opwindend vinden. (Of jullie wel?)

@Famke, ja maar hij kan juist opduiken op een manier die je nooit had verwacht . Als je zoekt, dan vind je m niet ofzo.. Daarom zegt iedereen natuurlijk ook dat ie niet op zoek is (right, wat doe je hier dan :P)

Maar klinkt spannend!

@Misspatrice, oeh dat is heftig. Heb ik gelukkig niet na foute man.. Ik zie/merk echt wel verschil (alleen doen de goeien me niets). Overigens als iemand echt (te) lekker is en doet alsof ie me leuk vindt, dan zet ik er wel mn vraagtekens bij. Gisteren eentje van 8 jaar jonger.. Ehhh, ok.

@Tigerlily, wow spetterende tekst! Ben je ook zo spetterend? Ik doe dat eigenlijk nooit zo. Want dan zet ik wel een erg hoge standaard voor mezelf neer

@Amy, hahaha. Had laatst ook iemand op tinder die begon met 'zullen we kindjes maken'. Echt.. ben zo verbaasd over al die mannen met tintelende testikels!

En zomaar bellen na 3 minuten, naja! Dan neem ik ook niet op hoor.

Hahaha, hun lul als eerste foto, brrr. Waarom denken mannen toch dat wij dat opwindend vinden. (Of jullie wel?)

@Famke, ja maar hij kan juist opduiken op een manier die je nooit had verwacht . Als je zoekt, dan vind je m niet ofzo.. Daarom zegt iedereen natuurlijk ook dat ie niet op zoek is (right, wat doe je hier dan :P)

Maar klinkt spannend!

@Misspatrice, oeh dat is heftig. Heb ik gelukkig niet na foute man.. Ik zie/merk echt wel verschil (alleen doen de goeien me niets). Overigens als iemand echt (te) lekker is en doet alsof ie me leuk vindt, dan zet ik er wel mn vraagtekens bij. Gisteren eentje van 8 jaar jonger.. Ehhh, ok.

@Tigerlily, wow spetterende tekst! Ik doe dat eigenlijk nooit zo. Want dan zet ik wel een erg hoge standaard voor mezelf neer .
@Maka: oeh! Je bent een bijna toybo aan je haak! :p lol! Prijs je dan maar gelukkig. Ik ben me toen echt een hele lange tijd rot gevoeld.

Ik ben ook zo eentje die niet op zoek is. De reden waarom ik Tinder erop heb gezet was omdat een vriendin van me dat adviseerde. Dat was dus in de tijd: alle mannen zijn l*llen. Volgens haar zou het therapeutisch werken om zoveel mannen naar links te swipen. Maar ja, na een tijdje kwam ik dus een leuke tegen. En dacht ik: "Hmm, gesprekje kan niet kwaad." Dat gesprekje eindigde na een 3 maanden chatten en uiteindelijk 3 maanden een relatie. Sindsdien ben ik voorzichtig aan het opbouwen. Want die laatste was wel echt een schat van een man. Nu denk ik wel eens: die heeft echt geduld met mij gehad haha.
Carpe Diem!
@Maka123 Ik ben op papier wel vaak stuk spetterender dan irl, dus dat met die hoge standaard voor jezelf zetten is misschien wel wat om rekening mee te houden

Al bedacht ik me dat ex in het begin ook leuk vond dat ik mijn 'rare' gedachten gewoon opschreef in mijn berichten aan hem (we hadden elkaar irl ontmoet, maar via berichtjes weer contact gezocht). Dus ik ga ze er bij de nieuwe potentiele mannen ook maar ingooien, weten ze meteen wat voor vis ze aan de haak kunnen slaan
quote:AmyFarahFowler schreef op 23 januari 2015 @ 08:24:

@Winkje; Was de seks het op z'n minst wel waard? Hij had me daarvoor ook al toegevoegd op FB (ook na toevoeging is mijn profiel helemaal afgeschermd dus hij ziet niks) en daar las ik iets over kinderen wat me doet vermoeden dat hij er wel eens een paar zou kunnen hebben. Grote no go wat mij betreft.

@Tigerlily; wat erg! En ik heb dezelfde ervaring met Paiq als jij. Echt een hoop onaantrekkelijke mannen.Oh, dat klinkt echt als die vent van mij! die had ook kinderen. Zou toch niet dezelfde zijn? hahaha
@ tigerlily, als het echt goed is, zou ik het doen.

@ MissP, de onderliggende gedachte is dus dat het voortkomt uit onzekerheid? Over of de relatie stand houdt en hoeveel risico je loopt als het mis gaat? De foute man is gemakkelijk afgeschreven als het mis is, maar een goede kwijtraken is heel pijnlijk. Tenminste, als ik iemand niet echt zie zitten heb ik soms wel pijn, maar dat is vaak eerder mijn jacht-ego dan mijn hart. Iemand kwijtraken die leuk is doet PIJN!

@ amy, bellen? Na drie minuten... En die van die kindjes... Doet mij sterk denken aan de contactadvertenties die ik helaas tegenwoordig te sporadisch in de krant zie staan: "Echt mooie man (45) zoekt drie vrouwen (30+) om samen een commune te vormen." "Ben jij een jonge vrouw die studeert en werkt en die behoefte heeft aan ondersteuning van een oudere man?"

Ik wordt nostalgisch naar verdwijnend cultuurgoed.

@ winkje, lekker laten gaan. Ik heb zelf ADHD, hoewel gelukkig een milde vorm. Ik heb inderdaad vaak intense gevoelens, met moodswings zonder aanleiding. Neem dergelijke heftige gevoelens (dus ook verliefdheid) ook niet zo serieus en let meer op de grote lijnen. Maar mijn gevoel straal ik wel uit als ik er niet op let. Misschien is dit de reden dat vrouwen denken dat mijn "Ik vind je leuk!" betekend: "Je bent de liefde van mijn leven!".

@ famke, ja, maar ik bedoel niet alleen de wanhopige alles wat ademt mannen. Je hebt ook de groep mannen die het leuk vinden om een vriendin te hebben die relatief gemakkelijk aan een nieuwe kan komen. Die lopen dus ook regelmatig met een nieuwe rond, want zodra de oude niet alleen leuk is of meer wil of saai wordt, moet er een nieuw exemplaar gevonden worden. Ik noem ze eerder fladderaars dan players, want soms zijn ze echt leuke vriendjes voor zolang ze er zijn. Want ze geven wel aandacht en lijken verliefd. Voor hen is een vrouw een bron van egostreling en leuke recreatie (niet alleen seks). Maar de vrouwen zijn uiteindelijk voor hen ook inwisselbaar en echte hechting is er niet. Ze zijn slecht figuranten die meedoen en daarna weer vergeten worden.

Ik kan mij niet voorstellen dat je dit niet een keer doorhebt van jezelf en dat je beseft dat je best wel wat mensen pijn doet met dat gedrag. En toch gaan ze ermee door.

Om nog even dieper te gaan. Misschien hebben vrouwen net als mannen een jacht-instinct en willen ze iets gedaan hebben voor een geliefde. Nou is voor een man elke vrouw een verovering, maar omdat mannen op vrouwen afkomen zijn de enthousiaste mannen geen uitdaging meer. Nee, het zijn diegenen die moeilijk zijn die een verovering zijn.
@Tigerlily, ik ben op papier ook spetterender en dat zeg ik ook altijd maar van te voren erbij, om de verwachtingen iets te temperen.

@Misspatrice, die 8 jaar jongere zou voor mij sowieso geen relatiemateriaal zijn hoor. En ik ga daar zelf niet achteraan lopen.

@Sybreed, klopt wel voor mij. Ik wil ook veroveren, geloof ik. Tenzij een hele aantrekkelijke man mij versiert, dat zou ik ook prima vinden. Maar ik heb geen idee of het zo werkt, dat ik ze dan meteen al minder aantrekkelijk vind ofzo.. Denk dat t best een ingewikkeld systeem is?

Het verschilt wel per persoon ook, denk ik. Heeft volgens mij ook met onzekerheid te maken.

Het is ook zo makkelijk om een man te krijgen via internet, dat maakt het een stuk minder spannend, denk ik..
@ sybreed, oh die man ligt ook allang in het verleden, ik kon niet met hem omgaan. Werd erg zenuwachtig van hem. ik heb alleen na de date contact met hem opgenomen omdat ik hem erg lekker vond, en ik wilde het dus nog even 'goed afstuiten'

Lekker oppervlakkig en een beetje slecht ook. Haha. Maar volgens mij was hij door zijn spanningsboog me na een week alweer vergeten.
Jongens, ik merk dat ik even al mijn interesse in internetdaten verloren heb. Ik was er alweer een beetje klaar mee vóór Kerstman, maar nu nog meer. Misschien trekt het nog bij, maar eigenlijk zou een pauze voor mij helemaal niet onverstandig zijn.

Hierbij speelt nog een andere reden mee. Ik heb eindelijk op mijn werk de sabbatical weten te regelen waar ik al sinds de zomer van 2012 op zit te azen! Ik ben waarschijnlijk vanaf begin mei vier maanden in het buitenland. Ik laat vanwege herkenbaarheid even in het midden wat ik ga doen, maar ik vind het heel erg gaaf. En tja, aangezien ik geen behoefte heb aan gescharrel of een FWB ofzo, is het eigenlijk helemaal niet zo handig om door te daten. Die sabbatical is nu het belangrijkste en ik heb niet zo'n zin om mijn vier maanden buitenland te laten verbleken omdat ik dan de hele tijd een vent zit te missen (of allerlei afleidend gedoe met iemand heb).

Ik zie wel even hoe het loopt (en of ik het daten echt kan laten) maar er is wel kans dat ik de komende tijd wat minder vaak in dit topic te vinden ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven