Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
woensdag 25 maart 2015 om 15:48
gezelin: Ik had (toen ik de eerste keer begon) een ontsteking aan mijn knie wegens te snel, verkeerder schoenen, verharde paden.. Kon ook de trap niet meer op en af en de HA wilde er een flinke spuit in jassen. Ik koos voor 2 maanden rust
Toen opnieuw begonnen maar dan beter. Ik ren nog steeds als een oud wijf maar wel blessurevrij.
Rudolftherednosereindeer: Ik weet niet of je ook met Evy loopt/liep maar misschien is de 5-10 iets voor je? http://begin2run.nl/keep-running/. Lijkt me zoiets als wat Baukje voorstelt maar ik ben geen pro.
bagheera91:
Ik ga zo les 17 van Evy lopen, gelukkig is het droog.
Rudolftherednosereindeer: Ik weet niet of je ook met Evy loopt/liep maar misschien is de 5-10 iets voor je? http://begin2run.nl/keep-running/. Lijkt me zoiets als wat Baukje voorstelt maar ik ben geen pro.
bagheera91:
Ik ga zo les 17 van Evy lopen, gelukkig is het droog.
woensdag 25 maart 2015 om 20:33
woensdag 25 maart 2015 om 21:33
donderdag 26 maart 2015 om 07:51
donderdag 26 maart 2015 om 15:44
quote:Rudolftherednosereindeer schreef op 25 maart 2015 @ 21:33:
Baukje, bedankt voor je uitgebreide advies ! Ik zal eens zoeken naar wat trainingen op internet. Ik ren wel bij een groepje maar daar hebben we niet echt een doel en dat heb ik wel nodig merk ik
.
Iemand nog tips voor een goed hardloophorloge met hartslagmeter ?
Heeft dat groepje wel een trainer? in dat geval zou je kunnen vragen of diegene een schema voor je wil maken buiten de gezamenlijke trainingen om.
Ik heb zelf de garmin 310XT ben daar heel content mee. De garmin 205 is goedkoper en daar kun je ook al heel veel.
Baukje, bedankt voor je uitgebreide advies ! Ik zal eens zoeken naar wat trainingen op internet. Ik ren wel bij een groepje maar daar hebben we niet echt een doel en dat heb ik wel nodig merk ik
Iemand nog tips voor een goed hardloophorloge met hartslagmeter ?
Heeft dat groepje wel een trainer? in dat geval zou je kunnen vragen of diegene een schema voor je wil maken buiten de gezamenlijke trainingen om.
Ik heb zelf de garmin 310XT ben daar heel content mee. De garmin 205 is goedkoper en daar kun je ook al heel veel.
donderdag 26 maart 2015 om 17:02
ik ga ook vrijdag rennen!
Gisteren voor het eerst 60 minuten gerend. Ging goed. Ik heb nu een hartslagmeter en door dat ding moet ik wel een stuk langzamer dan normaal lopen. Maar goed, schijnbaar moet je dan toch goede resultaten boeken. Ik wil wel graag wat harder lopen, maar dat zal vanzelf dan wel komen.
Morgen intervaltraining blegh... maar ja dan heb ik week 7 van 5-10 km af! Nog 3 weken te gaan.
Gisteren voor het eerst 60 minuten gerend. Ging goed. Ik heb nu een hartslagmeter en door dat ding moet ik wel een stuk langzamer dan normaal lopen. Maar goed, schijnbaar moet je dan toch goede resultaten boeken. Ik wil wel graag wat harder lopen, maar dat zal vanzelf dan wel komen.
Morgen intervaltraining blegh... maar ja dan heb ik week 7 van 5-10 km af! Nog 3 weken te gaan.
vrijdag 27 maart 2015 om 10:19
Zo, les 20 gedaan! De laatste 8 minuten hield ik maar vol tot 6 minuten, toen 2 minuten gewandeld en daarna nog 2 minuten gerend. Dus wel dezelfde aantal minuten gerend, maar iets anders dan normaal. Ik begin ook snot verkouden te worden, wellicht hield ik het daarom niet vol. Zondag maar de revanche
zaterdag 28 maart 2015 om 07:01
Ik heb nog niet gerend de afgelopen dagen, maar word wel geinspireerd door jullie ! Ben wel begonnen elke dag squats te doen, dat is wat makkelijker even tussendoor
. Wil eigenlijk ook bog planken erbij doen, maar nog geen goed plekje in huis kunnen vinden en op de grond gaat me nooit zo goed af. Druk weekend voor de boeg, hopelijk zondag nog even tijd om te lopen.
Fijn weekend !
Fijn weekend !
maandag 30 maart 2015 om 07:32