Napraattopic 26

06-03-2015 08:43 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik ga op mijn handen zitten. Van die rode lap klopt wel, want ik zou vanalles willen zeggen. Maar houd me in,
quote:elfje12 schreef op 11 maart 2015 @ 08:43:

Ik ga op mijn handen zitten. Van die rode lap klopt wel, want ik zou vanalles willen zeggen. Maar houd me in,Ik heb er toch nog iets geschreven. Wat een negativiteit in dat topic, vooral van Amand zelf. Er gebeurt werkelijk niets constructiefs, hij staat nergens voor open. En heeft het alleen over zijn recht! Nergens over zijn plicht naar die kinderen toe. En hoe in vredesnaam overkomt je zoiets nou toch twee keer, bij twee vrouwen?
Dat vraag ik mij ook af Sandt, maar het zal ongetwijfeld niet aan hem liggen
Van op mijn handen blijven zitten is niets terecht gekomen.
Het is van mij meer verbazing. Sinds die ene smerige opmerking negeer ik m zoveel mogelijk. Lukt niet altijd. Soit
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dat is ook het beste Hats.
Goedesmorgens! Ik heb een topic bij te lezen zie ik. tot zo!
quote:elfje12 schreef op 11 maart 2015 @ 09:27:

Dat is ook het beste Hats.Yep
Tja, ik snap zijn frustraties wel. Maar dat is misschien ook omdat ik de afgelopen 11 jaar heb gezien hoe mijn man gefrustreerd is geraakt door zijn ex die denkt dat zij alleenheerser is over hún kinderen en ook zo handelt. Ze zet hem bij alles volledig buiten spel.

(Ik wil hier overigens géén discussie in dit topic over beginnen hoor)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:kladderadatsch schreef op 11 maart 2015 @ 08:20:

Ik vind het wel vermakelijk om te zien hoe hij op veel forummers de uitwerking heeft van een rode lap op een stier. Volgens mij zit hij hier vooral om lekker te provoceren. En dat lukt hem iedere keer weer.

Wat een onzin.

Edit: hij doet het niet bewust om te provoceren. Ik denk alleen dat hij soms even vergeet dat hij geen gehoor zal vinden bij de meeste dames hier omdat zij in de schoenen van zijn ex(en) staan.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Mwah, ik denk dat er weinig zaken zijn die hij 'soms even vergeet', maar misschien overschat ik de man hoor.
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
quote:Miss.Innuendo schreef op 11 maart 2015 @ 09:41:

[...]

Wat een onzin.

Edit: hij doet het niet bewust om te provoceren. Ik denk alleen dat hij soms even vergeet dat hij geen gehoor zal vinden bij de meeste dames hier omdat zij in de schoenen van zijn ex(en) staan.Dat hij geen gehoor vindt komt natuurlijk ook deels door zijn manier van reageren. Hij zet zichzelf neer als het slachtoffer en heeft op geen enkele manier oog voor zijn eigen aandeel. Enorm overtuigd van zijn gelijk en niet bereid tot een compromis.
Ik heb de man zeer, zeer zelden ergens een reactie zien geven waar ook maar een greintje sympathie uit sprak. En dan niet alleen in zijn eigen huilietopics, maar over het hele forum gezien. Ja, als er met hem meegepraat wordt. Maar bij elke zweem van kritiek komt zijn zogenaamd lollige, venijnige sarcasme om de hoek. Hij heeft gelijk en wee degene die het daar niet mee eens is.

Wellicht is hij in het dagelijks leven heel anders, maar in dit licht bezien snap ik best waarom die verschrikkelijke heksen van exen zo'n hekel aan hem lijken te hebben.

Niet dat het een excuus is om hem zo dwars te zitten, zoals gewoonlijk zijn door deze kruistocht de kinderen de dupe, hoe heftig dat dan ook ontkend wordt.
Hij vergeet niks. Naar wraakzuchtig mannetje dat niet normaal kan praten en alleen maar vuil spuit.

Ik verbaas me trouwens dacht dat ie zo goed lag op napraat.
Nou bij sommigen ligt hij beter dan bij anderen zo te zien. Hoewel ik het heel regelmatig niet met hem eens ben heb ik toch wel bewondering voor zijn volstrekt rechtlijnige, bijna wiskundige manier van redeneren en zijn volhardendheid.

Wat je verder ook van hem vindt, ik wens niemand zijn situatie toe. Ik heb van dichtbij gezien hoe frustrerend het is als de moeder volledig dwarsligt na een scheiding.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Miss.Innuendo schreef op 10 maart 2015 @ 19:27:

Daarom pb ik zoveel met Fang. 't Is gewoon een lekkere vent

I MissI
Oh, ik ook hoor. Ik was zelf destijds nog heel jong en het ging niet om mijn (biologische)ouders, maar heb er van beide kanten tussen gezeten. De grootste verliezers waren de kinderen. Hoe (on)gelijk de beide ouders ook hadden, ze hebben hun kinderen naar de kloten geholpen en daar zien ze zelf nog dagelijks de gevolgen van.

Dat volstrekt rechtlijnige en die volhardendheid kun je bewonderen, maar dat is wel zijn allergrootste valkuil. Het zorgt ervoor dat hij niet alleen zijn exvrouwen tegen zich op blijft zetten, maar het frustreert ook alle andere zaken rond die scheiding.
Merano, helemaal eens!

Ik lees alleen maar een man die vastzit in zijn eigen gedachtenpatronen en zijn eigen frustratie. En ik vind het in deze ook nog heel begrijpelijk.
Amand staat ook niet op 1 in mijn lijst van meest sympathieke forummer, maar in deze situatie kan ik wel met hem meevoelen
Ik kan zeker wel met hem meevoelen, ik heb alleen zo'n hekel aan vechtscheidingen omdat de kinderen altijd vergeten lijken te worden. Het gaat vaak over de ruggen van de kinderen.
Het is vast een narcis. Zeker weten

Nee, ik snap dat het systeem niet altijd eerlijk is. Ik zie in mijn omgeving ook wel vergelijkbare situaties. Maar in al die situaties ligt er ook een groot aandeel bij de vader (in 90% van de gevallen de vader die in deze positie zit) zelf. Ten eerst kiezen voor een labiele partner die gered moet worden. Niet extreem betrokken zijn tijdens het huwelijk. Na het huwelijk alles op alles zetten om gelijke rechten te krijgen, maar bijv wel 40 km verderop gaan wonen, extreem inflexibel zijn en overal de strijd over aan gaan, niet constructief communiceren. En dan nog zijn de moeders in kwestie vaak idd heksen, is het systeem idd oneerlijk en krijg je maar moeilijk gelijk en als je al gelijk krijgt wil dat nog niks zeggen over de uitvoering. Maar het valt me gewoon vaak op dat de situatie voor en na de scheiding verrassend vaak overeenkomsten vertonen als het gaat om communiceren, zorg voor de kinderen, de relatie in zijn geheel, enz. Bij stellen die zonder al teveel herrie gescheiden zijn, beide stabiel en betrouwbaar zijn en constructief reageren is het na de scheiding ook allemaal wat gemoedelijker en in overleg.

Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Ik begrijp geen enkele ouder die zo loopt te vechten. Tenzij er sprake is van geweld of misbruik heb je je te gedragen. Voor je kind.
quote:hatsetats schreef op 11 maart 2015 @ 13:06:

Ik begrijp geen enkele oudermens die zo loopt te vechten. Tenzij er sprake is van geweld of misbruik heb je je te gedragen. Voor je kind.Ik zou dat nog wel wat breder trekken. Ik begrijp het gebrek aan beschaving, decorum, zelfbeheersing en fatsoen van heel veel mensen niet. En ik wens het ook niet te begrijpen. Ik accepteer als feit dat veel mensen het stadium van getemd beest maar nauwelijks ontgroeid zijn, maar ik ga dood voor ik er begrip voor zal opbrengen.
Ik snap dat dan weer prima

Ik vind het niet goed te keuren, maar begrijpelijk vind ik het wel.
quote:Thordis007 schreef op 11 maart 2015 @ 13:24:

Ik snap dat dan weer prima

Ik vind het niet goed te keuren, maar begrijpelijk vind ik het wel.Mocht dat een reactie op mij zijn: ik geloof dat ik niet goed snap wat je zegt. En ik zou het wel graag snappen, ik acht je mening hoog. Zou je het willen uitleggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven