***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
oja xaloy van harte meid!!
De verloskundige wilde echter liever niet wachten omdat ze me als de draaipoging mislukt zo snel mogelijk aan de gyn wil overdragen, omdat een dwarsligging gevaarlijk is als de bevalling eenmaal begint. Nu ga ik ervan uit dat de bevalling niet voor de uitgerekende datum begint dus maak me eigenlijk nog geen zorgen.

Zeg Framboos, heb je inmiddels al iets gehoord van je schoonzus?
O Framboos, daar was je al, ook toevallig! Gelukkig dat alles goed was, en stom dat ze niemand iets hadden laten weten.
Ha Framboos, ik zat al aan je te denken! Wat flauw dat je schoonzus iedereen zo in rep en roer heeft gebracht, terwijl ze lekker in een kuuroord zat! Soms vraag je je echt af of iemand wel nadenkt bij dit soort acties...

Mich, het lijkt mij dat een draaipoging weinig zin heeft nu, aangezien ze nog ruimte heeft in je buik. Denkt de verloskundige dat de bevalling snel zal beginnen? Misschien is het een idee om een gynaecoloog te raadplegen; die geeft vaak een ander antwoord dan de verloskundige, is mijn ervaring. Anders misschien een geplande keizersnee? Ik dacht dat een draaipoging niet zonder risico's is, namelijk. (een keizersnee trouwens ook niet, schijnt)
muisje , wanneer ga je met kika naar de dierenarts? Het is inderdaad zo dat het beter is het beestje niet langer te doen lijden . Mijn moeder heeft ooit onze siamees met gezwel in buik laten leven tot gezwel sprong !!! Kun je nagaan hoe kwaad ik wel was.
quote:Witchke55 schreef op 12 augustus 2008 @ 17:46:

muisje , wanneer ga je met kika naar de dierenarts? Het is inderdaad zo dat het beter is het beestje niet langer te doen lijden . Mijn moeder heeft ooit onze siamees met gezwel in buik laten leven tot gezwel sprong !!! Kun je nagaan hoe kwaad ik wel was.

Jeetje, daar kan ik me ook zo over opwinden! Mijn ouders hebben ook een siamees van inmiddels 22 (!) en dat beestje is ookaan het aftakelen. Op een gegeven moment kreeg hij een gezwel op zijn hoofd, bij zijn oog en dat werd steeds groter en nog vertikten ze het om naar de dierenarts te gaan. Na veel aandringen van ons zijn ze toch gegaan en die heeft hem helemaal nagekeken. Dat gezwel is niet kwaadaardig, en het beestje is volgens mijn moeder gezond, maar gewoon oud. Ik ben er gewoon vies van om hem te aaien, hij stinkt uit zijn bek, is vel over been enz, maar goed, volgens mijn ouders heeft hij geen pijn (had de dierenarts gezegd) en zolang hij nog eet en drinkt is er niks aan de hand. Manlief zegt altijd dat hij eigenlijk al dood is maar het zelf nog niet weet.

Anyway, het is nooit leuk om een dier te moeten verliezen, dus Spitsmuis, veel sterkte!!
Witch en Lay, mijn ouders hebben ook zoiets gehad met hun oude poes! Het arme beestje had een gezwel op haar voorpoot, maar "ze sprong nog en kwam voor haar natje en haar droogje, dus alles ging goed!". Ik hoor het mijn moeder nog zeggen toen ik zat te pushen dat ze eens naar de dierenarts zou gaan. Uiteindelijk sprong de poes niet meer zo goed en was het gezwel enorm, dus ben IK uit ellende maar naar de poezendokter gegaan! Wat bleek: het beestje had kanker en spierdystrofie, maar "gelukkig is ze een natuurlijke dood gestorven". (wederom quote ik mijn moeder) Ze hebben haar gewoon onnodig laten lijden en ik kan er nog pissig om worden als ik er aan denk!

Vanmiddag heb ik de dierenarts gebeld en we mogen het nog een nachtje aankijken. Morgen moet ik terug bellen om te vertellen hoe het gaat en dan wordt er een beslissing genomen. Ik weet al welke het zal zijn. A. denkt dat het nog redelijk gaat met Kiek en dat ze nog best een paar dagen meekan, maar ik denk het niet. Ze is sloom, drinkt veel en loopt moeilijk. Ik weet dat ik handel in haar belang, maar het doet zo vreselijk veel pijn. (ik ben echt meer aan mijn katten gehecht dan dat ik zelf wel eens denk. Of ik heb heel erg last van hormonen, dat zou ook nog kunnen.)

Sowieso was het echt een pokkedag vandaag. Ruzie met mijn vader (don't get me started. Het komt er op neer dat hij een ouwe man is die echt niets meer wil begrijpen en puur vanuit emotie reageert), mijn moeder die blind achter mijn vader staat (en mij dus voor de zoveelste keer laat vallen), Kiekje die er slecht een toe is en als klap op de vuurpijl hebben Steijn en Hugo heel de middag gehuild! Echt, ik maak geen grapje. Was het maar zo! Mijn moeder moest even oppassen en ik denk dat ze ze veel te snel uit bed heeft gehaald, aangezien beiden om half vijf (!!!) doodmoe waren. Man, wat was ik blij dat A. vanmiddag vrij was! Soms komt hij echt als geroepen!

Ik heb besloten dat morgen maar niet telt, maar dat donderdag helemaal geweldig leuk gaat worden! Ik weet nog niet hoe, waar en wanneer, maar de donderwolk van gister, vandaag en morgen is dan verdwenen! Hmm, misschien moet ik maar eens voor mezelf in praktijk brengen wat ik altijd tegen de mannetjes zeg als het even niet zo meezit of als het slecht weer is: "Zon, kom op en zet je stralen aan!" (serieus, maar Steijn gaat altijd lachen als ik dat tegen hem zeg!)

Donderdag weer wat meer gezelligheid en minder gejank van mijn kant!
[quote]layla1969 schreef op 12 augustus 2008 @ 18:58:

[...]

Jeetje, daar kan ik me ook zo over opwinden! Mijn ouders hebben ook een siamees van inmiddels 22 (!) en dat beestje is ookaan het aftakelen. Op een gegeven moment kreeg hij een gezwel op zijn hoofd, bij zijn oog en dat werd steeds groter en nog vertikten ze het om naar de dierenarts te gaan. Na veel aandringen van ons zijn ze toch gegaan en die heeft hem helemaal nagekeken. Dat gezwel is niet kwaadaardig, en het beestje is volgens mijn moeder gezond, maar gewoon oud. Ik ben er gewoon vies van om hem te aaien, hij stinkt uit zijn bek, is vel over been enz, maar goed, volgens mijn ouders heeft hij geen pijn (had de dierenarts gezegd) en zolang hij nog eet en drinkt is er niks aan de hand. Manlief zegt altijd dat hij eigenlijk al dood is maar het zelf nog niet weet.

Even wat anders...In het kader "stomme mensen"

Ik was bij de schoenmaker voor antislipzooltjes in mijn nieuwe sandaaltjes. Omdat ik soms nog een beetje moeite heb om de zwenkwielen voor onder controle te houden (duowagens zijn soms best zwaar als je ergens achteruit indraaien moet!) hielp de schoenmaker even met de deur open houden. (Tja, schoenmakers staan nou eenmaal niet bekend om de meest riante winkelruimtes!)

Pfff het gesprek was al irritant. Hij vond het maar raar dat ik vleeskleurige zooltjes lelijk vond in mijn aan de binnenkant zilvergespoten sandaaltjes!!Met een verbaast gezicht reikte hij mij ''dan maar'''de zwarte aan! "je staat er toch op?" pfff mannen!! maar o.k..

Loop ik vervolgens de winkel uit zegt ie: "De volgende keer(ehh je bedoelt als ik weer 2 kids baar binnen 2jaar???) maar een wagen kopen met 1 zwenkwiel voor he????"

Dus ik zeg "dat gaat soms niet zo makkelijk" (denkend aan onze smalle stadse gang, en de dagen die ik nodig heb gehad om eindelijk de juiste wagen te vinden!!) roept ie als klap op de vuurpijl mij na:

"Kwestie van zoeken op internet en iets meer geld er voor over hebben"NA JA!!! BELACHELIJK TOCH???

Beetje praten over zaken waar je totaal niets van weet, en niets mee te maken hebt?

pfff en over onze financiele situatie na de plotse zwangerschap maar te zwijgen...

Nee, dan denk ik weer, mensen denk na voordat je bijdehand loopt te doen!

Zow! oja, en de zolen waren ook nog eens een miskoop! Glij nog steeds alle kanten op....
ow muis, een moeder die altijd ten koste van de kids achter haar man staat heb ik ook! Zou het met de generatie te maken hebben?? Ik kan mij er iig niets bij voorstellen...knuf voor jou!
Pfff wat een sukkel zeg, die schoenmaker! Maarre, over financiën gesproken, ik maak me daar soms ook best zorgen om, ik hou aan het eind van ons salaris tegenwoordig ook een stuk maand over. En dan straks voor 2 kinderen opvang, luiers etc. Ik zie het soms best somber in. Maakt het nou echt veel verschil, 1 of 2 kinderen?
SWissie ben je thuis vrijdag? Robbie en ik hebben vrij en het regent de hele dag! Help! :-)
Layla: even op babyinfo zoeken voor de opvang. Je kunt ergens een proefberekening maken en bij ons kwam eruit dat we voor de tweede netto maar zo'n 50 euro per maand meer gaan betalen voor 2,5 dag. Dus daar valt helemaal niks van te zeggen. dat staat overigens wel los van de veranderingen die het kabinet door wil voeren, maar dat scheelt geloof ik dan nog maar weer zo'n 50 euro extra. Viel me echt 200% mee.

Wacht ik zoek de link even voor je op....

berekening kinderopvang 2008-2009

Ik realiseer me dat er natuurlijk veel meer bij komt kijken dan alleen de opvang, maar gevoelsmatig zou dat de grootste post zijn en dat blijkt dan toch mee te vallen...... Hoop dat dat voor jullie ook zo is.
Jemig Framboos, wat een belachelijke opmerking van die gast! Je gaat zeker nooit meer terug? Ik ben zelf erg gevoelig voor service (ben sowieso erg gevoelig, hihi) en ik ben dan echt in staat om nooit meer terug te gaan. Zo zijn er hier een paar winkels in de stad die mij niet meer als klant hebben!

Layla, ik weet niet of twee kinderen hebben zo veel duurder is. Je krijgt weer een meisje en ik neem aan dat je nog wel wat leuke kleertjes van Zahra hebt bewaard? Wij zijn zelf erg blij dat we weer een jongetje krijgen, aangezien ik nog bergen kleding en ander spul heb van de tijd dat Steijn en Hugo klein waren. (ze zijn nog steeds klein, maar nu iets groter!) Een meisje was echt funest geweest voor onze portemonnee, dat weet ik zeker! Alhoewel, kinderen zijn sowieso slecht voor mijn (lees: A.'s) portemonnee. Volgens mij ben IK gewoon slecht voor de portemonnee! Mijn vader zegt altijd: "Muis, jij hebt een gat in je hand ter grote van de staatsschuld van een klein ontwikkelingslang." Ik geloof niet dat ik het hier mee eens kan zijn; ik hou de economie gewoon draaiende en zorg goed voor de kleine zelfstandige. Het glas is halfleeg of halfvol, het is maar net hoe je het bekijkt!

Ik ga iets leuks doen over een paar weken! Ik kwam op internet de opleiding voor docente peuteryoga tegen en ik heb me opgegeven. Aanvankelijk was er geen plek meer, maar na een zielige mail van mij mag ik toch meedoen! ("ik ben zohoohoo zwahahanger en heb in maart geen tijd meer, boehoe) Het is drie zaterdagen in Heiloo (of all places), maar het lijkt me zo leuk! Steijn en Hugo worden mijn oefenmateriaal en ik heb er helemaal zin in!
Hihi Drop, ik kan me nog wel wat grotere posten bedenken! Wat dacht je van luiers? Wij verslijten hier twee pakken Pampertjes per week! Nu is Ern in zijn uppertje, maar toch...drie pakken luiers per week is best veel. (en best duur) En wat dacht je van kleding? Ik heb met het hand op de hart aan A. moeten beloven dat ik echt, echt, echt niet heel veel kleding zal kopen voor Ernie, aangezien wij nog vier dozen vol met de leukste spulletjes van Steijn en Hugo hebben. Nu heb ik dit wel beloofd, maar we weten niet hoe Ernie eruit zal zien en wat hem leuk zal staan. Steijn staan ook heel andere dingen leuk dan Hugo, dus dat zal vast ook wel gelden voor Ernie. Mezelf kennende zal ik het straks heel zielig vinden voor Erniedepernie als hij geen leuke, nieuwe kleertjes heeft, maar het moet doen met de tweedehandsjes van zijn broertjes. Voila, weer een kostenpost!

*Heel erg, maar ik heb net op internet een hele zwik Petit Bateau rompertjes voor Ernie besteld. Ik vond het zo sneu als zijn eerste kleertjes de oude kleertjes van Steijn en Hugo zijn, dat ik toch wat moest!*
Drop, ik heb uitgerekend dat ik straks ongeveer 350 euro per maand kwijt ben voor 4 dagen opvang voor 2 kinderen. Luiers zijn idd ook een kostenpost, ik probeer die altijd in de aanbieding te scoren (nu bij de Makro 3 megapakken voor de prijs van 2!). Ik heb inderdaad bijna alle kleertjes van Zahra nog bewaard, maar vind het ook sneu dat ze alleen maar 2ehandsjes zou moeten dragen, dus ik heb wel wat nieuwe pakjes gekocht, o.a. van Petit Bateau (boxpakjes en rompertjes) en van Oilily. Verder wil ik niet te veel kopen hoor, meubels zijn 2e hands. ik wil nog wel via MP een leuke maxicosi kopen, ik heb er 1 gevonden in het hetzelfde bloemetjesstofje als de Tobi van Zahra. Voor Zahra mocht ik de mc van de buuv lenen en die mag ik nu weer lenen, maar ik vond hem zooo saai!! Hij is donkerblauw en voor een meisje is dat gewoon niet leuk. Manlief vond ook dat ik maar zelf een mc moest kopen, want ik voel anders toch een soort verplichting naar de buuv toe. Alleen moet ik het haar nu nog vertellen, dat ik hem niet hoef te lenen hihihi. Ach het zal vast wel goed komen, ik doe de laatste tijd steeds vaker boodschappen bij Lidl en aldi ipv alleen bij AH en dat scheelt ook best wel.
trouwens Muis, ik heb laatst hele lieve Petit Bateau rompers bij de Makro gekocht, 2 stuks voor 8,95! Geen geld toch?

Leuk dat je je hebt opgegeven voor die cursus peuteryoga docente, mijn vriendin doet dat ook en het begint best aardig te lopen.
Petit Bateau bij de Makro??? Morgen maar even de vader van A. naar de Makro schoppen! (vindt ie leuk)

Hoe doet jouw vriendin dat? Ik heb voor mezelf nog niet een heel duidelijk omlijnd beeld van wat ik wil met de peuteryoga, maar het lijkt me enig om twee dagen in de week (ofzo) enkele lessen te geven.
niet bijgelezen, zag alleen mijn naam. Xaloy wij zijn vrijdag thuis. Als jullie zin hebben om langs te komen, gezelli! Ik zorg voor de koffie!

Lees morgen wel weer bij.
He het was weer druk vandaag!

Ten eerste, Xaloy, gefeliciteerd!!!! (ik zal de tabel dadelijk aanpassen!

Vandaag met Ole naar de ha geweest. Wat bleek? Oorontsteking aan beide oortjes. Arme jongen. Hij zit dus weer aan de AB. Wel raar dacht dat oorontsteking altijd gepaard ging met koorts. Niet dus.

Muis, wat leuk die opleiding peuteryoga! Doe jijzelf ook aan yoga? Trouwens Heiloo is hier in de buurt, dus als je zin hebt.... je bent hartstikke welkom!

Veel sterkte morgen trouwens!

Ik kreeg vandaag een brief van Babboe en mijn bakfiets komnt as zaterdag al.. joepie!!!

Wat stom trouwens va je schoonzus Framboos, al die zorgen om niks..tsss (en die schoenmaker..najaaaa!)

Dropneus, gefeliciteerd met de goede echo, Fijn!!

Ik heb trouwens niet echt het idee dat 2 kinderen nou zoveel duurder zijn dan 1. Ja meer luiers idd. Nu waren wij er bij Kaj natuurlijk al vanaf, dus dan merk je dat niet zo erg. Ik denk dat het pas duurder wordt als ze een stuk groter zijn en bv willen gaan studeren en zo.

Trouwens sparen jullie daar al voor? Ole en Kaj hebben allebei een groeirekening. Zijn krijgen daar allebei 50 euro per maand opgestort. Vooral voor hun studie, en als ze niet gaan studeren, dan voor hun eerste huisje ofzo.

Hoe is de echo geweest Micha? Wat gaat jke vk nu doen?
Trouwens spitsmuis, een goede ernie-kleding-kooptip (gebruik ik hier ook regelmatig), ernie wordt in een heel ander seizoen geboren en dus passen de zomer/winterkleertjes van Hugo en Steijn hem niet!

Nu moet ik zeggen dat ik het ook wel weer heel leuk vind als Ole kleertjes van Kaj aan heeft (en Kaj ook), heeft ook wel weer wat. Maar Ole krijgt ook wel nieuwe kleertjes (tja die seizoenen he)
Arme Ole! Hij had toch laatst ook ergens een ontsteking? Ik wist trouwens niet dat je een oorontsteking kunt hebben zonder koorts te hebben!

Getsie, het is hier al voor de derde dag op een rij pietenweer.
Jeetje wat zijn jullie nog laat op zeg.... Ik lig echt iedere avond om 10 uur in mijn bedje (dan stort ik in) Sliep ik de afgelopen weken slecht vanwege de zenuwen van de zwangerschap. Vannacht lag ik wakker door mijn werk. Er zijn daar wat probleempjes en blijkbaar kan ik dat niet zo goed van me af zetten.heb er echt de balen van in.

Fleur is vanochtend weer helemaal happy! Loopt steeds de kamer heen en weer achter de kar, dus dat ziet er goed uit en ze begint nu ook nog met de andere hand dingen vast te pakken om ze mee te nemen, Grappig gezicht! ben beneuwd wanneer ze haar eerste losse stapjes gaat zetten.

Moet er weer vandoor om haar zo naar de opvang te brengen. Fijne dag iedereen!!!

Muis: Hoe is Kika de nacht door gekomen?
arme Ole, oorontsteking aan beide oren, wat zielig!

Zahra had gisteren haar dag niet, bij het opstaan was ze al sjacherijnig en de rest van de dag was het ook niet veel. De oppas zei ook al dat ze snel huilde om niks en dat was ze niet gewend van haar. ik denk dat er weer wat tanden of kiezen dwars zitten. Vanmorgen was ze gelukkig weer vrolijk bij het opstaan en lekker knuffelig. Vannacht is ze 2 x wakker geworden, de 1e keer ben ik ernaartoe gegaan om haar te troosten, de 2e keer is ze zelf weer in slaap gevallen (en ik ook). Helaas was ze vanmorgen weer om 7 uur wakker met een enorme poepluier, dus uitslapen zit er niet in op mijn vrije dag.

spitsmuis, mijn vriendin huurt ruimtes in buurthuizen e.d. en geeft daar peuteryoga, bijna elke dag van 10 tot 12, dus dat is prima te combineren met kinderen. Ik weet niet wat ze per les vraagt per kind, ik denk zo rond de 6 euro? Maar goed, ws zul je dat soort dingen wel horen als je die cursus gaat volgen.

Mijn vriendin heeft hem volgens mij ook daar gevolgd.
Oh ik zie nu wat op haar hyves staan:

Vanaf september

Maandag morgen peuter bewegen.

Peuters bewegen is een les vol dansen, springen, liedjes zingen, proeven, ruiken, de hele wereld ontdekken.

De bewegingslessen helpen een peuter om onder begeleiding een sterker zelfbeeld op te bouwen. De lessen zijn geschikt voor peuter 2 t/m 3 jaar van 9:30 tot 10:30uur.

Kosten ¤ 4,00 per les

Locatie *******

Maandag middag Dru-Dance Kids

Dru-Dance Kids is een leuke manier

van dans, yoga en balans.

Op allerlei soorten muziek van K3 tot

kalmerende ritmes. Van Afrikaans tot

Indiaans; we maken samen de les.

De dans maakt kinderen zelfverzekerder

6 t/m 9 jaar van 16:00 tot 17:00uur

10 t/m 13 jaar van 17:10 tot 18:10uur

Kosten ¤ 6,00 per les

Locatie *******

Donderdag avond yoga voor jongeren

Samen met leeftijdgenoten yoga doen, bewegen op lekkere muziek, ontspannen en tijd om gezellig te praten over verschillende thema’s wat de groep bezig houdt.

14 t/m 18 jaar van 19:00 tot 20:00uur Kosten ¤ 7,50 per les

Locatie centrum en bij mooi weer in het ******park

Dru Dance

Dru-Dance is een gracieuze manier van

dans, yoga en balans, waarbij je van de

ene yoga houding in de andere vloeit.

Dit op allerlei soorten muziek van funk

tot kalmerende ritmes. Het creëert voor

mensen een fysieke soepelheid, het

verstrekt hun uitstraling en zelfvertrouwen. Het maakt je heerlijk enthousiast.

18 jaar en ouder van 20:00 tot 21.00uur

Locatie centrum en bij mooi weer in het

********park

Kosten ¤ 7,50

Dru yoga oefengroep voor volwassen

Dru Yoga. Stilte in beweging.

Zoals sommige weten ben ik in

opleiding en vandaar de oefen groep.

Tijdens de lessen ontdekken we de

zeven sleutels van yoga.

Sleutel 1: vloeiende bewegingen.

Sleutel 2: ademhaling.

Sleutel 3: zachte gewrichten.

Sleutel 4: kern stabiliteit.

Sleutel 5: golvende beweging van de

wervel kolom.

Sleutel 6: draaiing van de wervel kolom

Sleutel 7: Dru punten.

Ontdek welke yoga-sleutel jouw hart

opent (dru-yoga is yoga van het hart)

18 jaar en ouder van 21.00 tot 22.00uur

Locatie centrum en bij mooi weer in het

*****park.

Kosten in overleg
Morgen!

Even snel hoor, moet over 5 minuten Lars naar de psz brengen. Gisteren de echo gehad, alles zag er goed uit, dus geen rare dingen voor de uitgang of te veel vruchtwater. Baby was iets groter dan gemiddeld, maar dat ben ik gewend. En het eigenwijsje ligt in een volkomen stuit! Hoofd omhoog, beentjes in kleermakerszit. Dus we gaan een dezer dagen toch maar een draaipoging ondernemen.

Later meer, fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven