Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Juf Sjaak, ben jij er nog?
Jeetje wat een verschil! Als ik beetje op schema groei is beeb hier ongeveer 20 cm!
Nog geen menstruatie..

Alleen minimaal bruin verlies.

Vorige maand was ik rond dit moment er van overtuigd dat ik zwanger was, ondanks een negatieve test. Nu ben ik er een stuk rustiger onder.

Ik heb een mega druk weekend voor de boeg. Ik kan dus niet beloven dat ik vaak iets van mij laat horen. Ik weet ook nog niet wanneer en of ik ga testen.

Ik ga er eerst maar eens een nachtje over slapen.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Mijnnaamislaura, ik wil je niet ontmoedigen maar zo ging het de vorige maand bij mij ook. Had 3 of 4 dagen minimaal bruinverlies en daarna brak de menstruatie Door. Ik hoop natuurlijk boor jou dat deze wegblijft en dat je gewoon zwanger mag zijn!
Meral haha ja 2cm is wat anders dan jouw 20 cm 😂.
Annemarije, dank voor je nuchterheid. Gelukkig ben ik zelf ook wel zo nuchter hierin. Ik heb toch een test gedaan vanmorgen. Negatief. Dus nu maar afwachten tot de menstruatie doorzet.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Jeetje wat jammer allemaal voor de ongestelde dames! Het wordt toch echt weer hoog tijd voor een dansend poppetje er bij in de tabel.....

Hier gisteren via marktplaats een babykamer gereserveerd! Gaan we morgenmiddag ophalen, zo leuk!! Dus ben vanmorgen flink aan het ruimen gegaan in huis omdat we toch alvast wat dingen moeten gaan verplaatsen/opruimen. Heerlijk gevoel is dat dan om 5 vuilniszakken met afval we te kunnen gooien met troep die al jaren in de kast ligt te liggen

Verder ga ik me maar eens inschrijven voor de kinderdagverblijf, want ik begreep dat er toch wel wachtlijsten voor zijn maakte me een beetje zorgen over hoeveel dagen opvang ik nodig heb en hoeveel ik kan regelen met oppas vanuit familie, maar mijn moeder heeft nu in ieder geval toegezegd dat ze sowieso wel 2 halve dagen wil oppassen en misschien zelfs wel 1,5 dag! Dus dat is alvast lekker. Vanmiddag even bij mijn vader en zijn vriendin polsen of die eventueel ook een dag willen doen. En dan op korte termijn maar eens op mijn werk babbelen of ik terug kan naar 3 lange dagen na mijn verlof... zullen ze denk niet heel blij mee zijn, aangezien ze me intern aan het opleiden zijn voor een hogere functie dus ik weet niet of ik dat kan blijven doen als ik minder ga werken. Maar bij een dag extra werken zou mijn salaris rechtstreeks naar de kinderopvang gaan dus dat vind ik gewoon zonde en een beetje onzin! Dan blijf ik liever een dag extra thuis. Denk wel dat ik voor het eerste jaar mijn contract op 32u laat staan en dan een paar uur per week ouderschapsverlof opneem.... dan kan ik altijd terug naar 4 dagen werken als ik dat weer zou willen en krijg je nog een deel terug via de belastingaangifte. Alle beetjes helpen

Pff ik wordt echt onrustig van het idee dat ik dit soort dingen allemaal moet regelen... ben blij als straks alles vast ligt en ik weet waar ik aan toe ben haha (hoezo controlfreak??!)

Fijn weekend allemaal!!
Lollie; wat leuk dat je door deze dingen wel het gevoel krijgt dat het 'echt' wordt.

Oppas regelen, een babykamer kopen. Super!!

Zet je een foto op facebook als-ie klaar is??

Laura; afwachten...

Wel fijn om te lezen dat je er nuchter over bent.

Knap
Know the feeling Lollie! Hier ook nog druk met gastouder regelen en afstemmen met manager. Nog steeds niet rond. Gelukkig iets minder wachtlijst hier. Heb zo'n heel afstreeplijstje met regelzaken hier. Ik ben ook zo'n miep die pas rust heeft als het geregeld is.

Ik wil ook dansende poppetjes erbij! ( wij allemaal denk ik) Ik ben deze ronde ook plaatsvervangend teleurgesteld. Had zo in mijn hoofd dat het ging gebeuren, zeker na alle ovulatietestverhalen. Toi, toi dames. Het is iedereen gegund.
Haha de verhalen over lijstjes en 'controle hebben over' herken ik heel goed, hier nog een kleine controlefreak hihi!

Lollie, als ik je een tip mag geven zou ik eens gaan uitrekenen en vergelijken wat het verschil is voor de eventuele kinderopvang. Vaak lijkt dit meer dan dat het in werkelijkheid is 😉

Hier een hele drukke dag gehad maar alle spullen staan in het nieuwe huis!! Alleen nu sommige kasten nog opbouwen, sommige plinten nog vast en alles opnieuw inruimen en inrichten natuurlijk! Maar stiekem wel een heel fijn gevoel 😊 en vriend noemt het kamertje boven ook telkens babykamer, super lief! En tegen vrienden vertelt hij ook telkens dat dat de babykamer wordt. Hij is helemaal into en voor baby en zwanger worden, super lief!!

Ik had eigenlijk ook nog een klein vraagje wat er door de drukte even niet van gekomen is....

Sinds ik gestopt ben met de pil verlies ik heel veel haren..., herkennen jullie dit? Teamgenootje vertelde mij namelijk dat zij dat had toen ze gestopt was met de pil (ze weet niet dat ik gestopt ben). Nu ben ik benieuwd of er meerdere zijn die dit zo ervaren
Panda, wat heerlijk dat jullie lekker in jullie nieuwe huisje zitten nu! Lekker van genieten nu saampjes, en hopelijk snel met z'n drietjes!

Hier ben ik weer zwaar chagrijnig... alles geregeld en afgesproken om morgen de babykamer op te halen. Zit ik net lekker met vriend bij in een restaurant te eten, belt die vrouw op dat ze een hoger bod (¤100,- meer) heeft gehad dus dat ze onze afspraak wil afzeggen

Voor niks een busje geregeld voor morgen en voor niks aan het ruimen geweest vandaag (nouja niet voor niks natuurlijk, want het moest toch een keer gebeuren, maar toch)... en gewoon zwaar teleurgesteld. Had het zo leuk gevonden om morgen al de meubeltjes te hebben staan

Nou weet ik dat we nog genoeg tijd om een andere kamer te vinden, maar had me er zo op verheugd. En vind het gewoon niet kunnen dat je met iemand een prijs afspreekt en er dan vervolgens op terug komt... dan had je moeten zeggen dat je nog even de verdere reacties wilde afwachten...

zo, uitgeklaagd!! eens even bedenken wat ik nu morgen ga doen
Ohh dat is flink balen Lollie!!! Snap heel goed dat dat niet leuk is, je hebt je er immers ook op ingesteld... Heb je toevallig op de mail staan dat ze akkoord is met jullie prijs? Vraag me namelijk af of het zo wel mag... Meen me daar iets van te herinneren uit mijn lessen recht.... 😊
Een mondelinge overeenkomst geld ook, alleen is dat zo moeilijk aantonen dus op papier is verstandiger. De vraag is wat het je oplevert als je dit aanvecht. Hoe kl*te ook, ik zou het ook laten gaan.

Geen andere babykamer te vinden waar je je busje voor morgen voor kan gebruiken? Soms kan het snel gaan. Ach wie weet wat voor veel mooiers er nog op jullie pad komt aan kamertjes.

Hier staat ook nog niks hoor. Kale kamer met alleen een badje erin (gekregen). Wij moeten ook nog rondkijken.

Panda, fijn dat je over bent! Lekker in de chaos en je huis ontdekken heeft ook best z'n charmes! Leuk dat je vriend zo enthousiast is. Kan me nog een berichtje herinneren waar dat wel anders was

Haren verliezen heb ik niks van gemerkt, maar ik heb ook dik en veel haar dus misschien scheelt dat?
Lollie pff lekker dan! Begrijp je helemaal. Fijn als je je er op verheugd hebt en dan opeens afgebeld word! Hopelijk vinden jullie snel weer een nieuwe kamer.

panda, ik denk dat je er op marktplaats niet zo'n probleem van kan maken. Wat wil je er tegen gaan doen als zij het nu aan iemand anders gaan verkopen. Het is wel gewoon triest dat ze dit doen als ze het al afgesproken hebben. Majah.
haha nee ik heb ook verder geen zin om er een probleem van te maken, maar kan er gewoon heel slecht tegen als mensen hun afspraken niet nakomen

Panda, dat van die haaruitval herken ik niet specifiek, maar ik heb er eigenlijk altijd al wel last van...
Snap je teleurstelling helemaal Lollie. Vind het ook echt niet netjes van de verkoper.

Nu heb je wel weer een excuus om hele avonden op marktplaats rond te snuffelen.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat je een babykamer via Marktplaats gaat aanschaffen. Was daar wel benieuwd naar hoe jullie dat doen. Sommige willen alles nieuw (duur!!), sommige zijn tevreden met tweedehands spullen. Hoe gaan jullie dat doen andere zwangere dames?

Meral! Wat lief dat je typt dat je ook een beetje teleurgesteld bent deze ronde. We zijn idd allemaal ongesteld geworden. Jammer!

Ik moet zeggen dat ik een soort van 'kriebels' heb gekregen, dat ik echt ineens heel erg graag zwanger wil zijn. Nog veel erger dan ooit. Misschien voorjaarskriebels?? Nog even wachten tot mijn menstruatie weg is en dan aan de slag. Hihi.

Panda! Je bent verhuisd. Jippie!!

Leuk dat je vriend ook enthousiast is over het zwanger worden. Dat vind ik kei fijn voor je!

Mijn vriendin heeft haar baby'tje laten testen op een erfelijke ziekten. De baby heeft die ziekte ook; ze gaat nu de zwangerschap na 13 wkn laten afbreken. Oei.. daar moest ik wel even van slikken.

Life is hard.

En dan heb ik nog een vriendin rondlopen met een baby'tje in haar buik; nog 3 weken!! Spannend!

We hebben zaterdag babyshower; heb ik georganiseerd. We gaan een geboortebord verven. Heb gisteren de tekening al op het hout getekend, zodat we het volgende week kunnen gaan inkleuren met verf. We gaan ook rompertjes versieren. Zin in!
Hello ladies,

Net terug van een heerlijk weekje ski vakantie

Ik heb nog niet alles kunnen bij lezen, maar wat balen zeg lollie van de kinderkamer :(

@elke jeetje wat erg voor je vriendin :( lijkt me wel een moeilijke beslissing.

Dinsdag 24 maart heb ik eindelijk de echo voor de nekplooi meting en het bloed uitslag, spannend spannend!

Fijne zondag nog allemaal!
Welkom terug Jen!

Elke jeetje wat erg om je zwangerschap te moeten beëindigen. Als vriendin kan je ook niet veel doen dan behalve er zijn. Collega van mij heeft het ook met 17 weken gedaan. Ze droeg een kindje met down. Voor haar is het best moeilijk dat ik zwanger ben, omdat het hun niet lukt om opnieuw zwanger te worden sindsdien. Het is ook niet duidelijk waarom.

Hier nonstop plassen en last van de darmen. Heb steeds harde buik en dan is het plassen nog erger. Griepje zakt wat af al hoest ik nog als een zeehond en zit alles verstopt. Ik ga zo toch maar even paar uur helpen op het werk. Mijn halve team is ziek en ik heb dan zo'n medelijden met mijn manager dat ik maar probeer om iets te komen doen rond etenstijd als het vol staat. Al die weekendhulpen die voor een poep en een scheet afmelden kan ik dan wel schieten, maar ja, anderzijds kies ik er dan toch weer zelf voor om te gaan.

Tabel zal ik later even verder aanpassen!

Ps. Pas mijn uniform niet meer!! Heb superveeltegroot werkshirt aan een een zwarte joggingbroek van mezelf. Ik zie er niet uit!
Hallo meiden,

Toen was het alweer zondag...

Hoe is het met iedereen? Laura, al ongesteld of nog steeds niets?

Lollie, wat heerlijk zo'n echo. Lijkt me dat de andere resultaten dan ook heus wel goed zijn!

Wat een gedoe met die mensen van Marktplaats. Asociaal gewoon. Afspraak is afspraak. Dat zijn toch wel de nadelen van Marktplaats.. Maar ja

je vindt vast snel weer wat moois.

Xana, ik zag jouw foto's al op FB, zo leuk om te zien en nu ook echt het hartje gehoord. Mooi hoor.

panda, de verhuizing loopt op schema dus? ;) Wat dat haarverlies betreft, ik heb dat zo'n beetje altijd van mei tot oktober...daarna weer wat minder.

Ook raar. Maar af en toe echt heel mn borstel vol, vooral als ik het gewassen heb. Dat ik weleens denk 'blijft er nog wel wat over zo' :D

Maar dus geen verandering na het stoppen met de pil. Misschien een bepaald vitamine tekort?

@Elke, heftig zeg om de zwangerschap bij 13 weken nog af te moeten breken. Moet je toch niet aan denken? Wat leuk dat je een babyshower voor je vriendin hebt georganiseerd. Veel succes en plezier alvast.

@Meral, dankje dat je zo met ons meeleeft we bereiden ons er iedere maand weer op voor, maar het blijft een teleurstelling. Hopelijk kunnen

we snel aansluiten met z'n allen.

@Jen, welkom terug!
pfffff dat is niet leuk op het laatste moment afzeggen.heb ik via marktplaats ook wel gehad.

en panda ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ook haarverlies komt door de hormonen en zodra je zwanger bent stopt het!!tenminste dat zei de dokter
Ik vind het ook echt jammer Newbie. Hoe leuk zou het zijn als we allemaal beetje gelijk zwanger waren. En ik snap ook echt dat dat wachten opbreekt/ frustreert uiteindelijk.

Elke hier komt geen kant en klare nieuwe babykamer. We gaan of iets van marktplaats halen of lekker zelf alles bij elkaar zoeken en bedje bij Ikea halen. Ik vind 800 euro voor een kamertje echt niet nodig! Heb ook veel spullen van een vriendin: badje, voedingskussen, kruiken, dozen kleren (maar ga lekker ook zelf kopen) etc. Enige tot nu toe dat echt nieuwnieuw is, is de kinderwagen, maxi cosi en de box+toebehoren. En kleren shoppen is zoooo leuk.......als we het geslacht weten moet ik mijn pinpas maar verstoppen denk ik.

We willen de kleine verwennen, maar wel reeel blijven. Liever een dikke spaarrekening voor de beeb en leuke dingen doen straks samen dan een nieuwe babykamer.
Jen, lekker wezen skieën, leuk!

Meral, haha! Je loopt er charmant bij op je werk.

Laura, ik ben ook benieuwd naar hoe het bij jou is?

Hier weer klaar voor een nieuwe werkweek. Yeah! Laatste week voor de toetsweek, ff knallen met de kids!
Wij schaffen ook niet alles nieuw aan als het zo ver is. Echt veel te duur...

Volgens mij is mijn cyclus weer erg onregelmatig deze maand. Net sinds afgelopen woensdag Van mijn ongesteldheid af na 9 dagen. Gisteravond op dag 12 van de cyclus erge buikpijn/steekjes aan de linkerkant van mijn navel. Leek erg op de vorige eisprongen wat ik heb gehad. Dat zou dus betekenen dat ik nu weer rond de 28 dagen zou zitten. Vorige cyclussen waren 27,28,37,32... Gelukkig wel donderdag, vrijdag en gisteren gezellig gemaakt en we gaan er gewoon mee door. ..

Wel frustrerend hoor dat ik het niet in de hand heb😯
Dag meiden. Ik ben eindelijk ongesteld geworden! Deze keer een cyclus van 20 dagen.
Laura 20 dagen is wel kort zeg.

Annemarije netjes toch. Geen grote verschillen in je cyclus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven