Welk hondenras?
maandag 23 februari 2015 om 20:48
Mijn hond is nu vier maanden dood en mis hem nog onwijs. En niet alleen hem, maar ook het hebben van een hond.
Wil niet nu al een nieuwe hond (voelt als verraad ofzo, heel stom ) , maar ben me wel aan het orienteren.
Dus, wie heeft er mooie plaatjes en leuke verhalen voor me? Ik hou van grote honden, zou het liefst een Ierse wolfshond hebben, maar dat is qua woonomgeving niet zo handig.
Wil niet nu al een nieuwe hond (voelt als verraad ofzo, heel stom ) , maar ben me wel aan het orienteren.
Dus, wie heeft er mooie plaatjes en leuke verhalen voor me? Ik hou van grote honden, zou het liefst een Ierse wolfshond hebben, maar dat is qua woonomgeving niet zo handig.
maandag 23 februari 2015 om 22:28
Je moet verder dus ik hoop dat jij weer een hele leuke hond zult vinden.
Is dit hem?
http://ikzoekbaas.dierenb ... /87275/dierenasiel-zwolle
Geslacht: Mannelijk
Ras: Dogachtigen en Berghonden
Koppel: Nee
Leeftijd: Jonger dan 1 jaar
Kan bij katten: Ja
Kan bij honden: Ja
Kan bij kinderen : Ja
Gesteriliseerd/gecastreerd: Onbekend
Speciale zorg: Onbekend
Kan alleen thuis zijn: Nee
Kan in de auto: Ja
Gedrag aan de lijn: Goed
Kent basiscommando's: Onbekend
Zindelijk: Ja
Waaksheid: Waaks
Schofthoogte: Groter dan 50 cm
Vachtverzorging: Regelmatig borstelen
Kan los lopen: Ja
Langzittend: Nee
Lucky (8 maanden jong) is een enorme grote hond. Hij lust best wat en daar moet rekening mee worden gehouden. Ook heeft hij ruimte nodig.
Lucky zoekt een plek waar hij ongestoord languit kan liggen, lopen, bewegen, zonder dat er steeds paniek is dat er een kopje van tafel zal vallen. Lucky wil de ruimte hebben. Dan blijft zijn opgeruimde karakter prettig voor mensen, kinderen, katten, andere honden eventueel andere dieren.
Lucky is nooit alleen thuis geweest. Hij ging eventueel ook mee met de auto en kon zo altijd met “zijn roedel” op pad. Lucky is helemaal dol van balletjes en ballen. Als hij los loopt houd hij er van om met u een balspel te doen. En mocht Lucky toch niet meteen terug komen, als niets lukt, op een hoog piepstemmetje komt Lucky altijd meteen aan denderen.
De Mastin Espanol is waaks en zelfstandig en blaft bij onraad.
Het is goed om eerst te verdiepen in het ras voor de reis naar asiel Zwolle wordt gemaakt
Deze hond is een buitenkansje!
Is dit hem?
http://ikzoekbaas.dierenb ... /87275/dierenasiel-zwolle
Geslacht: Mannelijk
Ras: Dogachtigen en Berghonden
Koppel: Nee
Leeftijd: Jonger dan 1 jaar
Kan bij katten: Ja
Kan bij honden: Ja
Kan bij kinderen : Ja
Gesteriliseerd/gecastreerd: Onbekend
Speciale zorg: Onbekend
Kan alleen thuis zijn: Nee
Kan in de auto: Ja
Gedrag aan de lijn: Goed
Kent basiscommando's: Onbekend
Zindelijk: Ja
Waaksheid: Waaks
Schofthoogte: Groter dan 50 cm
Vachtverzorging: Regelmatig borstelen
Kan los lopen: Ja
Langzittend: Nee
Lucky (8 maanden jong) is een enorme grote hond. Hij lust best wat en daar moet rekening mee worden gehouden. Ook heeft hij ruimte nodig.
Lucky zoekt een plek waar hij ongestoord languit kan liggen, lopen, bewegen, zonder dat er steeds paniek is dat er een kopje van tafel zal vallen. Lucky wil de ruimte hebben. Dan blijft zijn opgeruimde karakter prettig voor mensen, kinderen, katten, andere honden eventueel andere dieren.
Lucky is nooit alleen thuis geweest. Hij ging eventueel ook mee met de auto en kon zo altijd met “zijn roedel” op pad. Lucky is helemaal dol van balletjes en ballen. Als hij los loopt houd hij er van om met u een balspel te doen. En mocht Lucky toch niet meteen terug komen, als niets lukt, op een hoog piepstemmetje komt Lucky altijd meteen aan denderen.
De Mastin Espanol is waaks en zelfstandig en blaft bij onraad.
Het is goed om eerst te verdiepen in het ras voor de reis naar asiel Zwolle wordt gemaakt
Deze hond is een buitenkansje!
maandag 23 februari 2015 om 22:46
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2015 @ 22:41:
[...]
Zelden een liever ras gezien
Maar niet voor mensen zonder enige hondenkennisAlleen hondenkennis is niet genoeg. Iemand die altijd een golden retriever heeft gehad, en op basis daarvan prima op kan voeden, kon nog wel eens van een hele koude kermis thuis komen. Dit soort honden heeft natuurlijk overwicht en sterk en consequent leiderschap nodig, en ik vraag me zelfs af of je dat kunt leren.
[...]
Zelden een liever ras gezien
Maar niet voor mensen zonder enige hondenkennisAlleen hondenkennis is niet genoeg. Iemand die altijd een golden retriever heeft gehad, en op basis daarvan prima op kan voeden, kon nog wel eens van een hele koude kermis thuis komen. Dit soort honden heeft natuurlijk overwicht en sterk en consequent leiderschap nodig, en ik vraag me zelfs af of je dat kunt leren.
maandag 23 februari 2015 om 22:49
quote:NummerZoveel schreef op 23 februari 2015 @ 22:46:
[...]
Alleen hondenkennis is niet genoeg. Iemand die altijd een golden retriever heeft gehad, en op basis daarvan prima op kan voeden, kon nog wel eens van een hele koude kermis thuis komen. Dit soort honden heeft natuurlijk overwicht en sterk en consequent leiderschap nodig, en ik vraag me zelfs af of je dat kunt leren.
Je hebt helemaal gelijk
Mijn excuus
Hoe mooi ik de Cane Corso ook vind, en ik ga me suf puppy knuffelen als hij er straks is bij mijn zusje
Het is geen ras voor mij
Maar hemel, wat vind ik ze mooi
[...]
Alleen hondenkennis is niet genoeg. Iemand die altijd een golden retriever heeft gehad, en op basis daarvan prima op kan voeden, kon nog wel eens van een hele koude kermis thuis komen. Dit soort honden heeft natuurlijk overwicht en sterk en consequent leiderschap nodig, en ik vraag me zelfs af of je dat kunt leren.
Je hebt helemaal gelijk
Mijn excuus
Hoe mooi ik de Cane Corso ook vind, en ik ga me suf puppy knuffelen als hij er straks is bij mijn zusje
Het is geen ras voor mij
Maar hemel, wat vind ik ze mooi
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 23 februari 2015 om 22:52
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2015 @ 22:49:
[...]
Je hebt helemaal gelijk
Mijn excuus
Het is geen ras voor mij
Maar hemel, wat vind ik ze mooiNee joh, excuus is helemaal niet nodig. Ik vulde slechts aan. Dit om te voorkomen dat anderen het lezen en denken "hé, dat is wel wat voor ons nu we op de Chiwuawua hebben geoefend"
[...]
Je hebt helemaal gelijk
Mijn excuus
Het is geen ras voor mij
Maar hemel, wat vind ik ze mooiNee joh, excuus is helemaal niet nodig. Ik vulde slechts aan. Dit om te voorkomen dat anderen het lezen en denken "hé, dat is wel wat voor ons nu we op de Chiwuawua hebben geoefend"
maandag 23 februari 2015 om 22:56
quote:NummerZoveel schreef op 23 februari 2015 @ 22:52:
[...]
Nee joh, excuus is helemaal niet nodig. Ik vulde slechts aan. Dit om te voorkomen dat anderen het lezen en denken "hé, dat is wel wat voor ons nu we op de Chiwuawua hebben geoefend"
Nou excuus is wel nodig, zeker om bovenstaande reden.
Je zal ze de kost geven die zo denken (al verdenk ik Star daar dan weer niet van)
[...]
Nee joh, excuus is helemaal niet nodig. Ik vulde slechts aan. Dit om te voorkomen dat anderen het lezen en denken "hé, dat is wel wat voor ons nu we op de Chiwuawua hebben geoefend"
Nou excuus is wel nodig, zeker om bovenstaande reden.
Je zal ze de kost geven die zo denken (al verdenk ik Star daar dan weer niet van)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 23 februari 2015 om 23:01
Sommige van de rassen, hierboven kwijlen heel erg.
Let daar op bij het selecteren van een fokker.
Ik vind zelf de combinatie veel kwijl en kinderen niet ideaal.
De bouvier heeft heel veel vacht verzorging nodig (lees: veel geld per jaar kwijt aan de trimsalon)
Misschien heeft het asiel wel de perfecte hond voor je, ga langs, vertel ze al je eisen/wensen en misschien heb je daar wel een match.
Let daar op bij het selecteren van een fokker.
Ik vind zelf de combinatie veel kwijl en kinderen niet ideaal.
De bouvier heeft heel veel vacht verzorging nodig (lees: veel geld per jaar kwijt aan de trimsalon)
Misschien heeft het asiel wel de perfecte hond voor je, ga langs, vertel ze al je eisen/wensen en misschien heb je daar wel een match.
maandag 23 februari 2015 om 23:15
Ik heb zelf een Cane Corso Super hond hij is 62 cm hij is Super met kinderen heel relaxed echt een schat. heb er een geweldige pup aangehad me helemaal kapot gelachen om zn leuke acties. kan ik echt aanraden
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL950/39 ... 880588.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL950/39 ... 182180.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL950/39 ... 251094.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL950/39 ... 880588.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL950/39 ... 182180.jpg[/img]
[img]http://pic80.picturetrail.com/VOL950/39 ... 251094.jpg[/img]
maandag 23 februari 2015 om 23:23
quote:bianca12345 schreef op 23 februari 2015 @ 23:16:
Dat snacks invloed hebben ontken ik absoluut niet, maar het is niet de enige factor.Nee, dat klopt, inspanning is nog een factor. Maar dan houdt het echt wel op, hoor. Die van ons kwijlt alleen als hij letterlijk watertandt omdat hij op iets lekkers wacht, en na het wandelen. Verder valt het echt heel erg mee. En de onze is niet de enige kwijlebabbel die ik zo ken. Als ze alleen verantwoorde tussendoortjes krijgen, dan scheelt dat echt enorm in de kwijlproductie.
Dat snacks invloed hebben ontken ik absoluut niet, maar het is niet de enige factor.Nee, dat klopt, inspanning is nog een factor. Maar dan houdt het echt wel op, hoor. Die van ons kwijlt alleen als hij letterlijk watertandt omdat hij op iets lekkers wacht, en na het wandelen. Verder valt het echt heel erg mee. En de onze is niet de enige kwijlebabbel die ik zo ken. Als ze alleen verantwoorde tussendoortjes krijgen, dan scheelt dat echt enorm in de kwijlproductie.
maandag 23 februari 2015 om 23:36
maandag 23 februari 2015 om 23:53
Neem een border collie. Dat zijn lieve honden, ze luisteren goed en ideaal met kinderen.
[img]http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... nylyne.jpg[/img]
[img]http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... nylyne.jpg[/img]
dinsdag 24 februari 2015 om 00:44
Heb je nog erg kleine kinderen? Wij hebben om die reden een labrador genomen en geen seconde spijt van. Wat een zachtaardig dier is dat! Later is er een herder bijgekomen en die is inderdaad nerveus. Ik ken een gezin met kinderen en die hebben een een Deense Dog, een zeer zachtaardig beest. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
dinsdag 24 februari 2015 om 00:48
quote:sleeping_sun schreef op 23 februari 2015 @ 23:53:
Neem een border collie. Dat zijn lieve honden, ze luisteren goed en ideaal met kinderen.
[img]http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... nylyne.jpg[/img]Wij hebben hier uiteindelijk niet voor gekozen omdat die ontzettend hyper zijn, maar misschien was dat alleen dat nest? Die hebben volgens mij heel veel beweging nodig. (of een kudde )
[img]http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... nylyne.jpg[/img]Wij hebben hier uiteindelijk niet voor gekozen omdat die ontzettend hyper zijn, maar misschien was dat alleen dat nest? Die hebben volgens mij heel veel beweging nodig. (of een kudde )
dinsdag 24 februari 2015 om 00:58
dinsdag 24 februari 2015 om 01:01
quote:DappereGerbera schreef op 24 februari 2015 @ 00:58:
Border collies Zijn leuk voor als je een wei hebt. Met schapen. Maar zijn alleen leuk tegen eigen roedel. Gezellig spelen met andere honden vergeet maar. En moeten idd heeeeel veel bewegen anders worden ze onhandelbaar. Geen hond voor in een woonwijk / het gemiddelde gezin.Nou, wij hebben echt veel ruimte hier (geen schapen, wel vee) maar ik werd al gek toen ik die moeder van dat nest zag. Wat een energie hebben die beesten. Vreselijk! Dat hebben wij dus niet gedaan.
Border collies Zijn leuk voor als je een wei hebt. Met schapen. Maar zijn alleen leuk tegen eigen roedel. Gezellig spelen met andere honden vergeet maar. En moeten idd heeeeel veel bewegen anders worden ze onhandelbaar. Geen hond voor in een woonwijk / het gemiddelde gezin.Nou, wij hebben echt veel ruimte hier (geen schapen, wel vee) maar ik werd al gek toen ik die moeder van dat nest zag. Wat een energie hebben die beesten. Vreselijk! Dat hebben wij dus niet gedaan.