Paarse woonkamer

15-03-2015 14:09 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!

Ik hoop zeer binnenkort te gaan verhuizen naar een leuk appartement of eensgezinswoning. Nu ben ik alvast aan het nadenken over het interieur van mijn woonkamer. Ik heb de kleur paars in mijn hoofd om daar 1 muur mee te schilderen. Zelf heb ik geen idee of dit mooi gaat worden. Heeft iemand ervaring met deze kleur op de muur in de woonkamer?

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie ideeeen hebt welke kleur meubels hierbij passen?Zelf heb ik strak wit in gedachten. Maar of dit matcht, I don't know. Zoveel is er helaas niet te vinden op internet.

Hopelijk kunnen jullie helpen!
Ik ben zelf dol op paars al heb ik geen paarse muur. Wel een paars vloerkleed. Het combineert niet alleen met wit en grijs, maar ook heel mooi met warme kleuren als donker rood, warm oranje en donker bruin. Bij mij zijn de muren dan weer licht en neutraal.

Een paarse muur kan volgens mij heel mooi zijn, ik zou denk ik voor een wat donkerder paars kiezen dan, mits de ruimte daarvoor groot genoeg is.
Compleet paars huis

Je hebt paars en paars . . . . . . en te paars . . . . .

Even stukje scrollen dan zie je wel wat ik bedoel
Bedankt allemaal voor jullie reactie!

TYCHE jouw eerst foto vind ik echt een mooie kleur paars! Ook heb ik via jouw suggestie Cateautje een hele mooie kleur paars gezien, thnx! Nu hopen dat ik een mooie zuivere kleur paars kan vinden in de winkel Denk dat ik inderdaad mooie strakke witte meubels erbij neem. Ik heb ook al gekeken naar een ander kleurtje als ik het beu ga worden..aqua
Van welke kant heb je lichtinval? Noord, West, Zuid of Oost? Lichtinval bepaalt vaak hoe warm een kleur gaat worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dat weet ik nog niet want ben nog op zoek naar een huis Enn Ben al in het voren aan het kijken omdat ik de kriebels heb en zo graag iets nieuws wil :D
Poeeeeeeh dit is wel echt paars paars, ik hou het liever bij 1 muur :Dquote:Carenza schreef op 15 maart 2015 @ 16:39:

Compleet paars huis

Je hebt paars en paars . . . . . . en te paars . . . . .

Even stukje scrollen dan zie je wel wat ik bedoel
Ik voel je winterteen, paars maakt ook de reller in mij los. Vreselijke kleur, en dan vooral lila. Ik wil je grapjes wel horen, maar zal ook mij terugtrekken uit dit topic. Want foei, iedereen mag z'n eigen smaak hebben.

Moet wel zeggen dat ik natuur-paars tinten beter te doen vind. Denk aan aubergine, de 'paarse' schil van een rode ui, enz.

Ik ben weg!
Ieder zn eigen smaak! Wat vinden jullie mooi dan?
quote:swissie1986 schreef op 15 maart 2015 @ 18:08:

Ieder zn eigen smaak! Wat vinden jullie mooi dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik word vrolijk van paars, heb zelf een paarse muur in de woonkamer (zoals het plaatje van Cateau

Verder: niet te moeilijk doen, gewoon proberen. Bevalt het niet dan is het in een middagje overgeschilderd.
Mijn vriend heeft al ontzettend lang een paarse muur, donker paars. Ik vind het erg mooi dus ik heb nu ook sinds een jaar paars. Het is wel heel donkerpaars, echt de kleur van een aubergine. Daarbij heb ik een soort champagne op de andere muren. Mij verveeld het niet.
Precies Enn dat is ook mijn smaak, vooral foto twee vind ik mooi.
*
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb je een foto nina1966?
quote:swissie1986 schreef op 16 maart 2015 @ 17:00:

Heb je een foto nina1966?Ja zat en nee die ga ik niet posten ivm privacy. Het zo'n kleur en dan de andere muur champagne, beetje als de stoel bv. Met donkerbruine meubels en honingkleurig (niet oranje ) laminaat

Had een grote lederen champagne/creme kleurige bank maar dat is nu taup/grijs geworden. Staat ook erg mooi trouwens.

En nee het maakt zeker niet klein, integendeel.
Paars prachtig! Ik heb zelf ook paarse muren, maar dan wel meer taupe, lila achtig. Echt paars lijkt me te veel van het goede. Ik denk dat als je paars vertaalt naar natuurkleuren het heel erg mooi is.
Mijn keuken is lila met veel lila en donkerder paars in de accessoires. 11 jaar geleden mijn keuken van toen ook al lila, toen was paars nog helemaal geen modetint. Ik vind het een prachtige kleur.

Aubergine en dan op een hele muur vind ik te zwaar. Maar: smaken verschillen

Dat hele paarse huis uit mijn eerdere post heb ik wel onthouden. Dat is te (knal)paars . . . . . . . . . .
quote:Enn schreef op 15 maart 2015 @ 19:16:

[afbeelding]

Wel mooi maar erg saai, zou leuk zijn met paarse accenten.

Maar wat sommigen met paars hebben, heb ik met die witte kleurloze huizen. Niets aan.
Erg mooie kleur Nina! Ik heb een beetje rond gekeken en vind een creme/bruin achtig kleurtje toch ook wel erg mooi. Damn wat een dilemma's!

Iemand anders nog foto's van kleuren in de woonkamer die je mooi vind? Graag een foto 😄
Ik ben het met Winterteen en Veroeska eens en heb bijna een hekel aan alles wat paars is. Wat heel vervelend is omdat meerdere vriendinnen graag alles in het paars hebben. Denk hierbij aan een vrouw die zich 's ochtends gedachteloos aankleed en er later achter komt dat ze een paarse broek, paarse tas en paarse tas bij zich heeft.

Die vriendinnen hebben ook hun muren paars. Omdat het hun lievelingskleur is zijn ze er na jaren nog niet op uitgekeken. Heb jij een lievelingskleur? Of in ieder geval een kleur waarvan je het nooit zat word om hem te zien?

Zelf ben ik een groot fan van roest en lime. Denk niet dat ik voorlopig op mijn petrol-kleurige muur uitgekeken raak en daar kijk ik al tien jaar tegenaan. Vriendinnen met paarse muren vinden diezelfde petrol-kleurige muur dan wel weer spuuglelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven