Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!
dinsdag 20 mei 2008 om 20:56
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .
Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:06
Schrijvertje, ik neem sinds enkele dagen ook vitamines speciaal voor vrouwen die willen zwanger worden. Daarin zit al foliumzuur verwerkt. Er bestaan zeker vitamines voor zwangere vrouwen waar foliumzuur al is in verwerkt.
En die gezamelijke Hyves, hoe kom ik daar nou weer terecht. Ken mijn weg daar nog steeds niet zo goed. Ik probeer het eens..
En die gezamelijke Hyves, hoe kom ik daar nou weer terecht. Ken mijn weg daar nog steeds niet zo goed. Ik probeer het eens..

dinsdag 12 augustus 2008 om 15:13
Fennah, ik was eigenlijk van plan om eens een volledig bloedonderzoek te laten doen bij de huisarts. Maar dan zal ik het hcg ook willen weten en eigenlijk wil ik dat niet weten. Als ik enigszins het karakter heb om te wachten dan probeer ik het op zijn minst tot het einde van de maand (NOD 24ste bij een cyclus van 31 dagen tenminste anders wordt mijn NOD de 20ste -bij een cyclus van 28 dagen). Misschien stel ik het me allemaal maar voor die symptomen, hoeveelheid hcg kan uitsluitsel geven maar die toer wil ik nu echt niet op. Het kost ook telkens veel geld die testen. Dus afwachten nu, dat is beter voor mijn geest en lichaam. Beetje zen blijven deze keer..
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:31
Vliet wat spannend!!!! Tja het beste is toch ochtendurine... Maar als je echt ongelofelijk zwanger bent, dan moet het volgens mij op elk uur van de dag lukken.
- Oja, succes met je gesprek!
Woesel, wat een verhaal. Wat ben jij een sterke vrouw!
- Aha mamapillen van vsm. Oke. Bedankt voor de tip!
Fennah, manlief gaat in ieder geval een test halen en wie weet neemt ie mamapillen mee (Zou toch een supertopper zijn (is ie al hoor!) als ie dat ook nog voor me over zou hebben? )
Drew, je typt het adres van de hyves in en vervolgens log je bovenin in met je eigen inloggegeven. Zo krijg je toegang tot de hyves Ben je al aangemeld door de almachtige???
- Knap dat je probeert te wachten. Als je maar doet wat goed voor jou en je lichaam is!
Zojuist de allerlaatste brievenbuscheck gedaan (Ik wist gewoon dat ie leeg zou zijn, maar ik kon het niet laten. Ben sowieso een liefhebber van post en folders. Echter, we kregen zo veel folders dat we nu zo'n ja/nee sticker hebben Scheelt een heeeeele hoop papier, maar vind het wel jammer. Nu hebben we dus al twee dagen helemaal geen post....)
Mijn hubbie neemt vast een test mee en wie weet horen jullie vanavond dan meer!
Doeg!
- Oja, succes met je gesprek!
Woesel, wat een verhaal. Wat ben jij een sterke vrouw!
- Aha mamapillen van vsm. Oke. Bedankt voor de tip!
Fennah, manlief gaat in ieder geval een test halen en wie weet neemt ie mamapillen mee (Zou toch een supertopper zijn (is ie al hoor!) als ie dat ook nog voor me over zou hebben? )
Drew, je typt het adres van de hyves in en vervolgens log je bovenin in met je eigen inloggegeven. Zo krijg je toegang tot de hyves Ben je al aangemeld door de almachtige???
- Knap dat je probeert te wachten. Als je maar doet wat goed voor jou en je lichaam is!
Zojuist de allerlaatste brievenbuscheck gedaan (Ik wist gewoon dat ie leeg zou zijn, maar ik kon het niet laten. Ben sowieso een liefhebber van post en folders. Echter, we kregen zo veel folders dat we nu zo'n ja/nee sticker hebben Scheelt een heeeeele hoop papier, maar vind het wel jammer. Nu hebben we dus al twee dagen helemaal geen post....)
Mijn hubbie neemt vast een test mee en wie weet horen jullie vanavond dan meer!
Doeg!
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:31
Drew, goed van je dat je je lichaam de kans en rust wilt geven, je voelt zelf aan hoe het zich ontwikkeld. Je kan misschien valse hoop krijgen door de hoogte van het HCG. Als je het kan, en je vriend natuurlijk ook, dan lijkt mij ook het beste te wachten tot je NOD. Hoe denkt je vriend erover?
Denk dat Schrijvertje zo'n HCG check nu ook wel ziet zitten
Denk dat Schrijvertje zo'n HCG check nu ook wel ziet zitten

37 weken zwanger!
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:33
Schrijvertje, klinkt alsof je echt een schat van een vent hebt getroffen. Hier thuis ook zo een, doet alles voor me. Naar de buitenwereld ruwe bolster blanke pit, maar bij mij is het zo'n lieve zorgzame man. Zou wel een schot in de roos zijn als hij uit zichzelf die mamma pillen meeneemt. Ben benieuwd :p
37 weken zwanger!
dinsdag 12 augustus 2008 om 16:31
Telefoon:
- He schat, ik heb zo'n test voor je gehaald!
- (ik denk "voor JE?!", neeee, "voor ONS", maar goed) Fijn!
- Hij kan vanaf 1 dag nadat je ongesteld moet worden. Dat kan toch wel?
- Ehm, tja dat weet ik niet, want ik weet niet wanneer ik ongesteld moet worden.... Maar het zal wel goed zijn
En heb je toevallig ook nog pillen meegenomen.
- Ja een hele grote pot, van negentig stuks!
- Oke, watvoor?
- Vitamine en er zit ook foliumzuur in: zwanger-worden-pillen.
- Ja, maar lieverd: ik BEN toch al zwanger?!
- Oh, is dit niet goed dan? Kan dit dan niet?
- Nee, soms niet nee... Nou ja, geeft niet! Ik vind het hartstikke lief en we kijken thuis wel!
De schat, neemt ie pillen voor me mee, maar hoe kan ie nou zwangerWORDENpillen mee nemen?! Het dringt hier geloof ik echt nog niet door.... (ze zijn kruidvat eigen merk, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze hetzelfde zijn als voor de zwangere vrouw. Ik hoop maar dat ik er iets aan heb )
Nu is het nog een uur wachten voordat ie thuis komt en hopen dat ik zolang van de wc kan blijven. Maar ja, natuurlijk werkt dat telefoontje als een plaswekker, dus dat wordt me nog wat...
Vanavond horen jullie ongetwijfeld hoe het is afgelopen
- He schat, ik heb zo'n test voor je gehaald!
- (ik denk "voor JE?!", neeee, "voor ONS", maar goed) Fijn!
- Hij kan vanaf 1 dag nadat je ongesteld moet worden. Dat kan toch wel?
- Ehm, tja dat weet ik niet, want ik weet niet wanneer ik ongesteld moet worden.... Maar het zal wel goed zijn
En heb je toevallig ook nog pillen meegenomen.
- Ja een hele grote pot, van negentig stuks!
- Oke, watvoor?
- Vitamine en er zit ook foliumzuur in: zwanger-worden-pillen.
- Ja, maar lieverd: ik BEN toch al zwanger?!
- Oh, is dit niet goed dan? Kan dit dan niet?
- Nee, soms niet nee... Nou ja, geeft niet! Ik vind het hartstikke lief en we kijken thuis wel!
De schat, neemt ie pillen voor me mee, maar hoe kan ie nou zwangerWORDENpillen mee nemen?! Het dringt hier geloof ik echt nog niet door.... (ze zijn kruidvat eigen merk, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze hetzelfde zijn als voor de zwangere vrouw. Ik hoop maar dat ik er iets aan heb )
Nu is het nog een uur wachten voordat ie thuis komt en hopen dat ik zolang van de wc kan blijven. Maar ja, natuurlijk werkt dat telefoontje als een plaswekker, dus dat wordt me nog wat...
Vanavond horen jullie ongetwijfeld hoe het is afgelopen
dinsdag 12 augustus 2008 om 16:54
Haha ik lach me rot om die verhalen van Schrijvertje. Je leest gewoon de spanning !!! Leuk hoor. Succes vanavond.
Nou helaas heb ik geen blaasontsteking. Ze hebben wel erg veel ketonen in mijn urine gevonden, die komen erin bij zwangerschap met veel braken en weinig eten/drinken. De assistente adviseerde me om vanavond veel te drinken en suiker (lolly's) te eten, zodat mijn suikerspiegel wat hoger komt waardoor de ketonen verdwijnen. Hoe het precies werkt weet ik niet, zoeken we wel even op met google straks.
Ook moet ik dus echt proberen om meer te eten, maar ik zou even niet weten hoe ik dat voor elkaar ga krijgen....
Ik moet morgenochtend weer urine brengen om te kijken of de ketonen zakken. Als dit niet het geval is dan moet ik gelijk een afspraak maken om te kijken of ik niet al aan het uitdrogen ben. In het ergste geval zou ik dan opgenomen moeten worden in het ziekenhuis om vocht te krijgen via het infuus.
Ik ben behoorlijk geschrokken, en probeer nu dus ook maar gelijk wat drinken weg te krijgen. Het ligt ontzettend zwaar op de maag....echt niet prettig, maarja een opname wil ik al helemaal niet! Ben dus net ook door de mega wind naar de AH gefietst voor lolly's, aardbeien en nog meer lolly's.
Morgen meld ik me dus ziek, was vandaag ook wat eerder weggegaan. Morgen dus meer.....
Ga nu even op de bank hangen. Reageer later wel wat uitgebreider op iedereen hoor.
Nou helaas heb ik geen blaasontsteking. Ze hebben wel erg veel ketonen in mijn urine gevonden, die komen erin bij zwangerschap met veel braken en weinig eten/drinken. De assistente adviseerde me om vanavond veel te drinken en suiker (lolly's) te eten, zodat mijn suikerspiegel wat hoger komt waardoor de ketonen verdwijnen. Hoe het precies werkt weet ik niet, zoeken we wel even op met google straks.
Ook moet ik dus echt proberen om meer te eten, maar ik zou even niet weten hoe ik dat voor elkaar ga krijgen....
Ik moet morgenochtend weer urine brengen om te kijken of de ketonen zakken. Als dit niet het geval is dan moet ik gelijk een afspraak maken om te kijken of ik niet al aan het uitdrogen ben. In het ergste geval zou ik dan opgenomen moeten worden in het ziekenhuis om vocht te krijgen via het infuus.
Ik ben behoorlijk geschrokken, en probeer nu dus ook maar gelijk wat drinken weg te krijgen. Het ligt ontzettend zwaar op de maag....echt niet prettig, maarja een opname wil ik al helemaal niet! Ben dus net ook door de mega wind naar de AH gefietst voor lolly's, aardbeien en nog meer lolly's.
Morgen meld ik me dus ziek, was vandaag ook wat eerder weggegaan. Morgen dus meer.....
Ga nu even op de bank hangen. Reageer later wel wat uitgebreider op iedereen hoor.
dinsdag 12 augustus 2008 om 17:02
Lipa, ik schrik van je verhaal meid. Onbegrijpelijk zeg, dan heb je je de afgelopen toch echt wel k*t gevoeld dat je zo weinig hebt gegeten en gedronken, dat je zowat uitgedroogd bent. Ik weet helaas uit ervaring hoe moeilijk het is om dan toch wat naar binnen te werken. Ben 2 jaar geleden echt uitgedroogd geweest, ondergewicht en 1,5 maand werkelijk niets gegeten en een klein beetje per dag gedronken. Maar je moet iets naar binnen krijgen hoor. Je vriend zal wel flink bezorgd zijn nu. Neem veel dingen mee die je lekker vindt. En logisch dat je je morgen ziek meldt, nu even aan jezelf en de baby denken.
Schrijvertje, je schrijft heel vermakelijk haha Zwanger worden pillen... het kwartje is inderdaad nog niet gevallen! Vind het eigenlijk wel schattig, heel lief bedoeld van 'm in ieder geval. Ben zooo benieuwd naar je test vanavond!
Schrijvertje, je schrijft heel vermakelijk haha Zwanger worden pillen... het kwartje is inderdaad nog niet gevallen! Vind het eigenlijk wel schattig, heel lief bedoeld van 'm in ieder geval. Ben zooo benieuwd naar je test vanavond!
37 weken zwanger!
dinsdag 12 augustus 2008 om 17:16
Woh Lipa!!!! Goed op jezelf passen!!! En inderdaad, wat Fennah zegt: eten en drinken waar je zin in hebt!!!!
En hier: Komt mijn hubbie binnen met in zijn ene hand de tas van de Kruidvat en in zijn andere de envelop. Dit kun je niet menen!!!!!! AAAARGH!!!!
Goed, hier met die test want ik moet al 10 min. plassen!!!! (schatje wat maak je er een romantisch moment van )
En ja hoor!!!!!! ZWANGER!!!!!! Hij is licht, maar duidelijk zichtbaar Jahoe!!!! Spannend!!!
Ik naar mijn man om te laten zien:
- "Tja, hij is weer zo licht he....
"
- Schatje, een streep is een streep!
Vervolgens geef ik hem een zoen. And that's it.
Vijf minuten later:
- Ben je nou zwanger of niet?
- Lieverd, wat laat ik je nou net zien?!
- Ja, nou ja, ik weet het gewoon allemaal even niet....
En ga je morgen dan naar de dokter?
- Ja ga em zeker even bellen ja.
En daar was dan eindelijk die grote glimlach.
Maar wat is dit spannend!!!!!
(Tja en nu ik toch kan zwemmen in de testen: morgenochtend nog eentje voor een duidelijke streep )
En hier: Komt mijn hubbie binnen met in zijn ene hand de tas van de Kruidvat en in zijn andere de envelop. Dit kun je niet menen!!!!!! AAAARGH!!!!
Goed, hier met die test want ik moet al 10 min. plassen!!!! (schatje wat maak je er een romantisch moment van )
En ja hoor!!!!!! ZWANGER!!!!!! Hij is licht, maar duidelijk zichtbaar Jahoe!!!! Spannend!!!
Ik naar mijn man om te laten zien:
- "Tja, hij is weer zo licht he....

- Schatje, een streep is een streep!
Vervolgens geef ik hem een zoen. And that's it.
Vijf minuten later:
- Ben je nou zwanger of niet?
- Lieverd, wat laat ik je nou net zien?!
- Ja, nou ja, ik weet het gewoon allemaal even niet....
En ga je morgen dan naar de dokter?
- Ja ga em zeker even bellen ja.
En daar was dan eindelijk die grote glimlach.
Maar wat is dit spannend!!!!!
(Tja en nu ik toch kan zwemmen in de testen: morgenochtend nog eentje voor een duidelijke streep )
dinsdag 12 augustus 2008 om 17:45
Hilarisch jouw verhalen schrijvertje , zit door jou al de hele dag aan dit forum gekluisterd. En nu mag ik een gat in de lucht springen You did it girl! Geniet maar van die eerste vreemde euforische dagen. Ben echt blij voor jullie. Je ziet dat het toch is gelukt met die onregelmatige cyclus.
Lipa, probeer echt maar te drinken. Heb onlangs nog een verhaal gehoord van iemand die aan de serum moest gaan liggen in het ziekenhuis. Kom je kilo's bij of verlies je nu kilootjes. Zal wel eerder dat laatste zijn waarschijnlijk. Hou je sterk en vooral veel trachten te drinken. Beter nu even op de tanden bijten dan een tijdje in het ziekenhuis te verblijven.
Hi hi Schrijvertje, je bent zwanger, joehoe!
Lipa, probeer echt maar te drinken. Heb onlangs nog een verhaal gehoord van iemand die aan de serum moest gaan liggen in het ziekenhuis. Kom je kilo's bij of verlies je nu kilootjes. Zal wel eerder dat laatste zijn waarschijnlijk. Hou je sterk en vooral veel trachten te drinken. Beter nu even op de tanden bijten dan een tijdje in het ziekenhuis te verblijven.
Hi hi Schrijvertje, je bent zwanger, joehoe!
dinsdag 12 augustus 2008 om 17:47
Schrijvertje, gefeliciteerd meid!!!!! Word helemaal vrolijk van je berichtje. Wauw, wat geweldig zeg dat je zwanger bent.
Je man durft het denk ik nog niet geloven he. Maar gisteren had je ook al een positieve test, je bent hartstikke zwanger!
Zet je de foto van je test nog op hyves?
Geniet er lekker van. Leuk dat de onderste tabel weer uitgebreidt wordt
Vaag trouwens dat die testen nu wel met de post binnen waren. Ach, voor een 2e kindje of als je nog vaak dat blije moment wil herleven!
Je man durft het denk ik nog niet geloven he. Maar gisteren had je ook al een positieve test, je bent hartstikke zwanger!
Zet je de foto van je test nog op hyves?
Geniet er lekker van. Leuk dat de onderste tabel weer uitgebreidt wordt
Vaag trouwens dat die testen nu wel met de post binnen waren. Ach, voor een 2e kindje of als je nog vaak dat blije moment wil herleven!
37 weken zwanger!
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:19
Dank jullie wel!!!
Ach, ik geloofde ook eigenlijk gevoelsmatig wel heel sterk in die test van zondag, maar ik durfde het met mijn koppie gewoon niet te geloven.
Alleen waar ik wel veel moeite mee heb is mijn maag/buik. Moet echt moeite doen om te eten. Heb helemaal nergens zin in! (en normaal moet ik moeite doen om ietsjes minder te eten).
Wij hebben hier een geweldige ijssalon in de stad met ongelofelijk heerlijk schepijs. En ik weet dat ik daar van geniet. Maar nu.....
MCflurry rolo is me net aangeboden. Daar doe ik normaal een moord voor, maar nu.....
Ik heb nog niets kunnen vinden dat me echt aan staat. Het trekt me niet en het smaakt me niet. Dus ik eet niet echt veel...
Ken je dat idee dat je hoofd weet dat je bepaalde zaken normaal gesproken eigenlijk niet kunt weerstaan, maar dat je ze nu opeens niet meer hoeft?! Zo vreemd! Vooral chocola: Er liggen gewoon m&m's al vanaf zaterdag op tafel en ik taaaal er niet naar! Najaa!!! Als iemand mij dit van te voren had verteld dan had ik die persoon volledig voor gek verklaard!
Zou er dan helemaal niets zijn wat ik nog lekker vind.....
Maar goed, laten we duidelijk zijn: ik hoop niet dat dit negen maanden aanhoudt, maar ik heb het er graag voor over hoor!
Bij manlief komt het nu langzaam maar zeker ook binnen Ik hoop dat ik morgen meteen even bij de huisarts langs mag. Gewoon om even te praten met iemand en misschien wat info te krijgen ofzo. Weet ik veel... Ik kan toch niet nu nog drie a 7 weken in mijn uppie bedenken wat goed voor mij is en wat niet?! (wat moet ik extra eten en wat juist helemaal niet en hoe zit het met sporten: fitness en zaalvoetbal. En moet m'n bloed ook geprikt worden of hoeft dat niet of doet de verloskundige dat?)
Oooooo, wat word je hier opeens onzeker van!
Lipa, gaan drinken hoor. Vriendinnetje heeft ook vijf dagen aan een infuus gelegen, is geen pretje!!!! Go for it!!!
Ach, ik geloofde ook eigenlijk gevoelsmatig wel heel sterk in die test van zondag, maar ik durfde het met mijn koppie gewoon niet te geloven.
Alleen waar ik wel veel moeite mee heb is mijn maag/buik. Moet echt moeite doen om te eten. Heb helemaal nergens zin in! (en normaal moet ik moeite doen om ietsjes minder te eten).
Wij hebben hier een geweldige ijssalon in de stad met ongelofelijk heerlijk schepijs. En ik weet dat ik daar van geniet. Maar nu.....
MCflurry rolo is me net aangeboden. Daar doe ik normaal een moord voor, maar nu.....
Ik heb nog niets kunnen vinden dat me echt aan staat. Het trekt me niet en het smaakt me niet. Dus ik eet niet echt veel...
Ken je dat idee dat je hoofd weet dat je bepaalde zaken normaal gesproken eigenlijk niet kunt weerstaan, maar dat je ze nu opeens niet meer hoeft?! Zo vreemd! Vooral chocola: Er liggen gewoon m&m's al vanaf zaterdag op tafel en ik taaaal er niet naar! Najaa!!! Als iemand mij dit van te voren had verteld dan had ik die persoon volledig voor gek verklaard!
Zou er dan helemaal niets zijn wat ik nog lekker vind.....
Maar goed, laten we duidelijk zijn: ik hoop niet dat dit negen maanden aanhoudt, maar ik heb het er graag voor over hoor!
Bij manlief komt het nu langzaam maar zeker ook binnen Ik hoop dat ik morgen meteen even bij de huisarts langs mag. Gewoon om even te praten met iemand en misschien wat info te krijgen ofzo. Weet ik veel... Ik kan toch niet nu nog drie a 7 weken in mijn uppie bedenken wat goed voor mij is en wat niet?! (wat moet ik extra eten en wat juist helemaal niet en hoe zit het met sporten: fitness en zaalvoetbal. En moet m'n bloed ook geprikt worden of hoeft dat niet of doet de verloskundige dat?)
Oooooo, wat word je hier opeens onzeker van!
Lipa, gaan drinken hoor. Vriendinnetje heeft ook vijf dagen aan een infuus gelegen, is geen pretje!!!! Go for it!!!
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:30
net getest en in duidelijke letters NIET zwanger.........
tsjaa....heb test niet helemaal goed afgenomen maar ga er nu niet nog eentje aan wagen. uitslag is uitslag dus daar ga ik nu maar ff vanuit. als ik morgen uit het werk nog niet ongesteld bent, weer een test dus afwachten maar.
ben in d-mineur.
overschaduwt het toffe nieuws dat ik vandaag m'n arbeidsvoorwaardengesprek heb gehad voor die functie van manager! ben op zich niet super goed in onderhandelen, maar ben zeer tevreden met het resultaat! wordt officieel vanaf vrijdag aangesteld in deze functie!
schrijvertje: JOEPIE!!!!!!!!!!! super tof hoor! \\:-)//
tsjaa....heb test niet helemaal goed afgenomen maar ga er nu niet nog eentje aan wagen. uitslag is uitslag dus daar ga ik nu maar ff vanuit. als ik morgen uit het werk nog niet ongesteld bent, weer een test dus afwachten maar.
ben in d-mineur.
overschaduwt het toffe nieuws dat ik vandaag m'n arbeidsvoorwaardengesprek heb gehad voor die functie van manager! ben op zich niet super goed in onderhandelen, maar ben zeer tevreden met het resultaat! wordt officieel vanaf vrijdag aangesteld in deze functie!
schrijvertje: JOEPIE!!!!!!!!!!! super tof hoor! \\:-)//
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:33
Schrijvertje, eigenlijk hoef je niet heel veel te doen. Gewoon doorgaan met eten en drinken wat je altijd deed. Rood vlees zoals filet americain en rauwe vis wordt wel afgeraden, maar waarschijnlijk moet je daar nou toch niet aan denken. Elke dag je vitaminepil + foliumzuur slikken. Je kan wel bijv. morgen even met je huisarts bellen, die hebben vaak een infopakket klaarliggen. De huisarts zelf kan niks voor je betekenen. Je kunt het beste gewoon een verloskundige bij jou in de buurt bellen en die licht je verder in. Mogelijk krijg je al op korte termijn een echo, omdat je onmogelijk kan weten hoelang je nu zwanger bent gezien je onregelmatige cyclus. Zelfs ik heb met een paar weken zwangerschap al een echo gehad, gewoon om te bepalen hoelang je zwanger bent. Als je dat hebt geregeld, dus afspraak bij een verloskundige, dan hoef je verder niks meer te doen. De rest regelt zichzelf, ben je eenmaal bij de verloskundige dan maakt zij een vervolgafspraak en licht je in. Veel dingen hoef je vaak pas te regelen vanaf 12 weken zwangerschap namelijk.
En vergeet niet vooral heel erg te genieten! Dat heb ik zelf veels te weinig gedaan, omdat ik alleen maar bezig was met stressen om die darmontsteking. Doodzonde. Dus genieten!
Heeft je vriend er al iets zinnigs over gezegd of kan hij het helemaal niet beseffen?
En vergeet niet vooral heel erg te genieten! Dat heb ik zelf veels te weinig gedaan, omdat ik alleen maar bezig was met stressen om die darmontsteking. Doodzonde. Dus genieten!
Heeft je vriend er al iets zinnigs over gezegd of kan hij het helemaal niet beseffen?
37 weken zwanger!
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:45
Lieve Vliet, baal baal baal, maar het hoeft nog niets te zeggen. Zolang je nog niet ongesteld bent, kan het nog alle kanten op gaan..... Volgens mij verdubbeld hcg zich ongeveer iedere twee dagen. Dus als je het geduld hebt zou ik nog een dagje extra wachten..... Moeilijk, ik weet het
- En heel erg gefeliciteerd met je nieuwe functie!!! Topper!!!
Fennah, dank je voor de info!
Die pillen zijn niet gelukt. Hij had mijn laatste berichtje niet meer gekregen en heeft dus enkel foliumzuur meegenomen. Ach, het is beter dan niets! En ik zorg dat ik flink fruit eet, dus dat gaat goed
- Hoe zit dat eigenlijk? Ik heb ook gehoord dat je, wanneer je onregelmatig ongesteld bent, niet weet hoe lang je zwanger bent. Maar ja, mijn laatste menstruatie was 12 juli. Dus dan zal ik nu toch een weekje of vier zijn, ofzo? En anders vijf. Maar veel meer of minder kan het niet zijn, lijkt me.... Of is dat niet zo? Kan me voorstellen dat het anders zou zijn geweest als mijn laatste menstruatie verder weg zou zijn geweest. Maar goed, dit kan de ha of vlk mij vast vertellen En jippie, een infopakket!!!!
Ik vond trouwens deze site op internet:
http://www.oeiikgroei.nl Vind em leuk en duidelijk! Misschien hebben jullie er ook iets aan
- En heel erg gefeliciteerd met je nieuwe functie!!! Topper!!!
Fennah, dank je voor de info!
Die pillen zijn niet gelukt. Hij had mijn laatste berichtje niet meer gekregen en heeft dus enkel foliumzuur meegenomen. Ach, het is beter dan niets! En ik zorg dat ik flink fruit eet, dus dat gaat goed
- Hoe zit dat eigenlijk? Ik heb ook gehoord dat je, wanneer je onregelmatig ongesteld bent, niet weet hoe lang je zwanger bent. Maar ja, mijn laatste menstruatie was 12 juli. Dus dan zal ik nu toch een weekje of vier zijn, ofzo? En anders vijf. Maar veel meer of minder kan het niet zijn, lijkt me.... Of is dat niet zo? Kan me voorstellen dat het anders zou zijn geweest als mijn laatste menstruatie verder weg zou zijn geweest. Maar goed, dit kan de ha of vlk mij vast vertellen En jippie, een infopakket!!!!
Ik vond trouwens deze site op internet:
http://www.oeiikgroei.nl Vind em leuk en duidelijk! Misschien hebben jullie er ook iets aan
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:53
Vliet, balen zeg! Maar zolang je nog niet ongesteld bent, kan je ook gewoon nog te vroeg hebben getest. Van harte met je nieuwe functie! Hartstikke goed gedaan
Schrijvertje, tja dat hoor ik te weten als doktersassistente he haha. Ik heb mijn huisarts, of eigenlijk haar assistente, telefonisch ingelicht. Sindsdien niks meer bij mijn huisarts te zoeken. Gewoon contact opnemen met je verloskundige en dan gaat het balletje vanzelf rollen. Lijkt me in jouw geval lastig te bepalen, je bent zo onregelmatig ongesteld. Maar das nu wel fijn, meer kans op een vervroegde echo Anders moet je zeker tot 12 weken zwangerschap wachten. Ik vond die 7 weken echo wel even fijn tussendoor hoor. Je zal waarschijnlijk ongeveer 4 weken zwanger zijn nu, maar precies weet ik het niet. Ik ga die site eens bekijken.
Schrijvertje, tja dat hoor ik te weten als doktersassistente he haha. Ik heb mijn huisarts, of eigenlijk haar assistente, telefonisch ingelicht. Sindsdien niks meer bij mijn huisarts te zoeken. Gewoon contact opnemen met je verloskundige en dan gaat het balletje vanzelf rollen. Lijkt me in jouw geval lastig te bepalen, je bent zo onregelmatig ongesteld. Maar das nu wel fijn, meer kans op een vervroegde echo Anders moet je zeker tot 12 weken zwangerschap wachten. Ik vond die 7 weken echo wel even fijn tussendoor hoor. Je zal waarschijnlijk ongeveer 4 weken zwanger zijn nu, maar precies weet ik het niet. Ik ga die site eens bekijken.
37 weken zwanger!
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:56
Oooooh, en ik moet ook nog een afspraak maken met de tandarts (dat moest sowieso al een tijdje
) En als ik ergens echt heeeeeel erg gigantisch bang voor ben....
Maar goed, in dit geval is het dubbel belangrijk. Alleen... ik doe altijd alles met verdoving (gaatjes vullen bedoel ik, de controles nog net niet ) en de een zegt dat dit prima kan tijdens zwangerschap en de ander zegt van niet.... Oef, groot overleg dus.......
Jaja, er komt wat bij kijken...

Jaja, er komt wat bij kijken...
dinsdag 12 augustus 2008 om 19:39
Ja ik ga normaal braaf twee keer per jaar. Het is niet anders en straks durf ik niet meer. Bovendien heb ik veel tandsteen, dus dat moet gewoon weggehaald worden. Maar dit jaar gebeurde er te veel. Dus ik MOET nu gewoon.
Ga morgen meteen bellen voor een afspraak
ps. Mijn hubbie zit boven achter de lapot als een gek te googlen! Cute!!!
Ga morgen meteen bellen voor een afspraak
ps. Mijn hubbie zit boven achter de lapot als een gek te googlen! Cute!!!
dinsdag 12 augustus 2008 om 19:47
Schrijvertje: GEFELICITEERD !!! Had ook niet anders verwacht...haha.
Dat het eten niet smaakt dat ken ik.......maar kijk dus wel uit. Ookal smaakt het niet, toch maar iets naar binnen proberen te werken....
Ik heb 2 glazen drinken op....en de nasi smaakte me best goed, dus het zit er nog in. Ben benieuwd wat mijn urine morgen aangeeft. Probeer vanavond nog wat te drinken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dat het eten niet smaakt dat ken ik.......maar kijk dus wel uit. Ookal smaakt het niet, toch maar iets naar binnen proberen te werken....
Ik heb 2 glazen drinken op....en de nasi smaakte me best goed, dus het zit er nog in. Ben benieuwd wat mijn urine morgen aangeeft. Probeer vanavond nog wat te drinken.
Ik hou jullie op de hoogte.

dinsdag 12 augustus 2008 om 20:38
Hee kijk eens aan, een nieuwe zwangeres in da lijst! Gefeliciteerd!
Hier ben ik in MOK stemming. Niet ongesteld maar niet zwanger vertelde de test me vanmorgen. Had nog medium hoge temp ( 36,9) maar de test zei NEEEHEEEE not zwanger.
Ben bietje chaggrijnig, en niet daarom hoor, maar gewoon... zo na een ruime week bij de schoonouders, en mn dochter die vanmiddag ff heeel vervelend was...
Na goed, gaat weer voorbij, morgen weer een dag enzo.
Hee Scjrijvertje, die 'zwanger worden' pillen, als die van de Etos zijn, dan stuur je ze maar mijn kant op hoor! Die van mij zijn op en ik heb de afgelopen 2 jaar alleen maar pijnlijke boobs gehad na mn ei en deze maand nix geen last! Als je ze kwijt wilt.... maak ik geld over. Moet je wel vertrouwen in me hebben want mijn lijst met TAN nummers ligt thuis. Mijn vriendin die op mn huis past gaat die niet vinden denk ik, dus als je nog 2 weken kunt wachten op het geld :-}
Anders vraag ik mijn vriendin ze mee te nemen. Kan ook, geen stress, maar dan krijg ik ze pas na mn ei.
Vliet, dus de test zei ook gezellig: doe maar leuk nog een poging' bij jou? Mooi kl*te he? Na goed, we zijn niet misselijk
Lusten alles nog ( denk ik) en kunnen mooi nog een maandje gezellig doen
Wie was nou de volgende? Ohja Boepie. Zet um op he!! Statistisch gezien moet het wel kunnen lijkt me!
Ik ga me ff vergrijpen aan de wijn ofzo, ghegeh
Hier ben ik in MOK stemming. Niet ongesteld maar niet zwanger vertelde de test me vanmorgen. Had nog medium hoge temp ( 36,9) maar de test zei NEEEHEEEE not zwanger.
Ben bietje chaggrijnig, en niet daarom hoor, maar gewoon... zo na een ruime week bij de schoonouders, en mn dochter die vanmiddag ff heeel vervelend was...
Na goed, gaat weer voorbij, morgen weer een dag enzo.
Hee Scjrijvertje, die 'zwanger worden' pillen, als die van de Etos zijn, dan stuur je ze maar mijn kant op hoor! Die van mij zijn op en ik heb de afgelopen 2 jaar alleen maar pijnlijke boobs gehad na mn ei en deze maand nix geen last! Als je ze kwijt wilt.... maak ik geld over. Moet je wel vertrouwen in me hebben want mijn lijst met TAN nummers ligt thuis. Mijn vriendin die op mn huis past gaat die niet vinden denk ik, dus als je nog 2 weken kunt wachten op het geld :-}
Anders vraag ik mijn vriendin ze mee te nemen. Kan ook, geen stress, maar dan krijg ik ze pas na mn ei.
Vliet, dus de test zei ook gezellig: doe maar leuk nog een poging' bij jou? Mooi kl*te he? Na goed, we zijn niet misselijk

Wie was nou de volgende? Ohja Boepie. Zet um op he!! Statistisch gezien moet het wel kunnen lijkt me!
Ik ga me ff vergrijpen aan de wijn ofzo, ghegeh