Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
gezelin: Ik had (toen ik de eerste keer begon) een ontsteking aan mijn knie wegens te snel, verkeerder schoenen, verharde paden.. Kon ook de trap niet meer op en af en de HA wilde er een flinke spuit in jassen. Ik koos voor 2 maanden rust :P Toen opnieuw begonnen maar dan beter. Ik ren nog steeds als een oud wijf maar wel blessurevrij.

Rudolftherednosereindeer: Ik weet niet of je ook met Evy loopt/liep maar misschien is de 5-10 iets voor je? http://begin2run.nl/keep-running/. Lijkt me zoiets als wat Baukje voorstelt maar ik ben geen pro.

bagheera91:

Ik ga zo les 17 van Evy lopen, gelukkig is het droog.
@bagheera, niet daar verdrietig van worden! Ik liep ook 2 a 3 km in het begin, met de c25k app. Na 6 weken ging ik hardlopen met een vriendin, toen liepen we ineens 4,5 km zonder wandelpauze. We gingen heel langzaam, maar wel volgehouden!
Ik ga ook nog langzaam hoor, maar heb ook liever dat ik het nu nog volhou. Tempo komt later wel. Ik mag morgenochtend weer, als de kids op school zijn.

Voor de tweede keer 2 x 8 minuten en 1 x 10. Zin in!
Hallo allemaal,

Ik ben twee weken geleden ook gestart met Evy. Ik vind het echt heel erg leuk. Jullie zijn al allemaal zo ver! Hoop dat ik dat ga volhouden tegen die tijd. Heb vanmorgen les 6 gelopen, ging prima. Kan niet wachten om vrijdag weer te gaan.
Baukje, bedankt voor je uitgebreide advies ! Ik zal eens zoeken naar wat trainingen op internet. Ik ren wel bij een groepje maar daar hebben we niet echt een doel en dat heb ik wel nodig merk ik 😄.

Iemand nog tips voor een goed hardloophorloge met hartslagmeter ?
Ik ga toch morgenochtend rennen ( dus nu 2 dagen rust ). Heb wat last van mijn keel, en moet nu eerst boodschappen doen. Dan moet ik alweer bijna mijn zoontje uit school halen. Morgenochtend heb ik niks, dus kan dan rennen. Hopen dat mijn keel dan over is.

Wie gaat er vandaag wel rennen?
We gaan gezellig allemaal vrijdag rennen als ik het zo lees. Ik zal aan jullie denken wanneer ik mijn rondje in de polder banjer.
quote:Rudolftherednosereindeer schreef op 25 maart 2015 @ 21:33:

Baukje, bedankt voor je uitgebreide advies ! Ik zal eens zoeken naar wat trainingen op internet. Ik ren wel bij een groepje maar daar hebben we niet echt een doel en dat heb ik wel nodig merk ik 😄.

Iemand nog tips voor een goed hardloophorloge met hartslagmeter ?

Heeft dat groepje wel een trainer? in dat geval zou je kunnen vragen of diegene een schema voor je wil maken buiten de gezamenlijke trainingen om.

Ik heb zelf de garmin 310XT ben daar heel content mee. De garmin 205 is goedkoper en daar kun je ook al heel veel.
ik ga ook vrijdag rennen!

Gisteren voor het eerst 60 minuten gerend. Ging goed. Ik heb nu een hartslagmeter en door dat ding moet ik wel een stuk langzamer dan normaal lopen. Maar goed, schijnbaar moet je dan toch goede resultaten boeken. Ik wil wel graag wat harder lopen, maar dat zal vanzelf dan wel komen.

Morgen intervaltraining blegh... maar ja dan heb ik week 7 van 5-10 km af! Nog 3 weken te gaan.
ik heb trouwens geen horloge. Ik heb een polar wearlink+ die geeft mijn hartslag door aan mijn telefoon en dat vind ik ideaal.
Zo, les 20 gedaan! De laatste 8 minuten hield ik maar vol tot 6 minuten, toen 2 minuten gewandeld en daarna nog 2 minuten gerend. Dus wel dezelfde aantal minuten gerend, maar iets anders dan normaal. Ik begin ook snot verkouden te worden, wellicht hield ik het daarom niet vol. Zondag maar de revanche
Hier ging lesje 18 lekker ondanks licht verkouden. Was wel warm zo in het zonnetje. Maar goed, ik zal niet klagen want er is eindelijk weer eventjes zon :P
Vandaag niet kunnen lopen helaas, maar wel lekker wat buikspieroefeningen gedaan.

Helpt ook mee aan het in shape de zomer in gaan.
Ik heb nog niet gerend de afgelopen dagen, maar word wel geinspireerd door jullie ! Ben wel begonnen elke dag squats te doen, dat is wat makkelijker even tussendoor 😄. Wil eigenlijk ook bog planken erbij doen, maar nog geen goed plekje in huis kunnen vinden en op de grond gaat me nooit zo goed af. Druk weekend voor de boeg, hopelijk zondag nog even tijd om te lopen.

Fijn weekend !
Gister middag heb ik een rond gelopen van 6 km, met wat heuvels en versnellingen. Morgen een lange training doen
Ik zou vanochtend gaan maar het zag er zo bar koud en regenachtig uit dat ik niet ben gegaan... Hmmm morgen dan maar? Hoe motiveren jullie jezelf ok toch te gaan bij slecht weer?
Ik zou me op een dag als vandaag bedacht hebben dat het weer morgen nog veel slechter is als vandaag en dus gewoon gaan, ook al ziet het er niet aanlokkelijk uit om te gaan. Het perfecte weer bestaat gewoon niet.
Vandaag 6km gelopen, maar was erg zwaar door de flinke wind. Poeh!
Knap hoor, Grrrlstar! Hier aan de kust wordt je zo de zee ingeblazen
Ik woon ook langs de kust, dus heb het verplaatst naar morgenochtend .

Goed van je hoor grrrlstar!!
Ik woon niet aan de kust, maar wel mega storm hier, regen en onweer. Echt niet dat ik hier 10 km in ga lopen. Morgen dan maar
Door het weer van nu ga ik ook niet hoor!!!
Nou, de planning van vandaag gaat met 2 zieke kids thuis ook niet....:-(

Dus: morgen rennen en dan begin ik weer even bij les 19. Doe ik vorige week dus even over. Die tweede les ging toch nog niet lekker, dus misschien alleen maar beter.

Hopen dat morgen alles weer naar school kan.
Beterschap daar hillybilly!

Vanmiddag heerlijk lesje 19 van Evy gelopen. Ik was bang voor de 8-10-8 minuten maar ging ondanks de tegenwind wel lekker. Lekker uitgewaaid en veel van de zon genoten. Trots op mezelf!
Nog steeds 1 zieke kindje thuis. Hopen dat ik morgen echt weer kan lopen! Best balen als je zo afhankelijk bent van die vrije ochtenden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven