Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Wat rustig hier. Hoe gaat het de opbouwende lopers?

Ikzelf heb afgelopen zaterdag een ronde van 11km gelopen en gisteravond van 6. Poeh wat had ik last van mijn maag, na al dat slecht (carnavals)voedsel...
hoi allemaal,

afgelopen zomer heb ik ook geregeld meegeschreven. En ik kom weer meeschrijven (als dat nog mag )

Net mijn eerste rondje van dit jaar weer gehad. 2,8 km in 18 minuten.

Had op het einde wel heel zware benen. Maar rondje volbracht zonder te wandelen!

Nu in dubio of ik weer met evy ga lopen, of gewoon zelf zonder een app. Bij evy hoef ik in ieder geval niet meer bij les 1 te beginnen
Ik vind het vreselijk om toe te moeten geven maar: ik haak af. Sinds een paar weken werk ik vrijwel fulltime en ben ik heel druk met andere dingen, dus het gaat er even niet meer bij. Misschien als de avonden langer worden dat ik het nog een keer ga proberen.

Succes allen met doorzetten!
Hoi allemaal!

Ik lees al een week verschillende topics mee over hardlopen met Evy, en het motiveerde mij enorm. Daarom maar een account aangemaakt om ook mee te kletsen.

Ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen door regelmatig naar de sportschool te gaan en XCO lessen te volgen. Dit vond ik ook erg leuk. Het nadeel was, dat op een gegeven moment de lessen niet meer strookten met de hockeytrainingen van mijn dochters en mijn mans sportavonden....dus ja....de sportschool maar opgezegd.

Resultaat....de 10 kilo zaten er eind vorig jaar weer aan ( met wellicht wat extra's )

Nu sinds een maandje het roer omgegooid! Veel gezonder gaan eten en begonnen met Evy. Ik bouw het heeeeeel rustig op. Sommige lessen doe ik wel 3 keer, totdat ik echt het gevoel heb dat het makkelijker gaat. Daarom begin ik vandaag aan de 2e les 5....

Wel al een resultaat van bijna 5 kilo eraf! Dus dat motiveert mij ook enorm.

1 Dezer dagen op pad voor goede hardloopschoenen. Denk dat dat het zware gevoel in mijn benen ook wel wat zal doen afnemen.
Wauw Hillybilly wat een resultaat al!

Als dat niet motiverend is, weet ik het ook niet meer. Verwen jezelf absoluut met een goed paar schoenen, die heb j echt nodig om zonder klachten verder te gaan.

Jammer btientjuhzzz dat je moet afhaken. Hier past 4-5 avonden sporten per week ook niet altijd meer, maar probeer het minimum op 3 (hardlopen en bodypump of personal fitness) te houden (werk 36 uur, geen kinderen). Hopelijk zien we je snel terug.

Twilight; gewoon doen wat jij prettig vindt. Ik ben nooit fan geweest van Evy maar heb het hardloopschema van de hartstichting gevolgd. Met de runkeeper aan en mijn eigen muziek! Nu loop ik net waar ik zin in heb, meestal doordeweek savonds 5-6km, in het weekend sochtends 10-12,5km.
Vandaag les 5 gedaan, ondanks de harde wind en matige schoenen ging het toch best! Zaterdag les 6! En morgenochtend, 10 uur, afspraak bij sport2000 voor een voeten analyse. Dus dan ga ik even nieuwe schoenen aanschaffen! Yeah!

Iemand nog tips voor strakke lange , niet al te dure, hardloopbroeken/leggings?

Nog meer mensen gerend vandaag?
Hardloopbroeken zijn voordelig bij de Decathlon. www.decathlon.nl
Ze zijn er ook regelmatig bij de lidl (vorige week nog). Iets van ¤8. Prima kwaliteit, vallen in mij optiek wel ruim dus maatje kleiner pakken. Stukken beter dan bijv. primark. Decathlon os inderdaad ook goed.

Ik heb dinsdagavond gelopen en ga zometeen naar de bodypump les. In het weekend weer hardlopen. Sportze!
Lidl heb ik helaas niet in buurt. Ik ga even op de site van decathlon kijken. Primark ga ik dinsdag heen, maar die kan ik dus beter laten hangen

@Grrrlstar, succes bij de bodypump!
Zo, net terug van Sport2000 voor een voetanalyse. Heb mooie new balance schoenen gekocht. En nog een zomer hardloopshirt in de uitverkoop. Ik ben blij.
Jammer btientjuhhh, succes met alles! Hier lukt het helaas ook niet maar probeer dan toch wel even regelmatig hierop te plaatsen en te kijken.

Ik heb afgelopen woensdag les 7 gedaan. Ik merk nog niet enorme vooruitgang maar die 3 minuten worden wel steeds makkelijker! De eerste is altijd het lastigst, terwijl het bij mij aan het einde van de les veel beter gaat.

HillyBilly fijn dat je geslaagd bent! Ik heb een paar weken geleden ook een analyse gedaan en schoenen aan laten meten. Kost wat maar ze lopen heerlijk. Heb absoluut geen spijt van die investering. Ik heb mijn leggings van de H&M en verder haal ik overal en nergens wat vandaan.

Grrrrlstar wat goed dat jij ook nog iets anders naast het hardlopen doet. Bodypump is toch een soort krachttraining? Heb je dat er ook echt bij nodig? Ik merk dat ik met mijn nieuwe schoenen een stuk minder zere schenen heb maar ik heb het gevoel dat sterke benen wel nodig zijn om echt alles eruit te kunnen halen. Iemand tips voor goede oefeningen om je beenspieren sterker te maken? Gewoon voor thuis. Ik doe af en toe een oefening van FitnessBlender, wellicht staan daar specifieke trainingen op.
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
@Dreetje : mijn broer geeft bootcamp les, en zegt dat squads ( weet niet of ik het goed schrijft ) super zijn voor benen! Dus door de knieën buigen, kont naar achteren en weer omhoog. Zwaar, maar erg effectief.

Ik heb fitnesspal geïnstalleerd op mijn mobiel, toch iets duidelijker om kc bij te houden. Morgen mijn weegdag, ben benieuwd!
Geslaagd voor schoenen en een shirt al dus, fijn! Ik probeer inderdaad wat af te wisselen, want ik denk dat te veel hardlopen niet goed voor je is. Ik merk dat ik er van af val, maar hierdoor minder strak blijf. Vandaar de bodypump/club power/fitness en af en toe yoga. Bodypump is duurkracht. Veeel squads (ja ik voel mijn billen vandaag en morgen ook nog wel) en lunges zijn ook erg effectief. Het fijne met zo'n les is dat je alle spiergroepen aanpakt en tot het uiterste gaat. Je kan ook moeilijk halverwege een les ermee stoppen 😝
@grrrlstar : toen ik 2 jaar geleden voor het eerst een poging tot sporten deed, begon ik met pumpen. Ik zal het nooit vergeten, ik kon bijna een week niks meer daarna! Zelfs autorijden lukte amper, kon mijn armen bijna niet bewegen

Daarna ging ik al vrij snel over op xco, vond ik toch leuker.

Wel super dat je het beide doet! Ik hou het eerst nog maar even bij hardlopen.
Wat is je doel hillybilly?
@grrrlstar mijn doel is meer conditie ( of liever gezegd " überhaupt conditie krijgen " ) en afvallen. Ooit zou ik wel een run van 5 km willen doen. Lijkt me zo gaaf dat te kunnen!!
Lijkt me goed haalbaar toch! Komt in de buurt van mijn initiele doel: 5km kunnen hardlopen en 5 kilo afvallen. In no-time liep ik de 5km voorbij richting de 10 en zat ik op een net gewicht. Nu hou ik het enkel nog wat bij. Conditie op peil houden en misschien nog een kilo of 2 er af voor de zomer.
Ik kan me er nu nog niets bij voorstellen dat ik 5 km aan 1 stuk zou kunnen rennen, maar ik weet dat het haalbaar moet zijn.

Straks les 6 lopen. Mijn 2 oudste dochters ( 10 en 9 ) gaan ook gezellig mee. Kan ik zonder gêne de praattest doen haha
En wat goed dat het bij jou zo goed gelukt is! Top!
Les 6 ging super! ( komt natuurlijk ook door mijn nieuwe schoenen..haha). De dochter van 10 ging mee. Super trots op haar! Zij is vrij fors gebouwd ( daar kan ze in principe niet veel aan veranderen ), maar ze is ook wel iets te zwaar. Mede mijn schuld natuurlijk, door toch te lang te makkelijk om te gaan met eten.

Zij hield het ook vol! Dat gezichtje achteraf...zo trots op zichzelf!! Dus dat motiveerde mij natuurlijk ook enorm.

Ze hebben deze week vakantie, dus wellicht gaat ze van de week nog een keertje mee.

De praattest ging ook goed, dus dat heb ik ook meteen mooi getest.

Succes allemaal dit weekend!! Gaan er nog meer hardlopen vandaag?
De praattest??

Super goed van jullie!

Ik wil morgen mijn rondje van 2,8 weer gaan lopen.

Mijn streven is elke woensdag en zondag te gaan hardlopen.
Ja Evy heeft het altijd over de praattest. Dat je tijdens het rennen test of je nog kan praten zonder dat je helemaal buiten adem bent. Maar als ik alleen een vind ik dat wat gênant lol

Nu kon ik gewoon tegen mijn dochter praten.

Jij succes morgen met je ronde!!
Goed hoor! Op naar een fitte toekomst samen!
Ik ga overigens morgenochtend weer.
Succes morgen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven