Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Ivo!
Nog even over jongens-/meiden-/unisexnamen in combinatie met gepest worden op school:

Senne en Senna worden door elkaar gebruikt. De eerste vind ik een jongensnaam, de tweede een meisjesnaam.

Rune/Rhune wordt ook voor beide geslachten gebruikt. Terwijl ik Rhune een jongensnaam vindt.

Denken jullie dat kinderen met zo'n gepest worden door klasgenootjes vanwege de naam?

Of iemand die Robin heet bijvoorbeeld?
Ik vind Senne ook echt een jongensnaam en Senna een meisjesnaam. Rhune zou ik eerder aan een meisje geven en Rune aan een jongen. Maar toch blijft dat persoonlijk.

Zelf denk ik dat het voor een kind nooit een voordeel is om een naam te hebben die voor zowel een jongen als een meisje kan zijn, hij of zij zal vaker moeten uitleggen en er is idd een kans dat zijn of haar naam iets is om mee gepest te worden (als ze toch iets zoeken om mee te pesten)

Ik ken een meisje met de naam Yannick. een mooie naam, vind ze zelf ook, is ook nooit gepest ofzo, maar ze zou liever een naam willen die gewoon duidelijk is en waarbij ze niet hoeft uit te leggen hoe het geschreven wordt (jannick, janiek, yaniek, etc) en dat ze een meisje is :S

Dus waarom zou je voor zo'n naam kiezen denk ik dan. ok als je eenmaal verliefd bent op een naam dan kun je daar ok niet veel meer aan doen

dus succes met kiezen allemaal
Een Senna of Robin zal niet gepest worden, dit zijn ook leuke namen vind ik, maar ik ken eigenlijk geen jongens die R(h)une heten.

Zowieso vind ik R(h)une geen leuke naam, klinkt een beetje als ruïne.
Is Ruben anders geen leuker alternatief voor R(h)une Morrie?
TammieenGwennie,

Ik ken een Romke, is dat nog wat voor je?
Ik ken alleen een jongens'Rune'. Daarom dacht ik dat het een jongensnaam was.

Unisex-namen zijn best geaccepteerd en de unisex-naam an sich is denk ik geen reden tot pesten.

Robin, Senne/Senna, Beau/Bo, Indy, Jip, Luca, Noah/Noa etc Ik hou er wel van mits je aan het uiterlijk dan kan zien of het een jongen of meisje is. Dus geen lange haren voor een jongen of korte bij een meisje en dan ook nog unisex-kleren...
@coravanmora....Is dat dan een meisjes of een jongensnaam????
quote:iduna schreef op 13 augustus 2008 @ 12:18:

En of de naam in hun omgeving/wijk/buurt/cultuur als jongens- of meisjesnaam wordt gezien. Voor kinderen is immers wat ze thuis leren de absolute waarheid. Ze zullen gewoon niet zien dat hun ouders de naam verkeerd hebben gespeld of iets dergelijks. En als je kind sociaal al niet sterk is en andere kinderen dus een pispaaltje nodig hebben zullen ze de naam hoe dan ook als reden tot pesten aangrijpen.Ik had het niet beter kunnen verwoorden( ik heb het ook niet beter kunnen verwoorden, want ik heb 4 keer geprobeerd zoiets neer te zetten, maar is me niet gelukt, dus dank je!

Ik had gisteren nog een heel leuk voorbeeld voor precies dit verhaal... de beste vriendin van mijn zus heet Kim... mijn neefje was met een vriendje aan het spelen, die ook Kim heet.. en idd dit is zowel een jongens als meisjes naam.. voor mijn neefje is dat heel normaal, maar dat vriendje kwam niet meer bij toen hij hoorde dat die mevrouw ook Kim heet..... toen zijn moeder hem op kwam halen zei hij dan ook: mama, die mevrouw die heeft een naam voor meneren want die heet ook Kim net als ik... waarop moeder zei: nee schat, dat is gewoon een naam die jongens en meisjes allebei kunnen hebben.... ( t was overigens geen chinees kindje, want daar wordt kim helemaal veel gebruikt voor jongens)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Catooo schreef op 13 augustus 2008 @ 19:20:

Biol wat goed dat jullie een tweede naam hebben gevonden!!

Nu de eerste nog

Viggo Sepp

Ilian Sepp

Yael Sepp

(bij bijvoorbeeld viggo vind ik seppe mooier klinken als tweede naam, misschien nog een optie?)

Seppe of Senne? vind je dat wat als eerste naam? Seppe vind ik eigenlijk wel heel stoer!

En anders nog een paar andere namen;

Jorne, Daniel, Tijmen, Tijl, Floris, Ralph, Fokko of DarianManlief wil heel graag gewoon sepp als 2e naam... de 1e naam zijn we nog niet uit...

van jouw namen vind ik Jorne, Daniel en Tijl niet zo leuk... Papa heet al Ralf dus is niet zo geschikt... Darian vind ik niet echt bij ons passen... Tijmen vind ik wel ok.. maar manlief niet, en floris vinden we te kak... ( zo snel weer alles afgekapt.. :-) sorry....

Senne vind ik ook leuk, maar is momenteel heel populair, ( sinds marco borsato z`n kind zo heeft genoemd zeker)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
@all...heb het er met manlief nog even over gehad. En over een tweede naam die past bij Roan en afgeleid is van Remco komen we er niet uit. Dus nu hebben we bedacht dat het wel leuk is om de naam van ons beide af te leiden. Dus hebben jullie nog een leuk idee over een jongensnaam die past bij Roan en afgeleid is van Remco en Tamara??? (ik kom alleen op Taco )
quote:TammieenGwennie schreef op 15 augustus 2008 @ 09:47:

@all...heb het er met manlief nog even over gehad. En over een tweede naam die past bij Roan en afgeleid is van Remco komen we er niet uit. Dus nu hebben we bedacht dat het wel leuk is om de naam van ons beide af te leiden. Dus hebben jullie nog een leuk idee over een jongensnaam die past bij Roan en afgeleid is van Remco en Tamara??? (ik kom alleen op Taco )Sorry, toch weer Marco
Ik heb hier een collega en die d`r man heet Tammo.. misschien is dat wat???

er schijnt ook ergens een site te zijn die waar je 2 namen in kan tikken en die dan met diverse opties komt... maar welke dat is weet ik ook niet eigenlijk
Haha toch weer Marco ja. Maar das de vriend van mijn moeder. Dan denkt ie dat hij vernoemt is!! En das verder niet zo erg, en ook al heb ik geen geweldige band met mijn vader, ik denk niet dat dat in goede aarde valt...

@ biol....die site zou wel ideaal zijn!!!
Remo?

Roan Remo klinkt ook wel lekker.
Nou wie zoekt die vindt wat...

het is op de site van pampers....

http://www.pampers.nl/nl_NL/babynamemixer.php

als je alleen tamara en remco invult met zwaarte op vol voor allebei dan komt daar als optie uit:

Amer

Amor

Mart

Misschien zit daar wat tussen??
Hoi, ik ben zo'n 32 weken zwanger. Over de meisjesnaam zijn we het eens.....maar de jongensnaam pffffffffff

We zitten te denken in de lijn van:

Luuk, Jesse,Job, Stijn. Dus geen hele aparte naam eigenljik.

Iemand nog ideetjes, want we hebben nog niet echt "de" naam gevonden. Moeilijk hoor!!
@biol...thnx...mart vind ik best leuk!! Maar ik ga er zeker nog even rondsnuffelen.

@selma...Remo vind ik het weer nét niet hebben...Toch bedankt voor je suggestie!!

Suggesties zijn nog steeds welkom!!
Ik denk aan Lloyd of Lev voor een jongen... en Roisin voor een meisje.
quote:Selma Duim schreef op 14 augustus 2008 @ 13:14:

Ik ken alleen een jongens'Rune'. Daarom dacht ik dat het een jongensnaam was.

Unisex-namen zijn best geaccepteerd en de unisex-naam an sich is denk ik geen reden tot pesten.

...Ik denk dat dat dus heel afhankelijk is van de "kring" waarin je je bevindt. In een hippe randstedelijke wijk of een een jonge nieuwbouwbuurt met hoogopgeleide ouders, zullen unisexnamen tamelijk geaccepteerd zijn. Maar in andere buurten, waar een groot verschil tussen mannen en vrouwen wordt beleefd, zullen jongensnamen met een zachte klank of eindigend a al snel als "verwijfd" gezien worden. (Ik doel trouwens niet alleen op allochtone buurten, maar ook oude arbeiderswijken en plattelandsgebieden.) Je kunt het je misschien haast niet voorstellen als je zelf blank, grootstedelijk en hoger opgeleid bent, maar in die "kringen" is het nog steeds not done om mannen met vrouwelijkheid te associeren en vice versa. Vooral voor jongens is het nog altijd veel erger om met iets vrouwelijks geassocieerd te worden dan andersom. Dat is krom en oneerlijk, maar nog steeds de realiteit.
Anderhalf jaar geleden liep ik stage op een basisschool in een niet eens zo heel klein of conservatief dorp. Moeders en vaders werkten allebei, er woonden veel forenzen en "het geloof" was amper meer aanwezig, zeg maar. Op een gegeven moment kwam er een jongentje in mijn groep 1 met de naam Ezra. (Een Hebreeuwse mannennaam.) Ondanks dat ik hem duidelijk had voorgesteld als een nieuw jongetje, hij echte jongenskleding droeg en kort haar had, bleven de andere kinderen gedurende het jaar spreken van een "zij". En of ze "bij het nieuwe meisje mochten spelen". Hij zei telkens wel dat hij een jongetje was, maar toch ging het er niet in bij de andere kinderen.
Hmmm tja, kom je uit Blaricum of omgeving? Dan zul je absoluut iets moeten kiezen in de trant van:

Lodewijk

Alexander

Floris-Jan / Pieter-Jan/ Robert-Jan / andere naamcombi's bij voorkeur eindigend op Jan

Diederik

Roderick

Frederik

Constantijn

Hendrik

(Ik kan nog wel 100 andere oud-klasgenootjes opnoemen eventueel..)

Gebruik bij voorkeur de conservatieve namen als je uit een oud-rijke familie komt, kom je uit een Borsato-gezin, ga dan voor plaatsnamen uit Italie, Spanje of eventueel andere tropische(re) oorden...

(plaatsnamen uit Frankrijk is - op Paris na - weer bedoeld voor de oud-rijke gezinnen).
molie;

pim, freek, joep, tom/thom, daan, siem, cas, wout, chiel, twan, rein, gijs, hein, hugo, lei, bram, bas, siebe, jurre, dirk, sepp, mees, koen, miel, louk/loek.

tammiegwennie;

ik vind taco echt een gave naam! volgens mij bedoelde jij het cynisch... maar goed, smaken verschillen dan andere opties;

Remar,

Macar

Tarem

Raco

Remo

Marc

Morec

Tamarco

Coremta

Marrem

haha nu worden het wel heel aparte namen nou kijk maar even of er iets bij zit
@catoo...taco moet ik toch echt denken aan de bijnaam van een penis. Ik wil je bedanken voor je opties, maar er zit nog niet echt iets tussen. Marc is weer zo hollands, en al veel voorkomend bij ons in de familie. De rest is een beetje te appart.

Suggesties zijn nog steeds zeer welkom!!
Meiden, onze zoon is geboren!

En alle discussies over unisex namen waren voor niets (ik heb ze dus ook niet meer gelezen ), want de avond voor de bevalling begon hebben we nog een andere naam gekozen. Toch mijn favoriete naam die vent eerst niet wilde. Ik post de naam hier niet, maar de die hards onder ons kunnen vast wel terugvinden/-denken/-zoeken welke naam het dan is. Het is in ieder geval een echte jongensnaam (al zie ik nu op de site van Aegon dat er toch 1 meisje is geboren met deze naam ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven