Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
vrijdag 27 februari 2015 om 09:55
Vandaag een rustdag. Maar ik las in 1 van de beginpagina's van dit topic over youtube video's van Shreds? Dus ik ga vandaag maar eens een workout thuis voor de buis doen. Wat andere oefeningen erbij naast het hardlopen.
Dus vanmiddag gaan de gordijnen dicht en gaat mama eens voor de buis zweten...haha. De kids gaan waarschijnlijk mee doen, maar dat maakt het wellicht nog gezellig ook.
Iedereen succes vandaag weer!
Morgen ga ik les 9 rennen.
Dus vanmiddag gaan de gordijnen dicht en gaat mama eens voor de buis zweten...haha. De kids gaan waarschijnlijk mee doen, maar dat maakt het wellicht nog gezellig ook.
Iedereen succes vandaag weer!
Morgen ga ik les 9 rennen.
vrijdag 27 februari 2015 om 11:14
Goed bezig hier!
@hillybilly: wellicht wat googlen? Ik heb daar soms ook wel moeite mee, maar moet zeggen dat ik dan meer last van mijn hele lichaam heb (niet goed vooruit kom, om het zo maar te beschrijven) en niet alleen de ademhaling. Volgens mij schrijnt het wel te werken wanneer je met bijv. twee stappen inademt en dan ook weer op die manier uitademt, zodat je echt in een ritme loopt.
Hier net weer eens een rondje gedaan, vanmorgen direct na het opstaan. Ik heb 6 km gelopen, net iets onder de 9 km per uur (en niet het idee dat ik heel veel hard had gekunnen, helaas). Nog een klein maandje trainen en dan dus de 10. Qua km moet dat denk ik wel lukken, maar ik hoop nu stiekem ook wel op een beetje oke tijd. Hard trainen dus! Onder het uur zou ik heel mooi vinden, maar ik vrees dat dat echt onhaalbaar is.. (is mij ook nog nooit gelukt, maar vereist ook gewoon wat meer en vooral langer trainen denk ik!).
@hillybilly: wellicht wat googlen? Ik heb daar soms ook wel moeite mee, maar moet zeggen dat ik dan meer last van mijn hele lichaam heb (niet goed vooruit kom, om het zo maar te beschrijven) en niet alleen de ademhaling. Volgens mij schrijnt het wel te werken wanneer je met bijv. twee stappen inademt en dan ook weer op die manier uitademt, zodat je echt in een ritme loopt.
Hier net weer eens een rondje gedaan, vanmorgen direct na het opstaan. Ik heb 6 km gelopen, net iets onder de 9 km per uur (en niet het idee dat ik heel veel hard had gekunnen, helaas). Nog een klein maandje trainen en dan dus de 10. Qua km moet dat denk ik wel lukken, maar ik hoop nu stiekem ook wel op een beetje oke tijd. Hard trainen dus! Onder het uur zou ik heel mooi vinden, maar ik vrees dat dat echt onhaalbaar is.. (is mij ook nog nooit gelukt, maar vereist ook gewoon wat meer en vooral langer trainen denk ik!).
vrijdag 27 februari 2015 om 13:47
Liss, het gaat erom dat je hem uitloopt toch? Ik vind 10km hardlopen en dan bijna 9km per uur al heel wat! Ik kan me dat nog helemaal niet voorstellen. Succes!
HillyBilly, bedoel je 30 day Shred? Dat is idd ook wel een leuke workout. Voor je hele lichaam. Vond hem nog best moeilijk haha. Vooral het opdrukken... wat leuk dat je het samen met je kids doet
HillyBilly, bedoel je 30 day Shred? Dat is idd ook wel een leuke workout. Voor je hele lichaam. Vond hem nog best moeilijk haha. Vooral het opdrukken... wat leuk dat je het samen met je kids doet
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
vrijdag 27 februari 2015 om 15:24
zaterdag 28 februari 2015 om 11:39
@dreetje: ja die workout bedoel ik! Gisteravond gedaan, kon dat opdrukken ook niet volhouden hoor. Heb nu wel spierpijn in mijn bovenarmen trouwens. hahaha
Net les 9 van Evy gelopen. Ging goed! Even kijken hoe ik dat ga combineren met de shred lessen. Ik kijk even of ik maandag of dinsdag les 10 ga doen.
Gaan er nog meer mensen rennen vandaag?
Net les 9 van Evy gelopen. Ging goed! Even kijken hoe ik dat ga combineren met de shred lessen. Ik kijk even of ik maandag of dinsdag les 10 ga doen.
Gaan er nog meer mensen rennen vandaag?
zaterdag 28 februari 2015 om 14:23
Vandaag een rustdag gisterenavond gelopen maar had het heel zwaar.
Hield het na 10 minuten al bijna niet meer vol en moest op een geven moment ook gaan wandelen, wat ik normaal gesproken nooit hoef, had aan het eind ook nog wind tegen.... Had er ook gewoon een slecht gevoel aan over.
Als het weer morgen een beetje meezit ga ik dezelfde les nog een keertje overdoen hopelijk kan ik het dan wel weer volhouden.
Hield het na 10 minuten al bijna niet meer vol en moest op een geven moment ook gaan wandelen, wat ik normaal gesproken nooit hoef, had aan het eind ook nog wind tegen.... Had er ook gewoon een slecht gevoel aan over.
Als het weer morgen een beetje meezit ga ik dezelfde les nog een keertje overdoen hopelijk kan ik het dan wel weer volhouden.
zaterdag 28 februari 2015 om 17:52
Wat jammer MJ2015. Soms heb je dat. Volgende keer gaat het vast beter!
Ik heb net les 8 gelopen. Kon de 4 minuten nu gelukkig wel volhouden! Maar daarna moest ik plassen dus liep niet zo lekker meer haha! Volgende les al 5 minuten zegt ze, daar ben ik nog niet klaar voor hoor. Denk dat ik les 8 dus nog 1 of 2 keer ga doen.
Doen jullie eigenlijk een warming up? Ik merk dat ik pas echt lekker loop als ik al warm gelopen ben zeg maar, maar van alleen wandelen krijg ik het juist koud
Ik heb net les 8 gelopen. Kon de 4 minuten nu gelukkig wel volhouden! Maar daarna moest ik plassen dus liep niet zo lekker meer haha! Volgende les al 5 minuten zegt ze, daar ben ik nog niet klaar voor hoor. Denk dat ik les 8 dus nog 1 of 2 keer ga doen.
Doen jullie eigenlijk een warming up? Ik merk dat ik pas echt lekker loop als ik al warm gelopen ben zeg maar, maar van alleen wandelen krijg ik het juist koud
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
zondag 1 maart 2015 om 17:37
Weer even geleden dat ik me hier heb gemeld. Door een drukke week vanochtend pas weer gelopen. Het begin was erg zwaar, maar uiteindelijk (na een minuutje lopen inlassen na de 3e km) toch nog 9km uitgelopen.
Ik doe overigens niet echt een warming up. Hoewel ik wel vaak verschillende keren trap op en af gerend heb in huis om al mn benodigdheden (sportkleding, schoenen, oordopjes) bij elkaar heb geraapt. Ik doe wel trouw rekken en strekken (en uitlopen) na mn workout.
Ik doe overigens niet echt een warming up. Hoewel ik wel vaak verschillende keren trap op en af gerend heb in huis om al mn benodigdheden (sportkleding, schoenen, oordopjes) bij elkaar heb geraapt. Ik doe wel trouw rekken en strekken (en uitlopen) na mn workout.
zondag 1 maart 2015 om 18:17
Ik mag morgen weer! Heb alleen gigantische spierpijn van die shred les zeg! Dus misschien ga ik dinsdagochtend pas.
Wat goed dat jullie ook weer hebben gerend. Balen Mj dat het even niet lekker ging. Dat kan natuurlijk wel eens. Volgende keer beter.
@ dreetje, super dat je de 4 minuten volhield! Ik moet aankomende week 2 X 4 minuten ...die week daarna pas 5 minuten
Wat goed dat jullie ook weer hebben gerend. Balen Mj dat het even niet lekker ging. Dat kan natuurlijk wel eens. Volgende keer beter.
@ dreetje, super dat je de 4 minuten volhield! Ik moet aankomende week 2 X 4 minuten ...die week daarna pas 5 minuten
zondag 1 maart 2015 om 21:36
ik heb de app net gedownload (hardlopen met Evy) en ik ben dus nog bij de start morgen ga ik sowieso al sporten dus misschien begin ik dan dinsdag ik heb er wel al zin in. Ik bedenk me ineens dat ik eigenlijk nog geen goede schoenen heb om te hardlopen.. hmmmm ach joh jammer dan ik ga gewoon met simpele gympen of kan dat niet.. ik ben nu sowieso nog bij het vrij lopen..maar ik moet wel ooit gaan beginnen.. ik heb vandaag wel via een andere website een begin gemaakt met lopen/wandelen met een vriendin alleen tja dat was waarschijnlijk toch maar eenmalig. bij mij is er echt een probleem: ik heb de motivatie maar ik doe het niet hmpff..
A book is a dream you hold in your hands
maandag 2 maart 2015 om 07:51
Unicorn succes! Voor de eerste paar lessen zal een paar gympen nog niet zoveel kwaad kunnen, maar ik zou toch wel zsm goede hardloopschoenen laten aanmeten als je serieus aan de bak wil. Zal het opbouwen denk ik ook makkeljker zijn, naast het beter voor je gewrichten principe om blessures te voorkomen.
maandag 2 maart 2015 om 08:23
Idd Unicorn, wat Grrrlstar zegt. Ik ben begonnen op puma indoor sportschoenen die ik had liggen van de groepslessen nog die ik in de sportschool deed. De eerste paar lessen ging daar wel mee. Maar toen ik iets langere stukken moest van 3 minuten aan 1 stuk, kreeg ik toch wel last van mijn enkels. Dus toch maar nieuwe goede hardloopschoenen aangeschaft. En ik merkte direct verschil.
En motivatie is stap 1, dat heb je al....dus nog een klein schopje onder je kont om echt te gaan...lol.
Succes!!
En motivatie is stap 1, dat heb je al....dus nog een klein schopje onder je kont om echt te gaan...lol.
Succes!!
dinsdag 3 maart 2015 om 08:52
Koop inderdaad goede schoenen (wellicht ook gelijk een motivatie, want dure schoenen laat je vervolgens niet zomaar staan?).
Wat betreft rekken/strekken: dat doe ik ook voor het lopen inderdaad. Met de spullen verzamelen ben ook ik al wel een beetje warm, dus dan voor ik de deur uit ga even wat oefeningen (anders krijg ik last van mijn benen), evenals na het lopen.
Ik ben gisteren weer geweest, ging wat langzaam. Uiteindelijk zo'n 8,5 km pu gemiddeld en 6 km gedaan. Van de week toch maar eens langer proberen vol te houden om weer op de tien km te komen.
Wat betreft rekken/strekken: dat doe ik ook voor het lopen inderdaad. Met de spullen verzamelen ben ook ik al wel een beetje warm, dus dan voor ik de deur uit ga even wat oefeningen (anders krijg ik last van mijn benen), evenals na het lopen.
Ik ben gisteren weer geweest, ging wat langzaam. Uiteindelijk zo'n 8,5 km pu gemiddeld en 6 km gedaan. Van de week toch maar eens langer proberen vol te houden om weer op de tien km te komen.
dinsdag 3 maart 2015 om 10:16
@unicorn al wezen lopen? Goede schoenen zijn echt heel belangrijk met hardlopen belast je je knieën erg en met goede schoenen wat dat beter opgevangen.
Aan het begin van de week bedenken welke dagen je wilt gaan lopen en dat ook echt vast in je agenda zetten, die eerste lessen van evy kosten je maar 20/30 minuutjes en geven je echt heel veel voldoening.
Gisteren zelf ook weer gelopen ging gelukkig weer een stuk beter dan vorige week.
Hillybilly ik zag de weersverwachting voor zondag ik kan niet wachten daar wordt je toch vrolijk van.
Hopelijk is het donderdag ook al lekker want dan staat mijn volgende les op de planning
Aan het begin van de week bedenken welke dagen je wilt gaan lopen en dat ook echt vast in je agenda zetten, die eerste lessen van evy kosten je maar 20/30 minuutjes en geven je echt heel veel voldoening.
Gisteren zelf ook weer gelopen ging gelukkig weer een stuk beter dan vorige week.
Hillybilly ik zag de weersverwachting voor zondag ik kan niet wachten daar wordt je toch vrolijk van.
Hopelijk is het donderdag ook al lekker want dan staat mijn volgende les op de planning
dinsdag 3 maart 2015 om 10:24
Ik heb net les 10 gelopen in de zeik regen en harde wind. Ik was ook wat kort ademig door het hoesten. Ik heb alles volgehouden, maar het was pittig. Hopen dat het donderdag beter gaat.
Net een warme douche genomen en ik gun mezelf nu even een powernapje
Succes allemaal met jullie volgende ren-moment!
Net een warme douche genomen en ik gun mezelf nu even een powernapje
Succes allemaal met jullie volgende ren-moment!
zondag 8 maart 2015 om 18:28
Prachtige loop door de bossen gemaakt samen met mn partner. Na 9,5 km kreeg partner (die al maanden niet meer fanatiek geeft gesport) last van zijn bekken en wat blaren. Dus de rest (nog zo'n 6km) doorgewandeld. Even nog een stop gemaakt langs de ijssalon en daar op het terras neergeploft met een welverdiende ijscoupe! Hoe gelukkig een mens toch kan worden van een beetje zonneschijn..