Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:jennie77 schreef op 04 maart 2015 @ 21:31:

[...]

Ik heb dat ook een keer gehad en mijn toen 4 jarige dochter heel hard Zo he mama die stinkt,ik heb maar net gedaan of ik het niet gehoord had maar een vrouw daarachter zag ik wel gniffelen.Ai! Dat moet gênant zijn geweest voor diegene. Maar ja, ik vind dat je jezelf dan maar moet wassen. Ik zou me doodschamen om stinkend de deur uit te gaan. Dat is toch gewoon normale basishygiëne?
En ik zie meer mensen in dit topic die zich kapot ergeren aan de apotheek, haha!

Zelf mijd ik de Jumbo. Daar hebben ze ballonnen en daar ben ik bang voor houd ik niet van. En ze liggen altijd los door de winkel, over het parkeerterrein of er lopen kinderen mee te spelen. Brrrrrrr... Nee, geen Jumbo voor mij!
Paar weken terug een opening van een nieuw Lidl filiaal, even doorspoelen naar 2:40.

Wat een kudde opdringerige beesten bij elkaar die mensen! Ongelooflijk!

https://www.youtube.com/watch?v=hhK8RTE1DHM

Ergens deze maand moet bij mij in de buurt ook een nieuwe Lidl geopend worden maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om bij die opening aanwezig te zijn.
De Lidl vind ik dan wel weer een fijne winkel. Lekker goedkoop ook en ze zijn snel met kassa's bij openen als het druk is.

iloveyouthemost, ik vind je nick erg leuk
Haha, alsof het de eerste supermarkt is daar in Hoensbroek.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 23:32:

De Lidl vind ik dan wel weer een fijne winkel. Lekker goedkoop ook en ze zijn snel met kassa's bij openen als het druk is.

iloveyouthemost, ik vind je nick erg leuk Dankje!
quote:blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 23:32:

iloveyouthemost, ik vind je nick erg leuk Oooh, ergernis 1 bij de Lidl:

Kassa 4 gaat voor u open. U kunt uw boodschappen alvast op de band leggen.

En dat vier keer per kwartier. Open, dicht, open dicht. En maar omroepen. Grrr.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik erger me aan het gebrek aan vers brood als je s avonds boodschappen doet. Alles is op bij ons: wit/bruin/bolletjes etc. Uitendelijk kom ik dan thuis met afbakbrood en crackers 😛

Ik erger me er ook aan dat onze super de plantjes en bloemen zo slecht verzorgt. Vergeten ze gewoon water te geven. Alles hangt er verlept bij.

@JoniJoni: ik ben die vrolijk zingende moeder die tegen haar brabbelende baby hele verhalen verteld! Sorry!!!

@blue-lagoon: en dat je dan eens bij de apotheek komt met een simpele klacht en dan kunnen/mogen ze je niet helpen. Ik ben voor de spruw van mijn dochter 3 keer naar de huisarts geweest. Omdat se apotheek me er niks voor wilde geven zonder recept. Waardeloos. Uiteindelijk is de klacht verholpen met een middel uit het alternatieve circuit.
quote:merano schreef op 04 maart 2015 @ 23:35:

[...]

Oooh, ergernis 1 bij de Lidl:

Kassa 4 gaat voor u open. U kunt uw boodschappen alvast op de band leggen.

En dat vier keer per kwartier. Open, dicht, open dicht. En maar omroepen. Grrr.Dat is dan wel weer waar. Maar hoef er vrijwel nooit zo lang te wachten als bij andere winkels
Fleuriefleur: het gebrek aan vers brood 's avonds is inderdaad irritant! Gelukkig tegenwoordig zelfgebakken brood, dat scheelt. Wat naar voor je dochter en dat de apotheek niets wilden geven! Ze zijn daar inderdaad nogal strikt mee.
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:11:

[...]

Oh ik zag laatst 2 tienermeiden staan bij de chips afdeling.

Gesprek ging zo:

Meisje 1: Heb je gehoord dat die facking bitch is vreemdgegaan met Jay?

Meisje 2: Meen je nieeeeee, wat een slet!!!

Meisje 1: Ja ik ga d'r echt op d'r facking bek slaan!!

Meisje 2: Moet je doen!!

Ik ben rolstoeler (nee, ik heb géén scootmobiel!) en laatst wilde een vrouw voordringen omdat ik 'toch al zat'.
Ik zat in de auto bij de hond te wachten op de parkeerplaats terwijl vriend even gauw iets was halen.

Vervolgens stopt er een auto naast me met een moeder met 3 kinderen en 1 ervan moest blijkbaar heel nodig. Mocht van moeders in het hoekje tegen de AH aan piesen! Ik wist niet waar ik moest kijken en veel mensen volgens mij met mij (drukke parkeerplaats).
Ik erger me ook aan cassieres die geen hallo zeggen, waardoor je elkaars blikken kruist en het zo een ongemakkelijke stilte is. Volgensmij ben ik zelf nog vriendelijker dan die cassieres, terwijl zij dat juist moeten zijn. Ik zeg altijd vrolijk Hallo en wens ze daarna altijd een fijne dag. Misschien moet ik daar maar gaan zitten .
Ik erger me enorm aan groenten en fruit waar iets mis mee is:

- mango's die volgens hun verpakking eetrijp zijn, maar in werkelijkheid knoerthard blijken te zijn.

- afgelopen zomer liep ik langs de aardbeien, was een klant een deel van de doosjes opzij aan het zetten: "ja", zegt hij, "1/3 van die dozen zit vol schimmel, ik vind dat echt niet kunnen dus ik haal die dozen er maar even uit'.

- broccoli waarvan de roosjes geel aan het worden zijn.

- boontjes die helemaal slap geworden zijn.

Ik hóef die dingen natuurlijk niet aan te schaffen, maar toch: zorg ervoor dat wat je als supermarkt verkoopt, gewoon in orde is.
quote:pommiaan schreef op 04 maart 2015 @ 23:51:

Ik erger me ook aan cassieres die geen hallo zeggen, waardoor je elkaars blikken kruist en het zo een ongemakkelijke stilte is. Volgensmij ben ik zelf nog vriendelijker dan die cassieres, terwijl zij dat juist moeten zijn. Ik zeg altijd vrolijk Hallo en wens ze daarna altijd een fijne dag. Misschien moet ik daar maar gaan zitten .

Gewoon meteen zelf hallo zeggen! Doe ik ook. Ik heb nog nooit gehad dat ze niets terugzeiden.

Ik erger me eigenlijk nooit aan oudere mensen, tenzij ze voor willen dringen of me omverrijden met hun kar. En dat is vooral omdat ik het niet netjes vind, niet omdat ik dan langer zou moeten wachten. Ik heb ook bijna nooit meer dan vijf of zes dingen die ik moet afrekenen.

Ik erger me ook nooit aan langzame mensen, maar misschien komt dat omdat ik zelf langzaam ben en alle tijd heb. Geen idee.

Ik erger me vooral aan mensen die in de gangpaden de weg versperren met theekransjes, mensen die constant zuchten als ze moeten wachten en aan mensen die me omverrijden met de kar/rollator/kinderwagen.

Of mensen die me aanraken, zoals een vent die me vastgreep bij mijn arm om me te vertellen dat ik die chocola beter niet kon eten omdat ik toch al dik ben. Ik was zo in de war van het vastgrijpen dat die opmerking echt pas uren later landde (toen de chocola al op was.)
Ja caissières kunnen er wat van hoor.. niets zeggen.. terwijl jezelf wel Hallo zegt.

Laatst vroeg ik bij de appie mag ik 10 euro bij binnen.. caissière Nee. Ik okee.. duidelijk. Loop ik weg.. Zie ik naast de ingang zo'n kleine ing pin automaat staan. Gemist met naar binnen gaan.

Zeg dan.. Nee mevrouw maar bij de ingang daar kunt u pinnen!
quote:diaa schreef op 04 maart 2015 @ 22:45:

Kassa.personeel bij de Aldi die er een wedstrijdje van maken hoe snel ze producten kunnen scannen en op die ieniemini "band" zetten in de hoop dat jij het even snel weer in je wagen flikkert om het verderop weer in een tas of krat te stoppen.

Nee dus. Dan wacht ze maar even tot ik het in mn tas heb gestopt. En dan verveeld naar je nagels gaan kijken. Gelukkig kan je snel scannen.....iets voor op je "CV"k

Jaaaa. Dat!! Zo vervelend! Ik word er doodnerveus van en dat is volgens mij ook de bedoeling. Overigens haal ik dan ook wel weer mijn genoegdoening (heel zielig, ik weet) als een product niet gescand kan worden waardoor ik wel een kwart seconde demonstratief kan staan wachten omdat het zo 'lang' duurt 😀, maar dat gebeurt zelden helaas 😒
Bij Aldi worden mensen serieus getraind om snel te scannen. Binnen zoveel seconden moet het, anders mogen ze niet achter de kassa.
Zeggen jullie er wat van als mensen eerst rustig alle boodschappen inpakken, terwijl de kassiere allang klaar is, en dan op hun gemakje hun geld pakken? Zijn dat nou typisch van die mensen die denken dat de hele wereld om hen draait?

Ik heb het op mijn lippen, maar heb het nog nooit gedurfd.
Grootste ergenis ..

bejaarden op een tijdstip de dat het druk is en zij lopen te trutten .. Die mensen kunnen de hele dag boodschappen doen en doen dat op een tijd dat het druk is

Gillende , rennende kinderen in de supermarkt .. Echt .. Agressief word ik er van ..

Theekransjes in gangpaden

Mensen die een schap blokkeren met hun kar zodat je er niet bij kan

Mensen bij afrekenen die die eerst afrekenen en dan pas inpakken .. Dat doe je toch tijdens het scannen ?

Bejaarden die voordringen omdat ze oud zijn..

Niet kloppende bonnen , je dan nAar de klantenservice gaat en er dan zo'n verveelde tiener je geïrriteerd aanstaart omdat je hun boeiende gesprek met hun collega tiener onderbreekt zodat de weekend plannen niet besproken kunnen worden ..

mensen die hun fruit of groente niet hebben gewogen en gestickerd (bij jumbo ) en dan zeggen "maar bij de Albert heyn kan het wel bij de kassa ". Ja ga dan naar de Albert heyn ..

Bij de Lidl ruilende mensen .. Die komen dan , buiten de rij om, bij de kassa .. Willen iets ruilen , moet kassa persoon eerst iemand roepen met sleutel.. Die iemand is buiten/koffiedrinken/plassen/bellen/vakken vullen of weet ik veel.. Maar altijd zoek.. En mar wachten en wachten ..

Mensen die álles vastpakken en weer terugleggen .. Yuk ..
quote:blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 23:24:

En ik zie meer mensen in dit topic die zich kapot ergeren aan de apotheek, haha!

Zelf mijd ik de Jumbo. Daar hebben ze ballonnen en daar ben ik bang voor houd ik niet van. En ze liggen altijd los door de winkel, over het parkeerterrein of er lopen kinderen mee te spelen. Brrrrrrr... Nee, geen Jumbo voor mij!Man, ik dacht dat ik de enige was. Ik heb twee kleine kinderen die alleen in de tuin met ballonnen mogen spelen, want met mijn hr++-glas, weet ik zeker dat ik alleen een plofje hoor. Ik haat de Zeeman en de Jumbo omdat ze kinderen die gruwelijke dingen verstrekken.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 05 maart 2015 @ 07:57:

Zeggen jullie er wat van als mensen eerst rustig alle boodschappen inpakken,

terwijl de kassiere allang klaar is, en dan op hun gemakje hun geld pakken? Zijn dat nou typisch van die mensen die denken dat de hele wereld om hen draait?

Ik heb het op mijn lippen, maar heb het nog nooit gedurfd.

Waarom die ergernis? Maak je niet druk, maar time de volgende keer hoeveel langer het duurt. Het is waarschijnlijk maar 40 seconden, waarin ik meestal wegdroom naar een tropisch eiland en/of met de kassiere of de gene voor of achter in de rij klets over transfers in Europees voetbal, potgrondkoopverboden door de opiumwet of het weer. Als het langer duurt dan twee minuten is diegene voor je een eikel of zwaar beperkt. Dan mag je boos worden of helpen

Kalmte zal u redden
Is vast al eerder genoemd, maar gister was wel erg.

Ik was amper begonnen met mijn mandje leeg te ruimen en op

de band te leggen, legt degene achter me zonder te kijken (blinde geit...)

haar spullen vlak achter de mijne.

Ze veronschuldigde zich vrij snel en had het blijkbaar niet gezien.

Vind ik wat vreemd, maar goed.

Oww was trouwens mn pinpas vergeten, en

ik moest dus cashen en er moesten wat spullen af.

Dat koste dus wel tijd (ha, dat was dus mn wraak ),

dat was dan wel weer mijn schuld...

Poldervrouw: erg herkenbaar allemaal.....(vooral de 1e 4) ik heb soms echt zin

om heel hard te gaan schreeuwen in een supermarkt. Maar goed das niet erg handig...
Ik erger me alleen aan de supermarkt , niet aan de klanten. Bv als de indeling van de supermarkt weer veranderd is en je niks meer kunt vinden. Of dat een product weer is uitverkocht. (gebeurd hier vaak, koop dan beter in denk ik dan). en als het fruit en groente er niet vers uit ziet. Dat zijn mijn grootste supermarkt ergenissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven