Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Ik ben motivatie aan het zoeken, vind het nog zo koud buiten!
Valt mee joh, het zonnetje maakt veel goed. Toen ik vanmorgen ging lopen was het -1, maar ik heb het geen seconde koud gehad.

Lekkere 5km gelopen.
Ik weet niet hoe ik het geflikt hebt, maar ik heb gewoon 5 kilometer gelopen!

Vorige week liep ik nog te piepen met 8 minuutjes achter elkaar rennen, en gisteren vanuit het niets ruim 35 minuten achter elkaar gelopen. Volgens mij zit het ook tussen je oren soms hoor.

Van mijn kuiten heb ik steeds minder last gelukkig. Blijf op platte schoenen lopen en voldoende rekken.

Op naar de 10km!
Wat goed allemaal! Heerlijk zonnetje buiten he? Ik heb vandaag rustdag, hopen dat het morgen ook zulk lekker weer is. Rennen jullie ook weleens 2 dagen achter elkaar?

Ik ga vanavond even wat binnen oefeningen doen. Planken, buikspieren, springen etc.

Morgen kan ik pas rennen als mijn man uit zijn werk is.......maar heb er wel zin in al! ( al hoorde ik dat het eerste nummer iets van Justin Bieber was...lol )
Het is inderdaad prachtig weer om te lopen. Lekker fris maar wel een mooi zonnetje. Vanochtend 8,5 km gelopen omdat ik ook nog vanalles in huis moest doen. Voorbereidingen jarige man!

Ik loop eigenlijk nooit 2 dagen achter elkaar. Toen ik begon weleens zondagochtend en dan maandagavond. Dan heb je 1,5 dag herstel.
Duimen dat het morgenmiddag droog is, en ja, anders maar een nat pak

Truste allemaal!!
Nou ik heb eindelijk weer een rondje hardgelopen vanochtend. 2 weken niet gelopen door rugpijn en afgelopen week last van m'n kuit gehad. Net een rondje van 4km gelopen om te proberen, ging gelukkig goed en het was lekker weer

Straks maar weer eens bij lezen!
Wat goed groenejas! Ik sta in de startblokken om les 7 van Evy te gaan doen. Voor het eerst 4 minuten aan 1 stuk volgens mij, ik ben benieuwd!
En? Is het goed gegaan hillybilly?

Ik ga vanavond weer naar de bodypump eventueel gevolgd door een yoga les, als ik nog de puf heb. Woensdag wordt mijn eerste nieuwe loop!
Leuk te zien dat dit topic er nog is. Schreef in dit (en een ander topic over afvallen) vorig jaar best veel mee, toen ging het hrdlopen ook erg goed! Zelfs een tien km loop mee gedaan (tijd viel nog wel tegen, maar toch, wel uitgelopen). Daarna met drukte op het werk alles laten vallen, ook weer slecht gaan eten (doel is dus conditie opbouwen, maar ook weer wat afvallen/gezonder leven!). Nu weer beginnen deze week. Om maar gelijk een stok achter de deur te hebben net ingeschreven voor een 10 km loop volgende maand.

Hoeveel loopt iedereen hier zo ongeveer (km) en hoeveel keer per week? Ik denk dat ik probeer drie keer per week te lopen, opbouwen naar de 10. Hebben jullie ook georganiseerde lopen in het vooruitzicht?
Het was zwaar, vooral door de mega tegenwind! Maar alle minuten kunnen uitlopen. Hopelijk de volgende les iets minder wind, want ik was echt ontzettend buiten adem na die 4 minuten aan 1 stuk...

Maar ik ben weer super trots op mezelf!!

Jij succes vanavond met bodypump en evt yoga. Super van je!!
Hallo dames,

Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven (als het mag natuurlijk).

Loop nu een aantal maanden en heb ook al een aantal 5km runs meegedaan, nu ga ik proberen dit op te bouwen naar de 10km.

Probeer zo'n 2 keer in de week te lopen en loop dan gemiddeld tussen de 10-11 km per uur.

Ik hoor graag of ik welkom ben!!!

MJ
Wat goed MJ! Mooi doel om voor de 10 km te gaan. Ik probeer eerst de 5 te halen

Gezellig als je mee kom kletsen :-)
HillyBilly welke podcast gebruik jij dan van Evy? Ik ben nu toe aan les 8 maar ik had geen 4 minuten in les 7? Alleen maar 3x 3 minuten.. dat van Justin Bieber herkende ik ook niet . Zijn er dan meerdere versies?

Wel fijn dat je de 4 minuten hebt volgehouden! Het motiveert dan ook steeds meer he

Liss, ik loop nu 2x per week en als het lukt 3x. Maar dit is nog niet voor gekomen haha. Ik volg de lessen van Evy en mijn route is nu nog ongeveer 3,5km. In december heb ik meegedaan met een challenge om 70km die maand te lopen dus toen varieerde het van 5 tot 11km . Ik ga het nu rustig opbouwen :-).
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
Natuurlijk ben je welkom MJ. Gezellig!

@liss; flinke stok achter de deur, een maand om weer op te bouwen! Succes!

Ik loop nu 2x per week, één lange loop van 10-12,5km en één kortere van 5-6 met flinke intervallen. Daarnaast doe ik ook nog wat andere sporten voor de afwisseling.

En hillybilly, wees ook vooral trots! Je merkt snel je vooruitgang. Het mooie aan hardlopen vind ik nog dat je echt versteld van jezelf kan staan! Ik ben ook echt trots qua sporten! (Maar ik heb mn gezonde etensstijl weer even laten verslonzen... Even opnieuw er tegenaan!)
Dreetje, ik heb de 2011 versie, en jij?

@Liss, ik heb nog geen georganiseerde loop gedaan. Eerst maar eens de 5 km halen Dan lijkt het me ontzettend stoer om zo'n loop te doen!
Aha.. de versie van 2006 heb ik nog. Vandaar al die oude nummers. Heb nu die van 2011 op mijn telefoon gezet dus daar ga ik maar mee verder :-).

Succes allemaal deze week! Ik moet vandaag werken tot 20.00 en vanmorgen aan de studie geweest.. dus ik ga moed verzamelen om na het werk te gaan! Dat zal rond 21.00 zijn. Vind ik wel wat laat maar ik loop in een woonwijk dus kan vast geen kwaad..
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
@dreetje/hillybilly: waar halen jullie de nieuwe versie vandaan? Ik wil ook weer tot de tien km opbouwen met Evy, maar heb ook al die oude nummers staan.. iets frisser zou wel welkom zijn :-)

@dreetje: wat goed dat je dan wel al zoveel km aankunt blijkbaar om de 70 te halen en je nu dan ook wel terug kunt schakelen en minder lopen.

@grrlstar: dank! Ook wel wat veel gelijk, denk ik.. maar geen reden dus om niet te gaan trainen 'omdat het toch nog wel een keertje niet kan en zo ver is' of iets in die zin :-) Moet nog zien of het gaat lukken.
http://rennenmetevy.nl/EvyFile.aspx?files=2011
Goedemorgen! Vandaag zou ik les 8 moeten gaan rennen. Even kijken of ik dat tussen de bedrijven door zou kunnen doen. Mijn moeder en zusje komen op visite, dus ik moet even kijken hoe of wat. Maar anders kan ik pas morgen na 3 uur.....en dat vind ik eigenlijk te ver weg.

Kijk wel eventjes.

Hebben jullie nog gerend gisteren? Of plannen voor vandaag?
@misschicken: dank, van de week eens proberen!
Hallo allemaal,

Ik loop ook samen met evy (wel zo gezellig ) maar ik heb de als app op m'n telefoon.

Dan kan je gewoon je eigen muziek luisteren en kan je deze ook iedere keer vernieuwen, ze verteld je dan ook om de zoveel minuten hoeveel je gelopen heb en wat je gemiddelde snelheid is dit vind ik wel makkelijk omdat ik dat anders lastig te bepalen vind.

Vandaag geen rondje voor mij hopelijk gaat het morgen lukken.
Goedemorgen!

Gisteren uiteindelijk niet gerend. Kwam tijd tekort en had ook wat last van mijn darmen.

Ik sta nu in de startblokken om les 8 te gaan doen. Even op mijn ( stief ) moeder wachten die even op de kids komt passen zodat ik kan gaan. Anders kan ik pas na 3 uur als manlief uit zijn werk is, maar de weersvoorspellingen zijn dan niet zo fijn. Dus maar even zo....

Goed begin van de dag dus...

Iemand anders die nog gaat rennen vandaag?
Zo les 8 zit erop! Heb alles volgehouden, maar heb nog moeite mijn ademhaling een beetje onder controle te houden. Ben voor mijn gevoel nog steeds wat snel buiten adem. Maar dat komt wellicht nog wel een keer op orde.

Tips?
Goed bezig HillyBilly! Ik herken dat wel van die ademhaling, maar ik heb totaal geen conditie. Daarom doe ik dit ook :-).

Ben nu een week niet geweest dus heb mezelf net in de regen naar buiten gegooid voor les 7! Die had ik vorige week al gedaan maar dat was de oude versie. Hier zaten de 4 minuten al in.. kon het net niet volhouden . Maar heb de 3 minuten daarna iets langer doorgelopen om het goed te maken. Merk dus wel dat het ineens achteruit gaat als je even uit het ritme bent. Dat ga ik vanaf nu anders doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven