Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Doordat het forum er bij mij steeds uit lag heb ik niet zo veel kunnen schrijven en lezen. Op het moment doet hij het nog niet fantastisch.... :(

Happy wat spannend. En wat komt het nu eindelijk dichtbij. Je was ook op het wachten ingesteld denk ik. Fijn dat het zo goed voelde wat betreft je donor uitzoeken. En ach of ze het nu vragen of niet, jij weet je reden.

Wiesg zit je nog op het bankje?

Hier geen nieuws. Niets meer van mijn potentiele donor gehoord. Wil hem een berichtje sturen met uitnodiging om te praten. Maar ik kan pas eind volgende week. Dus nog maar even rustig wachten ;)
Hallo, hier ook weer even een update...zag dat ik niet de enige was met problemen met het forum.

Ik heb inmiddels mijn ouders geïnformeerd en ze beginnen steeds meer aan het idee te wennen en staan er ook helemaal achter, dus dat ik heel gaaf! Voor volgende week heb ik een afspraak gepland met de huisarts, voor een verwijsbrief naar het ziekenhuis. Uit de info die ik kan achterhalen hebben zij geen wachtlijst (bij een eigen donor) dus dat zou betekenen dat we al snel kunnen starten.

Ik ben alleen nog aan het twijfelen wat we op papier moeten zetten. Van de donor hoeft dit niet en navraag geeft me ook steeds meer het beeld dat het juridisch weinig toevoegt, zeker omdat hij gewoon bekend is als vader. Hij gaat het kindje alleen niet erkennen, dus alle rechten en plichten liggen toch bij mij. Feitelijk lopen we hierbij allebei risico (hij dat ik alimentatie eis en ik dat hij meer contact wil), dus ik ben er nog niet helemaal uit wat ik hiermee ga doen. Als iemand tips heeft, graag!
Sorry, maar even een egopost hoor.. Alle uitslagen waren goed dus alle lichten staan op groen om te gaan beginnen! Ben er ontzettend blij mee en heb direct de donor uitgezocht en bestelling geplaatst Lekker om zo je weekend in te gaan!

Maaaaaaaar, toch ook een beetje teleurstelling. Bij de intake hadden ze aangegeven dat als alles oke was ik misschien wel in februari zou kunnen starten, maar vandaag bleek dat ik toch tot maart moet wachten. Is natuurlijk niet zo lang, maar ben ik toch wel een beetje teleurgesteld over...
Dankjewel iedereen!

Ik begin meer en meer te wennen aan het feit dat het echt zo is en geen droom :-)

Intussen is er weer heel veel bij geschreven.

Chica wat superleuk! En wat goed dat je al een keuze hebt kunnen maken.
quote:noa_lynn schreef op 03 februari 2015 @ 15:26:

Even een egoberichtje

Ik heb vandaag mijn 2de gesprek gehad bij Geertgen en ben door!!!

Had ik niet durven denken gisteravond, omdat ik niet weer zo enorm teleurgesteld wilde worden.

Echt geloven doe ik het nog niet, moet nog een beetje landen geloof ik.

Volgende week heb ik mijn 3de gesprek, mijn keuzemoment qua behandelingWat een fijn nieuws!
quote:linnie_1983 schreef op 05 februari 2015 @ 10:26:

Hallo allemaal,

weer wat ontwikkelingen vanaf mijn kant.

Gisteren een goed gesprek gehad met een goede vriendin en haar verteld dat ik een kindje wil en dat alleen ga doen. Zo blij met haar reactie! Dat ik me daar zenuwachtig voor maakte :-)

Ook vanochtend bij mijn huisarts geweest om mij spiraaltje te laten verwijderen en een doorverwijzing te halen voor het UMC. Werd ik net al gebeld en heb ik daar de eerste afspraak al op 16 februari staan. Wat gaat dat snel en echt super dat het allemaal nu echt word!!!

Nu 16 februari afwachten en zien hoe het verdere traject er uit komt te zien en wat de verdere wachttijden zijn.

groetjes linnieDe wachttijden zijn lang bij het UMC. Ik sta ingeschreven sinds dec 2013 en verwacht ongeveer in augustus aan de beurt te zijn. Het UMC zelf zegt echter daar echt geen uitspraken over te doen.
Dankje Frizz

Ik voel mij nu ook veel meer op mijn plek, dit is zoveel knusser en persoonlijker.
Had je meegekregen dat ik ook niet meer voor het AMC ga?
Echt definitief de knoop doorgehakt nu?
Haha, niet definitief. Ik laat gewoon niks van me horen nu (kan wel aangegeven via hun systeem dat ik ongesteld ben/eisprong heb). En het temperaturen wat ik deze maand wilde doen liep mis, ik heb ineens een ontzettend lange cyclus en toen ik eindelijk ongesteld werd was ik een weekendje weg. En je raadt het al: zonder thermometer. Dus zo zou het sowieso alweer een maand opschuiven, en ik vind het prima. Het enige is, ik had het er nog even met de huisarts over, en zij zei dat wanneer ik toch op den duur ook iets mer hormoonbehandelingen zou moeten de reisafstand wel vervelend zou worden. Tja. Ik zie het wel.
Je houdt het voor de zekerheid achter de hand.

Geertgen is voor mij ook 1,5/2 uur rijden, voor nu vind ik het totaal nog niet erg.

Heb je al wel weer wat van het umc gehoord? Of was dat aankomende zomer dat je dan aan de beurt bent.

Ik mag nu kiezen voor welke behandeling ik wil gaan.

Dinsdag mag ik hun mijn keuze vertellen.
Ik vind jullie 'ego'berichtjes heerlijk!! Wat een feest!!! Heel fijn :D

Ik had laatst een date en toen ik hem vertelde dat ik bezig ben met kinderen krijgen ,via een donor, heb ik nooit meer iets van hem vernomen, dit is de 2e keer dat het gebeurd is en ik baal er een beetje van. En ik weet dat jullie hier niks mee kunnen, ik wilde het graag even kwijt. (: Ik sta nog steeds volledig achter mijn keuze en ik krijg maandag weer voor een nieuwe meting! Ik vind gewoon dat we allemaal dit jaar zwanger raken en dan 1 keer in het jaar met z'n allen samen komen om herinneringen op te halen ;)
quote:noa_lynn schreef op 06 februari 2015 @ 21:06:

Je houdt het voor de zekerheid achter de hand.

Geertgen is voor mij ook 1,5/2 uur rijden, voor nu vind ik het totaal nog niet erg.

Heb je al wel weer wat van het umc gehoord? Of was dat aankomende zomer dat je dan aan de beurt bent.

Ik mag nu kiezen voor welke behandeling ik wil gaan.

Heb in principe 4 opties waarvan er al 2 afvallen; de eigen donor en de Deense donoren.

De andere 2 opties zijn hun eigen donorbank en Wensouders voor Wensouders (het vroegere deal-ivf)

Voor nu ben ik er nog niet 100% uit, vind het Wensouders voor Wensouders ook echt een mooi iets.

Veiligheidshalve zou ik nu kiezen voor hun eigen donorbank.

Wie nog tips e.d. heeft

Dinsdag mag ik hun mijn keuze vertellen.

Ja ik vermoed zo rond de zomer.

Sorry geen tips. Ik vind het allemaal maar ingewikkeld.
quote:char-ade schreef op 06 februari 2015 @ 22:50:

Ik vind jullie 'ego'berichtjes heerlijk!! Wat een feest!!! Heel fijn :D

Ik had laatst een date en toen ik hem vertelde dat ik bezig ben met kinderen krijgen ,via een donor, heb ik nooit meer iets van hem vernomen, dit is de 2e keer dat het gebeurd is en ik baal er een beetje van. En ik weet dat jullie hier niks mee kunnen, ik wilde het graag even kwijt. (: Ik sta nog steeds volledig achter mijn keuze en ik krijg maandag weer voor een nieuwe meting! Ik vind gewoon dat we allemaal dit jaar zwanger raken en dan 1 keer in het jaar met z'n allen samen komen om herinneringen op te halen ;)Vertel je dat op een eerste of tweede date? Aan iemand die je niet kent? Waarom dan?
@frizz, nee, pas als het serieuzer begint te worden en we intiem zijn geweest maar we nog niet echt een relatie hebben. Ik vind het wel zo eerlijk om te vertellen.. Stel ik raak zwanger, ik zou het heel stom van mezelf vinden om dan na 2 maanden te zeggen dat ik zwanger ben en dat ik hier al meer dan een halfjaar mijn best voor heb gedaan.

Hoe zou jij dat aanpakken dan? Misschien klopt mijn gedachtengang niet helemaal, geen idee. Ik ken niemand, behalve jullie, in mijn situatie.
@char-ade ik merk dat ik op dit moment niet echt open sta om te daten. Ik heb nu de keuze gemaakt om voor een kindje te gaan en een man past dus even niet in dat plaatje. Komt daarna wel weer. Heel eerlijk, ik kan me ook wel voorstellen dat het voor een man best afschrikt. Tenslotte, als je serieus voor een relatie wil gaan en zelf ook kinderen wil is het best bijzonder als je vriendin al bezig is met kinderen krijgen zonder jou. Het legt natuurlijk wel druk op, want als het kindje er komt dan krijgt hij daar ook mee te maken.

Snap wel dat het lastig is, maar voor mij hielp het om er gewoon niet voor open te staan.
quote:char-ade schreef op 07 februari 2015 @ 07:49:

@frizz, nee, pas als het serieuzer begint te worden en we intiem zijn geweest maar we nog niet echt een relatie hebben. Ik vind het wel zo eerlijk om te vertellen.. Stel ik raak zwanger, ik zou het heel stom van mezelf vinden om dan na 2 maanden te zeggen dat ik zwanger ben en dat ik hier al meer dan een halfjaar mijn best voor heb gedaan.

Hoe zou jij dat aanpakken dan? Misschien klopt mijn gedachtengang niet helemaal, geen idee. Ik ken niemand, behalve jullie, in mijn situatie.

Ah ok, dus niet zo erg snel begrijp ik? Of Ga jij altijd in sneltreinvaart met mannen?

Nee ik snap wel dat je het vertelt op een gegeven moment, zeker als je al midden in het traject zit. En ik snap ook dat een man zich de blubber schrikt en weg rent. It is what it is denk ik.
@frizz ik heb me al ingesteld op lange wachttijden. Vond het al meevallen dat die eerste afspraak zo snel ingepland kon worden :-)

Ik wacht alles rustig af en ga er van uit dat het allemaal nog wel een poos duurt. Alles wat sneller gaat kan dan alleen maar meevallen.
Ja, het is wat het is. En poeh nee, ik ga in een slakkentempo met mannen 😁 Dankjullie voor jullie mening! Ik zie wel hoe alles loopt
Hi Allemaal,

Vraagje,, heeft er iemand tips voor het zoeken naar een donor

In het forum lees ik dat een aantal van jullie bezig zijn met een 'bekende' donor....

Zoals ik het lees is dit in sommige gevallen vrij lastig en moet je voorzichtig zijn,

aangezien er ook zat 'verkeerde' donors tussen zitten.

Iemand tips hoe je dit zou kunnen aanpakken??
Hoi Rosings wil jij me toevoegen aan de lijst?

linnie_1983: (31jr, UMC, intake februari 2015)

Dank je wel alvast!

groetjes linnie
Ik mag woensdag weer voor een iui...!! De 6e.. De tijd vliegt echt zeg.

Ik vroeg meteen naar de vruchtbaarheidsonderzoeken en de arts vertelde deze keer dat het pas na de 8e keer gebeurd.. (ipv na de 6e keer...) Geen idee of dit normaal is, maar ik vind het stiekem wel prima eigenlijk. Zo'n onderzoek lijkt me namelijk niet zo heel fijn..
Fingers crossed Char-ade!!
Jeeeee charade: wat gaat het snel zeg, 6de keer alweer. Hopelijk is het snel raak! Overigens ben ik het helemaal eens met je post van een paar dagen geleden: ik vind ook dat we allemaal in 2015 zwanger moeten worden :-D

@Noa: jij hebt morgen je derde gesprek toch? Weet je inmiddels al voor welke optie je gaat kiezen?

@Frizz: yes je hebt een keuze gemaakt, wat goed! Nu weet je ook waar je aan toe bent dus kun je er naar toe leven.

@Loeske: sorry geen tips ik heb geen bekende donor. De meiden die hier een eigen donor gebruiken hebben volgens mij allemaal een echt bekende donor...

@Linnie: leuk dat je ook in de tabel wil! Misschien moeten we die weer eens bijwerken? Er zijn inmiddels best weer een aantal schrijfsters bijgekomen :-) Erg gezellig!
Ik ben hier even weinig geweest, te veel gedoe met het forum!

Als je in de tabel wil: Zet het bold in een post, zonder andere tekst en dan zet ik je erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven