Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
ja plukkie en pluis, dat is de andere kant een koopverslaving zit er nog niet in.

balen bloem ik hoop zo op de volgende ronde, gun het je zo om nu eindelijk ook naar het volgende schema te verhuizen...

hier nog steeds enrom misselijk, op aanraden van de vlos hier savonds al geen warm eten meer voor mij maar helaas lukt het ook al dagen niet om het brood binnen te houden, wordt er een beetje moedeloos van...

ga nu aan het werk, doegies...

als mibb terug is kan ze misschien in openingspost zetten dat het mogelijk is de adressen prive te zetten....
Dametje, nee nog geen datum bekend. Maar ze gaven aan dat er plek was in week 35 dus ik ga daar vanuit.

Vlinder, dat is echt rot zeg. Ben je zeker het experimenteren wat wél blijft hangen ook beu? Heb ook geen tips helaas.

Over 3 weken gaan we lekker een weekendje weg. Heb er zin in!
Snok, hoe gaat het met die kilo's die je wilt dumpen?
Hee Plukkie...nee joh merk weinig...behalve dan dat ik weer vaker naar de wc ga EN om gelijk ARuba"s vraag te beantwoorden ben aan het afvallen maar daar doe ik zelf ook best voor dus of die medicynen daar aan meehelpen?

Vlinder balen....

ARuba hang in there.....bijna lekker ff weekend weg......
Maar je zei ook dat het afvallen wel heel lastig ging. Misschien nu toch makkelijker? Nou in ieder geval toppie dat het lukt!
Nou ik ben nu heel gemotiveerd dat zal het zijn en misschien helpen medicynen hoor?? Weet het niet...maar ik blijf van snoep/chips af en minder tussendoortjes....dus zie de weegschaal sinds twee weken wat naar beneden gaan....

Ben inmiddels ook bij dietiste beland he? Weet niet of ik dat verteld had...sinds 24 juli. Zit er 1 september weer...5,5 week....dus zou fijn zijn 5,5 kilo afgevallen te zijn maar dat zal ik wel kunnen vergeten ....boven 30 he? Wordt het lastiger (goed excuus hahahah)
hey snok, wat goed van je dat je niet snoept! wat ook werkt is straks tijdens je zwangerschap (want ik ga er natuurlijk vanuit dat je snel en gezond zwanger gaat worden) al je eten uitkotsen :-) echt je komt heel weinig aan dan, valt zelfs af...) let maar niet te veel op mij, vindt het echt goed dat je jezelf zo weet te motiveren!. *geeft een schaal ananashapjes door* lag in de koelkast denk niet dat ik het binnenhou, geniet ervan!

hey aruba, ja ben het experimenteren ook zat, eerst geen vet eten, toen geen warm eten en nu zelfs geen brood eten. kleine beetjes gaat wel beter als grote porties dus eet nu de hele dag... rijstewafels... ben die dingen ook helemaal zat, vult voor geen meter maar is een van de weinige dingen waar ik niet heel misselijk van wordt... net een boterham met boterhamworst gegeten... op hoop van zegen.

ik ben aan het zeuren... sorry.
Whahahahahah Vlinder is erg funny

Lieverd hoop dat het snel beter met je gaat...echt niet leuk!!
Meld!!

Ik ben er nog steeds, met dikke buik.

@snok: goed zeg dat je aan het afvallen bent, nu mag het nog.

Super dat je binnenkort weer mag beginnen, volgens mij had ik dat nog niet gezegd.

@aruba: Het lijkt me inderdaad lastig om allemaal zwangerschapsverhalen te horen als het zelf nog niet opschiet.

@vlinder: flink last van zwangerschapskwaaltjes dus? Klaag maar lekker van je af hoor, dat lucht soms erg op.

Ik kon fruit goed verdragen.

@bloem:

@beer: dat is nog eens een goed idee; manlief een dag thuis laten zijn zodat hij kan zien wat het inhoudt. Dat mag hier ook wel eens ingevoerd worden. Hij is altijd zo zielig aan het doen dat hij vijf dagen werkt en ik 2 hele dagen thuis ben met Floor.

@opvang: Floor gaat nu 2 dagen naar het KDV en mijn ouders passen 1 dag in de week op. Voor de baby gaat het in principe hetzelfde al is er nog niet duidelijk of er plek is op het KDV en heb ik mijn ouders duidelijk gemaakt dat ze niet vanzelfsprekend op 2 kinderen hoeven te passen. Als het te zwaar voor ze wordt verzinnen we wat anders.

Van te voren voelde ik me heel schuldig dat ik Floor twee dagen bij de creche ging "dumpen" maar ze heeft het er zo ongelofelijk naar haar zin dat ik me nu schuldiger zou voelen als ik haar thuis zou houden.

Ze betuttelt de baby's, doet de grotere kindjes na, knutselt er veel (hoef ik het niet meer te doen , heeft daar allemaal ander speelgoed en is gek op de juffen.

Het bed staat hier ondertussen op klossen en op wat kleine dingetjes na is alles klaar.

Vandaag weer goedgekeurd door de VK. Vorige keer ging mijn bloeddruk aan het einde flink omhoog maar die is nu nog mooi laag. Ik heb drie VK's en ze vinden allemaal dat ik een prachtig puntbuikje heb, helemaal volgens de boekjes. Grappig dat het per zwangerschap zo anders is want vorige keer was ik net een tonnetje.

pebbles fijn dat je weer een controle verder bent!

plukkie ik kan de kleine meenemen naar de instelling waar ik zelf werk. Mijn kantoor zit op 5 min lopen maar ben ook vaak in het kdv dus eigenlijk ideaal.

Vandaag maar ziek thuis daar alleswat ik eet er weer uit komt. Vlinder zit gezellig naast je :-)

kreeg net de wij jonge ouderstijdschrift binnen erg leuk om te lezen. Zat ook een folder bij met positiemode ook erg leuk om te zien.

snok hoop voor je dat het lukt die kilo's wel jammer dat ze er snel weer dubbel en dwars aan zullen zitten, maar dan wel voor een goed doel!
goed te horen dat het goed met je gaat pebbles, bed op klossen, het komt allemaal zo wel dichterbij he? leuk alleen maar dat floor het zo naar dr zin heeft, en goed dat je rekening houdt met je ouders dat het niet vanzelfsprekend is. zijn ze nog erg fit? een hoge bloeddruk is vervelend, fijn dat het nu beter gaat. leuk trouwens als verloskundigen zeggen dat je een mooie buik hebt, zij zien er genoeg langskomen... of zouden ze dat tegen iedereen zeggen/

ons kindje gaat niet naar kdv omdat we het wel redden zo (ik ben straks maximaal 3enhalve dag van huis, manlief 2enhalf en een avond, dus met 1 of anderhalve dag oppas moeten we het redden (sowieso geldt mijn situatie pas vanaf september 2009 en dan in onze uk alweer 8 a 9 maanden) wel gaat ons kindje als het oud genoeg is naar de peuterspeelzaal, mijn moeder werkt daar al jaren en ik ben er ook vaak geweest als inval. in het begin is dat een ochtendje en als ze iets ouder zijn 2 ochtenden. ach ik heb nog genoeg tijd om er over na te denken.

ik heb bedacht dat ik op brood niet zo zeer ga eten waar ik zin in heb maar waar wat voedingsstoffen inzitten, overdag gaat het qua misseljkheid het beste (tenzij ik warm wil eten) dus nu niet meer magere smeerkaas maar proberen pindakaas, misschien haal ik daar iets meer kracht uit...
gezellig pluis, zal ik het teiltje doorgeven jakkes. vervelend voor je hoop dat je snel opknapt!
Hee Pluis uiteraard zal ik dan aankomen (voor goed doel) maar ook dat zal ik zeker proberen binnen perken te gaan houden ...wil bij dietiste blijven. Eten is ok , en als dit extra moet op gegeven moment ook prima maar niet eten omdat het NU toch niet uitmaakt....jezelf laten gaan. Ik ken mezelf wel beetje....Weet je die kilo's moeten (wat mij betreft dan) er ook weer af en dat gaat lastiger dan eraan

Thx Pebbles....Maar weer zien wat toekomst ons brengt he? Bij jou bijna zover...spannend......
@vlinder: Dat van dat warme eten had ik trouwens ook in mijn eerste zwangerschap bedacht ik me. Ik heb wekenlang broodjes en salades zitten eten in plaats van warm eten.

Mijn ouders zijn nog heel fit trouwens, fitter dan ik ben denk ik. Ze lopen vaak uren achter elkaar, ook met Floor in de kinderwagen en ze werken allebei nog bijna volledig. Ze doen het alleen om en om, dus de ene week mijn vader en de andere week mijn moeder en ik kan me voorstellen dat op je 60e 2 kleine kinderen in je eentje best veel kan zijn.

Vorige zwangerschap heeft trouwens nooit iemand gezegd dat mijn buik zo mooi was en nu hoor ik het heel vaak dus volgens mij zit er wel een kern van waarheid in.
Tjonge, dametje nu nog niet bevallen. Had eigenlijk het idee dat je wel een beetje eerder dan die 40 weken zou bevallen... Maar ja, denk dat jij nog meer in spanning zit, en vol verwachting bent dan wij met z'n allen bij elkaar!

Vlinder sterkte, lijkt me echt vreselijk die misselijkheid. Helpen de huis, tuin en keukenmiddeltjes niet een beetje? (Er staat me iets bij van gember etc). Eten met veel voedingsstoffen, weet je dat chocolade daar ook onder valt? Weet niet of je daar nu van houd, maar daar zitten toch een behoorlijk aantal vitamines in. Pindakaas inderdaad ook. Enne, kaas misschien? En om je energie te behouden zou je druivesuiker (is te koop in pakken) extra in bijvoorbeeld je drinken of yoghurt oid kunnen doen.

Snok, mijn moeders ervaring met die te trage schildklier zijn wel dat afvallen toen ze eenmaal medicijnen had beter ging, dus ik duim voor je!

@Pebbels, yep, een dag werken vind ik over het algemeen rustiger dan een dag thuis... (Hoewel met het brengen en halen van de kdv en daarna koken thuis het ook wel weer druk is, maar tegenwoordig kunnen we dat wat beter verdelen). Hier trouwens ook een uitdagend spookje, maar ik las op jullie topic dat het gebruikelijk is. Erg moeilijk af en toe om je lachen in te houden... Wel heel gezellig (hier gelukkig geen slaapproblemen, maar ja, meestal als ik dat weer eens vermeld begint het gedonder gelijk 's nachts natuurlijk).

Fijn dat het nog allemaal goed gaat met de zwangerschap, de laatste loodjes...... Enne, nu een puntbuikje, dan nu een jongetje??? We wachten vol spanning af!

@Pluis, klinkt goed jouw kinderdagverblijf. Enne beterschap...
@beer: mijn VK zei ook al voor de gein dat het volgens de bakerpraatjes nu dus een jongetje wordt.

Hoe staan jullie er nu voor? Jullie wilden toch eigenlijk eerst een nieuw huis?
Dames spannend he ....als die babies op komst....we wachten rustig af...ik blijf op tribune met wat rauwkost
Snok en alle anderen. Ik heb gisteren te horen gekregen van mijn huisarts dat er in ieder geval niets aan de hand is met mijn bloedwaarden qua: Glucose, Schildklier en HB. Nog niet alles is binnen maar vooral voor die schildklier was ik een beetje bang. Val ook moeilijk af en ben vaak moe. Maar ja nu krijg ik dus eens schop onder mijn kont. Moet gewoon harder sporten

Ziet er lekker uit he.
hee Aruba@!!! Pass een door die schaal En ga eens beetje opzij met je dikke kontje!! Whahahahahahah geintje wijffie....dat afvallen komt wel goed bij je en deze uitslagen zijn toch wel dansje waard? Samen ff doen? Goed voor ons lijntje....
aruba goed zeg alvast alle uitslagen die je hebt zijn positief.

Wanneer volgt de rest?

Salade ziet er best erg lekker uit jammer dat ik er nog alles uit gooi wat ik eet
Meld zich..

Weet nog niet wanneer de rest komt Pluis. Heb een hele vage huisarts. Die man vroeg aan mij wat je allemaal kon testen wat miskramen kon veroorzaken... Ga morgen mijn gyn. even bellen om te checken of we nu wel alles hebben gehad.
@Ka en Dametje, morgen is jullie dag!

Voor Ka zeker. Ka, heel veel plezier morgen en laat het de mooiste dag van je leven worden! Niet te zenuwachtig zijn he, want deze dag staat helemaal in het teken van jou!

Voor Dametje ook. Of niet. Wie weet haha. Hou je het nog uit? Rommelt het al daar binnen??

@Spuugende dames, vervelend zeg. Maar moet het na een week of 14, 15 niet afgelopen zijn? Wat zegt de vk ervan?

@Aruba, dat zijn toch mooie uitslagen.

Hier verder geen nieuws. Nog 5,5 week werken en het staat me zo tegen. Ik sleep me er echt heen.

Ik ga zo naar de stad. Heb opeens zin om weer babykleertjes te shoppen (en ik heb al zoveel) en alles op te ruimen. Ik wil alles eind september af hebben zodat ik in oktober alleen nog maar hoef te relaxen. Heb wel extreem last van maagzuur. Al een paar dagen. En vrijdag ben ik alweer 27 weken en kom ik alweer in het 3e trimester. Gaat hard hoor!
Whahahahaha Aruba...sexy

Dametje nog niets spannends dus.....

Lubi gaat echt hard he? Leuk hoor....enne lekker shoppen ...lekker doen....

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven