Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Fijn dat dat allemaal zo snel kan italia! Lijkt me niks om met 35 weken zwangerschap nog te moeten inpakken en uitpakken. Ik hoor dat wel vaker van patienten. "Ja we zouden niet verhuizen, maar toen toch maar wel" :-D Dat lijkt mij best stressvol, ik denk niet dat ik dat had getrokken, daar ben ik teveel een stresskip en perfectionistisch voor.
Wow, italia, lekker snel zeg!!

leuk als kindjes het allemaal door gaan krijgen he, sint, kerst, verjaardag etc!
Hoe gaat het hier met onze zwangere dames?

Hoever zijn jullie italia en twinklin?

Je komt het wel melden he als je bent bevallen twinklin?!!

Hier word ook al aan een tweede gedacht :-)

Nog een paar maandjes wachten en dan gaan we er weer voor!
Spannend Jorni!!!

Hier gaat het even wat minder. Heb mij vandaag ziek gemeld op het werk. Zijn super druk, zitten midden in de verhuizing. 26ste komt de verhuiswagen, italiaman werkt zich de pleuris, er is nog steeds personeel ziek en hij werkt tussen de 65 en 70 uur per week. Geen mogelijkheid om vrij te nemen. Op mijn werk zijn ze ook aan het zeiken en zeuren, dan natuurlijk nog de zorg voor A, het gewone huishouden wat door gaat en ik slaap slecht. En ondertussen ben ik natuurlijk ook nog zwanger. (15,5 week nu)

Mijn weerstand is door alle drukte echt ver te zoeken, heb continu een koortslip (en normaal heb ik dat maar 1 x per jaar ofzo) , alle buikgriepvirussen die op het kdv van A heersen doe ik aan mee. Nu ook weer. En ik heb inmiddels allemaal stressvlekken op mijn romp.

De huisarts heeft gezegd dat ik rust moet houden. (Voor zover dat gaat) Deze week in ieder geval ziek thuis, volgende week 3 dagen ivm verhuizing en daarna zie ik wel weer. 3 febr naar de gyn, kijken wat die zegt.

Dit is dus echt even een kutperiode. Hopelijk is alles eind februari een stuk rustiger.
Jomi, wat spannend dat jullie er ook alweer zo snel voor gaan! Leuk hoor!

Italia, jeetje, wat een drukke periode zitten jullie in! Goed dat je even voor jezelf kiest!

Hopelijk wat meer rust als jullie verhuist zijn..

Merk je, behalve door de drukte, nog verschil dat het een 2e zwangerschap is?

Ik ben nu 34 weken en het gaat allemaal prima. Nog 2 dagen werken en dan begint m'n verlof.

Dit is wel een week eerder dan ik eigenlijk had gepland, maar het wordt me toch wat te zwaar nu.

Kan niet wachten om lekker rustig aan te doen
Jazeker twinklin. Je hebt sowieso minder tijd voor jezelf, want de zorg voor A gaat ook gewoon door. Het zwanger zijn staat bij de eerste echt centraal (tenminste zo heb ik dat ervaren) en nu "doe ik het er gewoon bij". Ik ben minder bang dat er iets mis gaat. Veel kwaaltjes herken ik van de eerste keer.

Ik moet nu echt bewust even gaan zitten om te genieten van mijn buik.

Lichamelijk is het grootste verschil dat vanaf 8 weken al duidelijk te zien was dat ik zwanger ben. Mijn buik loopt echt een paar weken voor tov de eerste keer. En gisteren heel duidelijk al beweging gevoeld. :-)

Geniet van je verlof!!! De laatste loodjes zijn fysiek gewoon echt zwaar. Slaap je nog goed?
Hoi dames!

Jeeeeetje, wat een nieuws hier! Italia, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ontzettend leuk, een broertje of zusje voor A. Geweldig! Vervelend dat je even een pas op de plaats moet maken, maar wat moet dat moet. Hoever ben je nu precies? (excuses als ik er overheen gelezen heb)

Twinklin: wat heerlijk om te lezen dat je alweer 34 weken zwanger bent en je verlof bijna begint. Heerlijk! Alles klaar voor de komst van de kleine meid?

Lovely: wat ongelooflijk spannend. Ik hoop dat alles goed is, maar zoals Twinklin al schrijft ben ik er ook bang voor...

Jomi: hoe gaat het met je zoon en met jou?

Boekenlegger: hoe gaat het met jou/werk/partner/rammels?

Ik kon vannacht niet slapen en dacht: even kijken bij de rammelaars! En jeetje, er wordt gewoon weer actief geschreven, leuk!

Hier alles goed. Zoon gaat als kool, loopt bijna en kletst ons de oren van de kop. Heerlijk! De onrust gaat op en af maar is met een bezoek aan de osteopaat te verhelpen. Eens in de zoveel tijd ga ik dus met zoon heen, hartstikke prima Verder begint het hier wel weer aardig te kriebelen hoor, maar we wachten nog een paar maandjes. Ik verlang weer naar een dikke buik en ik lijk de pijnlijke zwangerschap steeds meer te vergeten ;) Gelukkig herinnert mijn kerel me er regelmatig aan, anders zou ik gelijk wel weer willen ;)
Leuk dat we weer actief zijn!

@italia: balen van de drukte en steeds ziek zijn, hopelijk is dat snel over nu jullie verhuisd zijn. Bevalt de nieuwe stek? Kan A wennen? Geef je nog bv eigenlijk, eant ik las da je wilde afbouwen.

@twinklin: hoe bevalt je verlof? Knap dat je zo lang hebt doorgewerkt! Je bent vpk toch? Pittig! Staat alles al klaar voor de bevalling? Waar wil je eigenlijk bevallen?

@veliene: jullie willen er dus ook dit jaar weer voor gaan, spannend! Hebben jullie al een richtdatum in gedachten? Wij denken aan mei/juni.

Je schrijft dat de onrust op en af gaat, is dat dan met name 's nachts of overdag? Hier ook nog steeds slechte nachten ertussen hoor. Je kan er gewoon geen peil op trekken.

@hier: ook mijn zoon groeit als kool en kletst de oren van mn hoofd (zo jammer dat ik er niks van versta!) hij staat en loopt achter een loopkarretje. Los is hij nog niet stabiel genoeg voor. Maar hij kan supersnel kruipen, net speedy gonzalez :-)
@Jomi: wat leuk dat jullie zoon ook zoveel kletst! En herkenbaar van het kruipen, snel als water!

Wij hebben dezelfde start'datum' ongeveer, leuk! Komende zomer willen we waarschijnlijk ook weer proberen om een kindje te krijgen. Merk dat ik het alweer best spannend vind, jij dan? Was je snel zwanger van zoon? (ben het even vergeten). We hebben sinds kort wel ons huis te koop staan dus we moeten even kijken hoe dat gaat lopen, maar ik ga er vanuit dat dat niet onze plannen in de war gaat gooien.

De onrust bij zoon is dan met het slapen, zowel overdag als 's nachts. Alsof hij geen houding kan vinden om te slapen omdat hem iets pijn doet. Hij kreunt dan enorm, huilt veel en kan zijn draai niet vinden in bed, maar ook niet bij ons. Hij wil dan ook niet bij ons liggen/zitten maar wijst dan weer naar zijn bedje. Zo sneu om te zien; hij is zo moe, maar kan gewoon niet slapen. We zien precies wanneer zo'n periode weer begint, zijn onrust is dan heel typerend (lang leve de babyfoon met camera ;)). Deze typerende onrust heeft hij al vanaf de geboorte en zodra we naar de osteopaat zijn geweest is het letterlijk vanaf die nacht weer goed. Geen gekreun, geen gehuil als we hem in bed leggen, en hij slaapt vast en de klok rond. Hij wordt zo nu en dan echt wel eens wakker in de nacht, bijv als er kiesjes doorkomen of als hij ziek is. Maar buiten de typerende periodes om is hij een ontzettend goede en blije slaper en huilt hij amper. Bizar he? Al moet ik tot zijn 18e met hem naar de osteopaat, mij kan het niet schelen. Hij wordt er een stuk blijer en relaxter van, en wij kunnen ook goed slapen ;)
Zo het heeft drie dagen geduurd voor ik weer op viva kon, kreeg steeds de melding dat het te druk was of dat de site in onderhoud was. Meer mensen last van gehad?

@veliene: ja ik vind het ook weer spannend! Ik was van zoon in een keer zwanger, dus vraag me af hoe dat nu zal gaan. En hoe de zwangerschap zal verlopen, en hoe het zorgen voor twee kinderen zal zijn. Zl heeft natuurlijk alle onverdeelde aandacht gehad tot nu toe, en ik vind het jammer dat ik dat voor baby 2 niet kan hebben. Ik hoor van collega's dat ze weleens op de wc gaan zitten, gewoon om vijf minuten rust te hebben :-)

Ik wacht tot de zomer omdat ik hoop dat zl dan kan lopen, dat scheelt dan een hoop sjouwwerk. Ik zie op tegen het misselijk zijn, maar ik weet ook dat ik het weer vergeten ben als het over is. Ik hoor en zie om me heen steeds meer mensen die de kinderen kort op elkaar krijgen (15-18 mnd verschil), dat vind ik zelf erg snel. Ik vind 2,5 een mooi verschil, maar baby's komen niet op bestelling helaas

Hoe denk jij hierover Veliene?

@twinklin: 36 weken inmiddels? Wat was nou je ud, 1 maart?

@italia: hoe gaat het bij jullie?
Jomi, ja het forum heeft er een tijd uitgelegen!

Ben nu inderdaad 36 weken.. 4 maart is de dag!

Tot nu toe alles rustig in elk geval.

Italia, grappig dat het zo'n verschil is. Het lijkt me ook wel fijn om er niet zo bezig mee te hoeven zijn hoor! voel je je wel weer beter inmiddels?

Slapen is al tijden een drama hier!

Ondanks he verlof en de middagdutjes, groeien de wallen elke dag!

Veliene, wat fijn dat de ostheopat zo ontzettend goed helpt! moet echt een opluchting zijn voor jullie!

Alles is hier helemaal klaar voor onze kleine meid. Eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten tot ze er is!!!!
@ veliene. Wat fijn dat de ostheopaat zo goed helpt. Goede nachtrust is voor iedereen wat waard. Ook voor die kleintjes.

@ twinklin. Jeetje wat gaat het snel zeg. Alweer 36 weken. Ik slaap ook slecht hoor. Lig s nachts vaak wakker. En deze week is het helemaal prut, want zowel zoon als ik zijn ziek. De griep...

@ jorni. Ik ben ook heel benieuwd hoe het leven er met 2 kindjes uit ziet. We gaan het zien. De misselijkheid van de tweede vond ik zwaarder vallen omdat je niet meer kan rusten wanneer jij wil. Maar idd je vergeet het ook weer. En dat zal met alle moeilijke momenten zo zijn denk ik.

@ hier gaat alles goed. ben van gyn gewisseld en deze man is super aardig en neemt alle tijd voor controles en echo. En kost ook nog eens 20 euro per keer minder. Haha. Afgelopen dinadag daar voor het eerst geweest. Als hij het goed gezien heeft krijgen wij een dochter. 25 febr de 20 weken echo.
@italia: een dochter! Wauw! Hoe vind je het om straks waarschijnlijk een koningskoppel te hebben? Hebben jullie al een naam voor haar? De naam van A weet ik nog, hadden jullie toen ook een meisjesnaam bedacht?

@twinklin: ja dat slechte slapen.... Wat zal ik er eens over zeggen? Herkenbaar in elk geval :-) ik ga mee aftellen tot 4 maart :-)

@veliene: vergeten te reageren op jullie nachtrust, maar idd, als die osteopaat helpt dan maar door tot zn 18e! Alles voor nachtrust :-)

Hier is zoon alweer 3 weken 2 keer per nacht wakker. Even troosten of helpen inslapen is dan meestal genoeg gelukkig. En hij is sindsdien ook om half zeven wakker ipv zeven uur, das net jammer :-)
@ jorni. Ja de meisjesnaam hebben wij nog van de vorige zwangerschap. Die vinden wij beiden nog steeds mooi. En voor de zekerheid toch een jongensnaam bedacht. Mocht er bij de geboorte toch een piemel aan zitten, hebben wij de naam tenminste klaar

Italiaman is door het dolle heen dat het een meisje is. Mij maakte het niet zoveel uit. Heel cliche hoop ik alleen maar dat ze gezond is. Een zoon had ik net zo leuk gevonden. A is gewoon zo'n geweldig jochie, dat ik mij eigenlijk nog niets bij een meisje kan voorstellen. En het stoort mij ergens ook een beetje dat behoorlijk wat mensen in onze omgeving hebben gereageerd met "oh gelukkig een meisje" . Net alsof een jongen niet goed genoeg is. Dat ik mij zo voel zullen ook vast wel de hormonen zijn hoor...

Vervelend dat zoon weer twee keer per nacht wakker wordt. Hopelijk slaapt hij snel weer beter.
Ik ben benieuwd naar jullie meisjesnaam! Gaan jullie hem dit keer weer van tevoren bekend maken? Dat is in italie gebruikelijk toch?

Oh die reacties... Een gezond kind is idd het aller belangrijkst!
@Jomi: Ik vind 2,5-3 jaar ook een mooi leeftijdsverschil. Ik wil ook echt wachten totdat zoon kan lopen want als ik weer zulke bekkenklachten krijg als de zwangerschap van hem, is het wel zo handig dat hij zich zelf kan verplaatsen. Hoewel het zwanger zijn/getrappel in de buik me niet snel genoeg kan komen, moet ik er nog niet aan denken aan dat er nu alweer een klein kindje hier zou zijn. Heel tegenstrijdig zijn mijn gedachtes soms.

Ik vraag me ook wel eens af of ik net zoveel van een tweede kan houden als van zoon. Net zoals idd de aandacht. Ga ik me niet schuldig voelen? Aan de andere kant: ik ben de middelste en ben niks tekort gekomen. En dan vraag ik me ook nog wel eens af of het niet egoistisch is om in deze wereld nog een kind op de wereld te willen zetten. Met al die rare mensen in de wereld. Aan de andere kant: die waren er vroeger ook al dus moet ik mijn geluk en dromen door zulke freaks in de wilgen hangen? Kortom: vrouwengedachtes! ;)

Vervelend dat je zoon wakker is in de nacht zeg, zo vermoeiend! Gelukkig valt hij snel weer in slaap na een aai. En half 7 joh, wat een luxe! Zoon komt tussen 5:30 en 6:00 hahaha! Mij ook een tikkeltje te vroeg.

Twinklin: Wow, wat ga je hard. Nog maar even en dan is ze er! Vermaak je je nog wat overdag?

Italia: Wat leuk, een dochter! En fijn dat je een lieve andere gyn hebt gevonden. Wat een vreemde opmerkingen zeg. Alsof 2 jongens vre-se-lijk is....ik mag hopen dat ze het niet zo rot bedoelen als dat het de strot uit komt.
Ik heb precies hetzelfde Veliene! Ik kan niet wachten om weer zwanger te zijn en een pasgeboren baby te hebben, maar tegelijkertijd wil ik het nog niet nu :-)
Twinklin hoe gaat het??
Alles rustig hier...! inmiddels 38+4 en volop in wachtmodus....
Wuaw dat gaat opschieten! Binnen nu en pak m beet drie weken kun je lekker knuffelen met dochter! Sterkte met de laatste loodjes en het wachten, ik wens je een voorspoedige bevalling!

@italia: hoe ver ben jij nu?
Even een up :-)
Wow twinklin. Spannend! Je bent er bijna!!!!

Hier inmiddels ruim 20 weken. Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en alles was goed. Heel fijn! Zo gek dat de helft er alweer op zit. Zijn eigenlijk nog steeds druk met het huis. (zitten grrrr al paar weken zonder keuken) De levering is verschoven naar 5 maart. Nog een weekje dus. Kunnen niet wachten. Dan eindelijk ook de laatste dozen uitpakken en de nieuwe slaapkamer voor A bestellen. Heb al een boodschappenlijst gemaakt op de ikea site. Zijn slaapkamer wordt mijn projectje. En vanaf mei wil ik alleen maar bezig zijn met onze dochter die gaat komen. Kleertjes kopen, wassen, de oude kleding van A uitzoeken en weg doen. Wellicht naar mijn schoonzus, die is ook zwanger, maar weten nog niet wat het wordt. Of anders naar een goed doel. En gewoon genieten van mijn buik.

Hebben net ook onze laatste vakantie met z'n drietjes geboekt. Begin juni paar dagen in een hotel aan het strand. Lekker 5 dagen niets doen, laten verwennen en zandkastelen bouwen met A.

Wbt de naam, die hebben wij idd weer bekend gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=Ciqf8yMVzAk Zegt dat genoeg Jorni? En als tweede naam de naam van mijn overleden schoonzusje.
Oeh mooie naam Italia! En alweer 20 weken, wat gaat dat toch snel!

Leuk hoor, bezig met de kamer van A! Gaat de vakantie ook naar Italië? Heerlijk hoor, nog even genieten met zn drieen!

@twinklin 39+3 vandaag?! Spannend..!

Ik ben vandaag op de 9mnd beurs geweest, goed ingekocht voor zoon en ook al iets voor baby2 :-)

Ik ben menstruaties aan het aftellen tot we gaan beginnen voor een tweede.. T kriebelt :-)
Jomi, nu inderdaad 39+4 en zit vol smart te wachten haha...

Grappig dat het alweer zo kriebelt.. Het lijkt me voor een 2e toch anders omdat je meer afleiding hebt en je weet dat het in elk geval kan.. Maar toch blijft het een spannend gebeuren!!

Italia, fijn dat je eindelijk bijna kan genieten in je nieuwe huis! leuk ook om de kamertjes helemaal opnieuw te kunnen doen! Mooie naam trouwens!

En 20 weken alweer... De helft zit erop, heerlijk he!
@twinklin: de kriebels zijn minder heftig dan de eerste keer, maar zeker aanwezig. Ik heb idd alleen minder tijd om er mee bezig te zijn. En voor de eerste hebben we het 7 jaar gehad over hoe en wanneer, nu waren we er binnen vijf minuten uit dat we een tweede wilden en wanneer. Dat helpt vast ook :-)

@italia: het is gelukkig al 3 maart. Nog twee nachtjes slapen tot de keuken word geleverd..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven