Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
linnie_1983: (31jr, UMC, intake februari 2015)
Jou had ik al gezien en er bij gezet linnie
quote:rosings schreef op 09 februari 2015 @ 20:24:

Jou had ik al gezien en er bij gezet linnie Thnx rosing!
Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje niet actief geweest op dit forum. Druk met allerlei andere dingen.

Ik moet nog het een en ander terug lezen en zag dat er nieuwe lotgenoten bijgekomen zijn.

Rond maart/april verwacht ik opgeroepen te worden om donoren te kiezen.

Weet iemand hoe lang het dan nog duurt voordat je echt start?

Verder zit ik nog wel met een paar dingetjes.... ik wordt toch wel een beetje "gepusht" om nog even te wachten.

Sommige mensen vinden dat ik nog tijd zat heb, ik voel dat anders.

Natuurlijk wil ik liever een gezin stichten samen met een man, maar ben de juiste nog niet tegen gekomen.

En dan krijg je de opmerking kieskeurig te zijn.

Stel dat ik snel zwanger raak, kan ik dit dan wel maken i.v.m. evt. nieuwe baan? "belazer" ik dan mijn nieuwe werkgever niet.

Ik hoor graag jullie mening
Waarom zou je in Godsnaam niet kieskeurig zijn bij het vinden van een partner! Natuurlijk ben je kieskeurig!

Wel/geen werk heb ik los gelaten, lullig voor een nieuwe werkgever? Tsja, werkgeversrisico. Zakelijk bekijken.
Bamma (34jr , AMC intake februari 2015)[
quote:member79 schreef op 10 februari 2015 @ 12:50:

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje niet actief geweest op dit forum. Druk met allerlei andere dingen.

Ik moet nog het een en ander terug lezen en zag dat er nieuwe lotgenoten bijgekomen zijn.

Verder zit ik nog wel met een paar dingetjes.... ik wordt toch wel een beetje "gepusht" om nog even te wachten.

Natuurlijk wil ik liever een gezin stichten samen met een man, maar ben de juiste nog niet tegen gekomen.

Stel dat ik snel zwanger raak, kan ik dit dan wel maken i.v.m. evt. nieuwe baan? "belazer" ik dan mijn nieuwe werkgever niet.

Member, ik heb begin februari de donor bij Rijnstate uitgezocht en mag nu direct starten. Maar ik heb ook gehoord dat ivm tekort donoren er pas vanaf april weer opgeroepen wordt. Maar weet niet of ik dat goed begrepen heb, evt kun je eens bellen?

Je schrijft zelf al dat je niet het gevoel hebt dat je tijd zat hebt. Luister daarna, jouw hart zegt voldoende. Het is jouw gevoel dat je nu op de juiste leeftijd bent om moeder te worden. Anderen kunnen dat gevoel toch niet veranderden.

Ja het verwijt kieskeurig te zijn, ik denk dat velen van ons die tegen zijn gekomen. Ik weet ook nog zo goed hoe ik met zo'n opmerking om moet gaan. Moet ik dan maar voor de eerste de beste gaan en na een paar jaar en kindjes uitelkaar gaan, denk ik dan? Dacht het niet. Ik doe het nu in andere volgorde, eerst de kindjes en dan de man die bij mij en mijn gezin past.

Wel/niet werk moet je niet laten beïnvloeden in de timing van je keuze. Er zijn altijd wel reden om bepaalde keuzes wel/niet te maken. Volg hierin ook je hart. Als jij nog even wilt wachten, dan wacht je, maar doe het niet omdat een ander het beter voor je vind. Als jij wilt starten omdat dat je gevoel ingeeft, ga er dan ook voor!

Het blijft een hele grote keuze die we maken. En het is een keuze die we alleen zelf kunnen maken. Het is mooi dat we familie en vrienden om ons heen hebben waarmee wij kunnen sparren om de juiste keuze te kunnen maken, maar nog steeds zullen we zelf die stap moeten zetten en dus vooral ons hart, verstand en gevoel moeten volgen los van alle opmerkingen van je omgeving.

Wel even een knuffel voor jou, het is soms niet fijn om de twijfels van anderen aan te moeten horen.
becauseiamhappy wijzigde dit bericht op 10-02-2015 18:28
Reden: wat werkt het forum toch weer fijn...
% gewijzigd
Kleine wijziging voor mij ROSINGS, maakt het misschien iets duidelijker

Tekst vet maken lukt momenteel niet....

Becauseiamhappy: (32 jr, Rijnstate Arnhem, ingeschreven dec. 2013, intake juni 2014, donor gekozen feb. 2015)
Hoi meiden, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest en wat is het plotseling druk geworden! Ik heb een tijd nodig moeten hebben om bij te lezen!

Ontzettend gezellig met al die opstartende en nieuwe meiden.

@noa-lynn, wat fijn dat je nu bijna kan starten! Wat gaat dat dan plotseling weer snel he?

@ Frizz, ontzettend goed dat je je gevoel volgt! Echt een knappe keuze.

Met mij gaat het erg goed. Mijn misselijkheid is gelukkig voorbij en mijn buik komt mooi naar voren. Nog een paar weken en dan weet ik of het een jongetje of meisje is. Ik wens dit voor jullie alkemaal!

@ iedereen, ik hoop op een super vruchtbaar jaar!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Kieskeurig zijn...die heb ik inderdaad ook vaker gehoord. Maar, ik denk inderdaad dat dit kindje bewuster wordt gekozen dan menig ander kind. Want, hoeveel relaties stranden niet met ruzies over de hoofden van de kinderen tot gevolg. In mijn geval blijft de donor een rol spelen, dus ik zie het als een scheiding zonder ruzie....en volgens mij is dat juist in belang van het kind.

Tijd is natuurlijk relatief, ik ben nu 34 en wil ook niet het risico lopen dat ik straks tegen de 40 loop en het echt niet meer kan of lukt. Dus, nu is mijn leven stabiel genoeg en voel ik dat ik er klaar voor ben. En zoals al eerder gezegd werd, je eigen gevoel is toch het belangrijkste!
@ rosings jiggles, 34, bekende donor, maart 2015 intake ziekenhuis
Ik zit even niet zo goed in m'n vel, en heb even minder forumzin.

Kan iemand anders de openingspost even aanpassen?

gebruikersnaam: uppies

wachtwoord:

Als iemand heeft gereageerd hier dat ze het doen dan haal ik het wachtwoord weer weg.
@Rosings, wat vervelend dat je even niet zo lekker in je vel zit

Ik wil het stokje wel even van je overnemen hoor. Heb de gegevens genoteerd.

@de rest, ik ga morgen alles bijlezen en dan zal ik eea aanpassen in de openingspost
quote:member79 schreef op 10 februari 2015 @ 12:50:

Hoi allemaal,

Member, lees even terug inderdaad, de wachttijd is opgelopen, helaas!

Verder zit ik in het zelfde schuitje. Ik krijg ook vaak de opmerking dat ik teveel eisen stel aan een man, maar ik ben gewoon onafhankelijk, en dat wil ik blijven. Wil niet zo een vrouwtje zijn dat achter haar man aanloopt. Maar niet alleen daarin lijken we op elkaar. Onzeker of contract verlengt wordt hier, en ja... Wat met een eventuele nieuwe werkgever? ik had het er over met een vriendin van me. Ze vertelde toen ik dit zei dat wij als vrouwen er nu ook eenmaal niets aan kunnen veranderen dat wij op een gegeven moment rammelende eierstokken krijgen (om het even lomp te zeggen) en dat een werkgever dat natuurlijk weet als hij een vrouw in dienst neemt. Inderdaad, je hebt geen relatie en bent dus misschien geen bedreiging.. Maar je kunt ook een maand na je proeftijd een man leren kennen en binnen twee maanden per ongeluk zwanger raken... En mannen kunnen nu eenmaal geen kinderen baren. Ik heb dus besloten om te hopen dat ik mag blijven bij mijn huidige werkgever en mocht dat niet zo zijn, dan ga ik mijn leven niet stilzetten vanwege een baan. Werk is zo relatief... Vandaag heb je het, morgen kun je het kwijt zijn. Daar zou je dan je gehele leven omheen moeten bouwen. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Je moet je werk om je leven bouwen. Je werkt om te kunnen leven en je leeft niet alleen maar om te werken.

Mijn advies, wat ik dus zelf ook probeer, is gewoon je dromen volgen. Gaan voor je wens en de rest komt linksom of rechtsom echt wel goed. Succes meis!
quote:rosings schreef op 10 februari 2015 @ 12:57:

Waarom zou je in Godsnaam niet kieskeurig zijn bij het vinden van een partner! Natuurlijk ben je kieskeurig!

Wel/geen werk heb ik los gelaten, lullig voor een nieuwe werkgever? Tsja, werkgeversrisico. Zakelijk bekijken.Dit dus! Haha
@rosings niet fijn! Hoop dat het snel weer beter gaat.

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest, en zij vond me geschikt genoeg om een kind te krijgen 😜 dus heb een verwijsbrief gekregen en inmiddels begin maart een afspraak in het ziekenhuis, samen met de donor. Fijn dat we daar zo snel terecht kunnen.

Wel spannend allemaal!
@Char-ade, dit soort egoberichtjes zijn ook echt top. Succes weer op het wachtbankje. Ik was gisteren bij Geertgen.

@Chica, Ik heb voor mijzelf gezegd dat ik zondag mijn keuze wilde hebben bepaald.

@Rosings, Mag ik in de tabel bij fase 2: Noa_Lynn, 32 jaar, Geertgen (Intake januari 2015)
@Jiggles, al vond ze je niet geschikt had ze hier niet haar mening over mogen geven .

Dat vertelde mijn huisarts mij toen ik voor het amc de verwijsbrief ging halen.

@TheFiepie, het gaat nu ineens echt razendsnel. Had ik wel gehoopt maar zo niet verwacht.
Ach Rosings, dat is niets voor jou, jij komt altijd zo positief over.

Dikke knuffel meis!
becauseiamhappy wijzigde dit bericht op 11-02-2015 23:10
Reden: ik zeg maar niets meer over het gebruiksgemak van dit forum....
% gewijzigd
Had gister de OP aangepast maar werd van het forum gegooid toen ik het wou plaatsen. Maar zie dat het gelukkig wel is geplaatst :-)

Als ik iemand ben vergeten of gegevens niet meer kloppen, laat het me dan weten dan pas ik het zsm aan!

Ik heb trouwens bij fase 2 de kolom nod toegevoegd. Weet niet of daar behoefte aan is, maar leek me wel handig voor het overzicht nu de groep steeds groter wordt. ...
Mijn gegevens zijn ook veranderd trouwens.

Ingeschreven GG dec '14. Nu wachten op donor match
If destiny speaks, I don't ask questions..
enne.. Mooi geworden! Overzichtelijk! Top!
If destiny speaks, I don't ask questions..
@Dinobaby, aangepast in de tabel! Heb je al weer wat gehoord over een potentiele match of nog niet?

@ Noa-Lynn, jeetje wat gaat dat supersnel bij jou zeg! En wat goed dat je voor het wensouders voor wensouders traject gaat. Lijkt me wel eng om zelf in het donor zijn traject te zitten. Zie je daar tegenop?

Ik had mezelf trouwens naar fase 2 gezet in de tabel, want gister bericht gekregen dat mijn rietjes binnen zijn! Nu dus wachten op de eerstvolgende ongesteldheid en dan gaan we beginnen :-D
@Chica, Ja echt he! Ik had het niet zo verwacht, zeker met de tegenslag van afgelopen jaar. Ik vind het WvW ook wel eng, vooral omdat het onbekend is, ik heb wel informatie gekregen maar het doen is toch anders. Het zelf donor zijn wordt volgende keer verder besproken, eigenlijk zie ik daar niet echt tegen op.

Ik gun een andere vrouw ook een kindje en dat kan op deze manier.

Wat spannend ook voor jou Chica, je staat al aardig in de startblokken
@Dinobaby, wacht je allang op de donormatch? Ik pas sinds deze week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven