Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ben net even over de boekenmarkt weze struinen, we hadden kraamvisite, oom en tante van mij en die vonden het ook leuk! Soms kan je zo trots zijn op je stadje.

Ringel, heb je je lief al het boek van Kluun laten lezen? Mijn lief werd af en toe een beetje moe van mij en dan riep ik; 'meebuigen' en dan moesten we al weer lachen. Althans meestal, soms ging het dan van kwaad naar erger, hahaha. Maar ik ben me er van bewust dat jullie meningsverschillen uiteraad alleen aan hem liggen!!! Zoen voor jou!

Mirjam, alles goed met je? Ik was er al van uit gegaan dat onze 'date' niet door zou gaan. Heb je het druk met vakantie???

Alles goed hier verder, morgen voor het eerst naar het CB met Sverre, die is vandaag precies 4 weken, supersonischsnelalsdatgaatzeg!!!!!

(voor wie zich verveelt; zoek Annie...)
wij zijn ook net terug van de rommlemarkt. Straks bbq met collega's dus ga zo nog wel ff tukken.

Annie, de foto is een beetje wazig en volgens mij van vorig jaar, want je hebt daar heel ander haar!

ga nu ff verder met niks doen!

O ja en KLuun is heir al voor de 2e keer van voor naar achter en achterste voren en omgekeerd gespeld en voorgedragen dus als tie nou nog niet weet hoe het moet!
Had vandaag een laaaaange dag. Mijn schoonmoeder was in haar vakantie 50 geworden en dat moest uitgebreid gevierd, met visite en incl. diner... het was wel gezellig maar ik ben nu doodmoe en ik heb al het hele weekend last van vreselijke hoofdpijn, heb al een aantal keer een paracetamol genomen, hoewel ik weet dat dat vast niet goed is voor de beeb. We hebben de zwagers en schoonzussen en mans oma nu ook verteld op de verjaardag dat ik zwanger ben en oma maakte de gouden opmerking: 'ik dacht al, die is dik geworden, maar nu weet ik waar het aan ligt'... en bedankt, ben tot nu toe alleen maar afgevallen sinds ik zwanger ben, maar ja

@Mirjam: Waar zit je dan??? Word toch wel nieuwsgierig door dit berichtje van je man...

@Ringel: Kluun is echt een superboekje he, mijn man heeft vooral gelachen om het hoofdstukje 'seks tijdens de zwangerschap', hahahaahahaha...

@Annie: Je gaat toch niet menen dat je écht op die foto staat, anders neem ik de moeite niet je te zoeken hoor

@Grizella: Leuk dat je even langs komt, ook al een 2e dus, gefeliciteerd met je zwangerschap nog! Beetje laat, maar ja, kon niet eerder...

Ga zo lekker mijn pyjama aan doen en op de bank hangen. Koppijn gaat van computeren niet echt over zeg maar...
Terwijl de cake in de oven staat kan ik mooi even hier komen kletsen.

Vandaag zijn we naar de kinderboerderij geweest en Floor heeft zich uitstekend vermaakt. Het was een grote kinderboerderij, soort klein dierentuintje met een speeltuin erbij.

Floor heeft de hele tijd gerend van hok naar hok en van glijbaan naar schommel.

Pas toen we weg wilden gaan ging ze op de grond zitten en weigerde ze nog een stap te zetten.

Het was gelukkig net niet te groot voor mij om met mijn bekken doorheen te waggelen.

@mmmoi: leuk dat je weer terug bent!! Het is hier veel te rustig de laatste tijd met al die vakanties.

Jullie hebben het heel leuk gehad dus. Is dat park een aanrader? Wij willen in het najaar misschien nog weg met z'n vieren.

Balen van die hoofdpijn. Gewone paracetamol, dus zonder caffeine of ibuprofen kan je gerust gebruiken. Dat is niet schadelijk voor de baby.

Fijne oma heeft je man met die opmerking

@mirjam: inderdaad een leuke boodschap in steno die je man heeft neergezet. We zouden er bijna wat van gaan denken. Hopelijk heb je een leuke vakantie.

@annie: en ik voelde me al zo schuldig naar Floor dat ik nu minder met haar kan doen maar dat wordt dus nog erger als de baby er is?

Ik kan me trouwens helemaal voorstellen dat je verrast werd door de bevalling als je vorige keer zo langer over tijd liep. Ik verwacht de komende 2 weken zowiezo ook nog niks.

Correct me if i'm wrong maar volgens mij sta jij op de 13e rij van voren en dan de derde persoon van links

Kluun: ligt hier al vanaf de zwangerschap van Floor op het nachtkastje van manlief maar ondanks een boel beloftes is hij nog niet verder dan het hoofdstuk over struisvogelpolitiek.

Ik heb zelf wel dubbelgelegen, jammer dat ik zo'n analfabeet als man heb die alleen maar ict-taal begrijpt.

@ringel: is de bbq nog droog gebleven? Hier giet het ondertussen.

@grizella: leuk dat je weer even langskwam. Voor jou is het ook al heel spannend. Je laat het toch wel even weten als Milou een broertje of zusje heeft?

De maxi-cosi verkleiner is hier ook boven water gelukkig.

Leuk om te horen dat het in andere huishoudens net zo gaat met todo-lijstjes en zoekgeraakte spullen.

Ho, tijd voor belangrijke zaken: de cake is klaar
De bbq is gelukkig droog gebleven.We hebben letterlijk tussen de buien door gebbqued. Stelde niet veel voor, maar twas wel leuk om alle collega's weer ff te zien.

@mmmoi, je mag best een paracetamol hebben hoor. net als wat pebbles zegt, zonder die coffeine of ibuprofen mag je er max 6 op een dag hebben. En als koppijn echt niet meer te harden is, dan is het niet zo gek dat je naar de molletjes grijpt. Hoop wel voor je dat het niet zo heftig wordt als met Jasmijn.

hier gaat alles z'n gangetjes verder wel. Meisje krijgt een beetje last van verlatingsangst lijkt het wel, als 1 van ons weg is dat ze begint te krijsen enzo. Toen ik gisteravond terug kwam, was ze nog wakker, want pas laat in de middag gaan slapen, en helemaal dol enthousiast dat ik er weer was (is wel leuk) en ik moest op de stoel gaan zitten waar ik altijd zit met eten.

ga weer wasvouwen (zucht) ligt nog en klein stapeltje op me te wachten.
zo, we kunnen er weer op. Later meer van mij. Nu eerst even koken!
He meiden,

Ik lees alles wel mee hoor maar het lukt gewoon even niet om heel trouw te posten.

Heb idd even een gesprekje gehad met iemand van buiten ons gezinnetje. Met mijn tante. Die is zo'n beetje mijn tweede moeder. Alles waar ik vroeger niet mee naar mijn moeder mee kon gaan kon/kan ik wel bij haar kwijt dus dat luchtte wel even op. Heb met N-man dit weekend een lijstje gemaakt wat er elke dag gedaan moet worden. Zodat hij zeg maar elke dag zijn rijtje met huishoudelijke taken kan afwerken en ik dus niet alles hoef te doen. (Nog steeds vind ik het raar dat mannen zelf niet zien en onthouden dat bv elke dag de vaatwasser ingeruimd moet worden en dat ze dat dus elke dag op een lijstje moeten zien?!?) Ook heb ik regelmatig op zondag een paar uur ''vrij''. N-man voetbalt nl op zaterdag en is dan ruim een halve dag weg dus een paar uur op zondag is denk ik wel zo eerlijk. Nu maar hopen dat het ook werkt want de ervaring leert dat schema's er zijn om in de war te schoppen. We beginnen in elk geval al prut want N-man heeft zwaar buikgriep dus moet ik nog alles alleen doen. Aaarrrrrgggghhhh.

Myrddin is een paar dagen flink ziek geweest. 39,7 graden koorts en dat met die warmte. Ik had eerst niet eens door dat hij ziek was. Hij zweette veel, maar dat doet hij altijd en hij sliep veel maar ik dacht dat dat door de warmte kwam. Pas de volgende dag had ik bedacht dat hij mss wel eens koorts kon hebben. En dat was zo... (schuldgevoel!!!) Ben woensdag thuisgebleven van werk want het ging echt niet zo lekker met hem. Vrijdag was hij gelukkig weer helemaal de oude.

Oh en ik heb een nachtmerrie gehad over het huis van Mmmoi. Hoop niet dat je een kelder hebt....

Even naar Myrddin die wordt wakker en dat hoort niet rond deze tijd...
@niniane: het is toch flink wat geregel om weer wat ritme in jullie leven te krijgen merk ik. En dan met een ziek kind en een zieke man erbij.

Hopelijk kunnen jullie snel met de lijstjes beginnen zodat je wat rust krijgt. Ik heb het hier meteen tegen manlief gezegd, ik vind het ook wel een goed systeem.

Wat een ongelofelijke dondersteen is Floor op het moment zeg. Alles is 'nee" (hoezo 2 is nee?) en ze is ons gigantisch aan het uittesten. Met haar vork in de tafel krassen met haar gezicht alleen op ons gericht om te kijken hoe we reageren, televisie steeds aan doen, met haar schoenen over de bank lopen.

En ze heeft ook door dat ze ons kan manipuleren. Vorige week zat ze heel erg te staren in de autostoel en toen ik contact met haar wilde maken bleef ze staren.............tot ik heel langzaam een lachje op haar gezicht zag verschijnen, ze was gewoon alsof aan het doen.

Vanavond werd ze ineens wakker en zette het op een brullen, toen ik haar een slokje water gaf nam ze 2 kleine slokjes en daarna bleef ze drinkgeluiden maken met de beker aan haar mond maar het water raakte haar mond niet eens meer, gewoon tijd aan het rekken dus.

Het is een heerlijk kind maar ze heeft op het moment een hele strakke hand nodig (en een paar rollen behang).

Ondertussen slaapt ze gelukkig weer maar wel pas na een half uur moord en brand geschreeuwd te hebben en al haar knuffels uit bed gegooid te hebben.

@ringel: wel lief dat Mayte jullie zo bij elkaar wil houden. Ben je nou eindelijk eens klaar met die was??
@Niniaan: Nu ben ik wel benieuwd naar je droom, hoezo over mijn huis??? En nee, we hebben geen kelder...

@Pebbs: Op de bijsluiter van mijn paracetamol staat dat je het alleen na overleg met de arts mag, maar mijn koppijn was gisteren echt niet te harden. Heb de hele avond op de bank onder een deken gehangen, misselijk en hoofdpijn. Vannacht 'raar' geslapen maar voelde me vandaag een stuk beter!

@Krook: Jouw kookkunsten duren wel heeeeel erg lang

@Ringel: Ik kan je de hand schudden, hier ook heel veel was te vouwen en te strijken, heb vandaag een nieuwe bout gekocht want de vorige vloog vlak voor onze vakantie in de fik...!

Vanmiddag ben ik met mijn vriendin die 12 weken zwanger is naar een prenatal warenhuis geweest. Zij heeft lekker kleding voor zichzelf ingeslagen want ze is onwijs slank en kan nu al haar kleding al niet meer aan. Ik had voor Jasmijn een ondergoed setje met een boxershortje, zó schattig en een oefenbeker van Difrax. Gaat nog niet zonder morsen maar wel leuk. Vanavond met diezelfde vriendin, haar man en Jas en mmman in een pannenkoekenrestaurant gegeten. Jas vond het geweldig want er was een enorme speelhoek met glijbaan. Alles kon ze zelf. Ze heeft bijna een hele pannenkoek op en een ijsje in een Nemobeker als toetje!!! Ze noemde hem Mieno en hij moest daarna mee onder de douche Ik zei dat ze hem niet in bed mocht dus dat ze hem maar op de plank moest laten slapen, ik zette hem dus op de plank, gewoon recht, zegt Jas: 'neej mama, isse vuhkeert' en ze legt de vis op zijn zij hahahahaahaa wijsneus.

@Pebbs: Ik moet van mmman zeggen dat pebbsman dat boek echt moet lezen want het is echt heel heel leuk. En de vakantie was leuk maar het park is behoorlijk luxe en toch een beetje boven mijn stand, hhaahahah. Hoewel het huisje wel heel mooi was en het park zelf ook, had het een beetje een kille uitstraling allemaal. Maar het is wel een aanrader. beetje vaag dit allemaal...

Ga nu lekker naar bed. Probeerde vanochtend al te posten maar toen ging het forum de lucht uit....tot morgen!
Goedemorgen,

Hier een geradbraakte nacht gehad, Jasmijn had het in haar bol. Ze begon om kwart voor één met huilen en alles wat we deden, het hielp niet. Ze was soms heel even stil maar als je dan nét weer in bed lag, begon ze weeeeer te huilen. Op een gegeven moment was ze gewoon over de zeik en huilde ze alleen maar om het huilen. Toen is de man boos opgetreden en heeft haar voor 'straf' op de trap gezet. Ze ging helemaal over de rooie en toen ze eindelijk stil was mocht ze naar bed en ging ze direct slapen. Toen was het al bijna half drie! Maar vanochtend was ik even voor achten wakker en heb haar om acht uur gewoon uit bed gehaald. Ze was meeeeeegaaaa chagerijnig, maar anders heeft ze straks helemáál geen ritme meer, ze maakt er steeds een potje van sinds de vakantie. Ze riep echt: 'nee mama, inne bed!' maar ik was hard en ze is nu hier beneden, aangekleed en wel. Ze heeft maar 3 happen pap gegeten maar ze is in ieder geval in de levende wereld

Streng ben ik dan toch hè...maar ik ga zelf lekker met haar tegelijk naar bed strakjes, want ik ben bek af!
Ga zo bijlezen. Ik was zondag niet thuis en gister was het forum uit de lucht. De jongens zijn weer thuis van het logeren bij mijn moeder. En Max heeft zaterdag op zondag voor het eerst bij mijn schoonmoeder gelogeerd. Dat was de eerste keer dat hij ergens anders ging slapen, dus ik was wel even nerveus over het wel of niet gaan slapen. Maar hij is gewoon gaan liggen en slapen zonder problemen. Wel op zijn eigen matras en met zijn eigen dekbed enzo. Ging allemaal prima. Zondag de kleintjes bij schoonmoeder gelaten en de oudste twee opgehaald. Nog even uitgewaaid op het strand. Heeeeeeerlijk.

Zo even posten en dan lezen....
Mmmoi, streng, maar wel rechtvaardig hoor. Als Max midden in de nacht gaat spoken, haal ik hem er in de ochtend ook gewoon uit. Anders is het iedere nacht bal en daar zit ik niet op te wachten. En groot gelijk dat je ook even plat gaat.
@mmoi, het eten was heeeeeel lekker! Nu lukt het ook niet om lang te reageren. Zo naar de sportschool. Waarom oefen je trouwens niet met een gewone beker met Jas? Lukt prima hoor. Roan drinkt al een paar weken uit een gewone beker. Z'n tuit gebruiken we niet eens meer.

Nu echt later meer!!
@Mmmoi Nou ja het was een vage droom hoor. Ik was bij jullie thuis om op Jasmijn te passen. Samen met Kyran. Toen je terug kwam zat opeens het hele huis vol met allerlei mensen ook met japanners die overal foto's van maakten. Dat was schijnbaar normaal want jullie kelder was een oude school waar mensen nou eenmaal komen kijken. Vervolgens was Kyran weg. Jij maakte je geen zorgen want hij zou wel in de kelder zitten. Daar aangekomen was het zo'n enge sombere kelder met vocht en spinnewebben (je weet wel zo'n typische horror-film-kelder). Ik vroeg me nog af wat er nou zo bijzonder aan was. Kyran hadden we uiteindelijk teruggevonden, strak ingerold in een rol karton?!? Hoe komt dat kind daar uit zichzelf in vraag je je dan af. Een van de leslokalen (want er waren er idd een aantal) ging open en daar kwamen allemaal bloederige slagers uit... Toen was ik het zat en werd ik wakker. Het blijft een droom he, dus heel vaag. In die droom was ik echt erorm in de stress en over de zeik. Echt niets is zo erg als je kind kwijt zijn. En die bloederige slagers mmm ja ik denk dat dat nog een overblijfsel was van een horror film die ik een tijd geleden had gezien en vrijdag nog aan mijn broertje aanraadde. (voor de liefhebbers: Hostel. Niet voor mensen met een zwakke maag. Het enge van die film is dat het echt in het echt zou kunnen gebeuren).

En mmmoi hoe zet je Jasmijn op de trap? Blijft ze daar dan netjes zitten? Of blijf je er bij staan, dat ze niet naar boven gaat klimmen? Ik durf Kyran nog niet alleen op de trap te laten.

@Pebbles Hier ook een twee is nee. Merk dat Kyran nu echt zijn eigen ik aan het ontwikkelen is. Ook met uitdagen erbij. Hier is het nog wel te doen hoor. Af en toe een driftbui als ik duidelijk laat merken dat iets niet mag. Bijvoorbeeld bedelen om hapjes als ik Myrddin fruithap geef en Kyran al zijn fruit al op heeft. Dat levert gigantische overdreven driftbuien op. En Myrddin gaat dan vaak ook huilen en wil niet meer eten. Vind het soms wel moeilijk om streng te zijn ook omdat sommige situaties gewoon heel grappig zijn. Als hij bijvoorbeeld op de bank staat, wat niet mag, maar echt superondeugend kijkt en bijvoorbaat al nee staat te schuddden. Maar ik heb genoeg kinder-opvoed-programma's gezien om te weten dat je poot stijf houden later alleen maar voordeel oplevert dus ik doe mijn best.

N-man is net bij de HA geweest. Hij heeft een virus dat wel twee weken kan duren. Dus daar zijn we mooi klaar mee....
Sjee Niniane, nou, ik weet niet veel van dromen maar ik denk dat deskundigen er een hoop symboliek uit kunnen halen. Ik ben momenteel ook erg aan het dromen, dat herkennen jullie vast ook nog wel van vlak na de bevalling. Brrrr

Mmmoi, oeh, strenge moeder zeg! Hahahahaha. Je bent wat losser met eten, ik met ritmes. Sterker nog, af en toe gaat Mats wat later naar bed dan normaal (niet als ie al supermoe is natuurlijk, ik ben geen slechte moeder, hahaha), maar dan kunnen we de volgende ochtend wat langer uitslapen. Mats wordt er niet anders van, dat scheelt ook wel. Maar wij hebben geen vast ritme voor dingen, meer gezette tijden, hahaha

Pebbs, oh, herkenbaar hoe Floor nu is. Mats is ook bewust bezig met uitdagen en dan kijken. Oostindisch doof is ook al, behalve als je hem roept om te komen eten. Grapjes maken doet hij nu ook heel bewust. Af en toe kan ie enorm etteren, maar nog veel vaker moeten we streng zijn en dan heel veel moeite doen om niet te lachen. Hij maakt ons niet snel boos zeg maar.

Sverre is gisteren voor het eerst naar het CB geweest; 5580 gram woog ie en hij was al 57,5 cm. Veel zwaarder dan Mats destijds.
Poepoe Niniane... ik zat me van de week nog af te vragen hoe je het regelt met twee kleintjes (en zo ook bij Annie, Pepiet, Pebbs straks en Fluff.....). Ik word al gek als ik er aan denk. Ik krijg soms echt de kriebels....waarom wilde ik ook alweer 2 kindjes? En waarom zo snel achter elkaar????

Toen de man en ik net samenwoonden, had ik ook zo'n schema gemaakt. Wat je zegt; gewoon niet snappen dat iets elke dag terugkomt. Nou zit het met de vaatwasser wel snor, maar hier is het de was. Hij snapt maar niet dat gewassen was, gedroogd moet worden en daarna opgevouwen. En dan het liefst zo snel mogelijk nadat de was gedroogd is en niet 10 dagen later.

Het enige wat het schema heeft opgeleverd destijds, is dat de man elke zondag (ja ja..... kom niet aan zijn ritme) het bed verschoont. Haha!

Mmmoi, wat ben je streng!!! Ik denk dat ik Ella gewoon had laten liggen, meestal komt het wel weer goed als ze zo'n nachtje gehad heeft. Maar mss heeft Jasmijn het nodig.

En ga je nu pas oefenen met een drinkbeker van difrax? (oeh, dat klinkt wel heel veroordelend), maar Ella drinkt al rium 6 maanden uit een gewone beker. Het heeft wat geknoei en doekjes gekost, maar inmiddels doet ze het keurig (Niet om op te scheppen hoor!) Maar Jas is met alles zo snel, dat ik ervan uit was gegaan dat ze ook allang uit een normale beker dronk.

Annie; die Sverre gaat lekker! En dat allemaal op jouw slagroom; gaat het goed verder?

Babba; ja!!! Moeten we doen, een keertje afspreken. U. is idd niet zo ver van hier, zeker met de "nieuwe" snelweg.

Ik heb verder niet zo'n zin om te reageren... sorry!

Kus!
he poppies,

@niniaan, wat een enge droom!!! Ben inderdaad benieuwd naar de symboliek erachter. Hahaha. Wat balen dat je man niet fit is, zeker omdat je net aangegeven hebt dat zaken moeten veranderen. Wel volhouden hoor!

@pebbs, echt aftellen nu. Roan is net zo aan het manipuleren. Dan doet hij iets wat niet mag, komt hij vervolgens naar me toe "mama kusje?" Hahaha. Hilarisch. Hij begint trouwens ineens met zinnetjes te kletsen. Heel snel gaat het de laatste weken.

@ris, je hebt inderdaad al vaker gemopperd over je man. Ik heb op zich geen klagen, op 1 ding na. Hij maakt van de zolder een ontploffing. Roept al tijden dat hij er zelf een kast wil maken, maar doet het maar niet. Nu is hij afgelopen week bezig geweest met een hek in de tuin, en heeft alle gereedschap op zolder midden in het pad gezet. We hebben afgesproken dat ik de was doe, maar nu kon ik niet eens bij de wasmachine komen. Heb hem er sjacherijnig bijgeroepen en gezegd dat hij zich de oren uit zijn hoofd moest schamen omdat ik bijna mijn benen breek als ik de was wil doen. Tegelijkertijd voel ik me weer schuldig omdat hij hartstikke hard werkt en genoeg doet thuis. Zucht.....

@fluf, ff genieten van tijd voor jezelf. Goedzo. En max nu pas bij iemand slapen. Hahaha. Eerder durfde je niet?

@ringel, alweer helemaal bijgelegd met lief? Vast wel!

Ik heb een weekje vrij. Moet alleen vrijdag werken. Dus als je zin hebt in een bakkie morgen of overmorgen, dan hoor ik het wel. Of ff zwemmen ofzo.

Vanochtend wezen sporten. Ze hebben kinderopvang. Roan vond het helemaal niet leuk. Gisteren al heengeweest en zonder sporten teruggegaan omdat hij helemaal van slag was. Vandaag ff doorgezet omdat ik de crechemoeder ook meer vertrouwde. Uiteindelijk is hij toch nog een tijdje van slag geweest. Zo ken i hem helemaal niet.
Hier nog zo'n tuitbeker-moeder. Kyran drinkt nog steeds uit een tuitbeker en nog wel een antilek ding ook! Hij drinkt over de hele dag zoveel water dat is gewoon niet te doen met een gewoon bekertje denk ik. Zeker niet met twee van die hummels. Heb geen zin (en geen tijd) om de hele dag met een doekje achter hem aan te lopen. Melk gaat wel uit een beker maar dan moet ik het hem wel 'voeren'hij snapt niet dat hij zelf die beker kan pakken.

@Ris ik denk dat het wel goed komt hoor met jou en je twee kindjes. Ik ben op het moment gewoon niet fit en daardoor vind ik alles gewoon heel zwaar op het moment. Ik ben dus niet een realistisch voorbeeld hoe het zou kunnen zijn denk ik.
Max heeft de Nuby rietjes beker om overdag uit te drinken en krijgt nog steeds iedere ochtend een papfles. Gewone bekers en niet antilektuitbekers snapt hij niet. De nuby vaak ook nog niet, maar dat word dan niet zo een knoeizooi. Hij zal het vanzelf wel een keertje snappen. En als ze een jaar of 16 zijn gaan ze toch weer aan de fles (bier welteverstaan) LOL. Ik ben er dus niet al te moeilijk in.

Hij is nog niet echt aan het peuterpuberen. Niet zoals ik hier lees tenminste. Af en toe een driftkop is hij wel, maar dat zijn meer van die buien. Meestal in samenhang met diaree/misselijk/snotverkouden etc. Het is eigenlijk nog een heel klein mannetje.

Uit logeren was eigenlijk tot nu toe niet nodig en ik wilde ook niet echt. Schoomoeders zei vorige week dat het haar wel een keertje leuk leek en dit weekend waren Ian en Des ook weg, dus een mooi moment om te oefenen. Als het niet goed was gegaan hadden we hem zo weer op kunnen pikken, zonder het risico dat we een hok vol wakkere kinderen hadden. Maar het ging goed.

De anesthesieafspraak is verzet naar 4 september. Dan slapen we in het RmDhuis en 5 september narcose en scannen. En dan de 12e de uitslag. Ik ben nu al nerveus...
Hier ook geen tuitbeker meer, alleen als we ergens heen gaan of als ze druk aan het spelen is.

Op de creche drinkt ze ook alles uit een gewone beker, gaat prima. Het drinkt ook een stuk sneller als ze flink dorst heeft.

Vanmorgen weer goedgekeurd bij de VK. Deze vk schatte de baby weer normaal in wat grootte betreft dus we zien het wel.

Bloeddruk was mooi laag terwijl die vorige keer juist heel hoog was aan het einde.

@mmmoi: ik heb manlief laten lezen dat Kluun een aanrader is maar ik geloof niet dat het veel indruk heeft gemaakt. Vanavond nog maar eens dat ding onder zijn neus duwen.

@krokus: ik kon hier dus ook al een tijdje niet meer bij de wasmachine. Ik en mijn buik konden er nog net door maar de mand niet dus die moest ik boven mijn hoofd tillen.

Nu kom ik al nauwelijks meer op zolder vanwege mijn bekken maar ik heb hem wel gevraagd om het op te ruimen voor als de kraamverzorgster straks wil wassen.

Tot afgelopen weekend had hij wel wat verplaatst maar kon je nog steeds niet bij de wasmachine dus ik ben in een boze bui zelf aan de slag gegaan. Lekker staan wiebelen op de vlizotrap met grote dozen en versjouwen van gedemonteerde kasten en bedden. Manlief was niet erg onder de indruk en vond het fijn dat ik het gedaan had.

Af en toe heb ik voor hem grotere rollen behang nodig dan voor Floor, haha.

Fijn om te horen dat Floor niet de enige peuterpuber is.

Vannacht werd ze nog een keer wakker maar ging gelukkig snel weer slapen en vanmorgen zat ze om kwart over 6 ook alweer rechtop en meteen voluit huilen en schreeuwen.

Ik heb haar bij mij op bed gelegd en daar was ze meteen rustig en heeft ze nog een beetje gezeten en gelegen, ze had door dat het nog geen ochtend was.

Geen idee wat er nou aan de hand was, misschien is ze toch niet helemaal lekker.
Ik heb een nieuwe hyve, dus als jullie je weer willen toevoegen, dan graag! link

Hier ook wat strubbelingen met manlief. Maar die liggen eigenlijk op een ander vlak dan huishouden. Te persoonlijk om hier uit de doeken te doen. Huishouden is simpel. Ik doe het en verder punt uit. Maar dat is het voor/nadeel van een dwangneurose. Als ik vraag om iets te doen, word het vaak wel gedaan. En anders word ik gewoon zwaar geirriteerd en dan geberud het alsnog.
@Niniane: Sjee, wat een droom. Is een gelukje dat wij dus geen kelder hebben, in het echt. Hahaha...hoe je er dan bij komt dat het in mijn huis gebeurt?!?! Enneh, dat op de trap zetten: in de gang waar je ons huis binnen komt is ook de trap. Dan krijg je een deur met een ruitje erin naar onze woonkamer. Ik zette de 1e keer Jasmijn op de onderste trede en ging stiekem door het ruitje in de woonkamer kijken wat ze deed. Soms gaat ze naar boven of van de trap af, maakt ze er gewoon een lolletje van want in de gang hangt ook een spiegel en daar gaat ze dan voor staan 'dansen'. Dan ga ik de gang in en zet haar zonder commentaar terug, net zo lang totdat ze blijft zitten zo lang ik wil (is niet zo heel lang hoor). Dat heeft maar heeeeel kort geduurd en toen begreep ze het wel. Ze heeft wel eens een keertje al huilende op de trap gezeten (toen had ze een ander kindje in het gezicht geslagen!): 'blijveh zitteh, mama komt zo!' tegen zichzelf

@Beker: Jasmijn drinkt vanaf dat ze stopte met de BV met 8 maanden, niet meer uit een fles. Ook niet uit een tuitbeker, nooit gedronken ook, maar uit een rietjesbeker van Nuby of uit een gewone beker met een rietje. Daar begon ik met die 8 maanden namelijk gelijk mee. Dat ging eigenlijk altijd zo goed dat ik haar, toen het er zeg maar de tijd voor was, nooit een 'losse' beker gaf. Af en toe wel, maar dan maakte ze er een knoeiboel van. De afgelopen paar weken lieten we haar wel steeds uit een gewone beker drinken en dat ging redelijk. Ze knoeit niet zo meer, maar nu is het probleem weer dat ze haar hoofd richting beker brengt (naar de tafel dus) en dan probeert te slurpen, ipv beker naar haar hoofd en gieten. Dat komt ervan als je altijd uit een rietje drinkt...

Als ik 'giet' met de beker, dan drinkt ze wel. Ze is sowieso een slechte drinker, ze drinkt veel te weinig, dus ben ik blij als ze wat drinken wil, waar dan ook uit. Nog steeds geen melk, maar ook geen water. Ze drinkt yoki of zwaaaaaar aangelengde roosvicee of diksap. Nu heb ik deze beker gekocht omdat ik dacht dat zo'n neusuitsparing misschien zou helpen met gemakkelijker 'gieten' maar gisterenavond had ze hem nog niet door helaas...ws. komt dat wel heel snel want ze leert meestal wel snel. Ben hiermee alleen wat laat begonnen

@Fluf: Lekker even uitgewaaid op het strand, wij gaan straks ook even op de fiets en daar dan een ijsje eten en even zitten.

@Pebbs: Fijn dat het zo goed gaat met je beeb! Nog maar heeeeel eventjes, ik ben echt mega benieuwd!!!

@Ris: Normaal ga ik ook gewoon naar Jas toe om haar te troosten (na eerst even afgewacht te hebben of ze niet vanzelf binnen wat minuten stil wordt) en dan slaapt ze wel weer verder. Nu dus niet, ze was gewoon op de een of andere manier over de rooie. Het was gewoon een 'cirkel' die we even moesten doorbreken door wat anders te doen, want we kregen haar niet met troosten/drinken/schone luier gestopt met huilen. Misschien had ze wel eng gedroomd (over onze kelder ofzo, haha), maar het was heel raar, ze bleeeeef maar brullen! Ik vertelde het aan mijn moeder en die zei dat mijn broer dat vroeger ook wel eens had, dan moest ze hem midden in de nacht onder de douche zetten, lekker wassen en pyjama weer aan doen en dan pas ging het over?!!?! Is gelukkig bijna nooit gebeurd en meestal na een dag van heel veel indrukken...en die had Jasmijn wel een beetje gehad...

Vanochtend ben ik met Jas bij mijn ouders op de koffie gegaan, die hebben vakantie. Nichtje Eva was er ook, dus wel heel gezellig. Daar een broodje gegeten en thuis naar bed, op de normale tijd. Dat ging heel goed, Jas heeft lekker ruim 2 uur geslapen en kwam heel fit en gezellig uit bed (ik dan weer wat minder want ik had die tijd ook geslapen ). Manlief heeft intussen de hele ochtend aan de buitenboel lopen schilderen, de lieverd. Nu is hij net gestopt, gaat onder de douche en dan fietsen we richting het strand. Ik hoop dat jas nu weer een beetje normaal ritme krijgt, het was ook wel onze schuld want we hadden na de vakantie weer een heel gezellig weekend en de maandag was ook weer vol activiteiten en laat naar bed. Nu gaan we weer ff 'normaal' doen met zijn allen...haha. Later weer meiden, dit was genoeg!

@
moet ook bekennen dat de creche begonnen is met roan uit een beker te laten drinken. Hahaha. Ik kwam er een paar weken geleden achter dat hij dat allang doet. Tuitbeker dus maar weggezet. Hij is een goede drinker. Vraagt zelf ook om drinken. Hij krijgt melk, water, roosvicee, appelsap en thee. Appelsap als we weggaan. Dan neem ik altijd zo'n pakje mee en zo'n hard plasticen ding waar ik het pakje in doe.
Ineens veel geschreven...

Haha Aimee heeft ook leren drinken uit een beker op de creche. Kwam ik een tijd geleden achter, kan ze ook terwijl ze staat zonder te knoeien. Alleen in de ochtend een fles melk in bed. Geloof dat het op de meeste creches beleid is vanaf 1 uit een beker vanwege tanden etc...Wel handig soms dingen die ze daar leert, scheelt in dit geval troep thuis.

Hier ook eigenwijze dreumes die lekker uitdaagt. AL is ze wel te corrigeren. Ze is vooral kattig, we mogen met niets helpen etc. Of ze wil buiten gedragen worden en huilen als ze moet lopen. Kan ze lopen en dan wil ze niet hehe. Pech voor haar.

Ik heb haar nog nooit in de gang of hoek etc gezet. Wel van mij af gezet als ze sloeg en duidelijk nee erbij. Tot nu toe genoeg.

Ik denk dat ze de connectie tussen hetgeen ze doet en gevolg in de gang zitten nog niet snapt. Dus wil zo lang het kan zoveel mogelijk in de situatie waar iets gebeurt oplossen. Als time-out vind ik het wel een goed middel.Als ze echt hysterisch zijn dan is uit de situatie soms een goede oplossing. Maar niet als straf of als ze boos is. Ze mag best boos zijn, alleen de manier waarop moet ze dan leren. En dat leert ze mijn inziens juist door in de situatie te blijven. Zo heeft iedereen zijn eigen inzichten. Al ze wat ouder is en de connectie maakt dan kan een gang of stoel een plek zijn om te overdenken wat ze nu heeft gedaan. Ben dus niet echt tegen, alleen vind ze nu nog te jong. Haha of ik ben een watje die iets al snel zielig vind.
Ik ben wel een frikje wb drinken en met welk materiaal. Toen Ella op een gegeven moment niet meer uit de fles wilde drinken, moesten we ook op zoek naar alternatieven (toen was ze een maand of 9). We hebben inmiddels een hele winkel aan verschillende bekers... de nuby-rietjesbeker (anti-lek; wordt voornamelijk door mijn schoonmoeder gebruikt want die wil niet dat het vies wordt), de difrax-oefenbeker, een tuitbeker die ook anti-lek is (en de eerste keer dat ik 'm gebruikte, had ik de tuit niet goed dicht... lekken dat dat kreng deed!). Ik heb ook zo'n plastic ding voor pakjes (die gebruik ik altijd als we ergens heen gaan, neem ik meteen zo'n pakje mee; super handig!). Dan hebben we nog een vier fase beker (zitten twee oren aan; is ook heel handig als het drinken niet vanzelf gaat en daarbij vier verschillende soorten opzet stukken; speen, tuit, rietje en uitsparing dmv gaatjes) en zo heb ik ook een Jip en Janneke beker met die vier dingen.

En waar drinkt Ella uit? Juist, uit een gewone beker, zonder oren, want met oren is voor kleintjes... (echt waar, ik hoef haar de oren beker niet te geven).

Ze drinkt ook vanalles; diksap, appelsap, melk, karnemelk (met diksap...), thee en water. Ze zegt ook wat ze wil.... vanmiddag vroeg ik aan haar of ze thee of sap wilde. Toen zei ze dus "sap". Grappig he!

Pebbs, volgens mij zegt elke vk wat anders... dat is denk ik het lastige bij verschillende vk's. Ik heb steeds maar 1 dokter gehad en bij Ella had hij het goed geraden (bijna 9 pond en dat was ook zo). Ik heb er wel vertrouwen in dat hij het dit keer ook weer weet... Fijn dat je weer goedgekeurd bent!

Moet je nu ook vaker op controle?

Krook; ik voel me ook schuldig als ik mopper op de man. Hij heeft de laatste tijd onnoemelijk veel in huis gedaan. Al de kasten in elkaar gezet, zolder opgeruimd, naar de stort, garage leeggemest, kastje geverfd. En dat allemaal in het weekend en op zijn vrije dag. Dus ik mopper niet meer zoveel op hem, maar wel om hem

Hij is ook wel heel schattig; heeft gisteren voor Ella's nieuwe kamer 4 kussens en een leuke lampjesslinger gekocht .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven