Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Vanmiddag bij vk geweest. Alles goed, bloeddruk was beter nu maar nog steeds wel aan de lage kant.

Over zondag. Loop er al steeds een beetje over na te denken en vind het zelf eigenlijk wat ver om met mn 37 weken buik heen te gaan. Het is nog best een eind weg. Ik twijfel, de twijfel, de twijfel.. en nou heeft eigenlijk mn man maar de knoop doorgehakt door te zeggen dat hij het (ook) niet ziet zitten. Heb de laatste paar dagen nogal buikpijn van de oefenweeen enzo en hij vindt het geen fijn idee.

Dus... vind het aan de ene kant wel heel jammer, maar dit voelt wel beter. Zullen we dan wel afspreken dat we geen anderhalf/twee jaar wachten tot de volgende meeting???
Zaza: Wat fijn dat je bloeddruk ietsje beter is..maar idd wel voorzichtig hoor als het zo laag is.

Mijn zus is ook zwanger (4 maandjes) en heeft nu ook al zo'n lage bloeddruk. Lijkt me lastig!

Ik begrijp ook jouw beslissing maar ja...wat heb ik te zeggen? Ik ging al niet mee......

Maar ook ik hoop op een snelle ontmoeting want het lijkt me zo super....

Tinkerbel: Hoe voel je je??

Bloem en Harley: Hoe vergaat het jullie meiden??
Oja en zo leuk...we weten de naam al maar die blijft geheim
Leuk Sweety, dat jullie uit de naam zijn. Waren jullie het snel eens? Noemen jullie onderling de baby ook bij de naam? Ben nog steeds bang dat ik me binnenkort verspreek, maar probeer me aan "truus" te houden als er anderen bij zijn. Haha..
Niemand hier??

Heb foto's van het kamertje op de hyve gezet. Nu zijn we echt klaar..
Hoi Allemaal,

Eindelijk weer een keer op internet bij mn moeder. Ik mis het zo! Keek elke dag wel even, maar dat kan nog steeds niet. Hoop dat het snel rond is!

Ik heb alles vluchtig een beetje doorgelezen, dus kan wat vergeten. Maar Sweet, wat leuk een meisje! Geniet er maar lekker van!

Nadine, idd erg zielig die prikjes. Vincent moet volgende keer. Bah, ik vind het maar niets. Vincent is nu 11 kg! hahaha. flinke vent dus. Hij zat overal een beetje boven de lijn, dus het was netjes. Zondag is hij voor het eerst gaan staan in de box!!! Ik was zo trots!! haha Ik schrok zo dat ik enthousiast begon te gillen en toen viel hij op zn kontje en moest heel hard lachen. hahaha zo grappig. Mijn opa was erbij en die was zo trots dat hij het ook voor het eerst zag. Mijn man liep net naar buiten dus die baalde! Maar het wordt echt een grote kerel hoor. Gaat zo verschrikkelijk snel!

Ongeduld, erg leuk om eens met je aan de telefoon gesproken te hebben. Leuk om eens een stem te horen. Jammer dat het niet doorgaat morgen, maar andere keer met meer dames is ook leuk! Moeten we maar even kijken hoe het dan gaat.

Zaza, gaat het nog een beetje met je dikke buik? Nog 3 weekjes toch? Aftellen meid!! Geniet nog van je buik,want het kan zo gebeuren! Die maagpijn bij harde buiken herken ik niet. Maar ik had er ook niet zoveel last van.

Think, idd moeilijk met dat roken. Gelukkig bij mij dachten mensen er wel aan. Maar tegen je ouders kun je toch wel iets zeggen. Roken is voor hun zo gewoon dat ze er niet bij nadenken denk ik. Gewoon vragen en anders moeten ze maar bij jullie komen. Hoe voel je je verder?

Bloem en Harley, dikke knuffel!

Harley, NOD gehad.... spannend hoor!

Zo ga hier nu even gezellig doen. Even koffie drinken. Mijn vakantie zit erop. Bah, moet echt weer wennen aan werken straks ben ik bang. Ik vind thuis zijn ook wel fijn!

Groetjes Blink!
@Zaza, heb je foto's gezien van je kamertje. Hij is erg leuk geworden!

Hoe was het vandaag in de dierentuin? Is het voor een paar van jullie toch nog doorgegaan? Viel het mee met de regen?

Hier gaat alles prima. Nog steeds niet misselijk. Wel wat moe. Morgen intake bij de verloskundige. Spannend. Laat jullie morgen weten hoe het was.
Meiden waar zitten jullie?

Vandaag naar de verloskundige geweest. Ik voelde me wel een beetje vreemd daar, omdat ik nog steeds niet echt het gevoel heb dat ik zwanger ben. Ze vroeg naar onze achtergronden. Zijn we gezond enzovoorts. Ze vroeg ook of ik er al over na had gedacht waar ik wou bevallen en of ik borstvoeding wou gaan geven. Daar heb ik dus nog helemaal niet aan gedacht, maar dat was niet erg. Ze vroeg ook voor de onderzoeken of we die willen laten doen. Vriend wil die combitest wel laten doen, ik heb beetje mijn twijfels maar ik denk dat het wel beter is. Als het gewoon goed is allemaal dan laten we die vlokkentest enzo niet doen. Hoop dingen waar je ineens aan moet denken. Als ik volgende week die 10 weken echo heb gehad dan moet ik gelijk kraamzorg aan gaan vragen. Haha grappig dat ik dat nu zo vertel terwijl jullie het bijna allemaal ook al hebben moeten doen. Ik heb iig 8 september een echo bij de verloskundige. Dan ben ik dacht ik 14 weken. Moeders voor moeders heb ik ook gelijk een bericht gestuurd en ze belde me net of ze morgen avond al langs mag komen. Tuurlijk mag dat! Het is voor een goed doel. Nou verder hier geen nieuws meer. Ben nog wel benieuwd hoe de kleine meeting was.

Oh nog even over dat roken, de vk zei dat ik dat echt moet gaan vermijden die lucht en dat heb ik tegen mijn moeder gezegt. Ze zei dan moet iedereen maar even buiten gaan roken. Ben heel benieuwd.
Weet ook niet waar iedereen is..

Tink, wat een hoop dingen die je direct al moet regelen en over na moet denken, he?!

Sommigen gaan zich gewoon niet "zwanger voelen". Eigenlijk alleen maar beter om niet teveel klachten te hebben. Maar kan me voorstellen dat je het juist soms liever wel hebt.

Fijn dat je moeder goed reageerde!

Gisteren klossen opgehaald, vanmiddag komt de borstvoedingsconsulent, of iemand die daar iets mee te maken heeft in elk geval.. ;)
Meiden, ik ben er wel! Ik mis alleen de puf om te reageren. Vorige week heeft er achteraf toch behoorlijk ingehakt, dus ik doe het nu effe rustig aan. Gelukkig is schoonzusje weer thuis uit het ziekenhuis en heeft schoonmoeder niet de gevreesde kanker. Pfffff, wat een week.

Tink: De eerste afspraak is raar he! Nog maar een paar nachtjes slapen, en dan kunnen jullie naar de kleine kijken!

Zaza: Eigenlijk heb jij meldplicht nu!
Zo, heb een beetje energie gevonden, en dat na 10 uur!

Sweety: Hoe is het met je? En wat leuk dat jullie uit de naam zijn! Wil je hem niet stiekum aan ons verklappen? Anders op onze hyves?

Nadine: Zielig, die prikjes! En Nick al bijna 10 kilo! Nog maar een paar dagen en dan is jullie kleine man geen baby meer! Denk je veel terug aan vorig jaar?

Bloem: Wat ben je een schat! En nogmaals, voel je niet schuldig om minder vrolijke berichtjes, helaas horen die er ook bij.

Zaza: Zoals eerder gezegd, je hebt meldplicht! Het kamertje ziet er echt geweldig uit! Lief en stoer tegelijk. Hoe voel je je? Trek je de laatste loodjes nog?

Blink: Inderdaad grappig om elkaar aan de telefoon te spreken! Heel bijzonder, zo na 2 jaar! Meeting komt goed, anders gooien we er een mini meeting tegenaan!

Tink: Doen jullie ook de 20 weken echo? Wij hebben niet voor de testen gekozen, omdat ik niet zoveel zou kunnen met een kansberekening. De 20 weken echo vond ik dan weer een ander verhaal, en ik vond het natuurlijk leuk om weer even naar de kleine te kijken. Dat vreemde gevoel herken ik wel. Ik had het later in de zwangerschap ook nog wel eens. Ik vond die bevestiging elke keer toch weer prettig.

Harley: Hoe is het met je meid? Dikke knuffel!

Misschien hadden jullie het al begrepen, maar Nadine, Blink en ik hebben besloten om de meeting niet door te laten gaan. We waren maar met z'n drietjes en vonden dat jullie er ook gewoon bij hoorde. Dus we gaan hem verplaatsen. Misschien is oktober een idee? Dan zijn Sweet nog mobiel en misschien durf Zaza het al aan met haar kleine meisje.

Morgen heb ik mijn vrije dag. Ik moet eerst met Guido naar de huisarts. Het consultatiebureau wilde toch dat we de bult op zijn voorhoofd na laten kijken. Ben benieuwd wat de huisarts zegt, maar maak me er geen zorgen om. Daarna naar de Ikea, dan Guido showen op mijn werk en daarna lunchen met een vriendin aan de plas. Heerlijk vooruitzicht!

Guido zat vandaag zo druk te oefenen. Hij zat op een gegeven moment gewoon op handen en knieen! Zo goed! Hij was zelf ook helemaal trots!
*meldt zich*

Ongeduld, misschien zwangerschapsdementie, maar heb het nieuws over je schoonzusje en schoonmoeder blijkbaar gemist. Wat was er aan de hand?? Maar goed dat alles nu goed afgelopen is!!

Gisterenavond en vannacht de hele tijd krampen. Heel irritant, want er zit geen duidelijk ritme in en wordt niet erger. Heb liever dat het óf gewoon doorzet, óf niets doet. Maar ja.. "liever koekjes.." zei mijn moeder altijd..
Zaza: Spannend joh, er is dus echt iets aan het rommelen! Op zich natuurlijk heel vervelend als het niet doorzet, maar het schijnt dat door het gerommel van te voren, bij mij de bevalling erg makkelijk is gegaan!

Misschien had ik het vorige week niet verteld, dus denk niet dat het aan jou ligt! Effe de korte versie: Schoonzusje heeft parasiet in Turkije opgelopen en in NL nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. Schoonmoeder heeft een luchtbel in haar long. Nu blijkt door het roken, maar het is gelukkig geen kanker.

Ik heb op hyves foto's en een filmpje van Guido in kruiphouding gezet. Jeetje, wat gaat het ongelooflijk snel!
Hoi dames,

IK HEB WEER INTERNET!!! EINDELIJK!

Ongeduld, hahaha wat een leuk filmpje! Ik heb eergisteren Vincent ook gefilmd. Zal het er morgen even opzetten. Hij is net een soldaat, want kruipen kan hij nog niet,maar tijgeren wel! Zo leuk!! Guido is er dus vlug bij. Leuk hoor!

Zaza, spannend zeg! Het is nu echt aftellen geblazen. Hoop dat je niet te ongemakkelijk hebt op het moment.

Voor de rest is het erg rustig hier zeg. Vakantietijd.

Ik ben weer begonnen met werken en beviel goed. Heb nu weer weekend heerlijk!

Zaza, we houden je in de gaten!
*meldt zich*

Ja, erg leuk inderdaad ongeduld dat filmpje op de hyve!

En wat een gedoe in je schoonfamilie! Beide wel een eng verhaal, zo'n parasiet en die luchtbel. Nog nooit gehoord trouwens dat laatste. Gaat dat vanzelf weer weg? Maar inderdaad een grote opluchting dat het geen kanker is. Waren ze daar eerst bang voor door longfoto's ofzo?

Blink, fijn dat je weer internet hebt! En dat het werkern goed bevalt.

Gisteren weer naar de vk geweest, niets bijzonders. Alles goed. Bloeddruk weer oke, halve kilo er bij sinds vorige week. Dat valt toch mee?

Moet zeggen dat ik wel een beetje zenuwachtig begin te worden af en toe. Aan de ene kant hoop ik dat het nú begint en aan de andere kant moet ik er niet aan denken. Maar ja, ze moet er toch uit he?
Yep Zaza, ze moet er idd uit. Maar dat gaat je natuurlijk ook lukken! Hoe voel je je?

Wat is het hier rustig. Alle dames nog op vakantie of alweer druk aan het werk?

Harley hoe gaat het met jou?

Bloem en met jou?

Think, zit je nog lekker op je roze wolkje?

Nadine, heeft Nick nog kattekwaad uitgehaald?

Ongduld, hoe gaat het met Guido zijn kruiptechnieken?

Sweet, hoe is het met jou? Groeit je buik al goed?

B80 en Utha hoe is het met jullie.

Zo ik ga eens even poetsen. Kleine man ligt lekker te slapen.

Fijn weekend iedereen!
Hoi meiden,

Ja hoor Blinkie hier alles ok....ben nu ruim 22 weken en heb best een behoorlijke buik en voortijdig was hij echt plat ;-(

Hahaha maar het geeft helemaal niks ben er supertrots op hoor!

Wat leuk dat je weer internet hebt!!

Hoe is het met jou????

Zaza: Spannend meis maar het komnt goed!!

Doe mij maar effies voor hoe het moet want ik ben de volgende he al duurt het nog even.....

Doe ik het weer voor voor Tinkie en zij voor Bloem en Harley.

Goed geregeld toch?
Hoiiiii

Wanneer komt je eerste buikfoto sweety? Wij willen ook je buikje zien

Ik wil ook groeien haha ik krijg nu mijn broeken niet zo goed meer dicht. Er gebeurd dus toch vanalles van binnen.

Hier gaat alles verder goed. Zit nog steeds niet echt op die roze wolk. Woensdag weer een echo, kan niet wachten! Vind het zo spannend. Nog steeds niet misselijk, alleen veel steken links en rechts. Mijn collega vertelde me dat mijn banden aan het groeien zijn. Wist niet eens dat ik die had haha. Ik dacht steeds dat ik dan weet verkeerd getilt had ofzo maar volgens haar hoort het erbij. Mevrouw van moeder voor moeders is geweest afgelopen dinsdag. (weet even niet meer of ik dat verteld heb, ik lijd echt al aan dementie) Het testje kon niet beter en de 2 strepen knalden er vanaf. Ik was zo bang dat er nu ineens geen streep meer zou staan. Ik ben dus nu vrolijk mijn piesje aan het opsparen. Ze hebben een zwembad vol nodig voor een klein beetje hcg. Het is dus erg belangrijk dat er veel vrouwen aan mee doen.

Zaza, hoe gaat het met jou? Wel iedere dag ff melden he?

Nou meiden, geniet allemaal lekker van jullie weekend. Hier schijnt het zonnetje. Oh en sorry als ik iemand even vergeten ben, ik zal van de week wat beter mijn best doen.

Doegie
Hé ladies,

Wij vertrekken na de boterham van Nick voor de rest van het weekend naar Bruinisse. M'n schoonouders zitten daar nu vakantie te vieren. We komen maandagmorgen weer terug. Nick gaat dan gewoon naar het kdv dus ga ik zeker even tijd maken om wat uitgebreider te reageren op iedereen!

Fijn weekend en tot snel!

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Nadine, fijn weekend!

En hierbij heb ik me gemeld...
.
ongeduld2 wijzigde dit bericht op 09-08-2008 14:39
Reden: 1 keer is voldoende....
% gewijzigd
Hihi Zaza, keurig voldaan aan je meldplicht! Hoe voel je je? Heo staat het met het gerommel?

Klinkt inderdaad raar he, een luchtbel in je longen. Je zou denken dat lucht in de longen goed is.... Helaas gaat het niet vanzelf weg en moet ze geopereerd worden.

Zou trouwens wat zijn, wordt je op een ochtend wakker: He, mijn buik is weg, es even kijken of ze keurig in haar wiegej ligt!

Blink: Hahaha, kun je weer toegeven aan je internetverslaving! Leuk filmpje van Vincent trouwens. Wat is ie snel! Die kun je volgens mij beter niet uit het oog verliezen!

Sweet: Ook ik wil een buikfoto! Op hyves mag ook hoor!

Tink: Spannend weer woensdag! Leuk trouwens he, alle kadootjes van Moeders voor Moeders. Ik heb ook vrolijk liters bij elkaar verzameld.

Nadine: Geniet van jullie weekend!

Hier weinig bijzonders. Net een grondige poetsbeurt gehouden, alleen de keuken moet nog. Morgen ga ik waarschijnlijk naar de dierentuin in Emmen, denk dat ik meteen maar een abonnement neem. Lijkt me zo leuk met Guido.
Tink, wees blij dat je niet misselijk bent! Hopelijk blijft het je bespaard. En de steken zijn waarschijnlijk inderdaad je banden en baarmoeder enzo. Er valt nogal wat op te rekken!

Ongeduld, ik wil dat wel hoor! Wakker worden en dat ze er dan ineens is! :-)

Hoe vond Guido het in de dierentuin?

Ik rommel wel wat. Maar ja, dat is eigenlijk ook al een tijdje zo. Harde buiken worden steeds meer. Bijna constant ondertussen.. wat krampen zo nu en dan. Mag van mij wel doorzetten hoor!
Harley en Bloem Hoe is het bij jullie?
Zaza: Ik hoop dat het doorzet, ben je ervanaf! Spannend hoor!

Ik heb vanochtend heel lang getwijfeld of ik wel naar de dierentuin moest gaan. Het was zulk rotweer! Maar gelukkig ben ik wel gegaan. Het was zo heerlijk! Guido vond de grote beesten niet echt interessant, maar de kinderboerderij en de apen waren geweldig. Ik heb op hyves een filmpje gezet van Guido bij de kuikentjes. Ik heb een abo genomen, dus ik kan er nu geregeld even in en uit wandelen.

Nu moeten wel alle foto's nog uitgezocht worden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven