Gestopt met de pil!
donderdag 6 november 2014 om 16:45
Hallo allemaal,
Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.
NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38
14-08-2015 uitgerekend zwanger
jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo
29-09-2015 uitgerekend zwanger
jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo
21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.
NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38
14-08-2015 uitgerekend zwanger
jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo
29-09-2015 uitgerekend zwanger
jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo
21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
zondag 1 februari 2015 om 17:47
Laura, ik ken die onzekerheid! Ik omdat ik een lange cyclus heb en dus lang moet wachten op mijn eisprong. Daarom dacht ik ook geen eisprong te hebben. Maar miss is je cyclus deze maand langer of je ei springt gewoon niet 14 dagen voor je menstruatie. Dat zeggen ze wel. Maar is niet altijd. Sommige meiden hebben een kort lf en miss springt hij pas 9 of 10 dagen voor je menstruatie! Hoop dat je nog een mooi ei vind!!
en gelukkig kunnen we hier alle onzekerheden met elkaar delen!
en gelukkig kunnen we hier alle onzekerheden met elkaar delen!
zondag 1 februari 2015 om 17:51
zondag 1 februari 2015 om 18:25
Hoi dames!!
Ik ben weer veilig en wel thuis hoor! Heb van de week wel alles meegelezen maar geen tijd gehad om op mijn telefoon te priegelen om wat te schrijven....
Alles is helemaal goed gegaan van de week, geen ongelukken gemaakt en lekker een beetje rustig aan gedaan met (apres)skieen, dus alles zit nog op zn plek
Mn smoes heeft alleen nog geen dag stand gehouden, dus stiefzusjes/broertjes+aanhang zijn nu op de hoogte. Ze waren allemaal super enthousiast dus dat was heel erg leuk! En het was voor mij ook een opluchting toen het hoge woord eruit was... dan kon ik gewoon mezelf zijn en snapte iedereen tenminste waarom ik niet dronk en waarom ik af en toe eerder afhaakte enzo
Hoop alleen wel dat ze allemaal hun mond kunnen houden de komende weken!!
Verder gaat het tot nu toe allemaal vrij voorspoedig bij mij.. afgezien van hele zere borsten en toch wel behoorlijke vermoeidheid nog helemaal geen last van kwaaltjes (heb alles kunnen eten afgelopen week, van schnitzels tot gebakken eieren en van goulashsoep tot warme chocomel ).
Morgen ben ik nog een dagje vrij dus dan ga ik de verloskundige maar eens bellen (kan tussen 13-14u zag ik op de website).
Voor de meesten van jullie breekt weer een spannende week aan geloof ik he?! Sowieso voor Panda, Elkebloempje en Dino de NOD komende week toch?? Ik ga weer heel hard voor jullie duimen hoor!! En vanaf nu zal ik weer gezellig regelmatig aanwezig zijn op het forum
Ik ben weer veilig en wel thuis hoor! Heb van de week wel alles meegelezen maar geen tijd gehad om op mijn telefoon te priegelen om wat te schrijven....
Alles is helemaal goed gegaan van de week, geen ongelukken gemaakt en lekker een beetje rustig aan gedaan met (apres)skieen, dus alles zit nog op zn plek
Mn smoes heeft alleen nog geen dag stand gehouden, dus stiefzusjes/broertjes+aanhang zijn nu op de hoogte. Ze waren allemaal super enthousiast dus dat was heel erg leuk! En het was voor mij ook een opluchting toen het hoge woord eruit was... dan kon ik gewoon mezelf zijn en snapte iedereen tenminste waarom ik niet dronk en waarom ik af en toe eerder afhaakte enzo
Verder gaat het tot nu toe allemaal vrij voorspoedig bij mij.. afgezien van hele zere borsten en toch wel behoorlijke vermoeidheid nog helemaal geen last van kwaaltjes (heb alles kunnen eten afgelopen week, van schnitzels tot gebakken eieren en van goulashsoep tot warme chocomel ).
Morgen ben ik nog een dagje vrij dus dan ga ik de verloskundige maar eens bellen (kan tussen 13-14u zag ik op de website).
Voor de meesten van jullie breekt weer een spannende week aan geloof ik he?! Sowieso voor Panda, Elkebloempje en Dino de NOD komende week toch?? Ik ga weer heel hard voor jullie duimen hoor!! En vanaf nu zal ik weer gezellig regelmatig aanwezig zijn op het forum
zondag 1 februari 2015 om 19:11
Hey Lollie gezellig dat je weer terug bent
en dat je het leuk hebt gehad!!
Heb van Bloempje ook niks meer gehoord inderdaad misschien dat ze uit de tabel kan en dan kan annemarije er in als ze dat wil natuurlijk.
Hier zijn de vruchtbare dagen weer ten einde voor mijn gevoel dus ben erg benieuwd had gistermiddag duidelijk mijn eisprong gevoeld
Hoop dat er deze maand weer nieuwe zwangeren bijkomen!!
Heb van Bloempje ook niks meer gehoord inderdaad misschien dat ze uit de tabel kan en dan kan annemarije er in als ze dat wil natuurlijk.
Hier zijn de vruchtbare dagen weer ten einde voor mijn gevoel dus ben erg benieuwd had gistermiddag duidelijk mijn eisprong gevoeld
Hoop dat er deze maand weer nieuwe zwangeren bijkomen!!
zondag 1 februari 2015 om 19:18
Lollie, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad met leuke reacties!!
Hier hoef ik verder niet te wachten op mijn NOD... Deze avond al een paar uur buikpijn en net op de wc werd mijn gevoel bevestigd... Ongesteld geworden, ruim een week te vroeg.... Dus nu lichtelijk van m'n apropos.... Merk dat ik toch wel baal nu...
Hier hoef ik verder niet te wachten op mijn NOD... Deze avond al een paar uur buikpijn en net op de wc werd mijn gevoel bevestigd... Ongesteld geworden, ruim een week te vroeg.... Dus nu lichtelijk van m'n apropos.... Merk dat ik toch wel baal nu...
zondag 1 februari 2015 om 19:26
Lollie super dat je lekker hebt kunnen genieten van je vakantie. En lijkt mij indd makkelijker als iedereen het weet. Welkom terug haha.
Panda ooh wat jammer. En hoeveel dagen is je cyclus dan nu geweest? Is het echt al genoeg voor te zeggen dat je ongesteld bent of zou het van een innesteling kunnen zijn?
Panda ooh wat jammer. En hoeveel dagen is je cyclus dan nu geweest? Is het echt al genoeg voor te zeggen dat je ongesteld bent of zou het van een innesteling kunnen zijn?
zondag 1 februari 2015 om 19:38
Panda begrijp je twijfels. zwanger worden is toch maar een onzeker periode. En moeilijk dat we ons lichaam soms niet begrijpen. 23 dagen is wat korter. Maar ook dan kun je gewoon een eisprong hebben. Miss is je cyclus toch even in de war nu. En is komende maand weer langer. EN! miss is er toch nog een kleine kans dat het een innesteling is.
We steunen elkaar allemaal !! Fijn.
We steunen elkaar allemaal !! Fijn.
zondag 1 februari 2015 om 19:43
Oh!! Panda..
Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees!!
Hier ook een vorige cyclus van 23 dagen. En ook veel twijfels, zie mijn bericht van eerder vandaag.
Ik leef met je mee, weet precies hoe je je voelt!
Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees!!
Hier ook een vorige cyclus van 23 dagen. En ook veel twijfels, zie mijn bericht van eerder vandaag.
Ik leef met je mee, weet precies hoe je je voelt!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
zondag 1 februari 2015 om 19:43
Fijn om te lezen Xana
vind het soms moeilijk als dingen ineens heel erg anders zijn zonder dat ik dat weet of dat ik daar invloed op heb... Wordt dus een heel mooi leerproces dit zwanger worden. Vriend reageert ook heel lief en zei ook dat het niet meteen kan betekenen dar ik niet zwanger kan worden dus wij gaan weer op naar een volgende ronde
zondag 1 februari 2015 om 22:50
Panda, dat heb ik ook. Ik denk steeds, waarom kan mijn lichaam niet ook gewoon een cyclus van 28 dagen hebben. En zo frustrerend dat je er zelf niks aan kan doen. En je alleen echt zekerheid kan krijgen van de gynaecoloog. En goede reactie van je vriend. Dat is ook zo. Alleen maken wij vrouwen ons graag snel te druk haha.
maandag 2 februari 2015 om 07:37
Oh, Panda! Ongesteld... Althans, dat denk je.
Snap meteen dat je jezelf *** voelt.
Als eerste omdat je niet eens ongesteld wilt worden. En daarnaast omdat we grip willen hebben op de cyclus; zodat je weet wanneer je een eisprong hebt e.d.
Gossie... Had ik niet verwacht.
Lollieee, welkom terug!!
Haha, het geheim houden zal vast moeilijk zijn. Grappig dat je het toch hebt verteld.
Spannend wanneer je naar de vk kunt.
Ennuhm, snel afkloppen dat je nog geen last hebt van kwaaltjes.
Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat jullie dan voelen bij de eisprong. Klinkt bij mij niet herkenbaar. En dan ga ik weer stressen, is er wel een eisprong??
Snap meteen dat je jezelf *** voelt.
Als eerste omdat je niet eens ongesteld wilt worden. En daarnaast omdat we grip willen hebben op de cyclus; zodat je weet wanneer je een eisprong hebt e.d.
Gossie... Had ik niet verwacht.
Lollieee, welkom terug!!
Haha, het geheim houden zal vast moeilijk zijn. Grappig dat je het toch hebt verteld.
Spannend wanneer je naar de vk kunt.
Ennuhm, snel afkloppen dat je nog geen last hebt van kwaaltjes.
Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat jullie dan voelen bij de eisprong. Klinkt bij mij niet herkenbaar. En dan ga ik weer stressen, is er wel een eisprong??
maandag 2 februari 2015 om 13:30
Nou, net de vk aan de lijn gehad.... 25/2 de intake en 9/3 pas de echo.... dat worden lange weken
Panda, wat balen van je ongesteldheid!! Is er geen kans dat het toch een innestelingsbloeding is??
Broodje dino, hoe is het met jou? nog een paar dagen tot NOD... merk je al iets?
Xana, wanneer is jouw NOD? (heb ik denk overheen gelezen)
Jen, vandaag naar de vk zie ik, spannend!!
Hoop zo dat er weer snel mensen aansluiten met een juichend poppetje in de tabel.....
Panda, wat balen van je ongesteldheid!! Is er geen kans dat het toch een innestelingsbloeding is??
Broodje dino, hoe is het met jou? nog een paar dagen tot NOD... merk je al iets?
Xana, wanneer is jouw NOD? (heb ik denk overheen gelezen)
Jen, vandaag naar de vk zie ik, spannend!!
Hoop zo dat er weer snel mensen aansluiten met een juichend poppetje in de tabel.....
maandag 2 februari 2015 om 14:16
Lollie poeh dat is nog lang wachten he! Voor jou mogen de weken denk ik heel snel gaan haha.
Nou ik weet niet wanneer mijn eisprong was, dus ga maar even van mijn langste cyclus uit. En dan is mijn nod pas rond 12 februari. Maar zie ook geen kans. Omdat we nu pas de condooms hebben gelaten. Volgende ronde met ovulatietesten. Dan weet ik tenminste ook goed wanneer mijn nod is.
Nou ik weet niet wanneer mijn eisprong was, dus ga maar even van mijn langste cyclus uit. En dan is mijn nod pas rond 12 februari. Maar zie ook geen kans. Omdat we nu pas de condooms hebben gelaten. Volgende ronde met ovulatietesten. Dan weet ik tenminste ook goed wanneer mijn nod is.
maandag 2 februari 2015 om 18:04
Lollie: je kan bij een echo praktijk eerder terecht al met 6 weken en 4 dagen.. dan kunnen ze het hartje horen en ben jij wat gerustgesteld (tenminste zo ervaar ik het), het kost wel 40 euro.
Panda: ik hoop voor je dat het een innesteling is, fingers crossed!
Voor ieder met de NOD's deze week ik duim voor jullie!!
Hier weinig nieuws.. Donderdag hebben wij de crematie.. word een heftige dag.
Panda: ik hoop voor je dat het een innesteling is, fingers crossed!
Voor ieder met de NOD's deze week ik duim voor jullie!!
Hier weinig nieuws.. Donderdag hebben wij de crematie.. word een heftige dag.
maandag 2 februari 2015 om 19:08
Lollie, wat duurt dat inderdaad lang voordat je terecht kunt bij de VK.... Wordt je geduld nog een keer op de proef gesteld... Poeh poeh! Succes
misschien is een echo praktijk inderdaad een idee? Dat vind ik zelf wel goed klinken en helemaal niet zo heel duur.
Elke, bedankt voor de tip!! Ga vriend ook even lief aankijken om dat op te nemen hihi
Nadaaitje, alvast heel veel sterkte donderdag!
Voor hier denk ik toch echt dat het gewoon een ongesteldheid is... Buikpijn en alles voelt zo herkenbaar dus denk dat wij gewoon naar de volgende rond gaan
dat betekent trouwens dat mijn NOD waarschijnlijk rond 2 maart is verwacht ik maar dus erg lastig omdat het nu niet meer zo heel regelmatig is.... Meral zou je, als je een keer tijd hebt, dit willen veranderen in de tabel? alvast heel erg bedankt!
Elke, bedankt voor de tip!! Ga vriend ook even lief aankijken om dat op te nemen hihi
Nadaaitje, alvast heel veel sterkte donderdag!
Voor hier denk ik toch echt dat het gewoon een ongesteldheid is... Buikpijn en alles voelt zo herkenbaar dus denk dat wij gewoon naar de volgende rond gaan