Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Jonah

Noah

Mano
quote:Catooo schreef op 03 augustus 2008 @ 18:21:

biol; je hebt nooit op mijn laatste lijstje gereageerd.. of zat daar gewoon niks bij?

Ik vind ilian ook meer een meisjesnaam geloof ik, klinkt namelijk als lilian. Ilias is idd wel een mooie naam!!

Maar misschien moet ik gewoon aan de naam wennen, kan ook. Welke namen heb je tot nu toe die je helemaal leuk vind?

oh sorry, die had ik in 1e instantie niet eens meer gezien... overheen gelezen denk ik....

de meeste namen vind ik niet zo, de naam van mijn man staat er tussen, de naam van de hond van schoonouders... en ook wat hele aparte...

grappig dat jullie Ilian een meisjesnaam vinden, hij is in de afgelopen 12 maanden 4 keer aan een jongen gegeven, en nooit aan een meisje... Ilias vind ik niet zo leuk... en manlief ook niet trouwens..

we hebben tot nu toe dan: Viggo en Ilian. Misschien is Ilian wel gewoon wennen ja... ik vind het wel een stoere naam eigenlijk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
gaaf!

Viggo en Ilian, mooie namen.

Wat dachten jullie van Ilja of Raf?

Pff hier ook nog zoveel twijfel, ach we hebben nog 3 maanden maar toch.

Merlijn of Senn??
Thanks Eve!

Raf lijkt wel heel erg op m`n man zijn naam, die ralf heet.

Ilja vind ik wel leuk( we hadden eerst Isja) Ik ga het eens bij manlief neerleggen.

Manlief kwam met Merijn of marijn, maar dat vind ik niet zo leuk, en Senn vind ik heeeel leuk, maar m`n neefje heet al Sem en dat vind ik dan te veel op elkaar lijkt...

en idd nog 3 maanden.... pfff...( de tijd vliegt!!)

Als je nog geen Sem of iets in je directe omgeving hebt, zou ik gaan voor Senn... echt een super naam!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hallo allemaal. Ik heb een moeilijke vraag. Mocht alles naar wens verlopen worden wij volgend jaar weer papa en mama. Nu willen we het kindje met de tweede naam vernoemen naar papa. Papa heet Remco.

Als het een meisje wordt, wordt het waarschijnlijk Romée. Hebben jullie nog suggesties voor als het een jongen wordt? De eerste naam wordt een beetje iers/amerikaans. Onze favoriet is nu Roan. Dus eigenlijk moet de tweede naam dan niet met een R beginnen. De letters mogen helemaal gehusseld worden...het mag er ook op lijken...

Remy

Remo

en Romar had ik zelf al verzonnen.

En bij de meisjesnamen naast Romée

Remke.

Hoop dat jullie leuke ideen hebben. Mag best appart zijn hoor!!
Merco??
Hoi Cejo. Bedankt voor de suggestie. Maar dat lijkt te veel op de naam Marko (iemand dicht in de familie)
@biol

Denk dat het Senn wordt!

Jij al wat verder?
quote:linda30 schreef op 04 augustus 2008 @ 10:51:

Hi,

Ook hier wat suggesties gevraagd; ik heb al flink meegelezen met de namen die al genoemd zijn maar wij zijn er ook nog niet uit. Ben in December uitgerekend van 2e jongetje.

We zijn nogal cross-cultureel ;) dus willen een

- vrij korte naam

- die makkelijk uit te spreken is voor zowel nederlanders als zuid europeanen. (Gek genoeg kwamen we bij eerste zoontje uit op een Finse naam (Mika) ;)

- Verder willen we geen religieuze betekenis....

Ik vind zelf namen zoals Luca ook leuk, maar dat klinkt dan weer niet echt bij naam broer...

Iemand suggesties?

Giann

Senna

Cris

Che

Sinan

Lucas

Can

Indien mosterd excuses.
@ all...ik heb nu Cormé bedacht als tweede naam. (uitleg zie boven) Wat vinden jullie daarvan??
quote:eve76 schreef op 07 augustus 2008 @ 14:02:

@biol

Denk dat het Senn wordt!

Jij al wat verder?

Nee eigenlijk nog steeds hangend op Viggo en Ilian...manlief zegt steeds we hoeven pas te beslissen als hij eraan komt dus we hebben nog 15 wkn.. ben het daar niet zo mee eens, wil eigenlijk gewoon een beslissing nemen, maar goed, we hebben idd nog even....

Tips mogen nog steeds
TammieenGwenn;

Eigenlijk wordt het dus tot nu toe; Roan .... en Romée Remke. Toch?

Zelf vind ik Romar een gave (zelfbedachte) naam, maar wel weer een R. Cormé vind ik persoonlijk niet echt wat. Beetje Calvé achtig.

Wat vind je van;

Roan ....

Merce

More

Meor

Remme

Remmel

Je kunt ook bij de betekenis en oorsprong van de naam kijken en dan verder zoeken naar een naam die daarbij past. Weet niet of je dat wat vindt.
Merlijn

Dimitris

Valentijn.
Ik zou niet gaan knutselen met de letters van de naam, inderdaad net een of ander produkt. Waarom niet gewoon Roan Remco? En ken je de naam Rem (bijv. de beroemde architekt Rem Koolhaas)? Ik vind RR wel gave initialen!

Remke vind ik wel weer leuk, klinkt lief.

Linda, kun jij wat met de suggesties?
biol; ff nog wat proberen;

Levi

Lev

Sin

Ryan

Vilan

Merle

Tims

Luca

Dion

Pelle
@Mara en Catoo...bedankt voor jullie reacties. Cormé klinkt inderdaad als Calvé. Maar ja, je spreekt het bijna hetzelfde uit als Corné. En dat is toch ook een gewone jongensnaam?

De meisjes naam weten we nog niet zeker. We vinden Yente leuk. Dus dan wordt het Yente Romée. En voor een jongen als eerste naam Roan. Maar een dubbele R vind ik persoonlijk zo raar uitspreken. Zoals Roan Remco dus.Roan Rem vind ik ook een beetje gek klinken. Denk ik direct aan een fiets rem...autorem...

@Catoo...hoe zou je Merce uitspreken dan? Dat van die betekenis vind ik leuk idee. Maar wel vergezocht. Als Remco bijvoorbeeld...(ik noem maar iets) held uit de oudheid zou betekenen. En iemand vraagt waarom heet je kindje met de tweede naam zo?? Dan moet je dat helemaal gaan uitleggen. Vind ik dan zo omslachtig. En vind een naam die er op lijkt dan toch leuker. Maar hij heeft zo'n lastige naam!! Bij de vorige twee kwamen we er nog uit. De eerste is vernoemd naar mij en mijn moeder, de tweede naar mijn schoonvader.
Yente Romée klinkt erg goed!

Ik bedoelde meer dat je iets verder kijkt dan alleen de letters van de naam Remco. Bijvoorbeeld ik zie net staan op internet:

"Remco is een jongensnaam. De variant Remko komt ook voor. Het is een verkorte vorm van een naam met als tweede lid de Germaanse stam "Mâr" (vermaard). Het eerste lid kan de Germaanse stam "Ragin" (raad, besluit), Râd (raad, advies) of "Hraban" (raaf) zijn".

Dus bijvoorbeeld Ragin zou je dan kunnen gebruiken? Of vind je dat te ver gezocht?

Merce dacht ik trouwens gewoon als 'Mersu' uit te spreken, vind het best leuke naam!
Hoevaak spreek je de volledige naam van je kind uit dan? Dat is toch meer een papieren naam, voor instanties en het geboortekaartje?

Ik zie het zo: als je je man wilt vernoemen dan kies je ervoor om de naam niet helemaal zelf te bedenken. Het vernoemen door de naam om te husselen is een soort tussenvorm met niet zulke leuke resultaten tot nu toe. Of je vernoemt je man, of je verzint zelf de perfecte naam. Ik zou als kind later liever mijn vaders naam hebben dan een anagram ervan. De naam zal hem herinneren aan zijn vader, een stelletje letters niet.
@Catoo...'mercu' vind ik dan weer niet zo leuk. Dat Ragin is wel leuk, maar nog steeds vergezocht. Het verliest de betekenis een beetje dan vind ik.

@Mara. Ik vind dat je gelijk hebt. Aan de andere kant, Yente Remke vind ik lang niet zo leuk als Yente Romée.

En Roan Remco vind ik niet bij elkaar passen. Het is dan zo niet nederlands met nederlands. Mijn schoonvader heet bijvoorbeeld Jan...dus tweede naam dochtertje is Janiek. Zoiets zoek ik voor Remco dus ook.
O, ik wist niet dat Romée het vernoemen van je man was... sorry. Kijk, voor mij is dat dus niet vernoemen, maar zeggen dat je vernoemt. Janiek vind ik iets anders, da's net zo iets als Jannetje vroeger was, of Janneke. Volgens mij wil je eigenlijk niet vernoemen omdat je zijn naam niet leuk vind? Of wel? Nou ja, hoe dan ook, succes ermee!
quote:Catooo schreef op 07 augustus 2008 @ 22:18:

biol; ff nog wat proberen;

Levi - Vind ik leuk, manlief niet, is een naam voor ajaxcieden... en hij is van die andere...

Lev- Nee dat hoort bij die hierboven

Sin- te apart

Ryan- Vind ik leuk, maar hoor je wel veel, staat op de nominatie voor 2e naam.

Vilan- nee,. niet zo

Merle- hihi ik heb een tante in amerika die zo heet!!!

Tims- nee...

Luca- vind ik leuk, maar staat hoog in top 20 en ik ken echt veel kindjes die zo heten!

Dion- vind ik niet leuk

Pelle- nee is mij te boers...Ik vind het ook nog super lastig want er zijn er veel zwanger in m`n omgeving, en allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend als dat ik ben, met allemaal jongens!!! Ben zo bang dat ik dalijk de naam heb gevonden en vrienden van ons 3 dagen eerder precies dezelfde naam aan hun kindje geven!!!
quote:zusenzo schreef op 07 augustus 2008 @ 14:06:

[...]

Giann (spreek je uit gianni maar zonder de i)

Senna

Cris

Che

Sinan

Lucas

Can (spreek je uit als djan)

Declan

Connor

Charlie

Indien mosterd excuses.Biol wat vindt je van het bovenstaande?
[quote]TammieenGwennie schreef op 06 augustus 2008 @ 11:47:

quote]

Je kan ook Roan en Remco husselen of Remco wat verbouwen en dat dan gewoon als enige naam opgeven. Als jullie toch een naam leuk vinden die qua klank zo dicht bij je mans naam ligt... Bijvoorbeeld:

Rocco

Romke

Remon

Remi

Reman

Roman
quote:zusenzo schreef op 07 augustus 2008 @ 14:06:

[...]

Giann - is mij iets te apart.

Senna- is voor mijn gevoel meer een meisjesnaam,

Cris - kan manlief niet zo makkelijk uitspreken ivm K

Che- doet me denken aan een of andere bekende Che....

Sinan - nee, net sinas

Lucas - is te populair, staat hoog in de top 20

Can - = weer een K, dus niet makkelijk voor man, en is een turkse naam, past niet echt bij ons

Indien mosterd excuses.ik vind ieders moeite wel ontzettend lief hoor!!! en helemaal omdat ik iedereen maar afkraak!! ik bedoel het niet zo!
ow biol, lastig zeg! gelukkig heb je viggo en ilian nog als leuke namen... ga nog even voor je denken; (ps ilian spreek je uit als ieliejan he, zo met één l?) oja en sorry voor al eerder genoemde namen hoor, hou het niet meer uit elkaar...

Tonar

Duran

Jorn

Jort

Tobias

Morris

Micha

Simon/Simeon

Mart

Pepijn

Tristan

Menno

Twan

Bram

Benno

Benjamin

Timon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven