Kwaliteit van de H&M.
zaterdag 24 januari 2015 om 23:09
Hoi, ik wou jullie mening over de kleding van de H&M. Want ik lees veel over mensen die de kwaliteit van de kleding van de H&M heel slecht vinden, en die echt shirtjes hebben die na twee maanden al weer de prullenbak in kunnen. Maar ik heb nog nooit eigenlijk een kleding stuk van de H&M gehad die versleten was. (Behalve een zwarte broek die ik een jaar lang echt vier keer per week droeg, nog voordat ik echt met kleding en stijl bezig was enzo). Maar ik vind de kwaliteit eigenlijk altijd wel goed en bij mij licht alles gewoon nog in de kast en draag ik volop zonder dat het echt slijt (ik heb wel aardig wat kleren dus ik wissel ook af). Hoe vinden jullie de kwaliteit van de H&M en hoelang gaan de kleren van de (damesafdeling) H&M mee?
zaterdag 24 januari 2015 om 23:17
Ligt eraan wat voor kledingstukken.
De basic shirtjes zijn vaak slecht, daar vallen vaak zomaar gaatjes in en/of trekken de naden scheef. Ik kan precies zien welke dat zijn dus die koop ik niet meer.
Ik heb eens een gesprek gehad met een man die daar verstand van heeft, zelf jaren in het naai atelier gewerkt en die vertelde mij dat het komt door de massaproductie: de stof wordt verkeerd gesneden waardoor de naden scheeftrekken en zo ook gaten erin vallen.
De basic shirtjes zijn vaak slecht, daar vallen vaak zomaar gaatjes in en/of trekken de naden scheef. Ik kan precies zien welke dat zijn dus die koop ik niet meer.
Ik heb eens een gesprek gehad met een man die daar verstand van heeft, zelf jaren in het naai atelier gewerkt en die vertelde mij dat het komt door de massaproductie: de stof wordt verkeerd gesneden waardoor de naden scheeftrekken en zo ook gaten erin vallen.
zaterdag 24 januari 2015 om 23:23
zaterdag 24 januari 2015 om 23:24
quote:marleenlovestyle schreef op 24 januari 2015 @ 23:20:
Ik draag nu een basic shirt van de H&M al iets van anderhalf jaar en die ziet er nog als nieuw uit. Ben ik een uitzondering dan ofzo?
Nee dat shirt is dan een uitzondering.
Ik heb trouwens ook basic hemdjes en die gaan wel jaren mee. Het ligt er maar net aan welke stof het is en hoe het dus gesneden is.
Ik draag nu een basic shirt van de H&M al iets van anderhalf jaar en die ziet er nog als nieuw uit. Ben ik een uitzondering dan ofzo?
Nee dat shirt is dan een uitzondering.
Ik heb trouwens ook basic hemdjes en die gaan wel jaren mee. Het ligt er maar net aan welke stof het is en hoe het dus gesneden is.
zaterdag 24 januari 2015 om 23:45
Van veel tops vind ik de kwaliteit behoorlijk teleurstellend.
Wat betreft spijkerbroeken verschilt het enorm.
Sommige exemplaren lopen ontzettend uit en worden gauw vaal, terwijl een ander exemplaar na 4 jaar nog eruitziet als nieuw.
Wat betreft spijkerbroeken verschilt het enorm.
Sommige exemplaren lopen ontzettend uit en worden gauw vaal, terwijl een ander exemplaar na 4 jaar nog eruitziet als nieuw.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zaterdag 24 januari 2015 om 23:53
Ik heb veel kleding van de H&M en ben meestal best tevreden. Kledingstukken die ik er ECHT niet meer koop, zijn van die (soms aangerimpelde) getailleerde (viscose?) tops. Na 1 keer wassen is bij een aantal het model eruit en mijn taille niet meer zichtbaar.
Verder heb ik een jurk en een broek waar de kleuren wat sneller vervaagden. Voor de rest gaat het wel goed met mijn H&M-kleding. Ook de basics.
Verder heb ik een jurk en een broek waar de kleuren wat sneller vervaagden. Voor de rest gaat het wel goed met mijn H&M-kleding. Ook de basics.
zaterdag 24 januari 2015 om 23:53
zondag 25 januari 2015 om 08:52
Oke, dus als ik het goed begrijp, gaan de basics wel heel lang mee en verschild het heel erg per wat voor broek je koopt of het lang mee gaat, zijn dat dan de iets duurdere van rond de ¤30.-? En hoe zijn de bloesjes, rokjes, jurkjes, (slijker) jacks, jassen, siershirts (met stukjes kant of een printje bijv.), truien, hoodies, shortjes en vesten bij jullie? En hoelang (1, 2, 3 jaar enz...) gaan die dan mee?
zondag 25 januari 2015 om 09:05
quote:viavia2013 schreef op 25 januari 2015 @ 09:00:
Dit klinkt als een onderzoek: vraag stellen, luisteren en samenvatten. Nieuwe vraag stellen.....Nee, ik ben gewoon zelf heel benieuwd. Al mijn topics zijn voor m'n eigen interesse omdat ik er benieuwd naar ben. Niet voor een of ander onderzoek of om een interessante website te starten ofzo hoor.
Dit klinkt als een onderzoek: vraag stellen, luisteren en samenvatten. Nieuwe vraag stellen.....Nee, ik ben gewoon zelf heel benieuwd. Al mijn topics zijn voor m'n eigen interesse omdat ik er benieuwd naar ben. Niet voor een of ander onderzoek of om een interessante website te starten ofzo hoor.
zondag 25 januari 2015 om 09:06
zondag 25 januari 2015 om 09:07
Ik heb geen problemen met de kleding van de HM. Wij kopen daar echt veel, ook voor de kinderen, maar ik vind dat alles best lang mooi blijft. Ik heb wel een paar zwarte jeansbroeken die nu wat beginnen te verbleken. Maar die heb ik dan ook al best een tijdje en ik draag ze veel. Er zullen best af en toe wat missers tussen zitten qua kwaliteit maar dat heb je in dure winkels ook. Zo vind ik bv dat de kleding van didi best snel stuk gaat omdat de stofjes vaak heel teer zijn. Daarom koop ik daar bijna nooit want dat vind ik dan weer zonde. Als je meer betaalt voor kleding vind ik ook dat je er lang mee moet kunnen doen. Als het een HMetje of CAtje is vind ik het niet zo'n punt als een shirtje na 1 seizoen af is.
zondag 25 januari 2015 om 09:54
Voor kinderkleding is de kwaliteit goed genoeg om het seizoen dat het past mee te kunnen. Maar dan is het ook wel echt op! Voor mezelf: ik koop er zelden tot nooit, omdat het zo'n rare pasvorm heeft. niet gericht op vrouwen met mijn postuur. De broeken hebben geen taille, de jurkjes zitten raar, de shirtjes zijn gericht op cupF. Ik ben gewoon een maatje S met taille
Zonder oorzaak geen gevolg
zondag 25 januari 2015 om 10:12
Drie jaar geleden kocht ik een aantal hemdjes bij H&M, zijn heel lang mooi gebleven. Waaronder een witte met een ribbeltje. Stevig stofje en bleef goed mooi. Net even wat mooier dan een saai hema-hemdje, dus vorige zomer zocht ik die opnieuw. Ze hadden hem nog steeds, maar nu is het dunne stof en het lubbert, zit niet mooi. Heel andere kwaliteit.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
zondag 25 januari 2015 om 10:14
quote:polkat schreef op 25 januari 2015 @ 09:54:
Voor kinderkleding is de kwaliteit goed genoeg om het seizoen dat het past mee te kunnen. Maar dan is het ook wel echt op! Voor mezelf: ik koop er zelden tot nooit, omdat het zo'n rare pasvorm heeft. niet gericht op vrouwen met mijn postuur. De broeken hebben geen taille, de jurkjes zitten raar, de shirtjes zijn gericht op cupF. Ik ben gewoon een maatje S met taille
Was het maar waar... Ik vind het vooral gericht op kleine cups. Laatst een blouse gepast, voordat ik de knopen dicht kon maken had ik maat 42 nodig. De schoudernaden hingen toen op mijn ellebogen en met een riempje erbij had ik gelijk een maxijurk .
@marleen: ligt er ook aan hoe vaak je het draagt: iemand kan vier jaar doen met een shirt als dat 1 shirt van de 48 is naast een arsenaal aan topjes en bloesjes. Is het synthetisch of katoen/linnenmix, wanneer vind jij iets afgedragen, etc.
Was het maar waar... Ik vind het vooral gericht op kleine cups. Laatst een blouse gepast, voordat ik de knopen dicht kon maken had ik maat 42 nodig. De schoudernaden hingen toen op mijn ellebogen en met een riempje erbij had ik gelijk een maxijurk .
@marleen: ligt er ook aan hoe vaak je het draagt: iemand kan vier jaar doen met een shirt als dat 1 shirt van de 48 is naast een arsenaal aan topjes en bloesjes. Is het synthetisch of katoen/linnenmix, wanneer vind jij iets afgedragen, etc.
zondag 25 januari 2015 om 10:22